NatNat Skrevet 3. oktober #481 Del Skrevet 3. oktober (endret) Who is she skrev (8 minutter siden): Hva mener du med at jeg kommer til å finne unnskyldninger? Tror du at du ville vært et bedre menneske hvis du vokste opp i Gaza med like forutsetninger? og hva mener jeg ? dette. Din andre setning .. du finner unnskyldinger for de. Endret 3. oktober av NatNat 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #482 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (18 minutter siden): Hva får mennesker til å gjøre slike handlinger? Indoktrinering fra barnsben av om at jøder og andre vantro (kristne f.eks) skal lemlestes og drepes, fra de hellige skrifter i Islam. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #483 Del Skrevet 3. oktober gjest431 skrev (4 minutter siden): Mennesker begår ikke slike handlinger. Det er bestialsk. Mennesker begår grusomme handlinger, det sjokkerer meg stadig hvordan virkeligheten gang på gang slår fiksjon. Hva fikk tyskerne til å gasse ihjel barn? Er ikke tyskere mennesker? Hvordan klarer israelere å lemleste flere tusen barn på Gaza. Kan man velge når det blir riktig å drepe uskyldige barn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #484 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (11 minutter siden): hadde jeg vært uheldig nok til å vokse opp der, hadde jeg rømt plassen med en gang jeg kunne. Uansett, rart spørsmål.. hvis jeg var født i Gaza, ville jeg ikke være "meg". Du hadde ikke kommet deg ut av Gaza og helt riktig du ville ikke vært «deg». Du ville vært et resultat av oppvekst og miljø. Men det er jo lett å sitte i en av verdens beste land og tro msn er så mye bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #485 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (3 minutter siden): Du hadde ikke kommet deg ut av Gaza og helt riktig du ville ikke vært «deg». Du ville vært et resultat av oppvekst og miljø. Men det er jo lett å sitte i en av verdens beste land og tro msn er så mye bedre. msn ? uansett... da kan vi finne unnskyldninger for Breivik også ? miljø, mobbert av enkelte på venstre sida.. hvorfor ikke ? hva sier du ? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #486 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (12 minutter siden): og hva mener jeg ? dette. Din andre setning .. du finner unnskyldinger for de. Jeg unnskylder ikke, men undrer meg over at mennesker kan ta så grusomme valg og hva som kan lede frem til noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #487 Del Skrevet 3. oktober https://www.minerva.no/radikal-islam-opphav-og-uttrykk/112234 Grundig artikkel om radikal islam jeg vil anbefale alle å lese. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #488 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (8 minutter siden): Du hadde ikke kommet deg ut av Gaza og helt riktig du ville ikke vært «deg». Du ville vært et resultat av oppvekst og miljø. Men det er jo lett å sitte i en av verdens beste land og tro msn er så mye bedre. På andre siden da. Om du var mor og du og din sønn på 4, din baby på 7 mnd og din mann ble tatt som Gisler til Gaza. Hadde du i sympati med palestinerne ønsket at Israel ikke prøvde å få dere hjem? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #489 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (1 minutt siden): msn ? uansett... da kan vi finne unnskyldninger for Breivik også ? miljø, mobbert av enkelte på venstre sida.. hvorfor ikke ? hva sier du ? Du misforstår hva en unnskyldning er! Breivik har en dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse i likhet med de fleste andre seriemordere hvor mange også har sadistiske trekk. Sikker mange i Hamas som har det også, men de fleste er nok vanlige mennesker som bare vil ha et godt og trygt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 3. oktober #490 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (3 minutter siden): Du hadde ikke kommet deg ut av Gaza og helt riktig du ville ikke vært «deg». Du ville vært et resultat av oppvekst og miljø. Men det er jo lett å sitte i en av verdens beste land og tro msn er så mye bedre. Det finnes skremmende statistikker på hvor mange av Palestinere i Gaza som lider av traumer og negative psykiske konsekvenser av hevnaksjonene til Israel siden blokaden ble satt opp. En studie fra 2020 viste at om lag 50% av Palestinske barn hadde post traumatisk stresslidelse før denne krigen startet. Det er veldig viktig å å vise ydmykhet i forhold til hvordan uskyldige palestinere lider under det som skjer...Spesielt når vi i Norge har fått 1000 ganger bedre kort utdelt her i livet enn de som ble født inn i Gaza.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #491 Del Skrevet 3. oktober Julebrunost skrev (8 minutter siden): https://www.minerva.no/radikal-islam-opphav-og-uttrykk/112234 Grundig artikkel om radikal islam jeg vil anbefale alle å lese. leser den akkurat nå... så sant : Den vitner om at Vestens sekularisering lurer mange til å tro at religionen ikke spiller noen rolle andre steder heller. Det er et faktum at en stor andel av terroristene, enten det gjelder Hamas, Hizbollah eller al-Qaida, kommer fra middelklassen og ofte har god utdannelse. " 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #492 Del Skrevet 3. oktober Bigote skrev (3 minutter siden): Det finnes skremmende statistikker på hvor mange av Palestinere i Gaza som lider av traumer og negative psykiske konsekvenser av hevnaksjonene til Israel siden blokaden ble satt opp. En studie fra 2020 viste at om lag 50% av Palestinske barn hadde post traumatisk stresslidelse før denne krigen startet. Det er veldig viktig å å vise ydmykhet i forhold til hvordan uskyldige palestinere lider under det som skjer...Spesielt når vi i Norge har fått 1000 ganger bedre kort utdelt her i livet enn de som ble født inn i Gaza.. Når man ikke evner å være selvforsynt er det dumt at man angriper de som hjelper en. Synd at uskyldige barn i Gaza må lide fordi foreldrene er hjernevasket til å tro martyrdom er det beste man kan gi. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #493 Del Skrevet 3. oktober Julebrunost skrev (2 minutter siden): På andre siden da. Om du var mor og du og din sønn på 4, din baby på 7 mnd og din mann ble tatt som Gisler til Gaza. Hadde du i sympati med palestinerne ønsket at Israel ikke prøvde å få dere hjem? Selvfølgelig ikke. Jeg hadde garantert vært fra meg og livredd. Hatet Hamas. Problemet er bare at denne voldsspiralen ikke fører noe annet med seg enn mer hat på begge sider. Fatima som mistet alle tre barna sine og fikk sprengt bort bena sine og jødiske Ester som fikk bortført sine kjære barn og mistet mannen sin er de som har tapt mest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #494 Del Skrevet 3. oktober Likeledes er hatet mot Vesten minst like stort i et land som aldri har vært kolonisert, som i Saudi-Arabia. Latin-Amerika, det sørlige Afrika og Øst-Asia har også vært utsatt for overgrep fra Vestens side i tidligere tider, og mange i disse landene mener at dette fortsetter i dag. Likevel har de valgt andre metoder for å kjempe for rettferdighet enn terrorisme. Islamsk imperialisme og slavehandel i Afrika lenge etter at Vesten ga seg med det, er det for øvrig ingen som er opptatt av. Yep !! Det har jeg alltid sagt. kolonisering er en dårlig unnskyldning... 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #495 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Jeg hadde garantert vært fra meg og livredd. Hatet Hamas. Problemet er bare at denne voldsspiralen ikke fører noe annet med seg enn mer hat på begge sider. Fatima som mistet alle tre barna sine og fikk sprengt bort bena sine og jødiske Ester som fikk bortført sine kjære barn og mistet mannen sin er de som har tapt mest. Ja, men faktum er at Israel har godtatt å ha lite land nå sammenlignet med det de opprinnelig fikk. Likevel er ikke pal-araberne tilfredse. De vil ha «from the river to the sea». Der betyr null Israel. De kan ikke slutte å eksistere. Men pal-araberne kan slutte å angripe dem, så blir det fred. Man slipper også blokade om man slutter å produsere våpen av ethvert vannrør. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #496 Del Skrevet 3. oktober Jeg må bookmerke den for å lese resten senere. Meget god artikkel. Jeg sier hele tida at for å kjenne en religion, man må se på profeten. Anbefaler alle til å lese om Mohammed på den engelske språkende wiki (meget detaljert) En kriger. Folk kaller I.S for ekstremt, islamister, men... hva har de gjort som profeten de si ikke har gjort ? halshugget fiender ? check ! tatt slaver ? check. Mohamed hæren tok slaver og det var ok så lenge de ikke var muslimer.... 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #497 Del Skrevet 3. oktober Bigote skrev (7 minutter siden): Det finnes skremmende statistikker på hvor mange av Palestinere i Gaza som lider av traumer og negative psykiske konsekvenser av hevnaksjonene til Israel siden blokaden ble satt opp. En studie fra 2020 viste at om lag 50% av Palestinske barn hadde post traumatisk stresslidelse før denne krigen startet. Det er veldig viktig å å vise ydmykhet i forhold til hvordan uskyldige palestinere lider under det som skjer...Spesielt når vi i Norge har fått 1000 ganger bedre kort utdelt her i livet enn de som ble født inn i Gaza.. Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 3. oktober #498 Del Skrevet 3. oktober Julebrunost skrev (4 minutter siden): Synd at uskyldige barn i Gaza må lide fordi foreldrene er hjernevasket til å tro martyrdom er det beste man kan gi. I realiteten var det et lite fåtall av de voksne i Gaza som bistod under terrorangrepet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #499 Del Skrevet 3. oktober Bigote skrev (11 minutter siden): Det finnes skremmende statistikker på hvor mange av Palestinere i Gaza som lider av traumer og negative psykiske konsekvenser av hevnaksjonene til Israel siden blokaden ble satt opp. En studie fra 2020 viste at om lag 50% av Palestinske barn hadde post traumatisk stresslidelse før denne krigen startet. Det er veldig viktig å å vise ydmykhet i forhold til hvordan uskyldige palestinere lider under det som skjer...Spesielt når vi i Norge har fått 1000 ganger bedre kort utdelt her i livet enn de som ble født inn i Gaza.. Om de bryr seg barnas psykiske og fysiske helse vil de la barna evakuere til tunneler før de VARSLEDE angrepene kommer. Men det er fin følelsespropaganda å sende mot Vesten dette. Så blir alle enda mer fiendtlig innstilt mot Israel. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #500 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (4 minutter siden): Likeledes er hatet mot Vesten minst like stort i et land som aldri har vært kolonisert, som i Saudi-Arabia. Latin-Amerika, det sørlige Afrika og Øst-Asia har også vært utsatt for overgrep fra Vestens side i tidligere tider, og mange i disse landene mener at dette fortsetter i dag. Likevel har de valgt andre metoder for å kjempe for rettferdighet enn terrorisme. Islamsk imperialisme og slavehandel i Afrika lenge etter at Vesten ga seg med det, er det for øvrig ingen som er opptatt av. Yep !! Det har jeg alltid sagt. kolonisering er en dårlig unnskyldning... Så du tenker at muslimer er dårligere mennesker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå