Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

I praksis sier du jo at det er ok at din nabo syntes dårlig om deg fordi du viser deg med familiens sorte får, eller ikke har stoppet vedkommende osv

Nå er du uredelig. Kutt ut å legg ord i munnen på meg. Orker ikke diskutere hvis du ikke kan holde deg til det jeg faktisk skriver.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

I praksis sier du jo at det er ok at din nabo syntes dårlig om deg fordi du viser deg med familiens sorte får, eller ikke har stoppet vedkommende osv

Hvor har noen sagt at IA burde ha stoppet MBH? Nå må du jammen gi deg med stråmennene dine.

Og er naboen Norges kommende monark, med gull, glitter og voldsomme privilegier i bytte for å være en gallionsfigur og derfor helst litt bedre enn oss andre? Er jobben til naboen din å være samlende for hele det norske folket? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (37 minutter siden):

Nå er du uredelig. Kutt ut å legg ord i munnen på meg. Orker ikke diskutere hvis du ikke kan holde deg til det jeg faktisk skriver.

Det blir som å kaste stein i glasshus. Hvis det er ok å kritisere henne for lunsj med sin bror, er det jo klart man kan kritisere deg og meg for det samme. Det er jo slike offentlige diskusjoner som er med å definerer hva som er innafor eller ikke.

Grunnen til at me too kom, er jo fordi kjendiser begynte å snakke om det, og det har også gitt ringer i vannet, til også ikke kjendiser Noe også denne debatten fører til. Og da skilles det jo ikke på kongelig og jørgen hattemaker.

Man senker jo terskelen for hva som er ok å kritusere noen for.

Og da minner det mer om sharia systemer ol der du kan bli steaffet for andres handlinger. Ekstrem tilfeller er kvinner som blir fengslet for sex utenfor ekteskap når de har blitt voldtatt feks. Ikke deres feil at de ble voldtatt, men må ta straff og fordømmelse for det.

Jeg klarer ikke å slippe taket i at det er bare en å klandre her, og det er han som nevnes minst.

Hborfor er det ikke han som burde ha,dropoet ølen. Han vet da gangen i dette om ikke mer enn ingrid som har vært mer skjermet enn han, til å forstå at det kunne gå utover henne å ta en øl og lunsj. Ærlig talt, det tror jeg ingen av de tenkte på, når magen rumlet.

Om man ikke liker det, så er det bedre å si det var uheldig fremfor å dra det så langt.

Endret av Krokenguri
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

Hvor har noen sagt at IA burde ha stoppet MBH? Nå må du jammen gi deg med stråmennene dine.

Og er naboen Norges kommende monark, med gull, glitter og voldsomme privilegier i bytte for å være en gallionsfigur og derfor helst litt bedre enn oss andre? Er jobben til naboen din å være samlende for hele det norske folket? 

Famillien hans eller spesielt mora har blitt kritisert for det. Mye

Skrevet
Krokenguri skrev (38 minutter siden):

Famillien hans eller spesielt mora har blitt kritisert for det. Mye

Foreldrene som har enablet ham og tilsynelatende finansiert livsstilen hans har fått kritikk ja, men nå var det IA vi diskuterte og hun har altså fått kritikk for å drikke øl med ham i offentlighet, ikke for å ikke å ha stoppet ham. Det er uredelig av deg å slå det sammen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (14 minutter siden):

Foreldrene som har enablet ham og tilsynelatende finansiert livsstilen hans har fått kritikk ja, men nå var det IA vi diskuterte og hun har altså fått kritikk for å drikke øl med ham i offentlighet, ikke for å ikke å ha stoppet ham. Det er uredelig av deg å slå det sammen.

Det blir da det samme. Hun ble jo kritisert for hva han har i glasset sitt. Det er da strengt tatt hans valg hva han putter i glasset sitt. Ikke hennes

• Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (10 timer siden):

Ja det var signal effekten jeg henviste tiø ved å kritisere ia for å spise ute med btoren sin. Siden det oppfattes som et hån, og dårlige signaler ut. I praksus lan hun ikke lengre vise seg utendørs med sin bror , uten at hun nør forstå at hun ikke må det. 

Etter mitt skjønn bare tull

Jeg er enig i at det er tull om noen tror at hvis man hører kritikk av at man går rundt med en tiltalt serieovergriper så betyr det at man ikke kan være utendørs i det hele tatt. Hvis man så lett konkluderer at man i realiteten ikke kan vise seg blant folk, så tror jeg man har fryktelig mye skam i utgangspunktet. 

• Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Og de hadde ikke fått det med seg om ikke se og hør skrev om det. Hun ringte ikke media og ba de om å skrive om det.

Jeg er helt enig med deg.

Offentlig sett er dette en ikke-sak som Se og Hør likevel skriver om, siden deres faste metode er å slå opp hva som helst på forsiden bare noe(n) kongelig(e) er involvert. Ingen andre medier har jo heller slått opp saken - selvsagt ikke.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (6 timer siden):

Tenker også at så lenge de har rollene de har så må de godta å granskes. Dersom de ikke ønsker disse rollene som i seg selv er krevende men også enormt privligerte, så har de muligheten til å trå ned. Personlig ville jeg aldri hatt en slik rolle, Det gyllene buret har en pris og man har et ansvar så lenge man bor i det.

Marius Borg Høiby har ikke noen offentlig rolle eller embete, og har ikke bedt om det. Det er selve kjernen her.

Tillegg: Utover dette har også offentlige personer som kongelige rett til å ha et privatliv når de beveger seg offentlig i private ærend. Og tiltalte i alvorlige straffesaker har lov til å bevege seg fritt i offentligheten så lenge ikke varetekt eller liknende tilsier noe annet.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (6 timer siden):

Skilnaden på deg og meg og IA og HM som pårørande er at vi ikkje skal vera ofras monark seinare i livet. 

Kvifor trur du at Thor Mikkel Wara måtte trekka seg som justisminister?

Og i tillegg - om jeg hadde spist lunch ute med min volds-kriminelle bror (hypotetisk! For det første, han er ikke det, for det andre, ville jeg spist lunchen hjemme) - ville jeg ha visst at ingen ville brydd seg, sladret om det, tatt bilder. Fordi ingen ville kjent min bror eller meg. Og jeg har ingen posisjon der jeg har noen innflytelse over andre.  Derved ville det ikke signalisert noe til noen. Ia og mbh må ha visst at det var en stor sjanse for at det ville komme almennheten for øre.

Endret av Andrea59
Tillegg
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (8 timer siden):

Du leser med skylapper, det kan være dette er feil, men når du kommenterer fremstår dette personlig.

Hvorfor gidder du/ dere….?

Skrevet
Natttåke skrev (7 timer siden):

Nei, dette stemmer ikke. For dersom det var slik, ville vi ikke kunnet diskutere noe. Det er alltid en pårørende, og bestandig noen som har vært i en lignende situasjon.

Bare gi opp ; det nytter ikke …

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...