AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Var på første babysanggruppe i dag, og etterpå dro de fleste av oss på en café rett ved. En far i gruppa hadde med baby på 10 mnd, han var våken og litt sutrete. Far spurte om vi kunne passe barnet mens han gikk på do, ingen av oss kjenner han fra før, men ei av damene i gruppa sa ja. Far ble borte i et kvarter, og babyen ble mer og mer sutrete, en av de andre mødrene løftet han opp for å trøste, og hun merket at han trengte et bleieskift. Da faren kom tilbake sa hun som trøstet babyen at han trengte bleieskift, men faren sa bare åja, og kjøpte seg kaffe, tok ikke barnet fra damen heller, hun ble bare stående med barnet helt til far kom tilbake til cafébordet. Da la hun bare babyen tilbake i vogna. Jeg ble stressa av hele situasjonen. Er dette vanlig på babygrupper, at noen prøver å lempe barnet sitt på andre, og at man mistenker at enkelte andre foreldre ikke tar godt nok vare på ungen sin? Anonymkode: 22335...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Var på første babysanggruppe i dag, og etterpå dro de fleste av oss på en café rett ved. En far i gruppa hadde med baby på 10 mnd, han var våken og litt sutrete. Far spurte om vi kunne passe barnet mens han gikk på do, ingen av oss kjenner han fra før, men ei av damene i gruppa sa ja. Far ble borte i et kvarter, og babyen ble mer og mer sutrete, en av de andre mødrene løftet han opp for å trøste, og hun merket at han trengte et bleieskift. Da faren kom tilbake sa hun som trøstet babyen at han trengte bleieskift, men faren sa bare åja, og kjøpte seg kaffe, tok ikke barnet fra damen heller, hun ble bare stående med barnet helt til far kom tilbake til cafébordet. Da la hun bare babyen tilbake i vogna. Jeg ble stressa av hele situasjonen. Er dette vanlig på babygrupper, at noen prøver å lempe barnet sitt på andre, og at man mistenker at enkelte andre foreldre ikke tar godt nok vare på ungen sin? Anonymkode: 22335...bf0 Altså, skiftet han ikke bleie på barnet? nei, det der er ikke normalt 😨 Tror faktisk jeg ville informert HS for sikkerhets skyld, kanskje far trenger litt veiledning. Regner med han er hjemme i pappa perm , og hvis det er sånn han oppfører seg ute blant folk så tenker jeg hvordan i alle dager ivaretar han barnet hjemme?😵💫 Anonymkode: 35698...3a1 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 For en amøbe. Nei, det er ikke vanlig. Å bli borte et kvarter er helt ugreit. Hvis det gjentar seg hadde jeg kanskje sagt i fra. Anonymkode: 0b005...0ed 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Det er "vanlig" hos en del uansvarlige og umodne "menn" dessverre. Anonymkode: e977f...9e8 6 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, skiftet han ikke bleie på barnet? nei, det der er ikke normalt 😨 Tror faktisk jeg ville informert HS for sikkerhets skyld, kanskje far trenger litt veiledning. Regner med han er hjemme i pappa perm , og hvis det er sånn han oppfører seg ute blant folk så tenker jeg hvordan i alle dager ivaretar han barnet hjemme?😵💫 Anonymkode: 35698...3a1 Nei, jeg reagerte på både dét og at han ikke tok barnet med på toalettet. Jeg tenker bæsjebleie er noe man fikser med én gang, uansett hvor kaffetørst man er. Ja, han er hjemme i pappaperm. Det er mødre med mindre barn, og fedre med noe større barn i gruppa, men vet ikke om jeg vil fortsette der. Hadde sett for meg et kvinnefellesskap. Bor i ei større bygd, så jeg kan kontakte helsestasjon og si navnet på barnet og hva jeg så. Anonymkode: 22335...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en amøbe. Nei, det er ikke vanlig. Å bli borte et kvarter er helt ugreit. Hvis det gjentar seg hadde jeg kanskje sagt i fra. Anonymkode: 0b005...0ed Likte han ikke noe særlig, han tok ganske mye plass og, snakka høyt og mye. Vet ikke om jeg fortsetter i akkurat den gruppa. Anonymkode: 22335...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er "vanlig" hos en del uansvarlige og umodne "menn" dessverre. Anonymkode: e977f...9e8 Huff, det er fælt om det stemmer, men tenkte tanken at ei mor ikke hadde oppført seg sånn. Har du lignende opplevelser? Anonymkode: 22335...bf0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Huff, det er fælt om det stemmer, men tenkte tanken at ei mor ikke hadde oppført seg sånn. Har du lignende opplevelser? Anonymkode: 22335...bf0 Det er ikke normalt, hverken for fedre eller mødre. Anonymkode: 668ce...4f2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg reagerte på både dét og at han ikke tok barnet med på toalettet. Jeg tenker bæsjebleie er noe man fikser med én gang, uansett hvor kaffetørst man er. Ja, han er hjemme i pappaperm. Det er mødre med mindre barn, og fedre med noe større barn i gruppa, men vet ikke om jeg vil fortsette der. Hadde sett for meg et kvinnefellesskap. Bor i ei større bygd, så jeg kan kontakte helsestasjon og si navnet på barnet og hva jeg så. Anonymkode: 22335...bf0 Jeg hadde nok kommentert det der og da. «Skal du ikke skifte bleien? De blir så fort såre av bæsjebleier». Merkelig av faren. Høres ut som noen gammeldagse holdninger som er ute og går, der damene skal ordne med unger og sånt. Anonymkode: 8a45c...e06 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 Når skiftet han på barnet da? Skjønner ikke helt at du reagerer så veldig, kanskje han var dårlig i magen eller bare synes det er greit å gå på do uten barnet. Og en bleie kan faktisk vente i noen minutter. Jeg er mor selv. Høres ut som du bare ikke likte han og ønsket en gruppe med kun kvinner. Anonymkode: 2a29f...b68 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 Haha...han dumpet ungen på andre mødre. Menn i permisjon og på barselgruppe...Noe vi aldri opplevde. Jeg lurer på hva mor sier når hun finner en sår babyrumpe grunnet dårlig skift. Det er jo selvfølgelig forferdelig. Anonymkode: bb226...581 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 At han måtte på toalettet og ba om hjelp ser ikke jeg på som så hårreisende. Jeg personlig ville ikke gått fra barnet mitt og heller tatt det med på do men forstår at noen gjerne liker å gå inn på do alene. Men at far ikke tar ansvar og skifter bleie er meget spesielt. De fleste fedre er gode på bleie skift og tar dette ansvaret. Er dessverre enkelte som ikke burde ha ansvar for en liten baby. Anonymkode: bb670...b4e 1
Norja Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 Hadde du reagert på samme måte om det var en mor, eller hadde du tenkt at hun fortjente/sikkert trengte det kvarteret på toalettet og den kaffekoppen og at det ikke var så farlig med noen minutter fra eller til på den bleia? Fedre fortjener også raushet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 Norja skrev (24 minutter siden): Hadde du reagert på samme måte om det var en mor, eller hadde du tenkt at hun fortjente/sikkert trengte det kvarteret på toalettet og den kaffekoppen og at det ikke var så farlig med noen minutter fra eller til på den bleia? Fedre fortjener også raushet. Jeg liker jo å tenke på meg selv som en moderne og likestilt person, men hadde dømt en mor hardere om hun gjorde det samme. Anonymkode: 22335...bf0 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Det har jeg aldri opplevd. I barselgruppen passet vi iblant hverandres babyer noen minutter mens mor gikk på do da, men det var jo da gjerne ikke på første treff.. Og ingen forsvant i et kvarter.. Anonymkode: 13ea2...442 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når skiftet han på barnet da? Skjønner ikke helt at du reagerer så veldig, kanskje han var dårlig i magen eller bare synes det er greit å gå på do uten barnet. Og en bleie kan faktisk vente i noen minutter. Jeg er mor selv. Høres ut som du bare ikke likte han og ønsket en gruppe med kun kvinner. Anonymkode: 2a29f...b68 Han skiftet sikkert etterpå, når treffet var over, men jeg syns det var vanskelig å kose meg når et barn ikke fikk skiftet bleia si på over en halv time. Det stemmer at jeg ikke likte han så godt fordi han fremsto som en sløv forelder. Jeg skrev ovenfor at jeg hadde sett for meg en samling kvinner, men det endrer ikke det at han oppførte seg noe uforsvarlig. Anonymkode: 22335...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 Typisk menn Anonymkode: 6c001...250 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han skiftet sikkert etterpå, når treffet var over, men jeg syns det var vanskelig å kose meg når et barn ikke fikk skiftet bleia si på over en halv time. Det stemmer at jeg ikke likte han så godt fordi han fremsto som en sløv forelder. Jeg skrev ovenfor at jeg hadde sett for meg en samling kvinner, men det endrer ikke det at han oppførte seg noe uforsvarlig. Anonymkode: 22335...bf0 Det der tror jeg faktisk jeg hadde sagt ifra til HS om, spesielt når du vet hvem vedkommende er. Høres jo ut som han trenger veiledning! Anonymkode: 35698...3a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 Skjønner godt at du reagerer. Hadde jeg også gjort (også om det var mamman ril babyen som hadde gjort det). Et kvarter uten pappa, men med flere fremmede mennesker, fremmed plass? Greit nok om han hadde kjent til et par av dere og sprunget på do for å tisse i 3 minutter. Men et kvarter? Hadde tatt med baby. Også ikke skifte på baby når den hadde bæsjet på minst 30 min? Hadde det vært 5 min, så greit. Men ikke en halvtime. Da hadde jeg hatt en hylende baby som ikke hadde klart å sitti på hofta mi, og vært tomatrød i underlivet og helt ved skift iallefall 😬 det er ikke normalt. Og jeg hadde vurdert å nevnt det til hs helt ærlig. Mest trolig så er han e n litt sløv pappa som ikke tenker så veldig langt. Men det er ikke feil å nevne for hs. Hva om noen i gruppa hadde dårlig hensikter? Eller noe hadde skjedd (eks evakuering av ymse grunner. Eller baby hadde blitt alvorlig syk/skadd, hvem hadde tatt ansvar?). Anonymkode: c8cf1...1e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #20 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Typisk menn Anonymkode: 6c001...250 Nei det er faktisk ikke «typisk menn». De fleste har vett nok mellom ørene til å ta vare på eget barn Anonymkode: d8e12...dd6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå