Gå til innhold

Hvordan advare egne barn mot å få barn uten å såre dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten mor, og hadde nok ikke fått barn hvis jeg visste hvor slitsomt det skullle bli. I min tid var det ingen som advarte meg om hvor vanskelig det er å være mor og at det å bli foreldre er noe du aldri slipper fra, men du er stuck med det hele livet. 

Nå ønsker jeg å advare egne barn mot å få barn . Men hvordan i huleste skal jeg gjøre det uten å såre dem? De vil jo da føle at de har vært en byrde for oss. 

Anonymkode: f8806...cc8

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke slik at fordi det var så slitsomt for deg, så er det slitsomt for dem å få barn. Og jeg ser du skriver at du er en sliten mor, så jeg regner med barna dine ikke er voksne engang.

Anonymkode: 91867...93a

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Så fordi du føler det slik så er det de eneste rette og det vil du fortelle de? Jeg er mamma til 3, sliten til tider, av og til av barna, noen ganger av jobben og noen ganger fordi Livet tar meg..betyr ikke at livet hadde vært bedre eller at jeg hadde vært mindre sliten med eller uten de.  Livet går i bølgedaler og noen ganger er livet tøft, lær de heller det. 

Anonymkode: 3cbda...5b0

• Liker 4
Skrevet

Kan du være utbrent og trenge litt hjelp?

Anonymkode: 2a4ca...99d

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg fikk barn ung. Her forklarer jeg det som det er, det gjorde livet tøffere på en måte. Barn er fantastisk, men vent til etter utdanning og til de er eldre. Håper jeg hr lagt det frem på en måte som gjør at de ikke tenker at det er de det er noe galt med. Eller deres feil. Men det er jo klart at de har hatt foreldre i de tidlige barneårene som har jobbet og studert mye. 

Anonymkode: 9a3fb...9fa

• Liker 1
Skrevet

Lett. Skyld på den ustabile og grusomme verdenen vi får innen 20 år.

Anonymkode: c2c5a...b88

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Det har du ikke noe med ! 
De skal bestemme det sjøl når den tid kommer.  
Du er jo  gal om du forsetter på den tanken ! 
Skjønner du ikke hvor mentalt forstyrret dette er? 

Anonymkode: e0f95...135

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du gjøre det? Kanskje de takler det kjempe fint selv om ikke du gjør det. Det er greit med realitetssjekk altså, ungene trenger ikke tro at foreldreskap er en dans på roser. Men å advare dem mot å få barn? Eneste du vil oppnå er at de føler seg om en byrde for deg. 

Min mor taklet overhodet ikke morskap. Hun har aldri lagt skjul på hvor vanvittig i veien jeg har vært for henne hele mitt liv. Jeg derimot storkoser meg med ungene mine og angrer ikke et sekund på dem. Så det er slett ikke sikkert ungene dine finner det like negativt som deg. 

Anonymkode: 57c58...cbb

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Dersom du er utslitt nå, er det ikke sikkert du kommer til å være det alltid ❤️ tenker ikke dette er et tema som du trenger ta opp uansett før de er voksne. De aller fleste vet jo at det følger med masse bekymringer og strev med barn? Men så masse fint også 😊 

Anonymkode: c353c...d19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er sliten mor, og hadde nok ikke fått barn hvis jeg visste hvor slitsomt det skullle bli. I min tid var det ingen som advarte meg om hvor vanskelig det er å være mor og at det å bli foreldre er noe du aldri slipper fra, men du er stuck med det hele livet. 

Nå ønsker jeg å advare egne barn mot å få barn . Men hvordan i huleste skal jeg gjøre det uten å såre dem? De vil jo da føle at de har vært en byrde for oss. 

Hva er alderen på barna?

Anonymkode: 2a726...ee4

Skrevet

Vel, min mor advarte meg. Ba meg vente til etter mastergrad og jeg hadde gjordt karriere. At jeg burde reise og gjøre alt før jeg tenkte på det. Jeg hørte på henne og fikk første barn som 34 åring, og gud som jeg angrer på at jeg ikke begynnte før. Jeg har alltid ønsket barn og nå rekker jeg ikke få de barna jeg vil med det mellomrommet jeg vil. Jeg skulle ønske jeg begynnte i slutten av tyveårene. Ikke alle synes det er forferdelig å få barn. Jeg har en veldig flott karriere med en veldig god jobb, men det betyr lite for meg i det store og det hele.

Jeg tenker det eneste riktige er å la folk finne ut av dette selv.

Anonymkode: 5d932...5e5

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hold det for deg selv, det er ikke vanlig å være så lei av å være mamma som det du er.

Dette er noe alle må finne ut av selv. Det er lov å advare mot å bli ung mor eller si at det er lurt å fp unna utdannelse først, men det stopper med det.

Anonymkode: 42af0...4c3

• Liker 4
Skrevet

Du skal jo selvsagt ikke påvirke dem på det området. De skal selv finne ut hvordan de vil leve sine liv. Jeg har kost meg veldig som mamma, det er jo ikke alle som synes det er så fælt. Slitsomt innimellom og vanskelig, ja.  Alt som er viktig i livet er også vanskelig.

Anonymkode: 17dc2...433

• Liker 1
Skrevet

Du holder det for deg selv og slutter å legge sånne ting på barna dine.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nice try 😂

Ingen tror på at noen har evne til å ivareta barn, og er uten evne til å skjønne at livet ikke ter seg likt for alle 🤣🤣🤣

Anonymkode: 985cc...549

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke helt kommet til det punktet ennå for barna mine er for unge. Men jeg har lyst til å ta opp med dem at det å være mor er det mest utakknemlige jeg noen gang har gjort. Ikke fordi jeg forventer takknemlighet fra barna mine, den er grei nok. Men fordi begrepet "it takes a village to raise a child" er ikke-eksisterende. Man får ingen som helst støtte, kun kritikk. Og kravene blir bare verre og verre.

Og det er verre å være mor enn far. Mannen min får ros for å gjøre ting som blir sett på som en selvfølge hvis jeg gjør det. Samtidig er det meg det automatisk pekes på hvis et av barna sliter.

Jeg kommer til å si rett ut til dem at de bør passe på å ha et godt nettverk rundt seg hvis de skal ha barn. For du ønsker ikke å stå i det alene.

Anonymkode: cac37...463

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er enig med deg! Ingen advarte meg mot å få barn og ingen snakket «rett frem» om alle utfordringene.

Jeg skal snakke med barna mine om dette for å gi de et mer realistisk bilde av å være forelder. Jeg er bitter på mine foreldre for at jeg ikke ble advart, og vil ikke at mine bitre blir på meg for det samme. 

Anonymkode: 7650d...8b2

• Nyttig 2
Skrevet

Syns du skal la barna dine bestemme dette selv.

Det er nok av informasjon der ute. De som får barn i dag burde vite at det ikke alltid er en dans på roser. Det er mye snakk om hvor tøft småbarnslivet er. Dette får de aller fleste med seg, om de har en vanlig deltagelse i samfunnet.

Anonymkode: b2700...53d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gamle er barna dine? Dersom du er utslitt nå, er det ikke sikkert du kommer til å være det alltid ❤️ tenker ikke dette er et tema som du trenger ta opp uansett før de er voksne. De aller fleste vet jo at det følger med masse bekymringer og strev med barn? Men så masse fint også 😊 

Anonymkode: c353c...d19

Barna er alle passert 12 år, en er flyttet ut. 

Skulle ønske selv noen hadde fortalt sannheten om hvordan det er å ha barn, synes det alltid bøir glorifisert på en måte. Men skjønner jo at ikke alle passer så godt til å være mor. 

Jeg er sikker på at barna har hatt en fin barndom hos oss da. Vibhar alltid vist at vi elsker og prioriterer dem. 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...