AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Jeg har en helt fantastisk psykolog, hun får meg til å reflektere over mine egne tanker og hvordan jeg oppfører meg og er av typen som klarer å få mye svar ut av en veldig kort time. Problemet mitt er at jeg sliter veldig med at jeg undertrykker mye følelser. Jeg fortller omtrent alt som foregår på innsida, men jeg har en tendens til å underdrive. Om hun spør hvordan jeg har det kan jeg finne på å si ''har det helt greit'' når jeg egentlig har det helt jævlig. Samme med ting som har skjedd oppigjennom oppveksten så kan hun finne på å si ''det høres jo helt forferdelig ut, hvordan føles det å snakke om dette?'' Så kan jeg finne på å si ''neida det går helt fint'' Når det egentlig kjennes ut som jeg opplever alt om igjen. I perioder jeg er skikkelig, skikkelig deprimert ender jeg heller opp på legevakta enn å være brutalt ærlig med psykologen, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette. uansett hvor komfortabel jeg er med henne så klarer jeg liksom ikke å åpne meg 100%. har noen noe råd? Anonymkode: c2003...369 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Vis hun det du skrev her eller skriv ned det du tenker å vise henne? Anonymkode: 7bd22...15e 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Enig i at det kan være lurt å skrive ned og vise. Har selv slitt mye med å fortelle om tingene som gjør meg trist. Ikke så rart for det er jo ting som får meg til å gråte. Har også sagt "det går greit" selv om det ikke gjør det. Tror ikke det er så uvanlig når man går til psykolog. Alternativ til å gi henne en lapp er å ta med lapp du selv bruker til å lese opp hvis du synes det er greiere. Greit også å huske på at psykologen har mange andre pasienter. Så de har sjeldent tid til å lese ting utenom timen din. Så teksten bør være noe som kan leses i timen. Anonymkode: 3006a...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå