Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
FORFAR skrev (3 minutter siden):

Edit (holdt jeg på å si). Forstår det slik at pressen ble plassert langt unna kongen og kronprinsen i dag, i forbindelse med gudstjeneste. Hvis slik form for avstand skal være den nye normalen er det ugreit.

Det må man regne med blir den nye normalen. NRK er vel de eneste som inne i «varmen» hos kronprinsparet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

parmanoia skrev (15 timer siden):

Da kan vi regne med et pinlig tannløst «Året med kongefamilien» på tampen av året. 

Som jeg skrev i en annen tråd (i et nå slettet innlegg) tenker jeg at NRK legger intervjuet til Kongsseteren, hvorpå Kristin Msrie Skrede stiller spørsmålet: "Hva har kronprinsparet gjort for å hjelpe Marius?"

Så følger et svar, samt noen betraktninger om en vanskelig tid, men at familien står samlet. Etterfulgt av emner som årets fylkestur, gjestebud på Skaugum etc.

Tror ikke vi kan vente oss særlig mer.

Endret av FORFAR
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (10 minutter siden):

Som jeg skrev i en annen tråd (i et nå slettet innlegg) tenker jeg at NRK legger intervjuet til Kongsseteren, hvorpå Kristin Marie Skrede stiller spørsmålet: "Hva har kronprinsparet gjort for å hjelpe Marius?"

Så følger et svar, samt noen betraktninger om en vanskelig tid, men at familien står samlet. Etterfulgt av emner som årets fylkestur, gjestebud på Skaugum etc.

Tror ikke vi kan vente oss særlig mer, nei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (34 minutter siden):

Som jeg skrev i en annen tråd (i et nå slettet innlegg) tenker jeg at NRK legger intervjuet til Kongsseteren, hvorpå Kristin Msrie Skrede stiller spørsmålet: "Hva har kronprinsparet gjort for å hjelpe Marius?"

Du har nok rett. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

NRK er mikrofonstativ for advokaten til MBH igjen. Han er lørdags gjesten på Dagsrevyen. På tide å sende klage til kringkastingsrådet igjen, at mine skattepenger går til dette er helt hinsides. At denne gangster advokaten skal fremstille seg som kriminelles «mor Theresa « på statskanalen er noe av det groveste NRK har klart å hoste opp i år. Neste er vel at han skal bidra i «året med kongehuset». 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORFAR skrev (21 timer siden):

Har ingen forventninger til noen svar fra hverken kronprinspar eller kongepar. Det blir bare såpeglatte floskler om det du sier "vanskeligheter rammer alle, også vår familie", og  "familien står samlet" osv. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Isild skrev (5 timer siden):

Har ingen forventninger til noen svar fra hverken kronprinspar eller kongepar. Det blir bare såpeglatte floskler om det du sier "vanskeligheter rammer alle, også vår familie", og  "familien står samlet" osv. 

La oss håpe på at NRK ikke altfor åpenlyst lager tidenes ekkokammer i «året med kongefamilien» 2024. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (På 30.11.2024 den 13.34):

Reknar med det blir feel good. Ingen kritikk verken mot ML,Durek, MHB. Fra nrk si side. Kunne tenkt meg vore flue på veggen, når konge og dronninga  oppgjennom oppveksten snakka med sine barn om pressen, og seinare med kongebarna snakka med sine. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (7 timer siden):

Reknar med det blir feel good. Ingen kritikk verken mot ML,Durek, MHB. Fra nrk si side. Kunne tenkt meg vore flue på veggen, når konge og dronninga  oppgjennom oppveksten snakka med sine barn om pressen, og seinare med kongebarna snakka med sine. 

Det blir et skuespill hvor alt er nøye regissert og innøvd. Alle ord velges med omhu.
Ingenting er ekte så det er neppe et program jeg kommer til å bruke tiden min på. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (16 timer siden):

Det blir et skuespill hvor alt er nøye regissert og innøvd. Alle ord velges med omhu.
Ingenting er ekte så det er neppe et program jeg kommer til å bruke tiden min på. 

Ingen vits i å se programmet nei, er hos Se og Hør man får høre sannheten om hva som foregår bak fasaden. NRK er bare interessert i å vise frem glansbilder som vanlig.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som tror på den propagandaen, som om de har følt på noen fattigdom og sult.

Endret av Margit777
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (6 timer siden):

Ingen vits i å se programmet nei, er hos Se og Hør man får høre sannheten om hva som foregår bak fasaden. NRK er bare interessert i å vise frem glansbilder som vanlig.

Helt sant. Det er bare en glanset fasade alt sammen. Det vet vi jo nå. Ikke noe jeg gidder å kaste bort tid på å se, tvert imot så vil det bare være provoserende å se en innøvd " koselig oppsetning" fra de nå etter den øredøvende tausheten som har vært. Ingen kommentarer fra de til hverken brudd på avtaler fra ML/DV, ingen kommentar til Gin-gate, Netflix-bryllup, og ingen kommentar til noe som helst som angår MBH og Skaugumfestivaler mm. 

Nå som vi også vet at den voksne voldsutøveren og rusmisbrukeren faktisk HAR mottatt penger/levd på foreldrene (apanasjen) så kan de bare fortsette å holde kjeft og gjemme seg faktisk. Jeg har ikke lyst til å se dem late som ingenting på TV. 

https://www.seher.no/kongelig/fikk-20-000-i-maneden-fra-foreldrene/82325316

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier dere faktisk å se på de kongeprogrammene på TV altså?

Det har jeg aldri sett noen som helst grunn til å gjøre, så jeg kommer hverken til å slutte eller begynne med det i år, aldeles uavhengig av alt som har skjedd i kongehuset og kongefamilien det siste året.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (7 timer siden):

Skal ikke mange månedene tilbake i tid før Debatten på NRK rettet kritisk søkelys på prinsessebryllupet. Blir litt for mye i konspi-gryta denne Synderen, etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (30 minutter siden):

Det har jeg aldri sett noen som helst grunn til å gjøre, så jeg kommer hverken til å slutte eller begynne med det i år, aldeles uavhengig av alt som har skjedd i kongehuset og kongefamilien det siste året.

Kan bare svare for meg selv. Nei, jeg pleier ikke å se på kongeprogrammene, men jeg stopper opp ved de hvis jeg "scroller" med fjernkontrollen og tilfeldigvis kommer over et slikt program en kveld. Så man kan kalle meg en tilfeldig seer. Har alltid syns det er koselig å se og høre dem. 

Jeg tror ellers at det er relativt mange som følger med på programmene faktisk, kanskje særlig mange eldre. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aricia skrev (43 minutter siden):

Her er det vel helst besteforeldre/foreldre som ser. Er jeg tilfeldigvis i samme hus som dem, ser jeg også på. Er ikke noe jeg selv velger å sette på med vilje. Men i år kan det jo bli interessant.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

Pleier å sjå . Eit av mange program eg pleier få med meg i jula. Eg kjem nok til å følge med i år og. Sjølv om eg synast tasheta frå konkehuset ,er  svært skuffande ,og ikkje eit kongedømme verdig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (6 timer siden):

Visste ikke engang at det var et slikt program før jeg leste om det her. Så nei.

Kongens nyttårstale dermot, hører jeg tradisjonelt på radio.  Litt høytid med det. Blir annerledes og rart i år, etter alt som har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (7 timer siden):

Jeg har sett en del av programmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...