hocane Skrevet 2. november #921 Del Skrevet 2. november (endret) Ulovlig verdi skrev (1 time siden): Skjønner. Så når Russland treffer en boligblokk i Kiev med en rakett og dreper sivile så beviser det at Ukraina bruker dem som menneskelige skjold. Du utviser en fantastisk evne til logikk og medmenneskelighet. Forskjell på å konsekvent sikte seg inn mot sivile og å planlegge et angrep mot terrorister hvor det tilfeldigvis også inneholder sivile. Ukrainske styrker gjemmer seg ikke bak sivile og innlegget ditt gir null mening. Har ennå ikke fått et skikklig svar fra dere pro palestine om hvorfor Hamas har null fokus på å beskytte og evakuere sivile. Det er ikke det at Hamas gjør lite for å beskytte sivile, men det er det at de gjør absolutt ingenting for å beskytte dem. Endret 2. november av hocane 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulovlig verdi Skrevet 2. november #922 Del Skrevet 2. november Kraftig økning av hat-kriminalitet mot mulismer i USA det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 2. november #923 Del Skrevet 2. november (endret) hocane skrev (7 timer siden): Forskjell på å konsekvent sikte seg inn mot sivile og å planlegge et angrep mot terrorister hvor det tilfeldigvis også inneholder sivile. Jeg sier selvsagt ikke at verken Russland, Ukraina, eller Israel har drept sivile….. de vi med 100% sikkerhet vet at aktivt, målrettet går inn for å drepe sivile er i alle fall, helt uten tvil jihadistene fra «Palestina». Det er helt riktig det du sier. Endret 2. november av Madame Butterfly 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 2. november #924 Del Skrevet 2. november Ulovlig verdi skrev (5 timer siden): Kraftig økning av hat-kriminalitet mot mulismer i USA det siste året. Det er generelt mye hat og polarisering «over there» for tiden. Det er vel ikke et ukjent fenomen, uten at det gjør ting noe bedre. Det var jo mye hat og fordommer mot russere i Norge etter invasjonen av Ukraina. Det er vel ikke utenkelig at det dukker opp hat og fordommer mot palestinere i USA, etter at Israel ble invadert - og israelere slaktet av en palestinsk Allah Akbar mob. Her i landet har jo jødehat episodene økt mye mer, enn palestinerhat episodene. Vil vel heller si at palestinerne i Norge har fått en stor støtte, både fra befolkningen og styresmaktene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. november #925 Del Skrevet 3. november Madame Butterfly skrev (1 time siden): Det er generelt mye hat og polarisering «over there» for tiden. Det er vel ikke et ukjent fenomen, uten at det gjør ting noe bedre. Det var jo mye hat og fordommer mot russere i Norge etter invasjonen av Ukraina. Det er vel ikke utenkelig at det dukker opp hat og fordommer mot palestinere i USA, etter at Israel ble invadert - og israelere slaktet av en palestinsk Allah Akbar mob. Her i landet har jo jødehat episodene økt mye mer, enn palestinerhat episodene. Vil vel heller si at palestinerne i Norge har fått en stor støtte, både fra befolkningen og styresmaktene. Synsgogen, den jødiske barnehagen og aldershjemmet har hatt 24/7 væpna politibeskyttelse i flere år nå. Pluss at trusselnivået er økt til nest høyeste nivå og midlertidig stengte grenser, utelukkende pga trussel mot israelske og jødiske liv og interesser. Sier jo litt om hvem det er farligst for. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3. november #926 Del Skrevet 3. november hocane skrev (15 timer siden): Forskjell på å konsekvent sikte seg inn mot sivile og å planlegge et angrep mot terrorister hvor det tilfeldigvis også inneholder sivile. Ukrainske styrker gjemmer seg ikke bak sivile og innlegget ditt gir null mening. Har ennå ikke fått et skikklig svar fra dere pro palestine om hvorfor Hamas har null fokus på å beskytte og evakuere sivile. Det er ikke det at Hamas gjør lite for å beskytte sivile, men det er det at de gjør absolutt ingenting for å beskytte dem. Om IDF ikke hadde vært sikre på at de sivile skjoldene de bruker var uskyldige sivile, så hadde de ikke slip de løs (om de overlever). Så den forskjelen er ikke så relevant, all den tid IDF vet det er helt uskyldige sivile de bruker. Israelske soldater gjemer seg bak sivile, så nei det gir ikke så mye mening å sammenligne med Ukrainske soldater som åpenbart ikke gjør det. Jeg har derimot ikke fått noe skikkelig svar fra deg om hvorfor Israrl bruker sivile menesker som skjold.... Det er ikke bare det at Israel gjør litte for å beskyte sivile, men det at de setter et gever i rygen på dem (de vet er uskyldige sivile) og tvinger dem til å gå først slik at profesjonele soldater kan gjeme seg bak de. Jeg har ikke sett en eneste "pro palestiner" som ikke er enig i at begge sider gjør mye drit her.... Men man blir jo lei av å gjenta omighen og omigjend at SELFØLGELIG GJØR HAMAS OGSÅ MYE FEIL!!! Til folk som nekter å snake om noe av det Israel gjør. Israel sine krigsforbrytelser blir ikke mindre synlige av at "pro Israelere" nekter å snake om dem, tvert om det unerstreker bare hvor umulig det er å forsvare den pågående "krigen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 3. november #927 Del Skrevet 3. november (endret) Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Om IDF ikke hadde vært sikre på at de sivile skjoldene de bruker var uskyldige sivile, så hadde de ikke slip de løs (om de overlever). Så den forskjelen er ikke så relevant, all den tid IDF vet det er helt uskyldige sivile de bruker. Israelske soldater gjemer seg bak sivile, så nei det gir ikke så mye mening å sammenligne med Ukrainske soldater som åpenbart ikke gjør det. Jeg har derimot ikke fått noe skikkelig svar fra deg om hvorfor Israrl bruker sivile menesker som skjold.... Det er ikke bare det at Israel gjør litte for å beskytte sivile, men det at de setter et gever i rygen på dem (de vet er uskyldige sivile) og tvinger dem til å gå først slik at profesjonele soldater kan gjeme seg bak de. Jeg har ikke sett en eneste "pro palestiner" som ikke er enig i at begge sider gjør mye drit her.... Men man blir jo lei av å gjenta omighen og omigjend at SELFØLGELIG GJØR HAMAS OGSÅ MYE FEIL!!! Til folk som nekter å snake om noe av det Israel gjør. Israel sine krigsforbrytelser blir ikke mindre synlige av at "pro Israelere" nekter å snake om dem, tvert om det unerstreker bare hvor umulig det er å forsvare den pågående "krigen". Så mye vrøvl er det lenge siden jeg har hørt. Nei Israel bruker ikke sivile som menneskeskjold. Nettopp derfor du såvidt hører om sivilt Israelsk tap til tross for over 10 000 raketter fra Hizbollah siden 8 oktober. I motsetning til Hamas har IDF fokus på å evakuere og beskytte sine sivile bort fra farlige områder. Hamas bruker konsekvent sine egne som menneskeskjold. Et tunellsystem under sykehus og skoler er et direkte bevis på det. Tror du det er tilfeldig de har bygd det nettopp der? Alle er ofre for hamas. Både palestine og Israel. Israel har gjort en fenomenal jobb å eliminere dem. Palestina har ingen fremtid før Hamas er fjernet fra kontroll. Endret 3. november av hocane 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3. november #928 Del Skrevet 3. november hocane skrev (4 minutter siden): Så mye vrøvl er det lenge siden jeg har hørt. Nei Israel bruker ikke sivile som menneskeskjold. Nettopp derfor du såvidt hører om sivilt Israelsk tap til tross for over 10 000 raketter fra Hizbollah siden 8 oktober. Ser du ironien i å beskylde meg for "vrøvl" i den enne setningen, for så å komme med usant "vrøvl" i neste setning? IDF bruker uskykdige sivile palestinere som skjold. Så disse dødsfalende viser selfølgelig ikke på statestikken over Israelske døde... Ser du begynner å skrive om Hamas igjend.... Selv om du svarer på et inllegg hvor jeg bokstavelig talt skriver at Hamas GJØR MYE FEIL!!! Jeg synes de gjør feil, du synnes de gjør feil og alle jeg har sett utale seg her på KG synes de gjør feil, så hvorfor har du dette eveinelige behove for å gjenta det åpenbare? Det hadde vært så utrolig mye mer intresangt om du kunne reflektere rundt Israels bruk av sivile skjold (som vi faktisk ser forskjelig på). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 3. november #929 Del Skrevet 3. november (endret) Pippi Lotta skrev (11 minutter siden): Ser du ironien i å beskylde meg for "vrøvl" i den enne setningen, for så å komme med usant "vrøvl" i neste setning? IDF bruker uskykdige sivile palestinere som skjold. Så disse dødsfalende viser selfølgelig ikke på statestikken over Israelske døde... Ser du begynner å skrive om Hamas igjend.... Selv om du svarer på et inllegg hvor jeg bokstavelig talt skriver at Hamas GJØR MYE FEIL!!! Jeg synes de gjør feil, du synnes de gjør feil og alle jeg har sett utale seg her på KG synes de gjør feil, så hvorfor har du dette eveinelige behove for å gjenta det åpenbare? Det hadde vært så utrolig mye mer intresangt om du kunne reflektere rundt Israels bruk av sivile skjold (som vi faktisk ser forskjelig på). Israel sikter seg inn mot områder hvor de vet hamas gjemmer seg. I majoriteten av alle angrep advarer de også Palestinere på forhånd om å komme seg ut. Så nei, ikke menneskeskjold. Det er Hamas sitt ansvar å beskytte sine sivile under en krig, og problemet er ikke det at Hamas gjør lite for å beskytte sivile, det er det at de gjør absolutt nada. De gjemmer seg under sivile, det gjør ikke IDF. Det som er definisjonen på menneskjeskjold. Vi synes alle det er tragisk at så mye sivilt liv har blitt tapt, men dette er en konsekvens av 7 oktober. Det ondeste og mest brutale vi har sett siden holocaust. Ingenting kan sammenligne med brutaliteten og ondskapen vi så av Hamas 7 oktober. All elendighet vi har sett siden 7 oktober står til ansvar for Hamas og ingen andre. Endret 3. november av hocane 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 3. november #930 Del Skrevet 3. november (endret) Pippi Lotta skrev (23 minutter siden): Ser du ironien i å beskylde meg for "vrøvl" i den enne setningen, for så å komme med usant "vrøvl" i neste setning? IDF bruker uskykdige sivile palestinere som skjold. Så disse dødsfalende viser selfølgelig ikke på statestikken over Israelske døde... Ser du begynner å skrive om Hamas igjend.... Selv om du svarer på et inllegg hvor jeg bokstavelig talt skriver at Hamas GJØR MYE FEIL!!! Jeg synes de gjør feil, du synnes de gjør feil og alle jeg har sett utale seg her på KG synes de gjør feil, så hvorfor har du dette eveinelige behove for å gjenta det åpenbare? Det hadde vært så utrolig mye mer intresangt om du kunne reflektere rundt Israels bruk av sivile skjold (som vi faktisk ser forskjelig på). Hvor mange er det snakk om? Så vidt jeg har sett har det vært snakk om noen tilfeller der én palestiner har blitt tvunget til gå inn i en tunnel eller bygning først. Det kan virkelig ikke sammenlignes med Hamas. Hamas har bygd minst 550 km med tunneler i Gaza og de gjemmer seg dermed under 2,3 millioner mennesker. I tillegg har Hamas tatt inn på sykehus og skoler - gjemt blant sivile. Rakettutskytningsramper er også midt blant sivile bygninger. Hele taktikken deres er bruk av sivile skjold. Endret 3. november av Svava Skrivefeil 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 4. november #931 Del Skrevet 4. november Mannjessheim1984 skrev (På 23.10.2024 den 9.15): For noe vås. Okkupantstaten gir ikke de innfødte likestilte rettigheter. Apartheid - mur. Okkupanten sprer pest rundt seg. Så du på vg.no hvordan de sendte 900 kilos rakett på en boligbygg? Tenk hvis noen hadde gjort det på Tveita. Så overhodet ikke greit. Okkupanten sprer bare mareritt, drap, og gru rundt seg. Okkupanten må stoppes. Er enig med Makron. Var ett FN - vedtak som lagde okkupantland, og vi trenger ett nytt FN vedtak på Palestina sånn at de kan leve ved siden av hverandre. Er ikke en annen måte. Okkupanten må drives ut av det okkuperte land. Hamas vil absolutt ikke ha noen 2 stats løsning. Israels Netanyahu m.venner vil heller ikke ha det. Absolutt alle forsøk på en slik løsning er blitt skutt ned. Det var en mulighet for 30 år siden. Etter det har vi fått sabotører på begge sider. Netanyahu og Hamas er begge motstandere 2 stater From the river to the sea er i praksis utslettelse av Israel. Og det er det eneste Hamas kan godta. Israel er ikke enig i det målet. Så da er de låst i en evig krig. Hvis Hamas hadde godtatt en israelsk stat eksisterte. Som Arafat og fatah gjorde. Og israel godtok at palestinerne hadde sin egen stat så kunne de ha startet et sted og kommet til en levelig ordning. Men tror dette har pågått for lenge for gått for langt. På den måten har haukene på begge sider fått det som de vil. Og barna arver hatet. Så fortsetter det. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 5. november #932 Del Skrevet 5. november https://www.vg.no/nyheter/i/bmQBrB/stormer-sykehus-arresterer-leger-og-angriper-sivile Hvorfor tror folk mer på hva det Israel forteller enn leger i gaza? Hvem vet som er sant og ikke? Israel er nok ikke så uskyldig som folk tror i denne konflikten. Syns det ser helt for jævlig ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 6. november #933 Del Skrevet 6. november skjønner det er tøft for israelske soldater og🫤 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6. november #934 Del Skrevet 6. november (endret) GrønnNellik68 skrev (4 timer siden): skjønner det er tøft for israelske soldater og🫤 Ja det er grusomt, spesielt når man tenker på at soldatenes ofer ikke hjelper Israel på noen måtte. Det er en av BN sine tidligere "krigsmenistere" som rett ut har sakt at BN lyger om krigen og at han har tatt store strategiske avgjørelser basert på sine egne politiske intereser (ikke Israel sinne). Den samme krigsmenisteren har mistet en sønn i krigen, det må være så forferdelig bitert å bli foråt av landets egen ledelse på denne måten! Endret 6. november av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 7. november #935 Del Skrevet 7. november Nå som Trump er president kan vi endelig få slutt på krigen. Han vil hjelpe Israel helt til Hizbollah og Hamas ikke har annet valg enn å overgi seg. Fantastisk dag for verden. Palestina må tenke andre baner nå. Fokus bort fra dette destruktive jødehatet og mer fokus på teknologi, helse og utdanning. Ikke minst et mer demokratisk samfunn. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulovlig verdi Skrevet 8. november #936 Del Skrevet 8. november Israels FN-ambassadør føler seg utrygg pga. barnetegninger av fredsduer. Noen gang er disse fascistene nokså underholdende. https://www.instagram.com/reel/DB_6R0KRq_-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 8. november #937 Del Skrevet 8. november Ulovlig verdi skrev (10 timer siden): Israels FN-ambassadør føler seg utrygg pga. barnetegninger av fredsduer. Noen gang er disse fascistene nokså underholdende. https://www.instagram.com/reel/DB_6R0KRq_-/ Det virker jo som om Israel bare krangler med FN for å krangle! Forstår ikke hvordan voksne folk kan hevde barnetegninger for fred sprer "hat" med et seriøst ansiktsutryk, nesten som jeg tror det må være en parodi.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 8. november #938 Del Skrevet 8. november Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. november #939 Del Skrevet 8. november Pippi Lotta skrev (1 time siden): Det virker jo som om Israel bare krangler med FN for å krangle! Forstår ikke hvordan voksne folk kan hevde barnetegninger for fred sprer "hat" med et seriøst ansiktsutryk, nesten som jeg tror det må være en parodi.... Sprer en regning av Israel dekket med et palestinsk flagg fred? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 10. november #940 Del Skrevet 10. november Pippi Lotta skrev (På 8.11.2024 den 22.56): Det virker jo som om Israel bare krangler med FN for å krangle! Forstår ikke hvordan voksne folk kan hevde barnetegninger for fred sprer "hat" med et seriøst ansiktsutryk, nesten som jeg tror det må være en parodi.... Du synes et palestinsk flagg over hele Israel bidrar til å spre et budskap om fred, eller? Tuller du? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå