Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Nei, du roter. Du vet at du kan kjøpe deg forbi de fleste ventelister. Men transplantasjonskøen kan du ikke kjøpe deg forbi hvis du ikke beveger deg ut på et ulovlig sort marked. 

Med all mulig respekt - man kan kjøpe private tjenester, ja. Man kan IKkE kjøpe seg fram i våre universelle, offentlige helsevesen.  Og det er ikke noe privat tilbud om transplantasjoner i Norge.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig og veldig, veldig hyggelig at man koser seg godt med å gjøre narr av et ungt menneske som gjør sitt første representasjonsoppdrag alene. Veldig, veldig koselig. :lillesky:

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (14 minutter siden):

Men hva annet revolusjonerende forventes det at hun skal si da? 

Det handler mest om at det blir veldig, veldig kjedelig og utrolig ensformig, når det er alt hun og moren kan si om det de opplever. En rask kikk i en ordbok ville gitt dem veldig, veldig mange utrolig hyggelige ord i tillegg til disse.

Jeg påberoper meg på ingen måte å være noen ekspert på det norske språket, men jeg bruker veldig ofte andre hyggelige beskrivelser også når jeg skal ytre meg om en opplevelse eller et møte.

Endret av Marleah
Endret ord
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Så deilig det må være å disse en 22-åring for uttrykksmåte under sitt første store oppdrag alene. Skikkelig voksent og beundringsverdig. Hun gjorde et flott inntrykk; karismatisk, blid og varm. 

• Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (17 minutter siden):

Så deilig det må være å disse en 22-åring for uttrykksmåte under sitt første store oppdrag alene. Skikkelig voksent og beundringsverdig. Hun gjorde et flott inntrykk; karismatisk, blid og varm. 

Disser ingen, men allerede på barneskolen får ungene beskjed om å variere språket sitt når de skal beskrive forskjellige situasjoner og opplevelser. Veldig glad for at jeg ikke følte meg krenket eller disset, men heller så på det som et godt råd.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg så hele innslaget med prinsessa i ettermiddag (på NRK, direkte fra Samediggi), og jeg la ikke merke til noe av det dere herser med her i tråden. 
imponert over hvor lett og ledig hun svarte på mange ulike spørsmål. Flink å parere spørsmålene om bror sin var ho også. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Enig med deg 👆

• Liker 8
Skrevet
Marleah skrev (9 minutter siden):

Disser ingen, men allerede på barneskolen får ungene beskjed om å variere språket sitt når de skal beskrive forskjellige situasjoner og opplevelser. Veldig glad for at jeg ikke følte meg krenket eller disset, men heller så på det som et godt råd.

Antakelig veldig få, om ingen, som øvde på å stå foran et stort pressekorps, selv om  utdanningen hadde vært på universitetsnivå. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

https://www.nrk.no/norge/prinsesse-ingrid-alexandra-ville-ikke-kommentere-rettssaken-1.17742930

Da prinsessen talte til barn og unge i Karasjok i dag innledet hun talen på samisk.

Sitat

– Skjønte dere hva jeg sa? Det håper jeg virkelig, for jeg har øvd mye, sa hun med et smil.

Så ingen grunn til å raljere over at hun ikke har gjort en innsats for å forberede seg til turen rent språklig sett. Å lære seg språket som snakkes der man er så korrekt som mulig vitner om ydmykhet og respekt for andre.             

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Snipa skrev (3 minutter siden):

Jeg syns hun var spesielt god da tv2 stilte et spørsmål der de fisket etter å få henne utpå, men hun bare svarte ganske kort - og så stoppet opp og lot det bli med det. Virkningsfullt mot dumme spørsmål, syns jeg. 
Kan sees i dette klippet  https://www.tv2.no/video/underholdning/vil-ikke-svare-om-hoiby-rettssaken/20324202?abgroup=neste4a&playlist=JI19dxLbnd

Svarte stødig og selvsikkert. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 time siden):

Så koselig og veldig, veldig hyggelig at man koser seg godt med å gjøre narr av et ungt menneske som gjør sitt første representasjonsoppdrag alene. Veldig, veldig koselig. :lillesky:

Det er ikke mobbing, fordi hun er norges fremtidige dronning , og må skjønne såpass at når hun sier sånt blir det sånn...  🙈

Endret av Krokenguri
  • Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er godt å se at hun er ressursterk og engsasjert, særlig siden det godt kan være hun ikke blir dronning. Med utdannelsen er hun godt rustet til noe annet i fremtiden.

Endret av Natttåke
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det står jeg veldig, veldig støtt i. Ikke ett sted har jeg sagt noe om hvordan hun oppførte seg, hva hun hadde på seg eller lignende. Jeg uttrykte en betraktning om at ordforrådet med stort hell kan utvides noe. 

pøbelsara skrev (27 minutter siden):

Du kan droppe den hintingen om at andre føler seg krenket. Jeg synes bare rett og slett at du er ufin og mangler folkeskikk. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Marleah skrev (26 minutter siden):

Det står jeg veldig, veldig støtt i. Ikke ett sted har jeg sagt noe om hvordan hun oppførte seg, hva hun hadde på seg eller lignende. Jeg uttrykte en betraktning om at ordforrådet med stort hell kan utvides noe. 

Ok.

• Liker 2
Skrevet
Marleah skrev (29 minutter siden):

Det er sant, variert språk er en stor styrke.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Det er sant, variert språk er en stor styrke.

Sier du hun er svak?

• Liker 1
Skrevet

Ordforråd kan utvides (jeg synes for øvrig hun har en normalt, folkelig og aldersadekvat språkføring), synd vi ikke kan trene opp vett. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes hun gjorde en god figur, jeg.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (5 timer siden):

Leser kommentaren din og tenker at gud forby at man sa noe pent om en 22-åring som er ute på sitt første solooppdrag. Det skulle tatt seg ut!

Det er jo ingen overraskelse at noen tar seg veldig, veldig nær av at andre ikke deler ens ukritiske lovprising av de kongelige og fremstår utrolig, utrolig sutrende i denne tråden.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...