AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Noen man kan kontakte for akutt hjelp?😖 Anonymkode: 76644...728 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Fastlege eller legevakt. De kan hjelpe deg med feks akuttinnleggelse, behovsmedisiner eller mulighet for å kunne møte ambulerende akutteam i helgen eller lignende. Anonymkode: f24ee...5c5 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Det må vel bli fastlegen eller legevakta da, hvis du ikke har ett annet etablert kontaktpunkt til helsevesenet. Anonymkode: 99414...b25 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Fastlege, det er tidlig på dagen enda. Legevakt, men det spørs om det er så mye hjelp å få der dessverre. Mental helse hjelpetelefon. Kirkens sos. Andre hjelpetelefoner og chatter. Venner. Familie. Stå på! Anonymkode: 0afac...c8b 2 1 1
Apis Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Ring fastlegen. Vis den ikke svarer, ring legevakten 1
AlternativX Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Får du ikke hjelp fra fastlege eller psykolog?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AlternativX skrev (9 minutter siden): Får du ikke hjelp fra fastlege eller psykolog? Fikk bare beroligende medisin. Anonymkode: 76644...728
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk bare beroligende medisin. Anonymkode: 76644...728 Har du prøvd medisinene? Hvis de ikke har effekt må du nesten bare ta kontakt med fastlege/legevakt igjen og si at du er redd for at du kommer til å skade deg selv/ta livet ditt i løpet av helga. Jeg regner med det er det du mener når du sier du ikke vet om du kommer deg gjennom? Anonymkode: f24ee...5c5 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Det kommer kanskje litt an på hvor du bor? I Oslo ville jeg dratt legevakten, men får du tak i fastlegen kan du jo prøve der. hvis du skal klare det på egenhånd kan du finne en metode og stoppe tanker på. Det kan være alt fra og gå tur, se et dårlig realityprogram som maraton , spille mobilspill, lukte på en dusjsåpe med duft du liker.. osv osv. beroligende medisiner pleier jo og hjelpe, men hva har du fått og hvorfor hjelper de ikke? Er det mulig og øke dosen ? Anonymkode: 51220...47e 1
AlternativX Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fikk bare beroligende medisin. Anonymkode: 76644...728 Du burde snakke med psykolog hvis du sliter sånn. Hjelper ikke medisinene?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 AlternativX skrev (4 minutter siden): Du burde snakke med psykolog hvis du sliter sånn. Hjelper ikke medisinene? Bivirkninger😖 Anonymkode: 76644...728
AlternativX Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bivirkninger😖 Anonymkode: 76644...728 Hvilke bivirkninger? Finnes flere typer å prøve. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fastlege eller legevakt. De kan hjelpe deg med feks akuttinnleggelse, behovsmedisiner eller mulighet for å kunne møte ambulerende akutteam i helgen eller lignende. Anonymkode: f24ee...5c5 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det må vel bli fastlegen eller legevakta da, hvis du ikke har ett annet etablert kontaktpunkt til helsevesenet. Anonymkode: 99414...b25 Å få innleggelse på akuttavdeling med «kun» angst på generell basis ikke enkelt, men når man går en helg i møte og den eneste legen som er tilgjengelig på disse avdelingene er en lege i bakvakt som kan bli kontaktet ved behov er de enda strengere på hvilke pasienter de velger å legge inn. Anonymkode: f3367...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å få innleggelse på akuttavdeling med «kun» angst på generell basis ikke enkelt, men når man går en helg i møte og den eneste legen som er tilgjengelig på disse avdelingene er en lege i bakvakt som kan bli kontaktet ved behov er de enda strengere på hvilke pasienter de velger å legge inn. Anonymkode: f3367...ef7 Det er jo ikke "kun" angst. TS skriver at hun ikke vet om hun kommer seg gjennom helgen. Det er uansett ikke slik at man må havne på en akuttavd. bare fordi man blir innlagt akutt. Det er mulig med akuttinnleggelse på DPS. Anonymkode: f24ee...5c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke "kun" angst. TS skriver at hun ikke vet om hun kommer seg gjennom helgen. Det er uansett ikke slik at man må havne på en akuttavd. bare fordi man blir innlagt akutt. Det er mulig med akuttinnleggelse på DPS. Anonymkode: f24ee...5c5 Hvorfor tror du jeg skreiv kun i hermetegn? Jo fordi jeg forstår at angst kan være tøft, vondt å veldig vanskelig vanskelig,så hva med å faktisk bare tenke deg om en ekstra gang før du kaster deg over tastaturet og slenger med leppa? Og om du hadde tenkt deg en ekstra gang så hadde du kanskje forstått at jeg skrev den kommentaren for å ikke gi trådstarter eller eventuelt andre i samme situasjon som kommer over dette innlegget et falskt håp om at man kontakter legevakten så vil man kunne få en innleggelse. Og det er langt ifra alle DPS døgn avdelinger som tilbyr akuttinnleggelser. Anonymkode: f3367...ef7 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tror du jeg skreiv kun i hermetegn? Jo fordi jeg forstår at angst kan være tøft, vondt å veldig vanskelig vanskelig,så hva med å faktisk bare tenke deg om en ekstra gang før du kaster deg over tastaturet og slenger med leppa? Og om du hadde tenkt deg en ekstra gang så hadde du kanskje forstått at jeg skrev den kommentaren for å ikke gi trådstarter eller eventuelt andre i samme situasjon som kommer over dette innlegget et falskt håp om at man kontakter legevakten så vil man kunne få en innleggelse. Og det er langt ifra alle DPS døgn avdelinger som tilbyr akuttinnleggelser. Anonymkode: f3367...ef7 Hvis man ikke vet om man holder ut så er akuttavd. pålagt å ta inn pasienter uansett om det er fullt eller ikke. Da er det ganske akutt fare for selvmord. Anonymkode: f24ee...5c5 1
Grüner Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bivirkninger😖 Anonymkode: 76644...728 Helt vanlig i startfasen, så du må bare holde ut de første ukene, så vil det bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 Er du meg? Jeg tolket deg ikke som at du kom til å dø, mer den generelle følelsen av at jeg TAKLER IKKE DETTE. Hvordan går det med deg nå, skriver gjerne med deg. Jeg er helt sprø i dag. Anonymkode: ec177...0e4
Grüner Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo ikke "kun" angst. TS skriver at hun ikke vet om hun kommer seg gjennom helgen. Det er uansett ikke slik at man må havne på en akuttavd. bare fordi man blir innlagt akutt. Det er mulig med akuttinnleggelse på DPS. Anonymkode: f24ee...5c5 Når angsten står på som verst, er det veeldig mange som føler at de ikke holder ut. Det betyr ikke at de kvalifiserer for akuttinnleggelse. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis man ikke vet om man holder ut så er akuttavd. pålagt å ta inn pasienter uansett om det er fullt eller ikke. Da er det ganske akutt fare for selvmord. Anonymkode: f24ee...5c5 Det står ingen steder at trådstarter har konkrete planer om å ta livet sitt så den problemstillingen ligger i ditt hode. Og nei det å skrive at man har så mye angst og at man ikke vet hvordan man skal holde ut er ikke det samme som å si jeg har så mye angst at jeg kommer til å gå og ta livet mitt nå. Anonymkode: f3367...ef7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå