Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Siden Marius selv ikke er voksen nok til å følge reglene for bruk av diplomatpass så burde kanskje noen voksne i familien se etter dette? 

Det virker rett og slett som om de har latt alt seile sin egen sjø. Han ble ikke fratatt diplomatpasset før det ble skriverier om det.

Jeg gjentar: hva har dette med Mette Marit å gjøre? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (52 minutter siden):

https://tv.nrk.no/serie/aaret-med-kongefamilien/sesong/2025/episode/NNFA30000325

Representasjon ifm med statsbesøket der Islands president kom til Norge. Se fra ca. 14:37 og litt utover der hvor kongehuset angivelig hadde « styrket laget «, som det ble sagt. Vi ser Kongen og Dronningen, og etter dem kommer MM og IA rett og slett slentrende hvor de slenger bena foran seg på en måte som jeg aldri har sett ved andre kongehus. Se måten de begge går på - det presiseres at det er en høytidelig anledning, noe disse to ikke ser ut til å ha forstått. Måten de fremstår kunne vært med betydelig forbedringer. Ingen av de to bærer hatter, men hårbøyler, dette på tross av at dronningen bærer hatt til sitt antrekk. 
MM er ikledd en slags lang vest over en hvit bluse, og ingen kåpe utenpå. Dette fraviker også kutymen sett i en helhet. 

Det er absolutt forbedringspotensiale her. Jeg er dog i tvil om de ser dette selv, eller at noen i hoffet våger seg på å påpeke noe. Det ser ikke ut til at de gjør det, uvisst av hvilken grunn. 

Du mener statsbesøket du tidligere har hevdet aldri har skjedd? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

https://tv.nrk.no/serie/aaret-med-kongefamilien/sesong/2025/episode/NNFA30000325

Representasjon ifm med statsbesøket der Islands president kom til Norge. Se fra ca. 14:37 og litt utover der hvor kongehuset angivelig hadde « styrket laget «, som det ble sagt. Vi ser Kongen og Dronningen, og etter dem kommer MM og IA rett og slett slentrende hvor de slenger bena foran seg på en måte som jeg aldri har sett ved andre kongehus. Se måten de begge går på - det presiseres at det er en høytidelig anledning, noe disse to ikke ser ut til å ha forstått. Måten de fremstår kunne vært med betydelig forbedringer. Ingen av de to bærer hatter, men hårbøyler, dette på tross av at dronningen bærer hatt til sitt antrekk. 
MM er ikledd en slags lang vest over en hvit bluse, og ingen kåpe utenpå. Dette fraviker også kutymen sett i en helhet. 

Det er absolutt forbedringspotensiale her. Jeg er dog i tvil om de ser dette selv, eller at noen i hoffet våger seg på å påpeke noe. Det ser ikke ut til at de gjør det, uvisst av hvilken grunn. 

Håper du tuller. 🤭

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (35 minutter siden):

Jeg gjentar: hva har dette med Mette Marit å gjøre? 

Mener du at MBH hadde hatt diplomatpass om han ikke var kronprinsessens sønn?

Det satt åpenbart svært langt inne å frata MBH diplomatpasset på tross av diverse arrestasjoner og påvist misbruk av passet, på samme måte som at det også satt svært langt inne for kongefamilien å omsider bosette MBH utenfor kongehusets private eiendom. Helt unødvendig av kongehuset å trykke kriminelle og godt voksne MBH så tett inntil brystet samtidig som den ene skandalen etter den andre ble avslørt.

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Mener du at MBH hadde hatt diplomatpass om han ikke var kronprinsessens sønn?

Det satt åpenbart svært langt inne å frata MBH diplomatpasset på tross av diverse arrestasjoner og påvist misbruk av passet, på samme måte som at det også satt svært langt inne for kongefamilien å omsider bosette MBH utenfor kongehusets private eiendom.

Utsteder kronprinsessen diplomatpass??

• Liker 9
Skrevet (endret)
Aricia skrev (54 minutter siden):

Utsteder kronprinsessen diplomatpass??

Det at MBH fikk beholde og reise med diplomatpass selv etter flere arrestasjoner og innrømmelse av kriminelle forhold, er kun en del av et gjenkjennbart mønster. Kongehuset med kronprinsessen i spissen burde ha handlet resolutt allerede den første høsten skandalene rullet frem. For eksempel ved å inndra diplomatpasset hans raskt (det ble inndratt først sommeren etter). Samt ved å raskt bosette ham utenfor Kongehusets private eiendom når det ble avslørt gjentatt fyllekjøring og kriminelle til og med inne i kronprinsparets bolig.

Manglende konsekvenser for kriminell oppførsel for et medlem av den utvidede kongefamilien tar seg dårlig ut for Kongehuset. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Det at MBH fikk beholde og reise med diplomatpass selv etter flere arrestasjoner og innrømmelse av kriminelle forhold, er kun en del av et gjenkjennbart mønster. Kongehuset med kronprinsessen i spissen burde ha handlet resolutt allerede den første høsten skandalene rullet frem. Ved å inndra diplomatpasset hans (som ble inndratt først sommeren etter), og ved å bosette ham utenfor Kongehusets private eiendom. Manglende konsekvenser for kriminell oppførsel for et medlem av den utvidede kongefamilien tar seg dårlig ut for Kongehuset. 

Selvsagt burde de reagert på dette for lenge siden. Det er skammelig og uhørt at han har fått lov å misbruke diplomatpasset i årevis på privatreiser. 

Men det føyer seg inn i rekken av flere ting som ikke er blitt tatt tak i der i gården. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg gjentar: hva har Mette Marit med diplomatpasset til Marius å gjøre? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (5 minutter siden):

Det burde ha blitt inndratt straks han ble arrestert og innrømte at han var kriminell. Det har florert rikelig med rykter om at han miabrukte diplomatpasset gjentatte ganger, og han mistet det omsider sist sommer. MM fikk jo f eks inndratt førerkortet hans. Hun ble til og med varslet før hans første arrestasjon, så det er åpenbart at hun hadde en god del makt.

Endret av Rastebenk
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Marihønepøne skrev (Akkurat nå):

Jeg gjentar: De visste at han hadde diplomatpass og de visste om hans utfordringer - eller problemkomplekser. Allikevel er det ingen av dem som føler ansvar for å melde fra om at han ikke lenger skal ha diplomatpass. Han har misbrukt det til private reiser, blant annet reisen til Berlin hvor han samtidig misbrukte en kvinne. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Rastebenk skrev (8 minutter siden):

Det burde ha blitt inndratt straks han ble arrestert og innrømte at han var kriminell. MM fikk jo f eks inndratt førerkortet hans. 

Så nå er Mette Marit blitt lege også? Mye rart man skal lese her inne...

Men jeg gjentar spørsmålet mitt: hva har Mette Marit med diplomatpasset hans å gjøre? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Marihønepøne skrev (Akkurat nå):

Så nå er Mette Marit blitt lege også? Mye rart man skal lese her inne...

Men jeg gjentar spørsmålet mitt: hva har Mette Marit med diplomatpasset hans å gjøre? 

Hun burde ha varslet UD for å få inndratt diplomatpasset hans, på samme måte som hun varslet helsevesenet og fikk inndratt førerkortet hans. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Jeg gjentar: De visste at han hadde diplomatpass og de visste om hans utfordringer - eller problemkomplekser. Allikevel er det ingen av dem som føler ansvar for å melde fra om at han ikke lenger skal ha diplomatpass. Han har misbrukt det til private reiser, blant annet reisen til Berlin hvor han samtidig misbrukte en kvinne. 

Alle har visst at han har diplomatpass, men jeg gjentar: hva har dette med Mette Marit å gjøre? 

Og du må også gjerne oppgi kilder på at "de" (hvem?) har visst om overgrepet i Berlin. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Hun burde ha varslet UD for å få inndratt diplomatpasset hans, på samme måte som hun varslet helsevesenet og fikk inndratt førerkortet hans. 

Slottet endret rutiner på nyåret 2025, tydeligvis. 

«Slottet bekrefter samtidig at det er etablert ny praksis og nye retningslinjer for ustedelse av diplomatpass for kongefamilien, som trådte i kraft for mer enn seks måneder siden.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/marius-borg-hoiby-28-fratatt-diplomatpass/83427257

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Lurer på hvorfor det gitt 🙄 

Det er vel ikke noe å lure på. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke noe å lure på. 

Nei, alle vet hvorfor. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (18 minutter siden):

Alle har visst at han har diplomatpass, men jeg gjentar: hva har dette med Mette Marit å gjøre? 

Og du må også gjerne oppgi kilder på at "de" (hvem?) har visst om overgrepet i Berlin. 

Det har stått i avisene og er et av tiltalepunktene. Trodde alle visste det. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-skal-ha-misbrukt-ung-kvinne-i-berlin/s/5-95-2632827

Endret av Gulline
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Det har stått i avisene og er et av tiltalepunktene. Trodde alle visste det. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-skal-ha-misbrukt-ung-kvinne-i-berlin/s/5-95-2632827

Selvfølgelig vet vi det nå.

Men du mener "de" (hvem? Mette Marit?) skulle meldt fra at diplomatpasset hans skulle inndras med utgangspunkt i det. Så da må du nesten oppgi kilder på at "de" (Mette Marit?) visste om overgrepet i Berlin før det ble offentlig informasjon. 

Og igjen: Mette Marit har ingenting med utstedelser eller inndragelser av pass å gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Marihønepøne skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig vet vi det nå.

Men du mener "de" (hvem? Mette Marit?) skulle meldt fra at diplomatpasset hans skulle inndras med utgangspunkt i det. Så da må du nesten oppgi kilder på at "de" (Mette Marit?) visste om overgrepet i Berlin før det ble offentlig informasjon. 

Og igjen: Mette Marit har ingenting med utstedelser eller inndragelser av pass å gjøre. 

MM bør som mor og landets kommende dronning vise ansvar til å ta fra ham diplomatpasset når de vet om hans prblemomplekser. Et ord som kronprinsen selv har brukt. MM sa i juleprogrammet at de har bedt om og mottatt profesjonell hjelp for Marius sine problemer. Da antar jeg at de har visst om hans utfordringer med rus i noen år, ja. 

Og hva skal han med diplomatpass? Diplomatpass er for folk som representerer landet sitt ... gjør han det? Det er for meg totalt ukjent.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...