AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Del Skrevet 6. september 2024 Hei Har aldri hatt problemer med å bytte lysstoffrør, men denne gang har det stoppet helt opp for meg. Jeg fikk en ny type denne gang med tenner, så det har vært litt mer å holde styr på enn det pleier, men usikker på om det er der problemet ligger. Jeg får lysstoffrøret inn i sporet på ene siden, mens på den andre siden går ikke "tennene" inn i det hele tatt. Det er akkurat som om det ligger noe å sperrer der? Alle tips til hvordan man skifter lysstoffrør nå for tida, tas imot med stooooor takknemlighet 🙏 Anonymkode: 66544...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Del Skrevet 6. september 2024 Sikker på at du ikke kan fått tak i et LED rør? Tror ikke de går om hverandre i armaturet. Anonymkode: 5f8f4...046 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sikker på at du ikke kan fått tak i et LED rør? Tror ikke de går om hverandre i armaturet. Anonymkode: 5f8f4...046 Takk for svar. Det kan godt hende jeg fikk tak i LED, jeg kjøpte den eneste de hadde på nærbutikken som var i riktig lengde. Er det mulig å få tak i gamle modeller lenger, eller må hele armaturet skiftes? Anonymkode: 66544...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 8. september 2024 #4 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 13.41): Hei Har aldri hatt problemer med å bytte lysstoffrør, men denne gang har det stoppet helt opp for meg. Jeg fikk en ny type denne gang med tenner, så det har vært litt mer å holde styr på enn det pleier, men usikker på om det er der problemet ligger. Jeg får lysstoffrøret inn i sporet på ene siden, mens på den andre siden går ikke "tennene" inn i det hele tatt. Det er akkurat som om det ligger noe å sperrer der? Alle tips til hvordan man skifter lysstoffrør nå for tida, tas imot med stooooor takknemlighet 🙏 Anonymkode: 66544...e66 Er et problem med mekanismen til holderen på den ene siden. Litt vanskelig å forklare men normalt når man tar ut et rør så vrir man det slik at det er klar bane for å ta ut røret. Om du ser på bildet så ser du den svarte ringen, den skal være vridd så mye at et nytt rør kan settes inn. Kan være den ser litt anderledes ut på din, men prinsippet er det samme. Om du begynner å fikle der anbefaler jeg å skru av sikringene først for den aktuelle kursen. https://www.elektroimportoren.no/lysroerholder-t8-26-291-4001-50/3300102/Product.html Du har helt sikkert kjøpt et led rør. Da må du bruke den nye tenneren. Dette vil bare fungere om du har et armatur med bare ett løysrør. Endret 8. september 2024 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 15.05): Takk for svar. Det kan godt hende jeg fikk tak i LED, jeg kjøpte den eneste de hadde på nærbutikken som var i riktig lengde. Er det mulig å få tak i gamle modeller lenger, eller må hele armaturet skiftes? Anonymkode: 66544...e66 De gamle lysrørene er nok ikke å få tak i lengre. Det samme med de gamle sparepærene, de inneholdt kvikksølv, derfor ble de bare solgt ut og ikke fyllt på med nytt hos forhandlere. Anonymkode: 5f8f4...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå