Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Type trening ved prolaps i korsryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra, virket nesten som du ikke visste de akutte konsekvensene og de store følgende.  Har vært sykepleier siden 1996,så har opplevd og lært litt.

Men du ble vel utdannet på 50 tallet og ødelagte ryggen din på 70 tallet. 

Anonymkode: e3922...7d1

Er du full?

Anonymkode: 8101b...f55

Skrevet

Jeg har prolaps i nakke og korsrygg etter ulykke. Og fått klar beskjed ingen løft over 5 kg  . Gå helst ikke på hardeflater, helst skog. Egentlig ved rygg var svømming bra,men pga jeg har i nakken kan jeg ikke det pga da blir nervene i nakken berørt.  Kiropraktor nekter å gjøre noe pga måten det sitter. Fysio løsner kun opp musklene går fast 1 gang i uka gjort siden 2009. Klar beskjed kun lette øvelser for å ikke forværelse skadden. De vurderer nå muligens de vil operere korsrygg. Men fortsatt usikre

Så har du prolaps kom deg til fysio eller Kiropraktor som kan gi deg trening ut fra den skadde

Anonymkode: 2eba8...f93

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er du full?

He He. Neida,hvordan det?😅

Artigste jeg har hørt på lenge.

Her går det i druer og Solo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har hatt god effekt av sykkel - spinning, du kan jo prøve det om det provoserer frem smerte hos deg?

Anonymkode: af175...63c

Jeg sykler eller går, bilen bruker jeg ikke. Sykkelen er gull.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så kjedelig. Har du sjekket ut hva slags trenings tilbud frisklivssentralen hos dere har?

Ja, utendørs uansett regn og snø. 80 stk er de. Jeg vet at det blir for mange for meg og for mye være. Jeg vil trene inne men en instruktør som klarer å følge med på alle.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Trening!!??"  Nei,da ligger jeg helt flatt på gulvet.  Har kun sponplate og laken i senga. Ved prolaps hjelper ikke en gang opioder på meg. Kun holde meg i ro og kortison. Blir bedre etter hvert. 

Rart noen klarer å bevege seg eller "trene"  ved prolaps. Et under..

Om jeg er alene uten tlf på meg,kan jeg stå ligge eller sitte i flere timer da det smeller. Veldig koselig da det skjer på doen på jobb. 

Les hva jeg skriver inder her.o

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ved  prolaps låser/lammes det. Enten det er i rygg eller nakke.  Ingen kan klare å bevege seg eller "trene" ved en prolaps.  Da er man et medisinsk under.

Jeg har gode perioder og det er da jeg vil trene, ikke når den er aktiv.

Anonymkode: e5a0e...037

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har prolaps i nakke og korsrygg etter ulykke. Og fått klar beskjed ingen løft over 5 kg  . Gå helst ikke på hardeflater, helst skog. Egentlig ved rygg var svømming bra,men pga jeg har i nakken kan jeg ikke det pga da blir nervene i nakken berørt.  Kiropraktor nekter å gjøre noe pga måten det sitter. Fysio løsner kun opp musklene går fast 1 gang i uka gjort siden 2009. Klar beskjed kun lette øvelser for å ikke forværelse skadden. De vurderer nå muligens de vil operere korsrygg. Men fortsatt usikre

Så har du prolaps kom deg til fysio eller Kiropraktor som kan gi deg trening ut fra den skadde

Anonymkode: 2eba8...f93

Jeg har funnet en gruppe for damer 70+ i alder, der går det rolig for seg men jeg er 50...

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

"Trening!!??"  Nei,da ligger jeg helt flatt på gulvet.  Har kun sponplate og laken i senga. Ved prolaps hjelper ikke en gang opioder på meg. Kun holde meg i ro og kortison. Blir bedre etter hvert. 

Om jeg er alene uten tlf på meg,kan jeg stå ligge eller sitte i flere timer da det smeller. Veldig koselig da det skjer på doen på jobb. 

Det er forskjell på trening og øvelser. Nå er det også veldig varierende grader av prolaps, ikke alle er invalidisert av det. 

TS, sånn i tillegg til styrking av kjernemuskulatur, sørg for at du har god madrass og hodepute. Det er undervurdert hvor mye skade og smerter det å ligge feil kan gjøre over tid.

Anonymkode: 01ec6...da2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere som har prolaps i korsryggen, hva trener dere utover hjemmeøvelser? Ønsker å trene noe annet enn bare disse hjemmeøvelsene og gåturer alene, er ufør så vil gjerne ha noe fast hvor jeg også ser folk og hvor vi trener sammen og ikke hver for oss slik man gjør på typiske treningssenter.

Kiropraktor mente planken var en god øvelse for meg og min prolaps.5 uker med smertehelvete men på bedringens vei.Ønsker deg en god dag og lite vondter.

Anonymkode: 67d13...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sykler eller går, bilen bruker jeg ikke. Sykkelen er gull.

Ja, utendørs uansett regn og snø. 80 stk er de. Jeg vet at det blir for mange for meg og for mye være. Jeg vil trene inne men en instruktør som klarer å følge med på alle.

Les hva jeg skriver inder her.o

Jeg har gode perioder og det er da jeg vil trene, ikke når den er aktiv.

Jeg fikk beskjed om å IKKE sykle, og jeg skulle helst ikke gå særlig heller. Veldig korte gåturer, vi snakker 5 maks 10 minutter. Hovedfokus på å trene kjernemuskulatur, men da med statiske øvelser. Bygge opp kjernen først, så mer gåturer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kiropraktor mente planken var en god øvelse for meg og min prolaps.5 uker med smertehelvete men på bedringens vei.Ønsker deg en god dag og lite vondter.

Anonymkode: 67d13...8ed

Min kiropraktor sa det motsatte, at planken krever så sterk balanse og kjernemuskulatur i forkant for å gjøre øvelsen riktig, at for noen med prolaps var det utelukket da det kunne gi feilbelastninger på sikt. Interessant hvor forskjellige råd man får. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror du forveksler med akutt lumbago.

Anonymkode: 41865...839

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...