Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
K_mb skrev (1 time siden):

Jeg tror nok nydelig menes som i  nydelig personlighet/sjel og ikke utseende. Det er jo enda verre, med tanke på at fyren er helt blottet for empati og respekt for andre mennesker. 

Hmm..mulig, det er ikke sånn jeg oppfattet det  (selv om jeg - med min personlige smak - er helt uenig i at han var «nydelig» utseendemessig).

En annen ting, er det ikke litt rart at det ikke er tatt vekk i etterkant, brevet, at det ligger på kongehusets sider fortsatt? Både etter at han var godt og vel voksen, og ikke ung fyr på vei til utlandet - for ikke å snakke om nå? Eller er det noe rutinemessig her, at ting ikke tas vekk igjen fra den siden?

Endret av Andrea59
Småfeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (24 minutter siden):

Det er jo for slike ting de har rådgivere på slottet. 

Som er synske, da, og ser inn i fremtiden? :roll:

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Som er synske, da, og ser inn i fremtiden? :roll:

Tja, det var vel på den tiden han ble tatt for kokainbruk på Palmesus - og du som har lest boken vet jo at MM visste om hendelsen. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hunter7 skrev (2 timer siden):

Sett i lys av alt som er kommet frem i senere tid, så er jeg enig med deg at brevet ikke burde ha blitt offentliggjort. I allefall ikke sin opprinnelige form. Det var/er for følelsesladent. Dog, etterpåklokskap er som kjent alle dårers jarl - selv om de er aldri så kongelige.

Jeg tror heller ikke at MBHs utvikling har skjedd i et vakuum eller plutselig. Jeg tror det har vært såvel ubevisst som bevisst «blindhet» for hans adferd gjennom mange år - mange små, tilsynelatende bemerkelsesløse, og gradvise endringer mot det verre, som igjen er blitt katalysert og forsterket via faktorer som alkohol, narkotika, og «mindre heldige» bekjentskaper. 

Godt skrevet x 2, enig!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hunter7 skrev (3 timer siden):

Ikke at jeg på noen måte unnskylder den «sjeldent nydelige unge mannen», men jeg antar at myrsnipefaktoren var en sterk drivkraft bak den uttalelsen (og brevet i sin helhet). 
Hadde MM vært en sannsigerske, så er det mulig at hun ikke ville ha skrevet hhv. offentliggjort det brevet for knappe ti år siden. Men ingen av oss kan vite hva morgendagen bringer og enda mindre hva som kommer til å skje i fremtiden (foruten at vi alle må betale skatt og en dag dø).

Det er uansett en temmelig tøff og alt annet enn attråverdig situasjon MBH (med viten og vilje) har satt sin mor* i. Spagaten mellom å være Norges kronprinsesse og samtidig mor til en notorisk voldsperson som tydeligvis gir sitt besyv i å volde andre angst og smerte tror jeg de allerfærreste er i stand til å takle.

*i illegg til alle andre berørte parter. 

MM visste allerede den gang for knappe ti år siden, at sønnen ikke akkurat hadde verdens beste handlinger og holdninger - ellers ville hun ikke formulert brevet som kritikk mot andre som var kritiske. Hun forsvarte den gangen MBH og det gjør hun jo indirekte også nå. MM snakker ned, irriterer seg over og synes det er urettferdig med kritikken både mot sønnen og seg selv og dem som "foreldre". Hvem med kunnskap om sprellene han gjorde på skolen osv beskriver sin 20-åring slik MM gjorde i nevnte brev om det ikke er for å forsvare og "parkere" pressen med å skrive annet enn det bildet hun tegnet på sønnen?

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Hunter7 skrev (4 timer siden):

Sett i lys av alt som er kommet frem i senere tid, så er jeg enig med deg at brevet ikke burde ha blitt offentliggjort. I allefall ikke sin opprinnelige form. Det var/er for følelsesladent. Dog, etterpåklokskap er som kjent alle dårers jarl - selv om de er aldri så kongelige.

Jeg tror heller ikke at MBHs utvikling har skjedd i et vakuum eller plutselig. Jeg tror det har vært såvel ubevisst som bevisst «blindhet» for hans adferd gjennom mange år - mange små, tilsynelatende bemerkelsesløse, og gradvise endringer mot det verre, som igjen er blitt katalysert og forsterket via faktorer som alkohol, narkotika, og «mindre heldige» bekjentskaper. 

Veldig enig i alt. 

• Liker 4
Skrevet
Istapp skrev (40 minutter siden):

MM visste allerede den gang for knappe ti år siden, at sønnen ikke akkurat hadde verdens beste handlinger og holdninger - ellers ville hun ikke formulert brevet som kritikk mot andre som var kritiske. Hun forsvarte den gangen MBH og det gjør hun jo indirekte også nå. MM snakker ned, irriterer seg over og synes det er urettferdig med kritikken både mot sønnen og seg selv og dem som "foreldre". Hvem med kunnskap om sprellene han gjorde på skolen osv beskriver sin 20-åring slik MM gjorde i nevnte brev om det ikke er for å forsvare og "parkere" pressen med å skrive annet enn det bildet hun tegnet på sønnen?

Dette står det om i boken (den utskjelte - som ingen tror på). 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Andrea59 skrev (2 timer siden):

Hmm..mulig, det er ikke sånn jeg oppfattet det  (selv om jeg - med min personlige smak - er helt uenig i at han var «nydelig» utseendemessig).

En annen ting, er det ikke litt rart at det ikke er tatt vekk i etterkant, brevet, at det ligger på kongehusets sider fortsatt? Både etter at han var godt og vel voksen, og ikke ung fyr på vei til utlandet - for ikke å snakke om nå? Eller er det noe rutinemessig her, at ting ikke tas vekk igjen fra den siden?

Synes du er inne på noe. Det burde vel kunne fjernes? Med tanke på det som har fremkommet i ettertid, der han nå står tiltalt i en omfattende voldssak, så kan det trigge og passer ikke lenger å ha på en slik offentlig side fra institusjonen vår. 

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (22 minutter siden):

Synes du er inne på noe. Det burde vel kunne fjernes? Med tanke på det som har fremkommet i ettertid, der han nå står tiltalt i en omfattende voldssak, så kan det trigge og passer ikke lenger å ha på en slik offentlig side fra institusjonen vår. 

Enig med dere. Om det ikke var malplassert før, er det hvert fall det nå.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er usikker på om brevet burde slettes. Det er jo på et vis historieforfalskning. Det er jo en form for dokumentasjon knyttet til Kongehuset som jo er en offentlig institusjon. Å slette det er jo å late som det ikke har skjedd. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg er usikker på om brevet burde slettes. Det er jo på et vis historieforfalskning. Det er jo en form for dokumentasjon knyttet til Kongehuset som jo er en offentlig institusjon. Å slette det er jo å late som det ikke har skjedd. 

Mulig det skal stå. Det er jo fra historien, som du skriver. 

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (52 minutter siden):

Mulig det skal stå. Det er jo fra historien, som du skriver. 

Det vil nok uansett ikke forsvinne sånn sett, folk har jo lest det selv om det skulle bli fjernet. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Det vil nok uansett ikke forsvinne sånn sett, folk har jo lest det selv om det skulle bli fjernet. 

Ja, det har du rett i. Nei, jeg vet ikke helt hva jeg mener om det..Hvis han dømmes vil jeg kanskje tenke at det ikke lenger passer seg å ha det på den siden, selv om det er fra tidligere. 

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ja, det har du rett i. Nei, jeg vet ikke helt hva jeg mener om det..Hvis han dømmes vil jeg kanskje tenke at det ikke lenger passer seg å ha det på den siden, selv om det er fra tidligere. 

Det er det jeg også tenker, det tar seg ikke helt ut akkurat idag. Selv om MM selvsagt ikke kunne forutse fremtiden når hun skrev brevet. Er litt på gjerdet. Det er jo uansett ikke relevant den dag i dag, så på bakgrunn av kun dèt kan det jo fjernes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...