Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prinsesse Ingrid Alexandra fyller år - og det skal markeres privat! 

Når den mørke krisen påkaller ekstra innsats for å fremme det norske kongehuset, så velges det å trekke seg tilbake for å samles til privat feiring. Hvem gir råd, og følges råd som evt. blir gitt når det gjelder det å fremme vårt kongehus?

Vi har i stor grad et privat kongehus. Det tjener ikke land og folk. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hva de har visst og ikke. Man burde jo, med et problembarn, være tett på i oppveksten, og denne tett-på-heten vil naturligvis ikke avta helt når vedkommende blir voksen, tenker jeg. Å ha visst det Marius har fortalt og problemkompleksene - hva betyr det? At de har visst alt ned til minste detalj - neppe. Har de visst mye? Garantert. Og har det spilt noen rolle ifht hvordan de har forholdt seg til Marius på privaten? Hvor mye kan foreldre gjøre hvis (det voksne) barnet likevel gjør som han vil? De har helt klart kunne stoppet pengekrana, for eksempel. Men i praksis, har det vært bedre å få penger fra mamma enn å skaffe dem på ulovlig vis? Er så mange lag er, og jeg er som sagt nysgjerrig. Vil sikkert ikke få svar på noe av dette.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Når den mørke krisen påkaller ekstra innsats for å fremme det norske kongehuset, så velges det å trekke seg tilbake for å samles til privat feiring. Hvem gir råd, og følges råd som evt. blir gitt når det gjelder det å fremme vårt kongehus?

Kanskje de vil ha eldstebroren tilstede, og tenker at det er bedre å ha det privat nettopp av den grunn? Vet ikke, altså, men det kan jo være en logisk forklaring. 

• Liker 3
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Når Victoria har bursdag for eksempel er det jo folkefest. Man markerer da også Victoriadagen. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Victoriadagen

Dette er slik man kan takle det, for å slippe inn folket noe.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Jeg ser fram til at Aricia underbygger sine påstander - men det skjer nok ikke. Hun, Krokenguri og "gjengen" står på "rett" side - dvs de forsvarer kongehuset for alt i verden ... da trenger man ikke dokumentere påstandene sine. Forstå det den som kan. 

Gjør de fremdeles det !?

( Måtte bare spørre for jeg scroller forbi dem…)

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Kanskje de vil ha eldstebroren tilstede, og tenker at det er bedre å ha det privat nettopp av den grunn? Vet ikke, altså, men det kan jo være en logisk forklaring. 

Det er en logisk forklaring, men da kan man dele dagen i to. Noe mer åpent, og annet lukket.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

Gjør de fremdeles det !?

( Måtte bare spørre for jeg scroller forbi dem…)

Japp!

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Det er en logisk forklaring, men da kan man dele dagen i to. Noe mer åpent, og annet lukket.

Ja, det er absolutt en mulighet og en god løsning.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, det er absolutt en mulighet og en god løsning.

Ja, jeg synes det. De risikerer ei prinsesse som Norge ikke blir kjent med. Det er uheldig. Mitt eksempel Victoria får Sverige et nærmere forhold til. Dersom man bygger ei merkevare, og de kongelige er jo det, så må man slippe folket inn.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hva de har visst og ikke. Man burde jo, med et problembarn, være tett på i oppveksten, og denne tett-på-heten vil naturligvis ikke avta helt når vedkommende blir voksen, tenker jeg. Å ha visst det Marius har fortalt og problemkompleksene - hva betyr det? At de har visst alt ned til minste detalj - neppe. Har de visst mye? Garantert. Og har det spilt noen rolle ifht hvordan de har forholdt seg til Marius på privaten? Hvor mye kan foreldre gjøre hvis (det voksne) barnet likevel gjør som han vil? De har helt klart kunne stoppet pengekrana, for eksempel. Men i praksis, har det vært bedre å få penger fra mamma enn å skaffe dem på ulovlig vis? Er så mange lag er, og jeg er som sagt nysgjerrig. Vil sikkert ikke få svar på noe av dette.

Er nysgjerrig på det samme. Nysgjerrighet er ok tenker jeg. Tror nok aldri vi vil få svar - mulig de deler litt mer senere en gang, etter at alt har lagt seg. 

De har neppe visst alt, men de har nok visst mer enn det Marius selv har fortalt (som HM uttalte) - vi vet jo at flere har fortalt (ex-kjærester, mor til ex. Jeg vil tro sikkerhetsvakter, PST, gardister også muligens kan ha rapportert ett og annet) 

Men hva de har gjort med det/ kunne gjort. De har nok virkelig forsøkt å hjelpe han - det tror jeg. Tilby økonomisk støtte, bosted osv er nok gjort i beste mening. Det er en voksen MBH som bevisst har valgt å IKKE bruke de mulighetene det gir til å få orden på livet sitt. Burde de anmeldt han? Ja, det syns jeg dersom de har visst om eller mistenkt narkohandel og/eller vold/seksuelle krenkelser. 

Jeg var en stund "sint" for at "er det detta skattepenga mine går til" ift at de har tatt seg av han, men tenker nå at det ville vært fullstendig krise hvis de hadde kastet han ut. Det hadde virkelig ikke tatt seg ut om sønnen til kronprinsessen "bodde på gata" og kongehuset kuttet hånda av han heller. Da hadde media virkelig boltret seg, og vi hadde hatt en  ny "Sven O" som hadde tjent masse penger på å fortelle. 

Det jeg ser mer og mer er at dette er bare en skikkelig vanskelig greie. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Om kongehuset velger å feire privat for å kunne inkludere den tiltalte bonussønnen vil det være en skandale i seg selv. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Om kongehuset velger å feire privat for å kunne inkludere den tiltalte bonussønnen vil det være en skandale i seg selv. 

Det er klart, men trass skandale er det en veldig menneskelig reaksjon for selv om man har gjort forferdelige ting så er man fortsatt familie. 

Men jeg mener absolutt denne bursdagen skulle være åpen.

Endret av Natttåke
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (15 timer siden):

Rett før bryllaupet gav mor til MM sitt fyrste og einaste intervju (hevda ho då i alle fall - har ho halde det løftet?) Hugsar ikkje lenger kor, men det var i ei av dei store avisene. Då sa ho at MM hadde hatt store problem med å ta på seg den rolla som følgde med å bli gift med kronprinsen. Eg fekk inntrykk av at mora meinte at MM helst hadde sett at han ikkje hadde vore kongeleg, men at det ville blitt ennå verre for henne om det var blitt slutt mellom dei. Ergo hadde ho vore i ein vanskeleg situasjon. 

Eg ser slett ikkje bort i frå at dei to som personar var dei rette for kvarandre isolert frå verda dei levde i, men spørsmålet er heller om MM passa til rolla som kronprinsesse, og om ho ikkje heller burde ha fått ei lengre prøvetid i rolla som kronprinsens trulova fyrst, der «alle involverte» kunne ha gjort seg opp ei meining etter ei passande tid.

Kvalifisert gjetning om at de ville funnet ut at de ikke passet sammen om de var samboere først og slikt.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Isild skrev (15 minutter siden):

Er nysgjerrig på det samme. Nysgjerrighet er ok tenker jeg. Tror nok aldri vi vil få svar - mulig de deler litt mer senere en gang, etter at alt har lagt seg. 

De har neppe visst alt, men de har nok visst mer enn det Marius selv har fortalt (som HM uttalte) - vi vet jo at flere har fortalt (ex-kjærester, mor til ex. Jeg vil tro sikkerhetsvakter, PST, gardister også muligens kan ha rapportert ett og annet) 

Men hva de har gjort med det/ kunne gjort. De har nok virkelig forsøkt å hjelpe han - det tror jeg. Tilby økonomisk støtte, bosted osv er nok gjort i beste mening. Det er en voksen MBH som bevisst har valgt å IKKE bruke de mulighetene det gir til å få orden på livet sitt. Burde de anmeldt han? Ja, det syns jeg dersom de har visst om eller mistenkt narkohandel og/eller vold/seksuelle krenkelser. 

Jeg var en stund "sint" for at "er det detta skattepenga mine går til" ift at de har tatt seg av han, men tenker nå at det ville vært fullstendig krise hvis de hadde kastet han ut. Det hadde virkelig ikke tatt seg ut om sønnen til kronprinsessen "bodde på gata" og kongehuset kuttet hånda av han heller. Da hadde media virkelig boltret seg, og vi hadde hatt en  ny "Sven O" som hadde tjent masse penger på å fortelle. 

Det jeg ser mer og mer er at dette er bare en skikkelig vanskelig greie. 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Har også vært "sint" for dette, men så begynte jeg å tenke meg litt om. Hvordan hadde det gått om de støtet han fra seg? Kanskje det de har gjort, har minimert skaden? La oss håpe det, tross alt. Spesielt med tanke på narkotika. Samtidig, man gir ikke tusenvis av kr i måneden til noen som ikke bruker det på økonomiske forpliktelser, men heller på fest og moro. Ang anmeldelse - helt enig. Har de visst om de sjokkerende, alvorligste, tingene som har kommet frem, burde de absolutt ha anmeldt. "Problemkompleksene" som HM også sa, kan jo innebære samtaler med ekser og evt PST. Ville bare legge det til, for han sa jo problemkompleksene i tillegg til det Marius har fortalt oss. Hvilke samtaler har de hatt med ham, tro? Ikke noe som har nyttet, åpenbart.

Endret av -Pusheen-
Tilleggsetning
  • Liker 1
Skrevet

Ellers er det jo ekst

-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Kunne ikke sagt det bedre selv. Har også vært "sint" for dette, men så begynte jeg å tenke meg litt om. Hvordan hadde det gått om de støtet han fra seg? Kanskje det de har gjort, har minimert skaden? La oss håpe det, tross alt. Spesielt med tanke på narkotika. Ang anmeldelse - helt enig. Har de visst om de sjokkerende, alvorligste, tingene som har kommet frem, burde de absolutt ha anmeldt. "Problemkompleksene" som HM også sa, kan jo innebære samtaler med ekser og evt PST. Ville bare legge det til, for han sa jo problemkompleksene i tillegg til det Marius har fortalt oss. Hvilke samtaler har de hatt med ham, tro? Ikke noe som har nyttet, åpenbart.

Dette er Norges best passa på familie, så klart de visste. Og da er det jo urovekkende at de ikke gjorde mer før.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (25 minutter siden):

Jeg tror MM har visst mer enn HM. HM er den litt naive typen som har levd et beskyttet liv fra han ble født. Langt vekke fra kriminelle. Mens MM hadde mange år som rusmisbruker hvor hun var involvert i slemme kriminelle exer. Og har du vært skikkelig på narko-kjøret så har du også sett større kvantum av narkotika og vært involvert i tvilsomme typer. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Dette er Norges best passa på familie, så klart de visste. Og da er det jo urovekkende at de ikke gjorde mer før.

Har de visst om overgrep, tror du? Flere av ofrene visste jo ikke om det engang før politiet kom med bevisene...? Akkurat den der er jeg usikker på.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Har de visst om overgrep, tror du? Flere av ofrene visste jo ikke om det engang før politiet kom med bevisene...? Akkurat den der er jeg usikker på.

Jeg vet ikke om de visst om overgrep, men jeg tenker de visste at sønnen hadde problemer. Var det jeg mente.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (1 minutt siden):

Jeg tror MM har visst mer enn HM. HM er den litt naive typen som har levd et beskyttet liv fra han ble født. Langt vekke fra kriminelle. Mens MM hadde mange år som rusmisbruker hvor hun var involvert i slemme kriminelle exer. Og har du vært skikkelig på narko-kjøret så har du også sett større kvantum av narkotika og vært involvert i tvilsomme typer. 

Om hun ikke har "visst", burde hun hvert fall ha "skjønt" en del ting. Tror også hun har hatt bedre oversikt enn HM på flere plan, ikke bare fordi hun har vært vill selv, men også fordi hun er moren hans. 

• Liker 6
Skrevet
Annus horribilis skrev (2 minutter siden):

Sant!

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...