Gå til innhold

Lei av partnerdrapstatistikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 21.13):

Men helt seriøst. Skjer partnerdrap pga. ingenting? Kan være å kvinner kan holde på med psykisk vold over lang tid til det plutselig smeller bokstavelig en dag? Bare en liten tanke… 🤫

Anonymkode: 77018...bd4

Hvorfor smeller det da når kvinnen gjør det slutt, eller etter at hun har gjort det slutt?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok med meg ungene på krisesenter for å beskytte oss de første 3 ukene. Selv om han aldri hadde slått meg og barna, så vet jeg at han har banket mange andre.

Det er størst sjanse for at noe sånt skjer den første tiden etter bruddet, for da klarer ikke voldsutøver å tenke rasjonelt. Når han hadde roet seg ned 7 hakk, flyttet vi inn hos et familiemedlem og jeg hadde voldsalarm. 8 år etter så tenker jeg forstatt at jeg kan bli en del av statistikken.

Anonymkode: 0209c...ed0

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte med meg barna mine etter en voldsepisode (psykisk vold) som var dråpen 🩸

Reiste rett på krisesenteret, og bodde der i tre uker. Hadde ikke klart det uten dems hjelp. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (snille) far sa ofte til meg i oppveksten at - du vet ikke hvordan en mann er før du gjør det slutt med han. 

I mine forhold og samboerskap har jeg sneket meg ut med flyttelasset mitt før jeg har gjort det slutt. 

En av dem stalka meg til vanvidd etter et brudd. Men politiet tok en aldri så liten oppfølgingsamtale. 

En mann jeg bare klina med truet meg å "banke meg opp så hardt at jeg aldri ville kunne gå igjen". Politiet tok en prat med han også. 

En mann som jeg bare avviste sendte sms til 10-15 venner og bekjente av meg og til hele min nære familie om at jeg hadde gonoré. Jeg hadde ikke det. Han stalka også vettet av meg. Jeg banka HAN opp. Jeg var 21 år. Jeg tenkte ikke så mye over at vold er galt. Det bare klikka for meg til slutt. 

To ganger har jeg avvist ute på byen. Han ene sparka meg i leggen og han andre sparka meg i magen. Og ropte hore til meg. 

Det var det jeg kom på. 

Dette var på midten av 90-tallet. Det var mye mer seksuell trakkasering og mer vold. 

Og om noen menn (og kjærringer) lurer på hva JEG har gjort så er der fordi jeg er så ufattelig sjarmerende. Kødder ikke. Jeg er ikke pen, men jeg er bare så magisk. Det sa min terapeut. 

Kvinner må bare gå ut fra at alle menn er farlige og ta sine forholdsregler. 

Endret av Sveits
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vil minne alle på dette i dag! Håper noen som er i et dårlig forhold leser dette! Ha en fin søndag🥰🥰🥰

Anonymkode: efbda...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del at ikke den hendelsen i Vestnes akkurat nå var akkurat dette!! Håper alle kvinner hører og ikke gjør det slutt i samme rom som sin mann/ex...og ha sikkerhet som mål i tiden før og etter et brudd !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper for all del at ikke den hendelsen i Vestnes akkurat nå var akkurat dette!! Håper alle kvinner hører og ikke gjør det slutt i samme rom som sin mann/ex...og ha sikkerhet som mål i tiden før og etter et brudd !!

den hendelsen i dag var ikke partnerdrap. Gjerningsmann var sønn til drepte og barnet broren hans. Mye psykatri osv i bildet, men ikke partnerdrap.

Anonymkode: 5a738...7bc

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (På 10.9.2024 den 12.34):

Eller faktisk innse at det å være singel er et privilegiet ikke alle unt. Så når man først er så heldig, så er det bare å nyte💃 Da slipper du drama. 

Det er ikke noe privilegium, men et valg. Ingen MÅ være i et forhold i Norge. 

Anonymkode: 2d094...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man virkelig gå rundt å være redd for alt? Dramatisk mye farligere å kjøre bil enn det er å være sammen med en mann, om du velger en etnisk norsk mann er også sjansen for partnerdrap redusert med 85%.

Husk du må også ta med i regnestykket hvor mye beskyttelse en mann gir, du kan ikke bare se på det negative.

Anonymkode: 7023d...326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 21.13):

Men helt seriøst. Skjer partnerdrap pga. ingenting? Kan være å kvinner kan holde på med psykisk vold over lang tid til det plutselig smeller bokstavelig en dag? Bare en liten tanke… 🤫

Anonymkode: 77018...bd4

Det dér er det du tenker om partnerdrap? Og tror er en type "liten tanke" som ikke bør stanses lenge før den ytres?

Du er greit frastøtende. 

Anonymkode: b6bd8...2fd

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 11.51):

å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! 

Anonymkode: b0314...58c

Nei, som oftest er det ikke FARLIG. Som oftest er det helt ufarlig. Det er langt farligere å sette seg i en bil.

Anonymkode: 7331c...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal man virkelig gå rundt å være redd for alt? Dramatisk mye farligere å kjøre bil enn det er å være sammen med en mann, om du velger en etnisk norsk mann er også sjansen for partnerdrap redusert med 85%.

Husk du må også ta med i regnestykket hvor mye beskyttelse en mann gir, du kan ikke bare se på det negative.

Anonymkode: 7023d...326

Hva slags steder går du til som krever vakthold?!
Jeg har ikke behov for beskyttelse, og skulle det skje meg noe så er det ikke sikkert en mann kan hjelp meg.  Det skjer menn mange voldshendelse uten at det hjelper å være mann. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...