Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Fabiola skrev (2 timer siden):

Video av krompen og Mette på vei inn på cupfinalen: det ser ut som sistnevnte fortsatt står meget godt i kritikken "😁😁😁"

Og de nektet å svare på spørsmål i dag også.

Link?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på Nettavisen at det ennå ikke er bestemt om det blir noe intervju med kongen og dronningen i år. Situasjonen er visstnok flytende.

Kan godt forstå at de ikke vil ha noe koselig intervju, de frykter vel kritiske spørsmål om både ML, DV og MBH. Blir vanskelig å ha ett intervju når de meste blir møtt med ingen kommentar.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (1 time siden):

Kongeparet har vel stort sett regien i dette programmet. Men skjønner at det blir vanskelig å late som at alt er ok, når det har vært så mye negativitet i år.https://www.nettavisen.no/kjendis/nrks-aret-med-kongefamilien-blir-ikke-som-det-pleier/s/5-95-2162643

Jeg tenkte og på det. Det er ikke lett å late som ingenting når hele Norge vet hva som har foregått. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (35 minutter siden):

Jeg tenkte og på det. Det er ikke lett å late som ingenting når hele Norge vet hva som har foregått. 

Nå nevner de at alderdom er en årsak til at de ikke stiller til intervju.
Men det er som du sier ikke enkelt med småprat om alt og ingenting når hele Norge vet. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junijulia skrev (27 minutter siden):

Nå nevner de at alderdom er en årsak til at de ikke stiller til intervju.
Men det er som du sier ikke enkelt med småprat om alt og ingenting når hele Norge vet. 

Men de stiller ikke på Nobell-banketten heller. Og kongehuset svarer ikke når de blir spurt om hvorfor de ikke stiller. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderdom er vel mest en unnskyldning. Selv om kongen er preget av sin alder. Kan de ikke koseprate, så er det best å smette unna. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (10 timer siden):

Alderdom er vel mest en unnskyldning. Selv om kongen er preget av sin alder. Kan de ikke koseprate, så er det best å smette unna. 

Hvis de ikke kan "koseprate" eller delta på arrangement hist og her grunnet alder, så bør de overhode ikke få tildelt høy apanasje eller inneha jobbrollene heller. Da bør de gjøre som i Danmark og tre til side. Norge virker å ha et monarki hvor det står mellom "pest" eller "kolera". At kongen er så gammel og situasjonen er at tilliten til arvtaker er dårligere enn det noensinne har vært grunnet skandaleM. Det er faktisk ikke reelle valg for å gjøre en god jobb!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 9.12.2024 den 17.36):

Ser på Nettavisen at det ennå ikke er bestemt om det blir noe intervju med kongen og dronningen i år. Situasjonen er visstnok flytende.

Kan godt forstå at de ikke vil ha noe koselig intervju, de frykter vel kritiske spørsmål om både ML, DV og MBH. Blir vanskelig å ha ett intervju når de meste blir møtt med ingen kommentar.

Nei, de frykter ingenting. Alle spørsmål har blitt grundig gjennomgått og godkjent på forhånd. Det gjelder alle intervjuer med de kongelige. De bestemmer hva man skal snakke om.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nobelfestlighet hvor det fremstår elegant og verdig, men allikevel svært ulikt:

image.png.2abbf5dc091b15a02827670521d58512.png

image.png.278de842b3d2d451026fe8a2851754ff.png

image.thumb.png.e17f4ca78114bc62369b5d80bf6ad73c.png

Bilder fra Se og Hør.

Vi når ikke Sverige opp til leggen engang i verdighet og stil. Og heller ikke i hvordan oppdragelsen av arvtakerne synes å være.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (2 minutter siden):

Dagens nobelfestlighet hvor det fremstår elegant og verdig, men allikevel svært ulikt:

image.png.2abbf5dc091b15a02827670521d58512.png

image.png.278de842b3d2d451026fe8a2851754ff.png

image.thumb.png.e17f4ca78114bc62369b5d80bf6ad73c.png

Bilder fra Se og Hør.

Vi når ikke Sverige opp til leggen engang i verdighet og stil. Og heller ikke i hvordan oppdragelsen av arvtakerne synes å være.

Litt mer laid back stil hos den norske kongefamilien.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Litt mer laid back stil hos den norske kongefamilien.

Ja, litt sånn som vi alle kler oss til en fest - verken mer eller mindre. Og ikke mye royalistisk!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men man kan ikke sammenlikne nobelgalla i Sverige med fredsprisen i Norge. Ulike tradisjoner og kleskoder.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cookie123 skrev (8 minutter siden):

Jeg synes MM alltid kler seg så kjedelig!!

tja, design er bra men det er ikke akkurat noe kongelig over det hun hadde på denne gangen syns jeg, klær som lett kunnehengt i ethvert skap liksom, det er ikke galla over dette som mange sier. Dessverre kanskje, en form for manglende respekt for tradisjoner? Det er fint å gå egne veier, men man må gjøre det med litt mer stil tenker jeg som kongelig selv om man vil være "en av folket"

Endret av Carrot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 9.12.2024 den 17.36):

Da blir det NRK som får narrativet da. Mener å lese at heller ikke kronprinsparet stiller opp? Istedet blir det kjappe intervjuer NRK har gjort med dem når de har vært på offisielle oppdrag.

Endret av FORFAR
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (51 minutter siden):

tja, design er bra men det er ikke akkurat noe kongelig over det hun hadde på denne gangen syns jeg, klær som lett kunnehengt i ethvert skap liksom, det er ikke galla over dette som mange sier. Dessverre kanskje, en form for manglende respekt for tradisjoner? Det er fint å gå egne veier, men man må gjøre det med litt mer stil tenker jeg som kongelig selv om man vil være "en av folket"

Enig - lite kongelig over klærne. 
Og hvis man ønsker å være "en av folket" så bør man vise det på en annen måte enn bare i klærne. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (1 time siden):

Jeg synes MM alltid kler seg så kjedelig!!

Traust og stusslig. Og siden hun er kongelig tillater jeg meg å kritisere: Det må gå an å ha på seg noe mer passende for anledningen. Det står ikke på tilgangen på penger og stylister! 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...