AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Når jeg var 14 hadde jeg sex en del ganger med kompisen hans som var 26. Det var første gang jeg hadde sex… Det er 20 år siden nå. Min bror har nå tatt opp kontakten etter flere år uten. Denne kompisen skal gifte seg på ny og min bror skal være forlover, og de er skikkelig nære nå og har vært det en stund. Det er en del sosiale tilstelninger fremover hvor vi skal være sammen nå, uten å utdype det mer..0 Jeg synes det er vanskelig å møte han så mye. Det var høyst frivillig og det var nok jeg som tok iniativ. Tenker dere jeg burde sagt det til min bror, eller vil det bare skade deres relasjon? Jeg klarer ikke helt å se hva godt det gjør å si det. Burde jeg snakket med denne mannen om det som skjedde for 20 år siden? Anonymkode: 20a76...bfb
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Sikkert noen som kommer til å bite hodet av meg nå all den tid du var bare 14 år, og kompisen strengt tatt brøt loven. Men du sier selv du initierte det, mange 14-åringer har sex, det er 20 år siden. Hadde ikke tatt det opp med noen. Anonymkode: 7de83...cb9 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert noen som kommer til å bite hodet av meg nå all den tid du var bare 14 år, og kompisen strengt tatt brøt loven. Men du sier selv du initierte det, mange 14-åringer har sex, det er 20 år siden. Hadde ikke tatt det opp med noen. Anonymkode: 7de83...cb9 Fint😃 Kan liksom ikke spørre venninner om dette😉 Jeg synes ikke han brøt loven heller, Anonymkode: 20a76...bfb
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Nei herregud. Hvorfor i alle dager skulle broren din vite om dette?? Hvis du tenker det var ugreit snakker du jo med mannen selv. Broren din trenger virkelig ikke å blandes inn i dette Anonymkode: 18491...c05 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Jeg hadde sagt klart fra til bror. At denne mannen har seksuelle preferanser for så unge kvinner er mildt sagt urovekkende for alle andre i hans nærhet som har unge døtre. Anonymkode: 628d9...a1b 2 1
BobbySocks Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Hvorfor tenker du at dette er noe du vil si? Jeg får ikke helt taket på det? 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Nei, hadde ikke sagt noe. Det skjedde for 20 år siden, la det gå. Anonymkode: af8f3...31d 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint😃 Kan liksom ikke spørre venninner om dette😉 Jeg synes ikke han brøt loven heller, Anonymkode: 20a76...bfb For ordens skyld: Det gjorde han. Dette er etter loven helt klink voldtekt av barn, samme hva man omtaler det som selv. Skal ikke legge meg borti hva du måtte føle rundt relasjonen, og skjønner godt om du ikke vil fortelle broren din dette nå, men det er ingen som helst tvil om at han brøt loven. 14-åringer er etter loven ikke i stand til å gi samtykke, og det er et lovbrudd enten du tok initiativet eller ei. Man er i lovens forstand også milevis unna å være noenlunde like i alder og utvikling når man er 14 og 26. Igjen, du føler som du føler rundt det som skjedde. Ingenting riktig eller galt ved det. Men skulle du kjenne på noe som helst ubehag skal du vite at han, helt uten noen forbehold, har brutt loven. Anonymkode: 7143f...5ed 8 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fint😃 Kan liksom ikke spørre venninner om dette😉 Jeg synes ikke han brøt loven heller, Anonymkode: 20a76...bfb Du SYNES IKKE han brøt loven? Jo, han brøt loven: du var mindreårig, og han hadde sex med en under seksuell lavalder. Man har ikke sex med 14-åringer FORDI DET ER ULOVLIG, og det har denne voksne 26-åringen vært fullt og helt klar over. Anonymkode: 33261...bf1 4 1
Ellah Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 Jeg kunne sagt det til min bror (mine foreldre også for den saks skyld), men vi er unormalt åpne om ting i min familie. Jeg ser bare ikke helt hvorfor du skal si det? Jeg har også gamle sexpartnere jeg ikke vil møte på, men om de på en måte blir en del av familien gjennom min bror ville jeg ikke ødelagt deres relasjon - jeg ville nok bare helt enkelt holdt så mye avstand som gikk, gitt situasjonen man var i. 1
Dojakitty Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når jeg var 14 hadde jeg sex en del ganger med kompisen hans som var 26. Det var første gang jeg hadde sex… Det er 20 år siden nå. Min bror har nå tatt opp kontakten etter flere år uten. Denne kompisen skal gifte seg på ny og min bror skal være forlover, og de er skikkelig nære nå og har vært det en stund. Det er en del sosiale tilstelninger fremover hvor vi skal være sammen nå, uten å utdype det mer..0 Jeg synes det er vanskelig å møte han så mye. Det var høyst frivillig og det var nok jeg som tok iniativ. Tenker dere jeg burde sagt det til min bror, eller vil det bare skade deres relasjon? Jeg klarer ikke helt å se hva godt det gjør å si det. Burde jeg snakket med denne mannen om det som skjedde for 20 år siden? Anonymkode: 20a76...bfb Eh nei 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 Jeg ser ingen grunn til å rippe opp i dette, hva skulle hensikten med det være? Jeg hadde også frivillig sex som 14-15 åring, og har ingen vonde følelser knyttet til det. Anonymkode: e48a9...164 2
Brunello Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sikkert noen som kommer til å bite hodet av meg nå all den tid du var bare 14 år, og kompisen strengt tatt brøt loven. Men du sier selv du initierte det, mange 14-åringer har sex, det er 20 år siden. Hadde ikke tatt det opp med noen. Anonymkode: 7de83...cb9 Mange er å trekke det litt langt. Det blir selvsagt en del, men det er ca. 22% som debuterer før de er 16. Det er grunn til å tro at de fleste som debuterer før de er 16 gjør det relativt tett opp mot 16. Det er nesten ingen som debuterer før 14. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser ingen grunn til å rippe opp i dette, hva skulle hensikten med det være? Jeg hadde også frivillig sex som 14-15 åring, og har ingen vonde følelser knyttet til det. Anonymkode: e48a9...164 Det er deg, ts spesifiserer at det er vanskelig. At ts initierte ting er også helt fullstendig irrelevant, mannen var 26 med ferdig utvikla frontallapp og var på alle måter den voksne. Ts var etter loven og rent mentalt fortsatt et barn. Jeg hadde også sex som 14 åring, faktisk bittelitt før jeg ble 14, med en voksen mann som skulle sagt nei. Jeg har ingen vonde følelser rundt dette men det var fortsatt fullstendig ugreit av mannen og mannen alene. Anonymkode: 3bd10...150 1
Kometen Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Jeg hadde også sex da jeg var 14. Med en jevngammel gutt. Forskjellen er at du hadde sex med en voksen mann. Hvilken 26-åring ligger med et barn? Jeg hadde helt klart sagt noe. Dersom broren din er et normalt oppegående menneske ønsker han ikke å være nær venn med en mann som har forgrepet seg på sin egen søster. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er deg, ts spesifiserer at det er vanskelig. At ts initierte ting er også helt fullstendig irrelevant, mannen var 26 med ferdig utvikla frontallapp og var på alle måter den voksne. Ts var etter loven og rent mentalt fortsatt et barn. Jeg hadde også sex som 14 åring, faktisk bittelitt før jeg ble 14, med en voksen mann som skulle sagt nei. Jeg har ingen vonde følelser rundt dette men det var fortsatt fullstendig ugreit av mannen og mannen alene. Anonymkode: 3bd10...150 Da tolket vi ts ulikt. Jeg tolket det som hun ikke har hatt problemer med dette generelt i livet, men synes det er litt ubekvemt/pinlig å treffe han nå. Dersom hun har gått med traumer og følt set misbrukt er det selvfølgelig noe annet. Anonymkode: e48a9...164 1
AprilLudgate Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 I granskauen! Det var i aller høyeste grad et overgrep uavhengig av ditt samtykke. Du var et barn, han voksen. Du får nesten holde kjeft om du ikke vil din bror skal drepe kompisen og ikke har intensjoner om å advare mot ham. Noe du burde av hensyn til andre barn, men det er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 Du ble utsatt for et overgrep men jeg hadde nok iallefall venta til etter bryllupet med å si noe. Anonymkode: 4e387...ca5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når jeg var 14 hadde jeg sex en del ganger med kompisen hans som var 26. Det var første gang jeg hadde sex… Det er 20 år siden nå. Min bror har nå tatt opp kontakten etter flere år uten. Denne kompisen skal gifte seg på ny og min bror skal være forlover, og de er skikkelig nære nå og har vært det en stund. Det er en del sosiale tilstelninger fremover hvor vi skal være sammen nå, uten å utdype det mer..0 Jeg synes det er vanskelig å møte han så mye. Det var høyst frivillig og det var nok jeg som tok iniativ. Tenker dere jeg burde sagt det til min bror, eller vil det bare skade deres relasjon? Jeg klarer ikke helt å se hva godt det gjør å si det. Burde jeg snakket med denne mannen om det som skjedde for 20 år siden? Anonymkode: 20a76...bfb Nei hvorfor skal du ta opp noe du frivillig deltok på for 20år siden? Det angår da virkelig ikke din bror på noe som helst måte. Helt ok at du var for ung, den seksuelle relasjonen ikke var greit, men det er 20 år siden, og du sier selv det var frivillig etc.. Hva tenker du at å fortelle din bror om dette FØR bryllupet skal bidra med? Anonymkode: 94ee3...6b7 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 Jeg føler bare jeg «skylder» han å være ærlig, vi har et godt forhold og jeg føler jeg går bak ryggen hans. Men det kommer vel ikke noe godt ut av det, så jeg lar bare være. Tenkte sånn på det nå når de i helgen skal noe sosialt. Ville jeg vist dersom min bror holdt på med mine venninner tenker jeg da… Og jeg tror jeg ville det. Ja han brøt loven sånn juridisk sett, men det var jeg som oppfordret og tok iniativ. Det var han som sa nei etterhvert, det skal han ha… Anonymkode: 20a76...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå