Gå til innhold

Svigers skal passe barn i helgen og planlegger å ha besøk her da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å forklare litt, de er verdens søteste og snilleste som passer barn🥰 Vi skal på cup med ene barnet vårt og de kommer for å passe minste barnet. 

Bror til samboer og hans to barn har sagt de skap bli med å bo her i helgen og de skal ha en større middag søndag med andre broren, kona og barnet. 
Den broren som skal bli med hit med sine barn bor vegg i vegg med svigers. Brødrene har et veldig godt forhold og snakker daglig i tlf. Min samboer har mange ganger sagt de må komme hit en helg med barna og være med oss, men det passer aldri. Istedet er han på hytta med foreldrene sine, går tur med foreldre osv. Han er til foreldre daglig (han er gift på ny og har stebarn hjemme). 

Jeg synes det er så teit at han MÅ komme akkurat denne helgen hvor vi er borte. Kan han ikke la foreldrene være her alene med barnebarn. Jeg liker heller ikke at det skal være «full fest» når vi er borte. Jeg og svoger har et godt forhold, så det er sagt, men han klager på at vi er lite hjemme til svigers på besøk, noe som ikke stemmer om man ser på hvor ofte vi jobber helg og hvor opptatt vi er med kamper osv. 

Hva synes dere, hadde det vært greit?

Anonymkode: 60705...571

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Hvis meningen er at barna skal bli kjent må de jo sees. 

Anonymkode: f7a9e...8b3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Så det du mener er at svigers skal komme hjem til dere og passe barna i helgen. Den ene broren kaster seg på og har også tenkt å bo hos dere med kone og to barn denne helgen. På søndag har de i tillegg invitert den andre broren med kone og barn til middagsselskap, også dette hos dere uten at dere er der. Riktig?

Jeg hadde ikke klart å slappe av med dette. Hadde følt det var ganske mange steg over grensa når det kommer til min private plass hjemme. Hadde også vært stressa med hvilket rot som kom til å møte meg når jeg kom hjem. Jeg hadde sakt ifra om at det er koselig at alle vil møtes, men i helgen siden dere ikke er hjemme holder det med svigers hjemme hos dere og så kan heller alle komme en annen helg.

Anonymkode: 0c112...b91

• Liker 21
Skrevet

Forstår jeg dette riktig? 

Svigerforeldrene dine (barnas besteforeldre) skal bo hos dere i en helg, for å passe det ene barnebarnet sitt. 

Og mens de er på besøk for å passe barnebarn, så tar de med seg ekstra besøk, (Sønn og 2 andre barnebarn) OG de inviterer enda en sønn, med kone og barn, på middag, hjemme hos dere? (Mens dere ikke er hjemme.) 

Jeg synes i så fall det er rart. 

Om jeg inviterer noen til å passe barn hjemme hos oss, så tenker jeg i utgangspunktet at det er de som er på besøk hos oss. Selv om de gjør oss en tjeneste ved å være der. 
Da opplever jeg det ikke som greit at de inviterer andre på besøk hjem til oss. (Selv ikke familie eller folk vi kjenner godt.) 

Det er nemlig ikke deres hus. Så det er ikke de som skal invitere folk på besøk dit. 

Om bror og barna vil komme på besøk, så må jo han spørre dere. Og dere vil da antagelig si "nei, den helgen passer det ikke at dere kommer, for da er vi borte. Kom heller dato X eller Y" 

Om om de skal invitere på middagsselskap, der dere "ikke er invitert" i og med at dere ER bortreist. Så blir det jo rart at de gjør det hjemme hos dere. Og at hele familien unntatt dere som bor der, er tilstede. 

For meg høres det ut som om de legger en masse planer, og ikke egentlig bruker tiden på det de er der for. Nemlig å passe på og ha kvalitetstid med barnebarnet sitt. 
Her har de jo sjansen til å få tid med det ene barnebarnet, helt alene.

Anonymkode: 1ed42...451

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for fest.

Det er bare litt mennesker samlet.

Men jeg er en superprivat person, så jeg hadde ikke likt ubedte gjester i mitt eget hjem. Der er jeg meget sær!!

Hadde svigers derimot passet barnebarn og invitert i sitt hjem. Da hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt.

Anonymkode: 7ad81...2f2

• Liker 4
Skrevet

Ikke greit at de inviterer til selskap i deres hjem uten å spørre dere om det er greit først. 

Anonymkode: 793c4...f90

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det du mener er at svigers skal komme hjem til dere og passe barna i helgen. Den ene broren kaster seg på og har også tenkt å bo hos dere med kone og to barn denne helgen. På søndag har de i tillegg invitert den andre broren med kone og barn til middagsselskap, også dette hos dere uten at dere er der. Riktig?

Jeg hadde ikke klart å slappe av med dette. Hadde følt det var ganske mange steg over grensa når det kommer til min private plass hjemme. Hadde også vært stressa med hvilket rot som kom til å møte meg når jeg kom hjem. Jeg hadde sakt ifra om at det er koselig at alle vil møtes, men i helgen siden dere ikke er hjemme holder det med svigers hjemme hos dere og så kan heller alle komme en annen helg.

Riktig. Bortsett fra at kona til broren ikke blir med. 
Ja nettopp det jeg mener, de er mer enn velkommen til å komme, men av alle helger i året, må de komme denne helgen. I tillegg er broren en litt sånn slabbedask om jeg kan si det, så ser for meg at han ligger i sofaen og spiser tomatsuppe og griser 😂 Svigemor sier aldri noe til han..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du skal bekymre deg for fest.

Det er bare litt mennesker samlet.

Men jeg er en superprivat person, så jeg hadde ikke likt ubedte gjester i mitt eget hjem. Der er jeg meget sær!!

Hadde svigers derimot passet barnebarn og invitert i sitt hjem. Da hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt.

Anonymkode: 7ad81...2f2

Det er noe helt annet, og der bestemmer jo ikke jeg. Men jeg er også relativt privat av meg og liker ikke dette. 
Sist hun var her så rundvasket hun hele huset. Det er greit, men hun flytter rundt på tingene våre, vasker oppi skuffene, og jeg vil ikke det. Så nå gjør de dette da. Ender jo med at jeg ikke vil reise da, for jeg føler huset vårt har blitt en air bnb leilighet, med folk som tar seg godt til rette…

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet

Nei, det er litt spesielt, men de ser neppe slik på det.

Hadde det bare vært søskenbarna til dine barn, hadde det jo vært litt annet. Men en voksen ekstra.

Er det sengeplasser nok og slik?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er noe helt annet, og der bestemmer jo ikke jeg. Men jeg er også relativt privat av meg og liker ikke dette. 
Sist hun var her så rundvasket hun hele huset. Det er greit, men hun flytter rundt på tingene våre, vasker oppi skuffene, og jeg vil ikke det. Så nå gjør de dette da. Ender jo med at jeg ikke vil reise da, for jeg føler huset vårt har blitt en air bnb leilighet, med folk som tar seg godt til rette…

Hadde blitt hjemme. Du må få mannen med på laget her, at det blir fullt hus uten at dere er hjemme er ikke ok… Har de ikke en gang spurt dere om det er greit for dere?

Anonymkode: 201f3...bf5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så utrolig rart. Kan de passe barnet hjemme hos seg selv i steden?

Jeg ville vurdert at en av dere ble hjemme, så trenger dere ikke barnevakt likevel.

Anonymkode: c5f10...282

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde blitt hjemme. Du må få mannen med på laget her, at det blir fullt hus uten at dere er hjemme er ikke ok… Har de ikke en gang spurt dere om det er greit for dere?

Anonymkode: 201f3...bf5

Nei de spør ikke. De bare informerer om at det blir slik..

• Hjerte 1
Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. 

Anonymkode: 297a5...5f9

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme, og ikke på noen måte ønsket de barnepass-tjenestene der. Fryktelig frekt og sært!

Anonymkode: 611ea...8c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva fadern?
Veldig spesielt! 

Tror jeg hadde spurt om de ikke hadde syns det var koselig å få litt tid alene sammen med barnebarna. 
Også middagsselskap hjemme hos dere, når dere ikke er der*? Sært! 

Når kommer dere hjem da? Kan du ikke si noe om : kanskje middagen kan vente til vi er hjemme, hadde vært koselig om vi var alle?

Anonymkode: cbbd7...24f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei de spør ikke. De bare informerer om at det blir slik..

Men da må du informere tilbake om at slik blir det ikke. At hvis de skal komme på besøk vil du være hjemme også. 

Så skriver du/mannen din melding til de to brødrene "Hei, hører dere har tenkt å komme på besøk i helgen. Det hadde vært koselig, men vi er bortreist så det må utsettes til en annen helg. Når passer det for dere?"

Svarer de at de vet det og skal besøke svigers i din leilighet svarer du "Skjønner, men det spiller ingen rolle, slikt besøk må gjøres når dere også er hjemme. Svigers bor kun hos dere for å passe på barna, og vi ønsker ikke fult hus da".

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres litt spesielt ut ja, men hvor nærme er dere egentlig. Men det høres jo litt ut som om denne broren går der foreldrene går. Så kanskje invitere svigers oftere på besøk, så kommer bror også. 

Hadde det vært min familie som hadde funnet på noe sånt, hadde ikke jeg vært i mot det. 

Anonymkode: e044f...baf

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om svigers hadde invitert egne barn på søndagsmiddag hjemme hos oss om de satt barnevakt, men å invitere på overnatting hadde jeg syntes var å gå over streken.

Dette kunne nesten ha vært min svigerfamilie, da de er så nære innad og sliter med grensesetting opp mot hverandre. 

Dere må kjenne på hva som føles rett for dere og sette grenser deretter.

Anonymkode: ff588...81b

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde vært LANGT over mine grenser og for meg er det helt absurd oppførsel fra hele gjengen. Her tenker jeg mannen din må si tydelig fra at dette ikke er greit på noen måte. Han kan si at det hadde vært hyggelig med dette store familieselskapet men da må det tas en helg som dere er hjemme og også kan delta! Ikke i deres hjem når dere ikke er der.

Anonymkode: 272e7...bc2

• Liker 2
Skrevet

Dere kan presentere som alternativ at de har barnet hjemme hos seg så kan de invitere slekta over til seg selv istedet.

Anonymkode: 272e7...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...