AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Jeg og kjæresten min har blitt enige om at vi har lyst å bli samboere, men vi er uenige om hvor. Hun liker sin leilighet veldig godt, har bodd der lenge, og vil at jeg skal flytte inn hos henne. Jeg er litt ukomfortabel med det, fordi jeg er redd det vil føles mer som hennes hjem enn som vårt hjem (selv om jeg kjøper halvparten av leiligheten så vi eier den sammen). Jeg føler det er bedre å kjøpe en ny leilighet sammen som er vår fra starten av. Hvordan løste dere bosituasjonen når dere flyttet sammen? Dere som flyttet inn hos den andre, følte dere at det ble like mye deres hjem som partnerens? Anonymkode: 39ae3...0b6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Vi kjøpte nytt sammens for mange år siden. Jeg leide, han hadde egen leilighet hvor han og eksen hadde bodd. Det føltes bare feil for meg. Anonymkode: 4130c...540
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Jeg tenker det kan være en god idè å bo i ett av hjemmene et år eller to, før dere kjøper noe sammen. Man kjenner hverandre ikke ordentlig godt før man har bodd sammen. Anonymkode: ff337...0e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Jeg hadde kjøpt noe nytt sammen, eventuelt leid først for å se om det fungerer først. Anonymkode: cec24...77b
Ellah Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Jeg flyttet inn hos han, men leide ut leiligheten min en periode for å se om det funket før jeg nå skal selge og kjøpe meg inn. Det var rett og slett det som passet best, han har en relativt stor og sentral leilighet og skulle vi kjøpt noe lignende hadde vi nok måttet ut med mer. Han kjøpte faktisk denne leiligheten med eksen sin (og kjøpte ut henne), men det har jeg aldri tenkt over. Tok litt tid før jeg følte det var mitt hjem også, men det har gått seg til (til tross for at jeg ikke har kjøpt meg inn enda). Jeg har pyntet opp litt med mine ting, tatt med meg plantene mine og byttet ut noen av hans familiebilder med min familie - også gjør jeg nok enda litt til så det føles litt mer mitt når jeg har fått kjøpt meg inn. 1
Gjest takinova Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Flytt til henne og si at du har lyst å prøve, men at du helst på sikt vil kjøpe noe annet sammen. Du kan leie ut din i nesten ett år mens du prøver og fortsatt selge skattefritt, hvis du er bekymret for å ende opp uten bolig.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Dere bør først bo sammen en periode før dere kjøper noe sammen. Det er fort gjort at forholdet endrer seg når samboerskap inngåes. Flytt inn til henne og prøv det slik i ett år eller tre først dere kjøper sammen. Til henne for du virker ikke særlig knyttet til der du bor nå, ei heller sier du noe om du eier eller leier så antar du leier. Anonymkode: 2ce4f...de8 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flytt inn til henne og prøv det slik i ett år eller tre først dere kjøper sammen. Til henne for du virker ikke særlig knyttet til der du bor nå, ei heller sier du noe om du eier eller leier så antar du leier. Anonymkode: 2ce4f...de8 Jeg eier egen leilighet, men er ikke særlig knyttet til den nei, og vi er helt enige om at vi vil ikke bo sammen der. Anonymkode: 39ae3...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå