AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #41 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.28): Belønn de som aldri er syke. Sist jeg var syk 1 dag var i 2017. Har 0 fraværsdager siden det. Får jeg ros? Nei. Andre som er syke og som er mye borte får blomster hele tiden. Gi oss som aldri er borte en dag en bonus. Ville vært rettferdig. Anonymkode: ff1b6...9cf Dette vil ikke løse noe som helst. Du får kanskje flere som presser seg enda mer og ender med langtidssykemelding og så får du mange som går på halv maskin pga sykdom. Og så får du en porsjon missunnelse mot de som presser seg eller er heldig og har god helse. De som har dårlig helse kan skrive under på at en slik ordning kun vil være provoserende. Akkurat som å straffe de med DÅRLIG helse. Anonymkode: 538c7...2fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #42 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 13.25): På den ene siden har man de som kanskje bruker litt for mange egenmeldinger, der lista er lav for å ringe seg inn syk. Men på den andre siden har man et større problem; de som meg som presser seg til å jobbe, for jobben betyr absolutt alt, må på jobb uansett formen, for kan jo ikke være med på å øke sykefraværet. Så da presser man seg hver eneste dag, uavhengig av de kraftige kroniske smertene man sliter med hver dag og der jeg vet at jeg er på vei mot å treffe en vegg, hardt. Men jeg har ikke mulighet til å gjøre noe med det for alt alle alltid snakker om er hvor forferdelig det er at det er så mange syke her i landet. Så mange som er som meg kommer til å knekke sammen, og det fører isteden til langtidssykemelding isteden for at man bare hadde vært litt flinkere på å ta ut noen egenemeldingsdager for sin egen mentale helse. Anonymkode: 82372...b54 Det er muligens et større problem for deg personlig, men på samfunnsnivå er ikke det et større problem. Anonymkode: d9a0c...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå