~ Ada ~ Skrevet 3. januar #1961 Del Skrevet 3. januar Det er vel stort sett over "kaffekoppen" eller forhandlingsbordet brobygging skjer, så det var da et fint budskap. Det, sammen med fokuset på håp, var fint. Alt dreier seg ikke om å sette hardt mot hardt ift. DV og MBH her i verden, eller i Norge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 4. januar #1962 Del Skrevet 4. januar K_mb skrev (3 timer siden): Synes nyttårstalen var så som så. Synes det hadde vært helt på sin plass å si noe om vold i nære relasjoner som er et stort samfunnsproblem og som foregår i alle samfunnslag. Og ikke minst, understreket at vi som ikke drikker kaffe likevel ikke er undermennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 4. januar #1963 Del Skrevet 4. januar (endret) ~ Ada ~ skrev (4 timer siden): Det er vel stort sett over "kaffekoppen" eller forhandlingsbordet brobygging skjer, så det var da et fint budskap. Det, sammen med fokuset på håp, var fint. Alt dreier seg ikke om å sette hardt mot hardt ift. DV og MBH her i verden, eller i Norge. Samtidig må man kunne sette ned foten og si at nok er nok. Ingen er tjent med å bare bli strøket medhårs. Endret 4. januar av Junijulia 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 4. januar #1964 Del Skrevet 4. januar Pippio skrev (På 3.1.2025 den 8.21): Tenkte jeg skulle kommentere på nyttårstalen. Den var fin den og det er ikke vanskelig å være enig. Når det gjaldt det at vi bør lytte til de vi er uenige med og gjerne ta en kaffe sammen, syntes jeg det blir for enkelt. Jeg personlig tolket det som et stikk til folket om at vi må akseptere / respektere de som har andre meninger enn oss selv. Det blir for lettvint når det gjelder Herr og fru Durek. Jeg har ikke noe i mot Durek pga hudfargen eller at han kler seg annerledes. Jeg liker de som tør å være seg selv. Respekten for ML har vært stor. Hun har virkelig stått opp for det hun tror på. Den respekten er det ikke mer igjen av. For å nevne noe: - seksuelle overgrep - utnyttelse av kongehuset - det tragiske bryllupet som virkelig kunne samlet folket. I stedet ble det duker og kjefting på pressen. - umerket reklame - reklame med alkohol - klaging på nordmenn og at alle er rasister - utlevering av sexliv - utsagn som at barn som får kreft ønsker det selv. - vaginarens Det blir da alt for lett å si at vi bør ta en kaffe med de vi er uenige med. I tilfelle bør det være med Durek bak lås og slå. Og dette handler jo om mye mer enn kun å være "uenig med", det handler jo om en farlig person. Det er way beyond å være kun uenig med noen. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. januar #1965 Del Skrevet 4. januar PusheenPusheen skrev (18 minutter siden): Og dette handler jo om mye mer enn kun å være "uenig med", det handler jo om en farlig person. Det er way beyond å være kun uenig med noen. Kom på nå at kongehuset aldri har kommentert noe av det Durek har sagt/gjort. De har vært tause gjennom påstander om at kreft er selvpåført hos både voksne og barn, babbel om vaginarens, selvmordsånder, trassånder hos barn som man skal snakke hardt til - og for ikke å glemme salg av medaljonger som kurerer covid. Han har beskyldt Nordmenn for å være rasister, og også uttalt at vi er ubegavede. Det eneste kongehuset har kommentert, er at det er kulturforskjeller og at han er morsom. De mener helt sikkert sitt, men har av en eller annen grunn valgt å vise oss (folket) at de nedvurderer/overser alvorligheten i det han holder på med. 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 4. januar #1966 Del Skrevet 4. januar Så dette kongehuset har ikke tatt noe avstand fra kommentarer som Why do you want this cancer? Nei? Ikke noe; Vi heier på kjærligheten og er glad for at vår datter og søster er lykkelig, men la det ikke være noe fnugg av tvil; vi tar kraftig avstand fra kommentarer om at kreft er noe man selv ønsker? 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 4. januar #1967 Del Skrevet 4. januar Isild skrev (28 minutter siden): Kom på nå at kongehuset aldri har kommentert noe av det Durek har sagt/gjort. De har vært tause gjennom påstander om at kreft er selvpåført hos både voksne og barn, babbel om vaginarens, selvmordsånder, trassånder hos barn som man skal snakke hardt til - og for ikke å glemme salg av medaljonger som kurerer covid. Han har beskyldt Nordmenn for å være rasister, og også uttalt at vi er ubegavede. Det eneste kongehuset har kommentert, er at det er kulturforskjeller og at han er morsom. De mener helt sikkert sitt, men har av en eller annen grunn valgt å vise oss (folket) at de nedvurderer/overser alvorligheten i det han holder på med. De har vel bare satt seg sammen over en kaffekopp og sagt dett er dett. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 4. januar #1968 Del Skrevet 4. januar Jeg er i utgangspunktet særdeles imot monarki, for jeg synes hele prinsippet er fullstendig avleggs og gørr teit. Men jeg kan være en pragmatisk monarkist når det er dyktige folk i disse rollene. Noen som forstår hva rollene innebærer og er innovative. Så med et halvt øye på Året med den svenske kongefamilien, og bet meg merke i det nye danske kongeparet. Utad fremstår de ivrige etter å gjøre en forbilledlig og tydelig jobb. De fremstår smarte, og med en helt egen drive. Leste i avisa nå at Fredrik har kasta ut de svenske tre kronor fra det danske riksvåpenet nå, og gitt større plass til en grønlandsk isbjørn og færøyisk vær. Tre kronor har vært i det riksvåpenet siden Kalmarunionen. Han har nok forstått noe om det å være samlende. Meanwhile in Norway; - Det har vært en veldig, veldig tøff høst for oss og et veldig, veldig tøft år - Best at vi ikke svarer på noen spørsmål fra dere, den djevelske pressen, og sier standardfrasen vår; Nå er det viktig at vi lar rettsvesenet få gjøre jobben sin. Takk for i dag, hei. - MM; Stakkar Haakon når pappaen hans var syk i Malaysia, han drev og fikk spørsmål fra PRESSEN og sånn! Og sånn går no dagan in the kingdom of Norway. 34 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. januar #1969 Del Skrevet 4. januar rebella81 skrev (17 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet særdeles imot monarki, for jeg synes hele prinsippet er fullstendig avleggs og gørr teit. Men jeg kan være en pragmatisk monarkist når det er dyktige folk i disse rollene. Noen som forstår hva rollene innebærer og er innovative. Så med et halvt øye på Året med den svenske kongefamilien, og bet meg merke i det nye danske kongeparet. Utad fremstår de ivrige etter å gjøre en forbilledlig og tydelig jobb. De fremstår smarte, og med en helt egen drive. Leste i avisa nå at Fredrik har kasta ut de svenske tre kronor fra det danske riksvåpenet nå, og gitt større plass til en grønlandsk isbjørn og færøyisk vær. Tre kronor har vært i det riksvåpenet siden Kalmarunionen. Han har nok forstått noe om det å være samlende. Meanwhile in Norway; - Det har vært en veldig, veldig tøff høst for oss og et veldig, veldig tøft år - Best at vi ikke svarer på noen spørsmål fra dere, den djevelske pressen, og sier standardfrasen vår; Nå er det viktig at vi lar rettsvesenet få gjøre jobben sin. Takk for i dag, hei. - MM; Stakkar Haakon når pappaen hans var syk i Malaysia, han drev og fikk spørsmål fra PRESSEN og sånn! Og sånn går no dagan in the kingdom of Norway. Spot on! Det Norske kongehuset fremstår litt som en "bortskjemt drittunge". Ikke møtt spesiellt mye motstand, eller at ting har gått på trynet. Og når det nå gjør det, så er det om å gjøre å finne noe(n) utenfor å klandre. Pressen! 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 4. januar #1970 Del Skrevet 4. januar Rory21 skrev (12 timer siden): Ja akkurat dette her syns jeg er veldig merkelig. Hvorfor må han dra helt til London på ett luksusopphold til ×××××××antall penger. Er ikke våre behandlings steder bra nok? Norge har dessverre altfor få behandlingssteder og jeg hadde også betalt for et privat opplegg om det var mitt barn det gjaldt. I tillegg er nok behovet for å være inkognito ekstra stort for Borg Høiby. De aller fleste foreldre med rusavhengige og/eller psykisk syke barn har nok bidratt med både penger og annen hjelp langt over hva ‘friske’ barn får, og jeg syns ikke at måten kronprinsparet har taklet sin sønn på er særlig annerledes enn andre jeg vet om. Forskjellen er rollene de selv har i samfunnet. Tenk hvilken frykt og bekymring de har levd med gjennom så mange år! I tillegg til bekymring for sønnen så har frykten for hva offentligheten vil si om/når det blir oppdaget. De kan selvsagt ikke kommentere verken anklagene eller helsen til en voksen person og jeg syns at mye av kritikken mot dem tyder på at mange mennesker faktisk ikke skjønner hvordan lover og regler i samfunnet er. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 4. januar #1971 Del Skrevet 4. januar Hallepalle2 skrev (1 time siden): De kan selvsagt ikke kommentere verken anklagene eller helsen til en voksen person og jeg syns at mye av kritikken mot dem tyder på at mange mennesker faktisk ikke skjønner hvordan lover og regler i samfunnet er. Ting som aldri skjedde; At noen overhodet har krevd at de kongelige skal kommentere helsen til en voksen person. Aldri har det vært etterspurt eller avkrevd. MBH selv, eller den som skrev den kroppskrenkelse-uttalelsen hans, har vist til at han har «flere diagnoser». Kongen selv; «ja psykisk helse og sånn, og så er det jo leit at en vi er glad i har kommet borti noe sånt». Så her har jo kongehuset kommentert en voksen person sin helse uten at det på noe vis har vært etterspurt. Det som faktisk etterspørres er følgende uttalelse fra de kongelige; Vi er glad i MBH, vi ønsker at han hjelpes til et bedre liv, men når han nå selv har erkjent _kroppskrenkelser_ mot sin samboer ønsker vi å benytte sjansen til å ta fullstendig avstand fra slike handlinger. Angående ML/DV; Vi er glad for at vår datter og søster er lykkelig og vi finner flere gode kvaliteter hos hennes mann, men vi vil poengtere tydelig at vi tar fullstendig avstand fra flere av hans uttalelser og handlinger. Dette (rams opp) er ikke under noen omstendigheter noe vi støtter eller noe som skal forbindes med vår gjerning. Sånn, ferdig. Ingen helsejournaler til voksne og myndige personer delt. Ingen pågående straffesaker påvirket. Bare et kongehus som faktisk gjør jobben sin. 20 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 4. januar #1972 Del Skrevet 4. januar rebella81 skrev (1 time siden): Ting som aldri skjedde; At noen overhodet har krevd at de kongelige skal kommentere helsen til en voksen person. Aldri har det vært etterspurt eller avkrevd. MBH selv, eller den som skrev den kroppskrenkelse-uttalelsen hans, har vist til at han har «flere diagnoser». Kongen selv; «ja psykisk helse og sånn, og så er det jo leit at en vi er glad i har kommet borti noe sånt». Så her har jo kongehuset kommentert en voksen person sin helse uten at det på noe vis har vært etterspurt. Det som faktisk etterspørres er følgende uttalelse fra de kongelige; Vi er glad i MBH, vi ønsker at han hjelpes til et bedre liv, men når han nå selv har erkjent _kroppskrenkelser_ mot sin samboer ønsker vi å benytte sjansen til å ta fullstendig avstand fra slike handlinger. Angående ML/DV; Vi er glad for at vår datter og søster er lykkelig og vi finner flere gode kvaliteter hos hennes mann, men vi vil poengtere tydelig at vi tar fullstendig avstand fra flere av hans uttalelser og handlinger. Dette (rams opp) er ikke under noen omstendigheter noe vi støtter eller noe som skal forbindes med vår gjerning. Sånn, ferdig. Ingen helsejournaler til voksne og myndige personer delt. Ingen pågående straffesaker påvirket. Bare et kongehus som faktisk gjør jobben sin. Når du snakker om ting som heldigvis aldri vil skje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 4. januar #1973 Del Skrevet 4. januar Hallepalle2 skrev (7 minutter siden): Når du snakker om ting som heldigvis aldri vil skje. Vil du forklare hvorfor du mener at «det heldigvis aldri vil skje»? Ikke noe ønske om å krangle, lurer genuint på resonneringa di 😊 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 4. januar #1974 Del Skrevet 4. januar Jeg har ikke hørt talen, men ut fra hva jeg leser her, så høres «å ta en kaffe» ut som «vennligst la oss være i fred og ikke kritiser oss for noe som helst». 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. januar #1975 Del Skrevet 4. januar parmanoia skrev (23 minutter siden): Jeg har ikke hørt talen, men ut fra hva jeg leser her, så høres «å ta en kaffe» ut som «vennligst la oss være i fred og ikke kritiser oss for noe som helst». Det oppleves for meg som: snakk sammen om problemer. (Altså ikke en konkret kaffekopp, men et bilde på å kommunisere med hverandre når man opplever noe vanskelig). 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra27 Skrevet 4. januar #1976 Del Skrevet 4. januar (endret) Men det kan være farlig å prate med farlige personer. En ting er om man er en fengselsbetjent, eller prest, eller paven som vasker føttene til 12 kriminelle skjærtorsdag. Man skal behandle alle med respekt, og spesielt hvis man møter dem i kraft av det yrket man har. Politi faller også under dette. (Og utallige andre yrkesgrupper.) Serien Leo og de farlige er fantastisk og viktig. Med et utrolig vanskelig og interessant tema. Der blir de innsatte snakket til med respekt av Leo, og behandlet med respekt av ham, og, slik virker det ihvertfall, de rundt. Slik skal det være. Og det er bra og godt å se. Men det er en forskjell på det og å tenke: Denne personen hadde jammen blitt et fint tilskudd til familien. På meg virket det utsagnet om å ta seg en kaffekopp med noen man er uenig med nesten som en illustrasjon av hvor det har gått galt for denne familien. Viste den grenseløsheten som nærmer seg verdiløshet. Det må være visse standarder for menneskelig oppførsel. Ellers vil alt gå galt. Og hvis et menneske med makt inviterer inn et menneske med heller tvilsom oppførsel inn i sin innerste krets, er dette med på å legimitimere oppførselen til dette mennesket. Endret 4. januar av Huldra27 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VibeckeST Skrevet 4. januar #1977 Del Skrevet 4. januar (endret) rebella81 skrev (6 timer siden): Ting som aldri skjedde; At noen overhodet har krevd at de kongelige skal kommentere helsen til en voksen person. Aldri har det vært etterspurt eller avkrevd. MBH selv, eller den som skrev den kroppskrenkelse-uttalelsen hans, har vist til at han har «flere diagnoser». Kongen selv; «ja psykisk helse og sånn, og så er det jo leit at en vi er glad i har kommet borti noe sånt». Så her har jo kongehuset kommentert en voksen person sin helse uten at det på noe vis har vært etterspurt. Det som faktisk etterspørres er følgende uttalelse fra de kongelige; Vi er glad i MBH, vi ønsker at han hjelpes til et bedre liv, men når han nå selv har erkjent _kroppskrenkelser_ mot sin samboer ønsker vi å benytte sjansen til å ta fullstendig avstand fra slike handlinger. Angående ML/DV; Vi er glad for at vår datter og søster er lykkelig og vi finner flere gode kvaliteter hos hennes mann, men vi vil poengtere tydelig at vi tar fullstendig avstand fra flere av hans uttalelser og handlinger. Dette (rams opp) er ikke under noen omstendigheter noe vi støtter eller noe som skal forbindes med vår gjerning. Sånn, ferdig. Ingen helsejournaler til voksne og myndige personer delt. Ingen pågående straffesaker påvirket. Bare et kongehus som faktisk gjør jobben sin. Takk for bra innlegg! Er SÅ LEI av alle som kommenterer "stakkars folk kan ikke kommentere straffesak eller MBH helse! Det er IKKE det vi ber om! Som beskrevet her hadde gitt de så mye mer respekt og medfølelse for at de står i en vanskelig situasjon - ta avstand fra det åpenbare, selv om en ikke blander seg i hverken straffesak eller privatlivet til MBH! Endret 4. januar av VibeckeST 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VibeckeST Skrevet 4. januar #1978 Del Skrevet 4. januar (endret) Hallepalle2 skrev (5 timer siden): Når du snakker om ting som heldigvis aldri vil skje. Alt så langt tyder på at det aldri vil skje nei, men det er da ikkje heldigvis? Vær så snill å forklar "hvorfor " du mener at det er heldigvis? Det er jo som beskrevet i kommentaren over, årsaken til alt "støyet" - at de er så tause og ikke står opp for det folket trenger i de som skal lede landet vårt! Endret 4. januar av VibeckeST 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 4. januar #1979 Del Skrevet 4. januar Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Norge har dessverre altfor få behandlingssteder og jeg hadde også betalt for et privat opplegg om det var mitt barn det gjaldt. I tillegg er nok behovet for å være inkognito ekstra stort for Borg Høiby. De aller fleste foreldre med rusavhengige og/eller psykisk syke barn har nok bidratt med både penger og annen hjelp langt over hva ‘friske’ barn får, og jeg syns ikke at måten kronprinsparet har taklet sin sønn på er særlig annerledes enn andre jeg vet om. Forskjellen er rollene de selv har i samfunnet. Tenk hvilken frykt og bekymring de har levd med gjennom så mange år! I tillegg til bekymring for sønnen så har frykten for hva offentligheten vil si om/når det blir oppdaget. De kan selvsagt ikke kommentere verken anklagene eller helsen til en voksen person og jeg syns at mye av kritikken mot dem tyder på at mange mennesker faktisk ikke skjønner hvordan lover og regler i samfunnet er. At de aller fleste foreldre ønsker å hjelpe sine barn som er rusavhengig og/eller psykisk syke er vi enig om. Men det som skurrer er at kronprinsparet har godtatt festing på Skaugum med HA medlemmer og andre kriminelle. Fra et sikkerhetsmessig perspektiv er det helt uforståelig. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 4. januar #1980 Del Skrevet 4. januar Kollontaj skrev (8 timer siden): Det oppleves for meg som: snakk sammen om problemer. (Altså ikke en konkret kaffekopp, men et bilde på å kommunisere med hverandre når man opplever noe vanskelig). Ironisk nok siden kongehuset ikke kommuniserer med oss. 10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå