Freydis Skrevet 11. desember 2024 #1361 Del Skrevet 11. desember 2024 parmanoia skrev (1 minutt siden): Traust og stusslig. Og siden hun er kongelig tillater jeg meg å kritisere: Det må gå an å ha på seg noe mer passende for anledningen. Det står ikke på tilgangen på penger og stylister! Nei, penger har de nok av men bruker MM stylister? Det har jeg undret meg over. Dronning Sonja har som regel alltid vært elegant til fingerspissene - så jeg har alltid savnet mer stil over landets kronprinsesse. 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #1362 Del Skrevet 11. desember 2024 DaisyD skrev (1 minutt siden): Nei, penger har de nok av men bruker MM stylister? Det har jeg undret meg over. Dronning Sonja har som regel alltid vært elegant til fingerspissene - så jeg har alltid savnet mer stil over landets kronprinsesse. Nei, jeg aner ikke. Man skulle tro de hadde noen rådgivere/stylister på klesfronten. Men vil man ikke, så vil man ikke. Nei, jeg vet altså ikke. Det ser ganske selvvalgt ut i alle fall. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 11. desember 2024 #1363 Del Skrevet 11. desember 2024 Ser ut som kongehuset jobber hart for egen avgang. 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 11. desember 2024 #1364 Del Skrevet 11. desember 2024 oss-to skrev (7 minutter siden): Ser ut som kongehuset jobber hart for egen avgang. Ja, uten å si det med ord 😅 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #1365 Del Skrevet 11. desember 2024 Quiet quitting, royal edition. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 11. desember 2024 #1366 Del Skrevet 11. desember 2024 parmanoia skrev (5 timer siden): Nei, jeg aner ikke. Man skulle tro de hadde noen rådgivere/stylister på klesfronten. Men vil man ikke, så vil man ikke. Nei, jeg vet altså ikke. Det ser ganske selvvalgt ut i alle fall. «Stylistpengene» går nok til Marius… 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 11. desember 2024 #1367 Del Skrevet 11. desember 2024 Krimskrans skrev (9 minutter siden): «Stylistpengene» går nok til Marius… De lager et poeng av at de kongelige går for gjenbruk. Det skulle da bare mangle at de ikke bruker om igjen klær for en formue. Ser hun har fått seg nye støvletter - ikke helt min smak - men det var nok ikke meningen heller 😅 https://www.seher.no/kongelig/denne-detaljen-vekker-oppsikt/82369908 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #1368 Del Skrevet 11. desember 2024 Gjenbruk - betyr det at de bruker samme plaggene to ganger? 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #1369 Del Skrevet 11. desember 2024 DaisyD skrev (26 minutter siden): De lager et poeng av at de kongelige går for gjenbruk. Det skulle da bare mangle at de ikke bruker om igjen klær for en formue. Ser hun har fått seg nye støvletter - ikke helt min smak - men det var nok ikke meningen heller 😅 https://www.seher.no/kongelig/denne-detaljen-vekker-oppsikt/82369908 Jeg synes støvlettene var det beste med hele antrekket. Og det sier sitt. Forøvrig samme støvletter som er på forrige side i denne tråden (under bildet av den stilige, svenske kongefamilien). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. desember 2024 #1370 Del Skrevet 11. desember 2024 Donpedro skrev (7 timer siden): Sorry, men man kan ikke sammenlikne nobelgalla i Sverige med fredsprisen i Norge. Ulike tradisjoner og kleskoder. Det er tilfelle. Kan ikke sammenlignes. Flott at MM går for gjenbruk igjen, som i bryllupet i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 11. desember 2024 #1371 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er mye fokus i media nå på gladsaker rundt kongelige, til og med ned til lilla støvletter hos MM. Så fint å se at bindinger og nettverk rundt de kongelige trår til nå i krisetider. 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 11. desember 2024 #1372 Del Skrevet 11. desember 2024 DaisyD skrev (På 6.12.2024 den 15.43): Vi vet strengt tatt ikke hvor sterkt det står den dagen kong Harald og dronning Sonja ikke er her mer. Ved målinger så er det kongen som er den mest populære mens Mette Marit er den minst populære. MM sin stilling har vel ikke akkurat styrket seg de siste månedene. Nettopp. Jeg tror de aller fleste av de representative 1100 ish nordmenn som besvarer slike undersøkelser om sin generelle mening om monarkiet har stort sett Harald i tankene. Kanskje bryr de seg ikke så veldig heller, synes kong Harald fremstår som en hyggelig mann, har en bestemor som er dypt kongetro og jammen er det jo litt høytid over nyttårstalen hvert år, så greit nok med dette kongehuset. Så derfor svarer de ja på at dette vil de fortsette med. Takket være at _noen_ har fått grundig nok nå, Se og Hør har utført et strålende samfunnsoppdrag av dimensjoner med grundig folkeopplysning, skjelettene hagler ut av skapet, så blir folk mer og mer bevisst på galskapen i dette. Kong Harald er grei nok for folk, «dronning Mette Marit» not so much. 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 11. desember 2024 #1373 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg vet nå at apanasjen bestemmes av regjering/storting. Men kan noen bidra med noe mer fakta på hvordan den fastsettes? Kommer Kongehuset/Hoffet med et estimat på hva de trenger, og så vedtar regjering/storting? Blir eventuelt tallene ettergått og realitetsprøvd? Økes den iht konsumprisindeksen eller andre «faste» faktorer? Kan Kongehuset be om mer enn det som blir lagt fram som forslag i statsbudsjettet? Jeg mener oppriktig at både stortingslønningene, og apanasjen, bør knyttes opp mot grunnbeløpet. Da fjerner man havresekken fra bukken, og vil man unne seg selv og de kongelige mer et år så vil det også komme svært mange av landets innbyggere til gode. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 11. desember 2024 #1374 Del Skrevet 11. desember 2024 Ninaen skrev (39 minutter siden): Jeg vet nå at apanasjen bestemmes av regjering/storting. Men kan noen bidra med noe mer fakta på hvordan den fastsettes? Kommer Kongehuset/Hoffet med et estimat på hva de trenger, og så vedtar regjering/storting? Blir eventuelt tallene ettergått og realitetsprøvd? Økes den iht konsumprisindeksen eller andre «faste» faktorer? Kan Kongehuset be om mer enn det som blir lagt fram som forslag i statsbudsjettet? Jeg mener oppriktig at både stortingslønningene, og apanasjen, bør knyttes opp mot grunnbeløpet. Da fjerner man havresekken fra bukken, og vil man unne seg selv og de kongelige mer et år så vil det også komme svært mange av landets innbyggere til gode. Hvis du ser i linkene så har regjeringen forslått økning: https://www.kk.no/livet/far-mer-penger-svindyr-smak/82045194 https://www.vg.no/rampelys/i/4Bm4lg/vil-gi-harald-og-sonja-15-5-millioner Ellers så legger nok slottet fram budsjett på ekstra bevilgninger som de trenger - slik som de 22 mill ifjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 11. desember 2024 #1375 Del Skrevet 11. desember 2024 Istapp skrev (16 timer siden): Dagens nobelfestlighet hvor det fremstår elegant og verdig, men allikevel svært ulikt: Bilder fra Se og Hør. Vi når ikke Sverige opp til leggen engang i verdighet og stil. Og heller ikke i hvordan oppdragelsen av arvtakerne synes å være. Jeg må forsvare det norske kongehuset litt. Det svenske kongehuset er kledd for gala middag. Det norska er kledd for vel, kanskje en pensjonist tur. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 11. desember 2024 #1376 Del Skrevet 11. desember 2024 DaisyD skrev (24 minutter siden): Hvis du ser i linkene så har regjeringen forslått økning: https://www.kk.no/livet/far-mer-penger-svindyr-smak/82045194 https://www.vg.no/rampelys/i/4Bm4lg/vil-gi-harald-og-sonja-15-5-millioner Ellers så legger nok slottet fram budsjett på ekstra bevilgninger som de trenger - slik som de 22 mill ifjor. Takk! Skal lese litt mer på dette. Egentlig ganske interessant. Også hvordan vi bare godtar ting i samfunnet fordi sedvane og alltid vært sånn, uten at vi egentlig tenker over hvorfor. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 11. desember 2024 #1377 Del Skrevet 11. desember 2024 Ninaen skrev (6 minutter siden): Takk! Skal lese litt mer på dette. Egentlig ganske interessant. Også hvordan vi bare godtar ting i samfunnet fordi sedvane og alltid vært sånn, uten at vi egentlig tenker over hvorfor. Håper og tror at det blir litt fokus på det nå som det kom for en dag at kronprinsessen faktisk betaler sønnen sin tusenvis hver måned. Hverken kronprinsparet eller Marius betaler skatt av pengene. Synes det er helt vanvittig. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selis Skrevet 11. desember 2024 #1378 Del Skrevet 11. desember 2024 Hvor mye penger går egentlig til kongefamilien? Jeg synes det er på tide å avskaffe dette er jo nesten religiøst jeg vet ikke om noen andre enn frimurere som forguder kongefamilien og ser noe verdi i det nettop fordi kongefamilien er høytstående frimurere. Hva nytte får vi normale folk av dette? 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 11. desember 2024 #1379 Del Skrevet 11. desember 2024 DaisyD skrev (8 minutter siden): Håper og tror at det blir litt fokus på det nå som det kom for en dag at kronprinsessen faktisk betaler sønnen sin tusenvis hver måned. Hverken kronprinsparet eller Marius betaler skatt av pengene. Synes det er helt vanvittig. At de betaler for livsoppholdet for M er veldig betenkelig. Han er jo istand til å reise, feste, være med på tilstelninger osv. All forskning hvis at desto lenger man står utenfor arbeidslivet, desto vanskeligere er det å komme tilbake. Her gjør kronprinsparet han en stor bjørnetjeneste 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 11. desember 2024 #1380 Del Skrevet 11. desember 2024 rebella81 skrev (2 timer siden): Nettopp. Jeg tror de aller fleste av de representative 1100 ish nordmenn som besvarer slike undersøkelser om sin generelle mening om monarkiet har stort sett Harald i tankene. Kanskje bryr de seg ikke så veldig heller, synes kong Harald fremstår som en hyggelig mann, har en bestemor som er dypt kongetro og jammen er det jo litt høytid over nyttårstalen hvert år, så greit nok med dette kongehuset. Så derfor svarer de ja på at dette vil de fortsette med. Takket være at _noen_ har fått grundig nok nå, Se og Hør har utført et strålende samfunnsoppdrag av dimensjoner med grundig folkeopplysning, skjelettene hagler ut av skapet, så blir folk mer og mer bevisst på galskapen i dette. Kong Harald er grei nok for folk, «dronning Mette Marit» not so much. Flere i den eldre generasjonen har blitt hoderystet over generasjonen etter Harald og Sonja, og er blitt mer negative også. Dette er jo den generasjonen hvor kongehuset har betydd mest som symbolikk etter krigsårene. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå