Who is she Skrevet 3. oktober #501 Del Skrevet 3. oktober Julebrunost skrev (1 minutt siden): Om de bryr seg barnas psykiske og fysiske helse vil de la barna evakuere til tunneler før de VARSLEDE angrepene kommer. Men det er fin følelsespropaganda å sende mot Vesten dette. Så blir alle enda mer fiendtlig innstilt mot Israel. Dette var et merkelig svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #502 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (14 minutter siden): Du misforstår hva en unnskyldning er! Breivik har en dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse i likhet med de fleste andre seriemordere hvor mange også har sadistiske trekk. Sikker mange i Hamas som har det også, men de fleste er nok vanlige mennesker som bare vil ha et godt og trygt liv. og hvordan vet du det ? de fleste av disse snille vanlige mennesker foretrekker fremdeles Hamas som leder. Fler av disse snille mennesker lo og jublet da kroppen til den unge israelske jente ble båret i Gaza (ja, kvinner også)... 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #503 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (Akkurat nå): Dette var et merkelig svar. Sier du som skrev svaret over her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #504 Del Skrevet 3. oktober Bigote skrev (Akkurat nå): Om du mener Israel ikke har sin del av skylden for denne konflikten ville jeg virkelig anbefale å sette deg inn i konflikten... Dette er påstand basert på ubegrenset ignoranse over historien.. Du vet at du kan ikke bare kalle folk du er uenig meg "ignorant" .. Det er litt enkelt.. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #505 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (2 minutter siden): Så du tenker at muslimer er dårligere mennesker? jeg tenker at de i midt-Østen er meget forskjellige fra oss, så forskjellig at du har ikke peiling. Jeg er ikke norsk, er fra Frankrike, men allerede, føler jeg forskjell mellom mitt kultur og deres. Du tror at folk i Gaza er akkurat som deg, med samme verdier som deg.. Det er naiv.. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #506 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (Akkurat nå): jeg tenker at de i midt-Østen er meget forskjellige fra oss, så forskjellig at du har ikke peiling. Jeg er ikke norsk, er fra Frankrike, men allerede, føler jeg forskjell mellom mitt kultur og deres. Du tror at folk i Gaza er akkurat som deg, med samme verdier som deg.. Det er naiv.. Nei det tror jeg ikke. Jeg vet vi har mange ulike verdier på svært mye. Men jeg tror ikke de er noen dårligere mennesker enn andre. Var det ikke dette de kalte dehumanisering under 2. verdenskrig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #507 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (4 minutter siden): Så du tenker at muslimer er dårligere mennesker? for å illustrere det jeg akkurat svaret til dette, bare skjekk dette... kan du tenke deg en norske dame si noe sann ? https://www.memri.org/tv/iran-press-tv-cry-nasrallah-death-sacrifice-my-children-to-have-him-back "I Wish I Could Sacrifice My Children And Have Nasrallah Back" 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 3. oktober #508 Del Skrevet 3. oktober NatNat skrev (1 minutt siden): for å illustrere det jeg akkurat svaret til dette, bare skjekk dette... kan du tenke deg en norske dame si noe sann ? https://www.memri.org/tv/iran-press-tv-cry-nasrallah-death-sacrifice-my-children-to-have-him-back "I Wish I Could Sacrifice My Children And Have Nasrallah Back" Jeg har faktisk ikke tenkt å sitte å se på slike håpløse klipp, litt vell generaliserende å trekke frem også. Det er like lite nyttig som å komme med klipp fra settlere på VB. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. oktober #509 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (Akkurat nå): Jeg har faktisk ikke tenkt å sitte å se på slike håpløse klipp, litt vell generaliserende å trekke frem også. Det er like lite nyttig som å komme med klipp fra settlere på VB. nei, det er VELDIG NYTTIG ! se på den. Vil du ha mer ? Jeg har massevis av samme type. hvorfor håpløs ? Fordi du kan ikke benekte det hun sier ? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. oktober #510 Del Skrevet 3. oktober Who is she skrev (19 minutter siden): Så du tenker at muslimer er dårligere mennesker? Tror ikke hun tenker det. Jeg tenker ikke det i hvertfall, har et godt inntrykk av muslimer i min nærhet men denne konflikten virker de helt låst på, så det unngår jeg å snakke om. Jeg tror det handler om flere ting. Jeg selv er vaksinert mot jødehat pga min oppvekst. Ble tvunget til å se « holocaust» på TV og fikk tutet ørene fulle om alt som skjedde med jødiske bysbarn under krigen av mine foreldre som var jøssingbarn og i tillegg antirasister. Jødeforfølgelsen var det ultimate skrekkeeksemplet, ifølge dem, på hva rasisme kan føre til. Derfor har jeg en vaksine folk i Midtøsten mangler. Jeg tror angrepet 7/10 var en massiv feilvurdering basert på indoktrinering og uvitenhet. Hamas skjønte ikke at ved å vekke til live jødeforfølgelsene på israelsk jord, vekket de også den jødiske løven, generasjonstraumene og de fikk i tillegg mange i vesten til å gi litt blaffen i hva som nå skjedde med dem. Se bare på Tyskland, som nå er blitt det mest Israel-vennlige landet i Europa. Det handler også om indoktrinering. Jeg har sett utallige kommentarer både på TT og Fb der jøder dehumaniseres av folk med arabiskklingende navn. Det virker som om noen av de helt på ekte tror at jøder stammer fra aper og griser, for ikke å snakke om at «AH skulle gjort ferdig jobben». De prater også om en film jeg visstnok må se der budskapet er at jødene hadde skylda for WW1 og 2 elns. Når man snakker om AH, er Mein Kampf i arabisk oversettelse litt mer populær enn vi liker å tro i land som Tyrkia og også Gaza. Onkelen til egypteren Y Arafat (Husseini) var leder for palestinerne under krigen, hadde nære bånd til Hitler og deltok aktivt i å sende jødebarn til gasskamrene. Så det handler om flere ting, ikke at muslimer er dårlige mennesker. Men mange av dem vet ikke det vi vet om jødeforfølgelser, og der er oppvokst med jødehat. Legg til religiøs ekstremisme, som vi i vesten ikke skjønner i det hele tatt. Noen av oss gjør det, veldig få. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 3. oktober #511 Del Skrevet 3. oktober Julebrunost skrev (På 22.9.2024 den 19.47): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/israel-anklages-for-folkemord-men-har-hamas-lurt-oss-alle/o/5-95-1857518 Har folk glemt dette? De fleste glemmer lett 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 3. oktober #512 Del Skrevet 3. oktober Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): De fleste glemmer lett Jepp. Og det er ekstra lett å glemme det man vil glemme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 4. oktober #513 Del Skrevet 4. oktober Fru Solsikke skrev (9 timer siden): Da regner jeg med du sitter med løsningen? Det funket på nazistene. 2ww var grunnlagt på nedlatende behandling av Tyskland etter 1ww. Noe som skapte stor nød og frustrasjon i befolkningen. Dagens israelske uforsonlige og demoniserende politikk bidrar til det samme Ubehandlede traumer overlever i generasjoner og er lette å gjenopplive i en gitt situasjon. Freden etter 2ww handlet om å ta Tyskland inn i varmen igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 4. oktober #514 Del Skrevet 4. oktober Surpomp skrev (42 minutter siden): 2ww var grunnlagt på nedlatende behandling av Tyskland etter 1ww. Noe som skapte stor nød og frustrasjon i befolkningen. Dagens israelske uforsonlige og demoniserende politikk bidrar til det samme Ubehandlede traumer overlever i generasjoner og er lette å gjenopplive i en gitt situasjon. Freden etter 2ww handlet om å ta Tyskland inn i varmen igjen. Men ikke politikken i de islamistiske landene rundt? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 4. oktober #515 Del Skrevet 4. oktober Fru Solsikke skrev (14 minutter siden): Men ikke politikken i de islamistiske landene rundt? Klansamfunnene i nabolaget har sine egne problemer, men denne tråden handler om dagens hendelser. Israel er iflg egne utsagn det mest oppegående landet i regionen. Med sin styrke og egen historiske ballast, burde de vite bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 4. oktober #516 Del Skrevet 4. oktober Surpomp skrev (6 minutter siden): Klansamfunnene i nabolaget har sine egne problemer, men denne tråden handler om dagens hendelser. Israel er iflg egne utsagn det mest oppegående landet i regionen. Med sin styrke og egen historiske ballast, burde de vite bedre. Hva er det de gjør feil? De blir angrepet FORDI de eksisterer. Det har Hamas, Hizbollah, osv gjort meget klart. Hva er greia med at Israel får så enorme krav på seg? Hvorfor legges ikke kravene på dem som angriper? Som nekter fred? Hva tror du hadde skjedd om islamistene overga seg og sine våpen? Hva tror du hadde skjedd om Israel gjorde det samme? 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4. oktober #517 Del Skrevet 4. oktober Bibi og generalene sitter nok med kartet over Iran foran seg akkurat nå. Atomanrikingsanlegg? Oljeinstallasjoner? Militære eliteavdelinger og utskytingsramper? Gamle halvsenile prester? Styggsent søndag kveld/ natt til mandag er det stor mulighet for at Israel bomber islamistene tilbake til der de kom fra..til år 1400. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 4. oktober #518 Del Skrevet 4. oktober Fru Solsikke skrev (2 timer siden): Hva er det de gjør feil? De blir angrepet FORDI de eksisterer. Det har Hamas, Hizbollah, osv gjort meget klart. Hva er greia med at Israel får så enorme krav på seg? Hvorfor legges ikke kravene på dem som angriper? Som nekter fred? Hva tror du hadde skjedd om islamistene overga seg og sine våpen? Hva tror du hadde skjedd om Israel gjorde det samme? For det første har du misforstått voldsomt om du tror at denne krigen handler om islamister mot kristne. Eller vet du det, men forsøker å få andre til å tro det`? Konflikten mellom palestinerne og jødene har vært siden etableringen av staten Israel i 1948. Den handler om land og territorium, og er grunnen til konfliktene i Gaza og på Vestbredden. Palestinerne ei i generasjoner blitt fortrengt av jødiske bosettinger. Den israelske staten har okkupert land og beskyttet bosettere som etablerte seg der. Hvordan tror du vi nordmenn ville reagert dersom tyskere flyttet til Norge under okkupasjonen, og jaget oss fra hus og hjem - med politiets og forsvarets beskyttelse? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 4. oktober #519 Del Skrevet 4. oktober Julebrunost skrev (12 timer siden): På andre siden da. Om du var mor og du og din sønn på 4, din baby på 7 mnd og din mann ble tatt som Gisler til Gaza. Hadde du i sympati med palestinerne ønsket at Israel ikke prøvde å få dere hjem? Jeg hadde i sympati med barna minne ønsket at Israel ikke bombet Gaza (stede barna oppholdt seg på).... Forstår veldig gott gislenes pårørende som er fortvilet over at Gislene blir nedprioritert, det er hjerteskjærende å se på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 7. oktober #520 Del Skrevet 7. oktober Amossa skrev (På 4.10.2024 den 11.25): For det første har du misforstått voldsomt om du tror at denne krigen handler om islamister mot kristne. Eller vet du det, men forsøker å få andre til å tro det`? Konflikten mellom palestinerne og jødene har vært siden etableringen av staten Israel i 1948. Den handler om land og territorium, og er grunnen til konfliktene i Gaza og på Vestbredden. Palestinerne ei i generasjoner blitt fortrengt av jødiske bosettinger. Den israelske staten har okkupert land og beskyttet bosettere som etablerte seg der. Hvordan tror du vi nordmenn ville reagert dersom tyskere flyttet til Norge under okkupasjonen, og jaget oss fra hus og hjem - med politiets og forsvarets beskyttelse? Islamister mot kristne? Hva er det du rabler om her? Hvordan vi nordmenn hadde reagert i den situasjonen? Lært opp barna våre til martydøden (direkte sponset av våre skattepenger til skolebøker på gaza btw), konstant angrepet en fiende som er mye sterkere, for så å gjemme oss bak våre kvinner og barn som kjøttmur? 🤔 Jublet og feiret når vi drepte og lemlestet tyske sivile? For så å rope om folkmord når vi fikk svar tilbake? Det henger jo ikke på greip. Og nordmennene som ble værende (palestinerene som ikke gikk til krig og tapte, men valgte å bli), er de quislinger også da mener du? Nei, vi nordmenn (de fleste land i verden) hadde ikke reagert slik. Taktikken med å få egne sivile drept med vilje hadde aldri funket. Bare tanken på at vi hadde reagert likt er absurd. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå