AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Del Skrevet 6. september Flere som har følelsen av å angre eller funnet på det perfekte navnet, litt for sent? Har gitt barna mine (2 og 1 år) navn som (noe ala) Kristine og Astrid. Ga litt etter for sambo siden jeg var ubesluttsom. Nå tenker jeg "Søren heller, de kunne jo hatt vakre navn som Rose og Lilja" Yndig og romantisk ... kjenner jeg blir sykt trist av det men kommer aldri til å bytte Anonymkode: 3529f...15d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Del Skrevet 6. september Nesten. Byttet navn på eldstemann etter to uker fordi vi syntes at navn b passet litt bedre enn navn a når vi hadde blitt litt kjent med han. Men veldig snart har ungene blitt det navnet de har fått og kunne ikke hett noe annet. Anonymkode: 4f0d9...bed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #3 Del Skrevet 6. september Astrid og Kristine er jo kjempefine navn 😊. Hvor gamle er de? Kan jo legge Lilja og Rose til. Jeg synes Astrid Rose og Kristine Lilja var nydelige sammen. Anonymkode: ebfaa...244 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Astrid og Kristine er jo kjempefine navn 😊. Hvor gamle er de? Kan jo legge Lilja og Rose til. Jeg synes Astrid Rose og Kristine Lilja var nydelige sammen. Anonymkode: ebfaa...244 Beklager så mye, ser nå at barna er 1 og 2. Men da er det hvertfall ikke for seint å legge de ekstra navnene til 😊 Anonymkode: ebfaa...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Del Skrevet 6. september Du kan alltids gi dem det som kalle navn? Anonymkode: 1a614...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #6 Del Skrevet 6. september Du kan legge til navnene eller bruke de som kallenavn. Ellers må jeg si at navn som Kristine og Astrid er mer holdbare enn navn som Lykke og Lilje osv Anonymkode: c3aa5...748 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #7 Del Skrevet 6. september Rose og Lilja er jo grusomt😬 vær heller glad for de navnene som dere valgte, barna er nok det😉 Anonymkode: aae1c...327 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 6. september #8 Del Skrevet 6. september Tror barna dine er glad for å hete noe ala Kristine og Astrid enn Rose og Lilja, så la det gå. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #9 Del Skrevet 6. september Fryktelig glad jeg ikke heter Rose eller Lilja, i alle fall Anonymkode: d946f...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #10 Del Skrevet 6. september Hvis det passer, legg de til. Hvis ikke.. prøv å la det gå. Elsker de type navn du har gitt. Klassiske og navn de sikkert blir veldig glad for selv ❤️ Anonymkode: 27d3f...423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #11 Del Skrevet 6. september Sønnen min er oppkalt etter noen i familien, men noen måneder etter vi ga ham navnet så innså jeg at han skulle hatt et annet navn. For meg vil nok det navnet alltid passe noe bedre, men det er min lille hemlighet. Anonymkode: f1280...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #12 Del Skrevet 6. september Synes Astrid er flott jeg, men Rose er også fint. Liker dog Iris og Ivy bedre innenfor blomster navn sjangeren. Jeg brukte noen uker før jeg bestemte navn på mitt barn for å rekke å kjenne etter hva barnet skulle hete. Min samboer drev og stresset fordi familien hans stresset han men jeg sa at det ikke var mitt problem. Ettervært var det ikke lengre noen tvil om hva barnet het og har ikke angret på navnevalget. Det ble et helt annet navn en de jeg vurderte mens jeg gikk gravid. Anonymkode: 97bd9...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #13 Del Skrevet 6. september Synes Astrid-og-Kristine-sjangeren på navn er MYE bedre enn Lilja og Rose! På ALLE måter! Ville aldri byttet. Legg eventuelt til blomsternavnene dersom du ikke klarer å la det gå.... Men utrolig mye mer holdbare navn jentene allerede har, tenker jeg! Anonymkode: 496f8...12d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #14 Del Skrevet 6. september Trådstarter her; Takk for oppmuntrende ord alle sammen ! Med et mellomnavn (mitt etternavn) og to etternavn (far sine) kommer jeg neppe til å legge på noe mer. Synes 4 navn er mer enn nok. Navnene er altså ikke Astrid og Kristine, men ikke langt unna. Og jeg mente egentlig Lilje, ser jeg skrev Lilja. Er vel følelsen av at gresset alltid er grønnere... Anonymkode: 3529f...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #15 Del Skrevet 6. september Det hender jeg også kan tenke litt slik. Jeg har også to døtre, og navnene deres er kompromiss som både faren og jeg syns var fine. Men det er to andre navn som jeg syns er fantastisk fine, og som jeg gjerne skulle ønske at de hadde. Særlig den yngstes navn skulle jeg gjerne ha byttet i et annet. Men jeg tenker at vi er jo to foreldre, begge med like stor rett til å velge, så det var riktig at navnene ble som de ble. Og at egentlig er ikke hva vi foreldre mener om navnene det viktigste heller. Det er barnas navn. Anonymkode: b864b...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #16 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rose og Lilja er jo grusomt😬 vær heller glad for de navnene som dere valgte, barna er nok det😉 Anonymkode: aae1c...327 Hahah, jeg hadde mye heller ville hete Lilje enn Astrid. Jeg liker ikke kjedelige navn uten noe personlighet. Anonymkode: c712e...658 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 6. september #17 Del Skrevet 6. september Jeg ville kalle opp sønnen min etter min farfar. Det har jeg alltid villet. Mannen min la ned veto på navnet. Det tror jeg faktisk aldri jeg kommer til å komme over, og kommer aldri til å være 100% fornøyd med navnet vi landet på. Men, det viktigste er jo tross alt at den som bærer navnet er fornøyd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 6. september #18 Del Skrevet 6. september (endret) Jeg kjenner litt på det med minstejenta. Jeg var ubesluttsom, og ga litt etter for faren som hadde sterkere meninger. Tenkte at det er barnet hans også, og navnet var jo ikke stygt. Ett halvår senere så fortalte mannen at han også var litt usikker. Og vi var vel egentlig enig om ett helt annet navn vi begge likte. Så da tok vi en ny liten runde på om vi skulle endre.. Men det er vanskelig fordi barnet allerede hadde blitt litt det navnet som var gitt. Vi endte vel på å legge til det andre navnet så det blir dobbeltnavn, men vi bruker det navnet vi alltid har brukt så jeg vet ikke helt... Med storebror var det så utrolig mye enklere. Der kjente vi begge at navnet var rett med én gang. Endret 6. september av Nonstop1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #19 Del Skrevet 6. september Jeg har også funnet navn etterpå som jeg har tenkt «åååhhh det skulle jeg valgt!». Men jeg tror egentlig det handler om at nå er det for sent, og derfor kan jeg drømme om andre navn, for det skader ikke. Når vi er midt i navnevalget så tenker vi på konsekvenser av navnet, det trenger du ikke nå. Anonymkode: 12d27...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #20 Del Skrevet 6. september Hvis det er en trøst så syns jeg ikke Rose og Lilje passer så godt til voksne kvinner. Jeg ville ikke hatt en økonomirådgiver eller advokat som heter Lilje, liksom. Anonymkode: af1f0...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå