AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Mannen og jeg har to biler, og bruker (hver sin) bil til jobb hver dag. Nå har jeg klart å miste det eneste settet med nøkler til den ene bilen, samtidig som jeg skal i møter i en by et annet sted i landet, og skal kjøre dit. Dette innebærer at mannen må ta busser til jobb en dag eller to, og at han kanskje ikke får kjørt ungene til fritidsaktiviteter når jeg er bortreist, fram til de nye nøklene kommer. De kommer antagelig på ettermiddagen den dagen jeg drar eller dagen etter. Mannen mener jeg bør fly til den andre byen, siden fly uansett er raskere, og ta taxi eller buss til møtene. Jeg er selvstendig næringsdrivende, og setter reiseutgiftene på jobben. Jeg tror nok hans forslag blir dyrere. Jeg synes han er urimelig her, og han mener jeg er det. Og at det tross alt var jeg som mistet nøklene. Jeg tenker at det kunne like gjerne vært en annen uforutsett hendelse med bilen, og at han tåler noen dager på buss og til fots. Anonymkode: c1a89...9ff
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Her er du urimelig. Anonymkode: c37c1...eec 28
Illuminatum Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Ja, du er urimelig. Skal han kjøre ungene i taxi til fritidsaktiviteter? 25
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Ja, du er urimelig Anonymkode: c260a...6b3 17 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Hvordan er busstilbudet hos dere? Vi har mulighet til å bruke buss, men det er tungvint. Levering/henting av unger kan ikke kombineres med buss, ei heller handling. Hadde mannen her rotet bort nøklene, og det hadde medført at jeg ble stående uten bil når han dro på jobb, måtte det blitt løst på et vis. Enten at han lot bilen stå igjen hjemme, eller at vi hadde lånt eller leid en bil til meg. Hvis jeg hadde rotet bort nøklene, så måtte vi også funnet en løsning. Enten lånt eller leid bil. Uansett tenker jeg dere må finne en løsning så barna kommer seg på fritidsaktivitetene, de skal ikke trenge å miste disse fordi dere ikke har sørget for ekstra nøkler. Anonymkode: 85ff4...37d 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Enig med mannen din. Det må da være mye bedre at du flyr til byen du skal til og benytter kollektivtransport og/eller taxi til å komme deg rundt mens du er der. Han trenger jo bilen for å kjøre ungene til fritidsaktiviteter. Anonymkode: 4449e...b6c 24
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Jeg forstår egentlig begge sider og skjønner ikke helt at det blir så stor sak. Hvis det stemmer at det tar kortere tid å fly enn å kjøre hadde jeg valgt fly i utgangspunktet uansett da det da må være ganske mange timer å kjøre. Jeg hadde funnet hotell i gangavstand til møtene om mulig og kost meg uten å måtte tenke på å kjøre bil. Samtidig er det jo småkjipt av mannen å nekte buss en dag eller to hvis det hadde hjulpet deg å kunne kjøre bil på en eller annen måte. Anonymkode: fe4df...808 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Ja, du bør fly. Han trenger bilen hjemme, både til seg selv og barna. Anonymkode: d4eb7...650 15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 Jeg mener du er urimelig. Ta fly og lei en bil dit du skal slik at du lett kommer deg rundt. Blir sikkert dyrere enn å kjøre egen bil, men det blir jo konsekvensen av å miste nøklene. Blir ikke riktig at mannen din, og barna, skal måtte bruke buss eller taxi så lenge det er du som har mistet nøkler til egen bil. Anonymkode: 588eb...839 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår egentlig begge sider og skjønner ikke helt at det blir så stor sak. Hvis det stemmer at det tar kortere tid å fly enn å kjøre hadde jeg valgt fly i utgangspunktet uansett da det da må være ganske mange timer å kjøre. Jeg hadde funnet hotell i gangavstand til møtene om mulig og kost meg uten å måtte tenke på å kjøre bil. Samtidig er det jo småkjipt av mannen å nekte buss en dag eller to hvis det hadde hjulpet deg å kunne kjøre bil på en eller annen måte. Anonymkode: fe4df...808 Jeg kan ta jobbtelefoner i bilen, og får da utnyttet tiden, det kan jeg ikke om jeg flyr. ts Anonymkode: c1a89...9ff
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ta jobbtelefoner i bilen, og får da utnyttet tiden, det kan jeg ikke om jeg flyr. ts Anonymkode: c1a89...9ff Da leier du en bil 👍 Anonymkode: 588eb...839 20 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan ta jobbtelefoner i bilen, og får da utnyttet tiden, det kan jeg ikke om jeg flyr. ts Anonymkode: c1a89...9ff Han har faktisk større behov for bilen enn deg. Du kan leie deg en bil, ellet betale for at han får leid en bil. Han skal frakte unger hit og dit. Du har kun deg selv. Anonymkode: 2e489...31e 23 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har faktisk større behov for bilen enn deg. Du kan leie deg en bil, ellet betale for at han får leid en bil. Han skal frakte unger hit og dit. Du har kun deg selv. Anonymkode: 2e489...31e Det er gangavstand til aktivitetene (ca 20 minutter), men minstemann må følges, og det frister ikke i vått vestlandsvær. ts Anonymkode: c1a89...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 Hvem er det som kun har et sett nøkler til bilen ?? Veldig rart Anonymkode: b1bca...36e 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kan ta jobbtelefoner i bilen, og får da utnyttet tiden, det kan jeg ikke om jeg flyr. ts Anonymkode: c1a89...9ff Men dersom du flyr er det snakk om 1-2 timer (aner ikke hvor du bor) hvor du er utilgjengelig. Det går vel fint? Vil tro at du får utnyttet tiden bedre dersom du kommer deg kjapt til Oslo og kan sette deg ned et sted og arbeide sammenlignet med å kjøre i mange timer og gjøre jobben litt halvveis med å ta telefoner mens du kjører. sorry, men jeg kjøper ikke det argumentet. Anonymkode: 07524...85d 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 Har dere bare et sett nøkler? 😳 Anonymkode: 1df1c...77b 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er gangavstand til aktivitetene (ca 20 minutter), men minstemann må følges, og det frister ikke i vått vestlandsvær. ts Anonymkode: c1a89...9ff Ja og det taler jo absolutt for at han skal få lov til å ha bilen Anonymkode: 07524...85d 18 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 Hvorfor har du bare en nøkkel til bilen? Har dobbelt opp med nøkler bare til elsykkelen min😅 Uansett er det du som har mistet nøkkelen, og ditt ansvar. Forstår ikke hvordan du klarer å få det til å bli logisk inni ditt eget hode, at pappaen skal droppe egen bil og barnas fritidsaktiviteter, fordi du er klønete og ønsker selv å ha det mest mulig komfortabelt/ slippe å gjøre så mye selv. Enten får du ta fly, eller så får du leie deg en bil imens. Det er bilkollektiv hvor det ikke koster så mye å leie. Du er heldig tross alt, han er fremdeles sammen med deg. Tror jeg selv hadde revurdert forholdet om jeg hadde blitt møtt på en sånn måte ifra den andre parten må jeg si. Anonymkode: d5687...18a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå