AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Hvor lenge har dere hatt de? Dråpe eller runde motiva? Komplikasjoner? Smerter? Fornøyd? Og ikke angrer? Skal ta under muskelen men sliter ekstremt med å faktisk bestemme meg. Heller mest mot ja, men redd for å ødelegge brystene helt eller angre. Leser om silikonsykdom og innkapsling (er vel mindre fare for det under muskelen da men?). Savner brystene mine som forsvant etter stort vektnedgang og amming. Del gjerne erfaringer! Har vært på konsultasjon og må ta løft med runde motiva under muskelen. Noen som har gjort det og er fornøyd? Mye smerter etter operasjon? Hvor lang tid før dere var healet og bra? Takk for svar Anonymkode: 5b29a...20a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Angrer litt. Syns alt ble så seksualisert rundt brystene etterpå. Og litt engstelig for at jeg har vært et dårlig forbilde for døtrene mine. Skulle jeg gjort på nytt, ville jeg tatt mye mindre silikon og satset på en naturlig look. Ingen komplikasjoner da. Ei uke sykmeldt og så var det greit. Har ikke ammet etterpå. Anonymkode: 86e67...f5b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 La inn for 11 år siden. Husker ikke type form, men de ser helt naturlige ut i følge de som har sett meg uten bh. Aldri hatt noe problemer. La over muskelen. Fikk beskjed at det er kun ved spesielle tilfeller at de legger under muskel, og at det gjerne er de som er svært tynne. Mulig dette har endret seg siden jeg la inn. Anonymkode: f48ba...198
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Tik runde under muskel i 2015. Veldig fornøyd, har ikke angret en dag! Var jo litt støl og sår et par uker, men utover det ingenting negativt som jeg kan komme på. Synes kanskje det er litt ubehagelig å ligge på de, typ på behandlingsbenk hos kiropraktor, men ligger heldigvis ikke der hver dag så det lever jeg godt med! 🙈 Klær sitter mye penere og jeg føler meg fin. Amming har også vært helt uproblematisk! Anonymkode: 5d901...e8b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Angrer litt. Syns alt ble så seksualisert rundt brystene etterpå. Og litt engstelig for at jeg har vært et dårlig forbilde for døtrene mine. Skulle jeg gjort på nytt, ville jeg tatt mye mindre silikon og satset på en naturlig look. Ingen komplikasjoner da. Ei uke sykmeldt og så var det greit. Har ikke ammet etterpå. Anonymkode: 86e67...f5b Takk for svar, hvor mye tok du? Sa du noe til barna om det? Lurer på hvor åpen jeg må være om det, de vil vel merke noe etter operasjonen men og at jeg må ts det rolig med en gang. Anonymkode: 5b29a...20a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har dere hatt de? Dråpe eller runde motiva? Komplikasjoner? Smerter? Fornøyd? Og ikke angrer? Hvor lang tid før dere var healet og bra? Takk for svar Anonymkode: 5b29a...20a - Siden 2018 - Runde 250. Over muskel, ikke under. - Ingen komplikasjoner, ingen smerter bortsett fra svie første tre dagene - Fornøyd. Angrer ikke. Glad for at jeg ikke overdrev og tok for store. De ser veldig naturlige ut. - Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok før alt var leget, men jeg mener å huske man måtte gå med den pinestramme sports-bh-en i hele fire uker eller noe før man kunne gå over til normale bh-er. Den sports-bh-en de ga meg på klinikken var forferdelig, som en årepresse, så jeg var nødt til å kjøpe en ny selv, et hakk større og ta på den. Fikk ikke puste i den første. Anonymkode: db27a...692
Ellah Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Angrer ikke. Mine bryster forsvant helt etter vektnedgang, og jeg fylte inn slik at "de ble som før". Har runde under muskel, satt de inn for 6 år siden. Var ganske vondt etter operasjon og man føler seg ubrukelig da man ikke kan løfte ting eller strekke armene over hode, men det gikk fint med litt hjelp. Smertene er ikke uutholdelige. Mistet litt følelse i brystvorter og det å ligge på magen kan være ubehagelig, ellers merker jeg veldig lite til de i dag.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tik runde under muskel i 2015. Veldig fornøyd, har ikke angret en dag! Var jo litt støl og sår et par uker, men utover det ingenting negativt som jeg kan komme på. Synes kanskje det er litt ubehagelig å ligge på de, typ på behandlingsbenk hos kiropraktor, men ligger heldigvis ikke der hver dag så det lever jeg godt med! 🙈 Klær sitter mye penere og jeg føler meg fin. Amming har også vært helt uproblematisk! Anonymkode: 5d901...e8b Takk for svar. Var det veldig vondt under muskelen? Eller gikk det greit? bra med smertelindring etterpå? Kan du ha sex på magen og ligge i sengen på de eller blir det vondt? Hvordan er det med bh på arrvevet når det er grodd? Er brystene like fin enda? Er ferdig med amming Anonymkode: 5b29a...20a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 Ellah skrev (1 minutt siden): Angrer ikke. Mine bryster forsvant helt etter vektnedgang, og jeg fylte inn slik at "de ble som før". Har runde under muskel, satt de inn for 6 år siden. Var ganske vondt etter operasjon og man føler seg ubrukelig da man ikke kan løfte ting eller strekke armene over hode, men det gikk fint med litt hjelp. Smertene er ikke uutholdelige. Mistet litt følelse i brystvorter og det å ligge på magen kan være ubehagelig, ellers merker jeg veldig lite til de i dag. Takk for svar. Tok du brystløft?(du skriver mistet litt følelser i brysvortene). Var det greit å komme seg opp va sengen, do, kle øå seg, børste hår,dusje? Eller greit med hjelp første tiden? Anonymkode: 5b29a...20a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): - Siden 2018 - Runde 250. Over muskel, ikke under. - Ingen komplikasjoner, ingen smerter bortsett fra svie første tre dagene - Fornøyd. Angrer ikke. Glad for at jeg ikke overdrev og tok for store. De ser veldig naturlige ut. - Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok før alt var leget, men jeg mener å huske man måtte gå med den pinestramme sports-bh-en i hele fire uker eller noe før man kunne gå over til normale bh-er. Den sports-bh-en de ga meg på klinikken var forferdelig, som en årepresse, så jeg var nødt til å kjøpe en ny selv, et hakk større og ta på den. Fikk ikke puste i den første. Anonymkode: db27a...692 Takk for svar. Ja ønsker naturlige, så vil ikke ha for store. Derfor de skal under muskelen og. Ubehagelig å ha den på ? Så noen på apoteket, er de bedre?Evt tips til noen gode? Tenker jeg uansett må ha mer enn den ene. Anonymkode: 5b29a...20a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): La inn for 11 år siden. Husker ikke type form, men de ser helt naturlige ut i følge de som har sett meg uten bh. Aldri hatt noe problemer. La over muskelen. Fikk beskjed at det er kun ved spesielle tilfeller at de legger under muskel, og at det gjerne er de som er svært tynne. Mulig dette har endret seg siden jeg la inn. Anonymkode: f48ba...198 Takk for svar. Jeg er ikke veldig tynn, har heng ognlitt tomme bryst. De ville visst henge mer over muskelen? Anonymkode: 5b29a...20a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 Noen som har tatt brystløft i samme slengen? Var det greit? Anonymkode: 5b29a...20a
Ellah Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar. Tok du brystløft?(du skriver mistet litt følelser i brysvortene). Var det greit å komme seg opp va sengen, do, kle øå seg, børste hår,dusje? Eller greit med hjelp første tiden? Anonymkode: 5b29a...20a Nei, tok ikke brystløft. Følelsen er der altså, men den er annerledes. Nå har det aldri vært et veldig erogent punkt for meg, så har ikke hatt noe problem med det. Å komme seg opp av sengen og gå rundt er ikke noe problem, men jeg fikk ikke lov å løfte armene såpass høy at jeg kunne gre eller dusje håret. Kle på seg på overkroppen kan derfor også bli et problem om du ikke bruker gensere/t-skjorter med glidelås foran. Fikk heller ikke lov til å dusje kroppen de første dagene, husker ikke hvor lenge, men husker jeg var bøyd over badekaret mens eksen dusjet håret mitt, så må ha vært en liten stund. Jeg hadde ikke klart meg uten hjelp i tiden etterpå, mest fordi jeg ikke kunne bære mer enn en kg, noe som gjør det vanskelig med feks handling. Men du trenger ikke bo med noen, det holder å få hjelp til det mest nødvendige. Jeg tok mine i utlandet (da jeg bodde i utlandet på den tiden), så mulig det er annerledes her. Du kan ringe klinikken og få svar på akkurat hva du må følge. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Jeg er ikke veldig tynn, har heng ognlitt tomme bryst. De ville visst henge mer over muskelen? Anonymkode: 5b29a...20a Jeg var ikke svært tynn, ikke stor heller, men helt normal vil jeg si. Det er jeg i dag også. Hadde heng før jeg tok de, og det er noe heng om jeg bøyer meg frem i dag også, men det ser naturlig ut. Kirurgen ville ta under muskel og sa han kun la inn runde, men igjen, utlandet så mulig det er annerledes her.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for svar, hvor mye tok du? Sa du noe til barna om det? Lurer på hvor åpen jeg må være om det, de vil vel merke noe etter operasjonen men og at jeg må ts det rolig med en gang. Anonymkode: 5b29a...20a 300ml. Sa ikke noe, men de så det jo umiddelbart på badet(og fortalte videre på barnehagen/skolen🙈😆😞 "Mamma har fått nye puppa"... Så da må man jo prøve å forklare, men det er vanskelig å forklare det samtidig som man prediker at vi må være fornøyd med og glad i kroppen vår. Men det er seksualiseringen av kroppen min som jeg kanskje syns det er det mest utfordrende. Det er som alt med puppene nå er seksuelt ladet. På jobb, trening, fritidsaktiviteter(min tanker, ikke sikkert de rundt tenker det). Anonymkode: 86e67...f5b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvor lenge har dere hatt de? Dråpe eller runde motiva? Komplikasjoner? Smerter? Fornøyd? Og ikke angrer? Skal ta under muskelen men sliter ekstremt med å faktisk bestemme meg. Heller mest mot ja, men redd for å ødelegge brystene helt eller angre. Leser om silikonsykdom og innkapsling (er vel mindre fare for det under muskelen da men?). Savner brystene mine som forsvant etter stort vektnedgang og amming. Del gjerne erfaringer! Har vært på konsultasjon og må ta løft med runde motiva under muskelen. Noen som har gjort det og er fornøyd? Mye smerter etter operasjon? Hvor lang tid før dere var healet og bra? Takk for svar Anonymkode: 5b29a...20a Mine er nå 13år gamle. Under muskel, runde tror jeg, husker faktisk ikke😅 Ingen komplikasjoner eller smerter i ettertid, vært veldig fornøyd! Var smertefullt første døgnet etter operasjon, men det gikk fort over. Husker de var harde en god stund, flere måneder. Men så ble de myke og så «naturlige» at tidligere eks ikke engang skjønte at det var silikon før jeg fortalte det. Nå har jeg fått 2 barn, og etter graviditet og amming (og alder), så synes jeg de har blitt slappe. Så har litt lyst på ny operasjon, men tviler på at jeg kommer til å gjøre det Anonymkode: a0138...68d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine er nå 13år gamle. Under muskel, runde tror jeg, husker faktisk ikke😅 Ingen komplikasjoner eller smerter i ettertid, vært veldig fornøyd! Var smertefullt første døgnet etter operasjon, men det gikk fort over. Husker de var harde en god stund, flere måneder. Men så ble de myke og så «naturlige» at tidligere eks ikke engang skjønte at det var silikon før jeg fortalte det. Nå har jeg fått 2 barn, og etter graviditet og amming (og alder), så synes jeg de har blitt slappe. Så har litt lyst på ny operasjon, men tviler på at jeg kommer til å gjøre det Anonymkode: a0138...68d Tok rundt 300ml tror jeg, mulig 280. Er ikke helt sikker Anonymkode: a0138...68d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 La inn silikon for 20 år siden, og mine døtre visste ikke om dette før en idiot av en venninne av meg fortalte dette (hun sa hun trodde de visste om det) Har liksom 0 behov for å seksualisere meg for døtrene mine! Ammet sistemann med silkon (var egentlig ferdig med barn, men fikk ny mann) og dette var ikke så enkelt, men det gikk. Brystene ble ikke like fine etterpå, så dette fraråder jeg om en ikke vil bruke 60 000 på å bytte. Kan legge til at jeg har helt naturlig størrelse på brystene, og de ligger over muskelen (noe jeg er glad for) Den gangen var det ikke dråpeformede å velge mellom, så jeg har runde og er fornøyd med det. Hilsen mamma 50+ Anonymkode: 7ad51...142
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 Jeg la inn dråpeformet silikon (tror det var 220 ml) for 11 år siden. Var 29 da, ferdig med å amme barn, og brystene hang som to vridde sokker. Visste ikke hvor mye kirurgen kom til å legge inn, ble enig med ham på forhånd at han skulle legge inn det som passet ift tomrommet i brystene. Jeg har ikke angret én dag på avgjørelsen min da, nyter fortsatt godt av å ha et brystparti som passer kroppsformen min. Smerten de først dagene var egentlig ingenting å snakke om, og jeg var rask tilbake i morsrollen for to småbarn. "Jukset" litt ift trening; startet å løpe igjen etter tre uker. Ellers var jeg svært nøye med tapingen av arrene, og i dag er kun noen svake arr synlige dersom man løfter brystene og kikker nøye etter. Mine innlegg ble lagt delvis (?) under muskelen, og siden de er dråpeformede ser de, i mine øyne, naturlige ut. Når jeg klemmer på dem kjenner jeg ikke silikonen, og har ikke sjans til å gjette hvor silikonen begynner/slutter. Kommer nok til å bytte dem ut innen jeg er 50 (10 år til), og tar nok også et lite løft samtidig. Akkurat nå henger de i riktig høyde: ikke for høyt og ikke for lavt. Ellers null komplikasjoner, og mammografi og sånt går veldig greit. Jeg hadde absolutt tatt samme valg igjen. Anonymkode: 7882f...c42 1
Stjertmeis Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 - 2021 -Runde motiva, over muskel. 300 g på ene og 330 g på andre for symmetriske bryster. Var enig med kirurg om at de la inn det som passet for å skape naturlige bryster. Jeg har naturlig store bryster (men tomme etter to barn), så derfor mengden. - ingen komplikasjoner, knapt noen smerter. Ene arret tok litt tid på å hele (ingen infeksjon), men det er normalt for meg. - svært fornøyd, ingen anger. Svært naturlig resultat, verken ser eller kjennes kunstig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå