Tått Skrevet 16. oktober #661 Del Skrevet 16. oktober Anonymbruker*** skrev (1 time siden): Det begynner vell å bli åpenbart at de ikke bare ønsker å utslette Hamas, men det palestinske folket i sin helhet. Drive dem ut i ørken i Egypt, hvor grunnlaget for liv er heller tynt... Disse menneskene lever 100% på bistand fra oss dumme vesteuropeere, det får de sikkert der og. Problemet er at midtøsten består av Israel og en haug muslimske land..og ingen av de muslimske landene vil ta imot en eneste palestiner. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. oktober #662 Del Skrevet 16. oktober Tått skrev (38 minutter siden): Disse menneskene lever 100% på bistand fra oss dumme vesteuropeere, det får de sikkert der og. Problemet er at midtøsten består av Israel og en haug muslimske land..og ingen av de muslimske landene vil ta imot en eneste palestiner. Problemet er vell heller at de blir drevet ut av sitt eget land av en annen nasjon som bomber i stykker hjemmene deres. Egypt frykter politisk uro og i verste fall krigføring med Israel dersom de tar imot et stort antall palestinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. oktober #663 Del Skrevet 16. oktober Tått skrev (5 minutter siden): Disse menneskene lever 100% på bistand fra oss dumme vesteuropeere, det får de sikkert der og. Problemet er at midtøsten består av Israel og en haug muslimske land..og ingen av de muslimske landene vil ta imot en eneste palestiner. Egypt ønsker ikke å ta i mot flykninger pga. at Israel ikke garanterer dem lov å komme tilbake når krigen er over og at ved at de potensielt tar in Hamas militante kan skape problemer for dem selv internt + utløse en konflikt med Israel som vil ramme dem selv... Lederen i Egypt har ikke fått noe klarhet fra Israel over hva som vil skje med Gaza etter krigen er over og Israel har allerede gitt ut en plan om at Egypt skal huse Palestinerne i fremtiden. Netanyahu avskrev denne planen som en hypotese. Jeg forstår veldig godt at Egypt vil være ekstremt skeptiske til å forholde seg til Palestinske flyktninger pga. Israels manglende klarhet i deres egen agenda i forhold til Palestinernes og Gazas fremtid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. oktober #664 Del Skrevet 16. oktober Tått skrev (2 timer siden): Gallant har rett, skal Israel leve må Hamas og Hizbollah dø..det er enten eller. Dette stemmer ikke.. Med USA så er ikke Hamas eller Hizbollah i nærheten av å kunne true Israels eksistens pga. at de er militært underlegne.. Hadde Hamas og Hizbollah kunne truet Israels eksistens ville vi sett tegn til dette etter så mange år med konflikt der Israels forsvarssystemer har fått disse terrororganisasjonene til å fremstå som amatører. Det er ingen her som tar Hamas eller Hizbollah intensjoner i forsvar, men å påstå at Israel er så truet virker som om man ser krigen med skylapper der man ignorerer hvordan krigen utspiller seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 16. oktober #665 Del Skrevet 16. oktober Bigote skrev (26 minutter siden): Dette stemmer ikke.. Med USA så er ikke Hamas eller Hizbollah i nærheten av å kunne true Israels eksistens pga. at de er militært underlegne.. Hadde Hamas og Hizbollah kunne truet Israels eksistens ville vi sett tegn til dette etter så mange år med konflikt der Israels forsvarssystemer har fått disse terrororganisasjonene til å fremstå som amatører. Det er ingen her som tar Hamas eller Hizbollah intensjoner i forsvar, men å påstå at Israel er så truet virker som om man ser krigen med skylapper der man ignorerer hvordan krigen utspiller seg. Du må jo forstå at de konstante angrepene skaper utrygghet i den jødiske nasjonen og alle nødvendige forsvarsverk mot muslimene utarmer den Israelske økonomien.. Hvor vanskelig er det å forstå at Israel er et demokati som bare ønsker å leve i fred med sine naboer? Landet har 2 millioner muslimske innbyggere med de samme rettigheter og plikter som alle andre der. Hvor mange jøder bor det i Iran tror du? Syria da? Enn Egypt eller Saudiarabia? Irak da? Hva med Tyrkia? Jordan? Jemen? Skal gi deg svaret jeg .NULL!! En jøde i de landene hadde blitt drept ila. 5 min. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. oktober #666 Del Skrevet 16. oktober Tått skrev (Akkurat nå): Du må jo forstå at de konstante angrepene skaper utrygghet i den jødiske nasjonen og alle nødvendige forsvarsverk mot muslimene utarmer den Israelske økonomien.. Hvor vanskelig er det å forstå at Israel er et demokati som bare ønsker å leve i fred med sine naboer? Landet har 2 millioner muslimske innbyggere med de samme rettigheter og plikter som alle andre der. Hvor mange jøder bor det i Iran tror du? Syria da? Enn Egypt eller Saudiarabia? Irak da? Hva med Tyrkia? Jordan? Jemen? Skal gi deg svaret jeg .NULL!! En jøde i de landene hadde blitt drept ila. 5 min. Dette har jo absolutt ingenting med det jeg skrev... Du påstod at Israel eksistens var truet, og jeg forklarte hvorfor dette var feil ref. militært maktforhold mellom Hizbollah/Hamas og Israel.. Så begynner du å dra inn Israels demokrati og hvor mange jøder som bor i land rundt om i Midtøsten? Sånn til informasjon så er feriesteder i Egypt veldig populære for Israelitter. Tyrkia har 10 ganger så mange jøder som Norge... Tenkte jeg skulle rett deg litt her selv om jeg virkelig ikke forstår hvorfor du dro dette inn i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. oktober #667 Del Skrevet 16. oktober (endret) Bigote skrev (15 minutter siden): Dette har jo absolutt ingenting med det jeg skrev... Du påstod at Israel eksistens var truet, og jeg forklarte hvorfor dette var feil ref. militært maktforhold mellom Hizbollah/Hamas og Israel.. Så begynner du å dra inn Israels demokrati og hvor mange jøder som bor i land rundt om i Midtøsten? Sånn til informasjon så er feriesteder i Egypt veldig populære for Israelitter. Tyrkia har 10 ganger så mange jøder som Norge... Tenkte jeg skulle rett deg litt her selv om jeg virkelig ikke forstår hvorfor du dro dette inn i det hele tatt... Det fascinerende at folk kan tro på åpenbar faktafeil med slik overbevisning. Endret 16. oktober av Anonymbruker*** 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. oktober #668 Del Skrevet 16. oktober Bigote skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke.. Med USA så er ikke Hamas eller Hizbollah i nærheten av å kunne true Israels eksistens pga. at de er militært underlegne.. Hadde Hamas og Hizbollah kunne truet Israels eksistens ville vi sett tegn til dette etter så mange år med konflikt der Israels forsvarssystemer har fått disse terrororganisasjonene til å fremstå som amatører. Det er ingen her som tar Hamas eller Hizbollah intensjoner i forsvar, men å påstå at Israel er så truet virker som om man ser krigen med skylapper der man ignorerer hvordan krigen utspiller seg. Iran holder seg med sine proxyer som en forsikring om egen sikkerhet. Regimet i Iran bryr seg katta om palestinerne. Meeen… om USA, eller Israel, eller begge eller flere bestemmer seg for å angripe Irans atomvåpenprogram, da er poenget med de iranstøttede militsene (særlig hezbollah) at de skal unleashe hele rakettarsenalet sitt (som er formidabelt) slik at Israels antiluftskyts, irom dome osv blir overbelastet. Israels nedplukking av disse militsene må ses på det bakteppet. Har eg ikke noe med palestinaspørsmålet å gjøre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. oktober #669 Del Skrevet 16. oktober Bacteria skrev (8 minutter siden): Iran holder seg med sine proxyer som en forsikring om egen sikkerhet. Regimet i Iran bryr seg katta om palestinerne. Meeen… om USA, eller Israel, eller begge eller flere bestemmer seg for å angripe Irans atomvåpenprogram, da er poenget med de iranstøttede militsene (særlig hezbollah) at de skal unleashe hele rakettarsenalet sitt (som er formidabelt) slik at Israels antiluftskyts, irom dome osv blir overbelastet. Israels nedplukking av disse militsene må ses på det bakteppet. Har eg ikke noe med palestinaspørsmålet å gjøre. Jeg tror du undervurderer hvor stor militærmakt USA faktisk er og hvor overlegne Israel er så lenge de har støtte av dem... I denne konteksten er det faktisk snakk om den reelle faren for Israels eksistens og under et angrep fra Iran vil ikke Israel kun måtte lene seg på egne midler... Ellers er jeg litt nysgjerrig på hvor du har hentet din militære analyse av et potensielt angrep i forhold til Israels og USA forsvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. oktober #670 Del Skrevet 16. oktober Bigote skrev (11 minutter siden): Jeg tror du undervurderer hvor stor militærmakt USA faktisk er og hvor overlegne Israel er så lenge de har støtte av dem... I denne konteksten er det faktisk snakk om den reelle faren for Israels eksistens og under et angrep fra Iran vil ikke Israel kun måtte lene seg på egne midler... Ellers er jeg litt nysgjerrig på hvor du har hentet din militære analyse av et potensielt angrep i forhold til Israels og USA forsvar? Har plutselig glemt hvordan jeg limer inn lenker fra YT 🙃 men hvis du går inn på FB-profilen til Cecilie Hellestveit ligger det lenke i det øverste innlegget (lagt ut i dag). Er lang video, ca midt i. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 16. oktober #671 Del Skrevet 16. oktober Apis skrev (6 minutter siden): Totalt uakseptabelt av Iran og ha stedfortredere som Hezbollah styrkene i Libanon. Selvsagt er det det. Ethvert land i verden ville reagert om et annet land byggde opp paramilitære styrker rundt grensene deres. Hamas i Gaza er også Iranskfinansiert. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 16. oktober #672 Del Skrevet 16. oktober Bigote skrev (18 minutter siden): Jeg tror du undervurderer hvor stor militærmakt USA faktisk er og hvor overlegne Israel er så lenge de har støtte av dem... I denne konteksten er det faktisk snakk om den reelle faren for Israels eksistens og under et angrep fra Iran vil ikke Israel kun måtte lene seg på egne midler... Ellers er jeg litt nysgjerrig på hvor du har hentet din militære analyse av et potensielt angrep i forhold til Israels og USA forsvar? Alle vet hvor stor militærmakt USA har, det hjelper bare ikke så lenge Irans leiemordere gjemmer seg i boligfelt og stiller opp barn foran seg.. Hamas og Hizbollah har skutt 8000 raketter inn i Israel etter 7. okt. i fjor.. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 16. oktober #673 Del Skrevet 16. oktober (endret) Dette klippet går gjennom noen av Israels krigsforbrytelser, som de selv har dokumentert. Det viser også hvor gjennomsyret det israelske samfunnet er av et blindt hat mot sivile palestinere og hvor langt dehumaniseringen har gått. Ikke minst demonstrerer klippet hvor idiotisk argumentet om at Hamas bruker palestinere som menneskelige skjold er. Det fins ingen beviser for det. Og i alle tilfeller, hadde Hamas gjort dette ville det jo åpenbart ikke gjort noen forskjell, Israel har igjen og igjen demonstrert at det massakrerer sivile uten skrupler. Endret 16. oktober av Ulovlig verdi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. oktober #674 Del Skrevet 16. oktober (endret) Tått skrev (11 minutter siden): Hamas og Hizbollah har skutt 8000 raketter inn i Israel etter 7. okt. i fjor.. Hvor mange av disse har truffet målene sine og blitt skutt ned av amerikansk/Israelsk forsvar? Finner du svaret i forhold til konteksten av det jeg skrev skjønner du nok litt mer av det militære styrkeforholdet og den reelle trusselen om du faktisk tar for deg konteksten i det som blir skrevet. Ta du i betraktning på hvor store ødeleggelser Israel har påført fiendene sine sammenliknet i forhold til ødeleggelser den andre veien får du et enda klarere bildet på hvor sterke Israel er med USA. Det er ingen som forsvarer Hamas og Hizbollah, men dette styrkeforholdet er greit å vite om når man først og fremst skal forsvare Israelsk massedrap på sivile der 60% prosent av Gaza er ruinert og hele landsbyer i Libanon er jevnet med jorden med at de er truet.. Endret 16. oktober av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 16. oktober #675 Del Skrevet 16. oktober Bigote skrev (7 minutter siden): Det er ingen som forsvarer Hamas og Hizbollah, men dette styrkeforholdet er greit å vite om Aner ikke hvilken planet du bor på men Iran sendte 181 ballistiske raketter mot Israel for drøye to uker siden..fordi Israel drepte ledelsen for Hizbollah.. Det var andre gangen i år at Iran angrep Israel direkte og det største angrepet med ballistiske raketter i verdenshistorien. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 16. oktober #676 Del Skrevet 16. oktober Tått skrev (2 timer siden): Alle vet hvor stor militærmakt USA har, det hjelper bare ikke så lenge Irans leiemordere gjemmer seg i boligfelt og stiller opp barn foran seg.. Hamas og Hizbollah har skutt 8000 raketter inn i Israel etter 7. okt. i fjor.. Inkludert 7. oktober har mer enn 26000 raketter, missiler og droner blitt skutt fra Hamas, Hizbollah, Iran og terrorgrupper i Syria og Jemen. https://www.timesofisrael.com/a-year-of-war-idf-data-shows-726-troops-killed-over-26000-rockets-fired-at-israel/ Sitat Since the beginning of the war, over 26,000 rockets, missiles, and drones have been launched at Israel from multiple fronts. The numbers included 13,200 projectiles fired from Gaza — at least 5,000 on October 7 alone — 12,400 from Lebanon, around 60 from Syria, 180 from Yemen, and 400 from Iran — the latter of which in two direct attacks on Israel on April 13 and October 1. The IDF did not detail how many drones and missiles had been launched from Iraq at Israel amid the war. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 16. oktober #677 Del Skrevet 16. oktober Svava skrev (3 minutter siden): Inkludert 7. oktober har mer enn 26000 raketter, missiler og droner blitt skutt fra Hamas, Hizbollah, Iran og terrorgrupper i Syria og Jemen. https://www.timesofisrael.com/a-year-of-war-idf-data-shows-726-troops-killed-over-26000-rockets-fired-at-israel/ Wow!! Se der ja. Selv om vi trekker fra 5000 fra Gaza på 7. Okt. Sitter vi igjen med 20000 raketter mot bitte lille Israel siden det bestialske terrorangrepet 7. okt i fjor. Det er vanvittig masse dødelige våpen brukt mot Israel på et års tid...Sykt! 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 16. oktober #678 Del Skrevet 16. oktober Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, latterliggjøring, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 16. oktober #679 Del Skrevet 16. oktober Hva har det militære styrkeforholdet å si dersom Hamas/Hizbollah spiller et skittent spill og plotter ut de verste og mest grusomme angrep i stillhet? De har godtatt daglige rakettangrep i 1 år fra Libanon før de fikk nok. Mange av disse rakettene har drept uskyldige, inkludert barn. Selv om Israel har iron dome så må de leve med den konstante trusselen. Hizbollah har sagt de vil utføre et liknende angrep som 7.oktober. 7.oktober ble masse gisler dratt inn i Gaza og hvor mange sivile jublet og benyttet sjansen til å slå ofrene? Hvorfor drepte de 6 gisler like før de ble funnet? Hvorfor bygges det tunneler under private hjem og sykehus? Hvorfor lagres det missilier i private hjem i Libanon? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. oktober #680 Del Skrevet 16. oktober Ulovlig verdi skrev (3 timer siden): Dette klippet går gjennom noen av Israels krigsforbrytelser, som de selv har dokumentert. Det viser også hvor gjennomsyret det israelske samfunnet er av et blindt hat mot sivile palestinere og hvor langt dehumaniseringen har gått. Ikke minst demonstrerer klippet hvor idiotisk argumentet om at Hamas bruker palestinere som menneskelige skjold er. Det fins ingen beviser for det. Og i alle tilfeller, hadde Hamas gjort dette ville det jo åpenbart ikke gjort noen forskjell, Israel har igjen og igjen demonstrert at det massakrerer sivile uten skrupler. Det der er en ren propaganda-rant. Ja, Israel er de militært sterke. Men hva hjelper det om fiendene deres har absolutt ingen skrupler. I helga fant jeg ut at historien om at h*$ **** et barn ut av m**** til mora 7/10 sannsynligvis dessverre er sann. Det er som historikeren i Aftenposten sier: Vi i Norge har ikke tatt innover oss hva som skjedd 7/10. israelerne har meget god grunn til å være sinte. Det unnskylder ikke krigsforbrytelser, som IDF sannsynligvis har begått. Men seriøst; tror du virkelig at IDF har latt en hund voldta en fange?? Og å trekke frem at barnslige soldater trekker på dameundertøy på uniforma, når vi vet hva som foregikk 7/10? Ja, det er brutalt på Gaza. Ja, altfor mange unger har dødd.Ikke ett barn skulle dødd. Ikke en uskyldig. Men det er krig; det er ikke sånn at IDF går inn på Gaza bare fordi de er sadistiske drittsekker som vil gjøre mest mulig jævelskap. Det er å dehumanisere israelerne. Hvis du hører på den siste Wolfgang Wee uncut får du en mer nøytral gjennomgang av situasjonen. Hun snakker både om dette Lavender-verktøyet og «where is daddy». 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå