AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Om du er i et dårlig forhold så vil jeg atter igjen minne deg på om at å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! Det er slik kvinner og et fåtall menn har blitt drept! Et brudd kan gjøre at noen mister hodet og drar frem en kniv o.l. Håper alle tar vare på seg selv og drar langt vekk fra den en skal slå opp med!! Anonymkode: b0314...58c 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du er i et dårlig forhold så vil jeg atter igjen minne deg på om at å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! Det er slik kvinner og et fåtall menn har blitt drept! Et brudd kan gjøre at noen mister hodet og drar frem en kniv o.l. Håper alle tar vare på seg selv og drar langt vekk fra den en skal slå opp med!! Anonymkode: b0314...58c Derfor "slo jeg opp" med eksmannen via SMS mens han var på Østlandet, og jeg i Finnmark. likevel er man ikke sikker på å unngå vold senere. Les gjerne dette: https://www.dagbladet.no/sport/patent-bekreftet-dod/81898935 Anonymkode: 2d094...042 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Derfor "slo jeg opp" med eksmannen via SMS mens han var på Østlandet, og jeg i Finnmark. likevel er man ikke sikker på å unngå vold senere. Les gjerne dette: https://www.dagbladet.no/sport/patent-bekreftet-dod/81898935 Anonymkode: 2d094...042 Veldig bra! Spread the word! Anonymkode: b0314...58c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Man er ikke fritatt helt fra vold senere nei - men en bør alliere seg med politiet eller lese seg opp på hva slags grep en kan gjøre. Anonymkode: b0314...58c 1 1
Mezzosoprena Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du er i et dårlig forhold så vil jeg atter igjen minne deg på om at å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! Det er slik kvinner og et fåtall menn har blitt drept! Et brudd kan gjøre at noen mister hodet og drar frem en kniv o.l. Håper alle tar vare på seg selv og drar langt vekk fra den en skal slå opp med!! Anonymkode: b0314...58c Du er lei av partnerdraps-statistikken, så du lager et innlegg for å fortelle kvinner hva de ikke må gjøre, som om det er deres skyld?!? WOW! Og jeg tror virkelig ikke at alle partnerdrap KUN skjer i akkurat den situasjonen, så jeg tenker at dette er en veldig forenkling! 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Mezzosoprena skrev (5 minutter siden): Du er lei av partnerdraps-statistikken, så du lager et innlegg for å fortelle kvinner hva de ikke må gjøre, som om det er deres skyld?!? WOW! Og jeg tror virkelig ikke at alle partnerdrap KUN skjer i akkurat den situasjonen, så jeg tenker at dette er en veldig forenkling! Ikke jeg som er ts, men jeg tolker det mer som en wakeup-call. Mange blir i forholdet fordi voldsutøveren også kan være snill og grei mellom slaga (no pun intended). Rett og slett en påminnelse om at vedkommende faktisk er farlig. Anonymkode: 7a106...b13 5 1
Mezzosoprena Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke jeg som er ts, men jeg tolker det mer som en wakeup-call. Mange blir i forholdet fordi voldsutøveren også kan være snill og grei mellom slaga (no pun intended). Rett og slett en påminnelse om at vedkommende faktisk er farlig. Anonymkode: 7a106...b13 Men dette er andre gangen TS "maser" om dette, og bruker utelukkende "slå-opp-tidspunktet" som eksempel. Og derfor presiserer jeg at faren hele tiden ligger lenge både før og etter et evt. brudd, samt at det blir litt i overkant victim-blaming å fortelle damer at de gjør ting på feil måte hvis de blir drept. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Mezzosoprena skrev (5 timer siden): Men dette er andre gangen TS "maser" om dette, og bruker utelukkende "slå-opp-tidspunktet" som eksempel. Og derfor presiserer jeg at faren hele tiden ligger lenge både før og etter et evt. brudd, samt at det blir litt i overkant victim-blaming å fortelle damer at de gjør ting på feil måte hvis de blir drept. Skjønner. Dette er første emnet jeg ser ol saken. Anonymkode: 7a106...b13
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Mye en skal være lei av... Anonymkode: dc292...614 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #10 Skrevet 10. september 2024 Mezzosoprena skrev (På 6.9.2024 den 12.54): Du er lei av partnerdraps-statistikken, så du lager et innlegg for å fortelle kvinner hva de ikke må gjøre, som om det er deres skyld?!? WOW! Og jeg tror virkelig ikke at alle partnerdrap KUN skjer i akkurat den situasjonen, så jeg tenker at dette er en veldig forenkling! Sa jeg at det var deres skyld?? Ta deg en bolle!!!! Anonymkode: b0314...58c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #11 Skrevet 10. september 2024 Mezzosoprena skrev (På 6.9.2024 den 13.05): Men dette er andre gangen TS "maser" om dette, og bruker utelukkende "slå-opp-tidspunktet" som eksempel. Og derfor presiserer jeg at faren hele tiden ligger lenge både før og etter et evt. brudd, samt at det blir litt i overkant victim-blaming å fortelle damer at de gjør ting på feil måte hvis de blir drept. ???? Sa jeg det?? Skal du virkelig krangle på et innlegg som er ment til å beskytte kvinner?? Anonymkode: b0314...58c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #12 Skrevet 10. september 2024 Mezzosoprena skrev (På 6.9.2024 den 13.05): Men dette er andre gangen TS "maser" om dette, og bruker utelukkende "slå-opp-tidspunktet" som eksempel. Og derfor presiserer jeg at faren hele tiden ligger lenge både før og etter et evt. brudd, samt at det blir litt i overkant victim-blaming å fortelle damer at de gjør ting på feil måte hvis de blir drept. Du burde heller vært takknemlig!!! Tenk om dette redder liv!? Anonymkode: b0314...58c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #13 Skrevet 10. september 2024 Jeg kom meg unna en voldelig mann og har klart 10 år etter å fortsatt holde meg unna voldelige menn. Eller jeg har jo møtt dem, men aldri sluppet dem inn igjen. men dessverre valgte jeg å fullføre et svangerskap den gangen. Så det er tipset mitt.. ikke få barn med sånne menn! Stigmaet og de dårlige genene følger dessverre barnet resten av livet og det er mitt største anger i livet å ha gitt barnet mitt en sånn far. Anonymkode: 2bad8...a1e 3
Hmmmmmm Skrevet 10. september 2024 #14 Skrevet 10. september 2024 Eller faktisk innse at det å være singel er et privilegiet ikke alle unt. Så når man først er så heldig, så er det bare å nyte💃 Da slipper du drama.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #15 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 11.51): Om du er i et dårlig forhold så vil jeg atter igjen minne deg på om at å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! Det er slik kvinner og et fåtall menn har blitt drept! Et brudd kan gjøre at noen mister hodet og drar frem en kniv o.l. Håper alle tar vare på seg selv og drar langt vekk fra den en skal slå opp med!! Anonymkode: b0314...58c Jeg skjønner at du mener det godt, men det er ikke kun i øyeblikket man gjør det slutt at det er farlig for kvinner og menn i voldelige forhold. Anbefaler deg å lese denne: https://www.forskning.no/kriminalitet-vold/drapsmenn-gar-gjennom-atte-faser-for-de-myrder-sin-partner-eller-eks-partner-ifolge-ny-forskning/1578839 jeg tok alle forholdsregler når jeg gjorde det slutt, varslet politi på forhånd, hadde med meg en person når jeg fortalte han at jeg dro, flyttet mye rundt i starten for å gjøre det vanskelig å finne meg. Et år senere er jeg fortsatt redd, og jeg vet at han nå har nådd det punktet hvor det virkelig kan bli skummelt igjen (ref artikkelen over). Jeg er forsiktig når jeg er ute på kveldstid, passer på å ikke ha for faste rutiner så jeg blir lett å ta, har alltid med meg noe jeg kan forsvare meg med og har trykker inn nødnummeret på mobilen før jeg går ut slik at jeg kjapt får ringt hvis han dukker opp. Jeg vet at han har overvåket meg både fysisk og digitalt den siste tiden. Det er veldig viktig å ikke føle seg for fri med en gang man er ute av forholdet, så lenge han ikke har gått videre i livet vil risikoen være der. Anonymkode: 11c6c...d1d 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #16 Skrevet 10. september 2024 Som mann selv så finner jeg det helt utrolig provoserende at noen menn mener de har til å slå kjæresten. "Jeg vil at du skal gjøre noe annet enn du vil" og gjør du ikke det så slår jeg deg. Det er helt utrolig. Det burde vært fotlenke på etter første gang. Anonymkode: 6fce8...8c6 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #17 Skrevet 10. september 2024 Men helt seriøst. Skjer partnerdrap pga. ingenting? Kan være å kvinner kan holde på med psykisk vold over lang tid til det plutselig smeller bokstavelig en dag? Bare en liten tanke… 🤫 Anonymkode: 77018...bd4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #18 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men helt seriøst. Skjer partnerdrap pga. ingenting? Kan være å kvinner kan holde på med psykisk vold over lang tid til det plutselig smeller bokstavelig en dag? Bare en liten tanke… 🤫 Anonymkode: 77018...bd4 Det kan nok skje, akkurat som at kvinner kan drepe en mann etter at han i lang tid har utsatt henne for fysisk eller psykisk vold. Men da pleier man ikke kalle det partnerdrap. Det pleier å være helt omvendt; at det er samme person som trakasserer eller er voldelig og til slutt dreper. Anonymkode: 1738b...855
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #19 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men helt seriøst. Skjer partnerdrap pga. ingenting? ... Anonymkode: 77018...bd4 Vet ikke om jeg vil kaller det "ingenting". De som dreper feiler som oftest noe. Hele måten deres å tenke på, er rar. De tenker som små barn tenker, svart og hvitt, mangler nyanser om moral. Og de mangler metoder for å regulere følelser. Blir de sinte, går alt i rødt. Hvis du hører på feks dokumentaren i BT om hun som ble funnet i en bil, så ser du at drapsmannen ikke klarer å sette seg inn i hvordan offeret hadde det. Ikke bare drapsnatta, men mye før. I starten av forholdet deres så kalte han det at hun rømte fra ham ut vinduet om natta for "et par som kranglet litt". Jeg tror aldri han skjønte at hun faktisk var livredd - eller han selv ekstremt sint. Han var bare opptatt av om de "elsket" hverandre. Og ro for barna de fikk, hadde han 0 % fokus på. Selv drapsnatta, der han dukker opp på hennes nye adresse til tross for besøksforbud, blir han bare irritert fordi hun i hans øyne "leker" redd, og oppfatter heller ikke seg selv egentlig som sint før han faktisk har drept henne. Det er en ekstrem mangel på bevissthet rundt følelser. Jeg tenker at myndighetene må innføre omvendt besøksalarm i alle voldssaker, der politiet automatisk varsles om overgriper går over sona for besøksforbudet, ikke som i dag med manuell varsling hos offeret. I tillegg til sterkere rett for myndighetene til å kjøre rettsaker til tross for at offeret vil trekke anmeldelser mm. Vi som samfunn må over lang tid helt fysisk hindre offer og overgriper i å være i nærheten av hverandre, og helst få til dom og fengselsstraff/tvungen institusjon. Anonymkode: 1738b...855 4 2
AnonymMisbruker Skrevet 12. september 2024 #20 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 11.51): Om du er i et dårlig forhold så vil jeg atter igjen minne deg på om at å gjøre det slutt mens du er i samme rom som den personen- er FARLIG som oftest!! Det er slik kvinner og et fåtall menn har blitt drept! Et brudd kan gjøre at noen mister hodet og drar frem en kniv o.l. Håper alle tar vare på seg selv og drar langt vekk fra den en skal slå opp med!! Anonymkode: b0314...58c Jeg slår alltid opp over sms. En gang sendte jeg sms og slo opp med damen til broren min for å beskytte han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå