Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 11:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Takk, jeg kjenner utmerket godt til både helsevesenet og pasientene. Både forskning om dette og klinisk praksis. Det er forskjell på folk, men når det gjelder oppfølging av alvorlig sykdom, er vi ganske så gode på det her i landet, også for folk med lavere sosioøkonomisk status.  

Da tenker jeg du må lese litt til om sosioøkonomiske forskjeller i helse. Og tenke bredere enn akkurat de timene på Rikshospitalet (som MM selvsagt har bedre tilgang til også, både fordi hun bor helt i nærheten og fordi hun helt sikkert har hotline rett til overlegen på Riksen). 
Dette er ikke en kritikk av MM. Men det er rett og slett slik det fungerer. Kongefamilien står ikke i noen kø for å få byttet fastlege. De har livlege og har Riksen som sitt fastlegekontor. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mmmwhatever skrev (22 minutter siden):

Da tenker jeg du må lese litt til om sosioøkonomiske forskjeller i helse. Og tenke bredere enn akkurat de timene på Rikshospitalet (som MM selvsagt har bedre tilgang til også, både fordi hun bor helt i nærheten og fordi hun helt sikkert har hotline rett til overlegen på Riksen). 
Dette er ikke en kritikk av MM. Men det er rett og slett slik det fungerer. Kongefamilien står ikke i noen kø for å få byttet fastlege. De har livlege og har Riksen som sitt fastlegekontor. 

Og du er misunnelig på livlege? Her snakker vi om livstruende sykdom. Også ee livlege et problem? Som jeg skrev i går, se på tråden som omhandler lungesykdom, der sier de at de får akkurat samme behandling som MM . Så vet ikke helt hvorfor bekymringen over at hun blir godt ivaretatr, er større enn om det går galt eller dårlig. Skjønner ikke at det er et tema engang. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

En av de grunnene som fører til forverring iht hennes lunge sykdom er stress.  I fjor, ble det varslet at det gikk bra og hadde vært stabilt lenge. Altså holdt det i sjakk. En ting er jo hva hennes sønn finner på. Men usanne rykter unødvendig mange opplag i kun negativ form  siste året er nok til å knekke en som er frisk som en fisk . 

Medie presset mot tore strømøy, varte vel ca 6mnd(?)  Og et av de mest massive sakene iht medie press. Han gikk vel til slutt ut at han ikke klarte mer og at han hadde vurdert noen utveier. Da snakker vi psykisk press på en frisk person. Her har medie presset mot henne, familien, sønnen vart nermere 1,5 år, og media som lovet å roe ned etter tore strømøy, har tatt sats og pøst på enda mer. 

Jeg skrev ikke bare ett innlegg på kg om at jeg var bekymret for at stresset  kunne påvirke hennes helse negativt. Akkurat hvorfor det er forværret , er ikke opplyst om. Iht helsen hennes, er hun uansett gått fra stabil til raskere værre enn forventet. Jeg er ikke overasket. Nå har de bedt om ro for hennes helse sin skyld. Også sitter folk å hakker videre på med små ting, først og fremst feil ting, fordi man ikke har giddet å lese. Og andre ting som livlege etc.  Det finnes da vitterlig ingen yttergergrense for hva som ikke kan kritiseres. Skal vi se, noen her har også kommet med at det er beleilig å komme med dette nå, rett før rettsaken.

Mulig for noen blir det vridd dit. Jeg ser ingenting beleilig med forverring av lungesykdom rett før rettsaken kommer opp, og enda mer dritt skal skrives om henne. Kan vi i det minste la marius ta ansvar for seg. Man må ikke trekke hennes navn inn i alt og ett som skrives om han. Det er han som er og har gjort. Etc

Det er så lite respekt å spore å lagec fuzz om livkege, når hun/de har bedt om ro. Selvfølgelig har de kongelige livlege. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

En av de grunnene som fører til forverring iht hennes lunge sykdom er stress.  I fjor, ble det varslet at det gikk bra og hadde vært stabilt lenge. Altså holdt det i sjakk. En ting er jo hva hennes sønn finner på. Men usanne rykter unødvendig mange opplag i kun negativ form  siste året er nok til å knekke en som er frisk som en fisk . 

Medie presset mot tore strømøy, varte vel ca 6mnd(?)  Og et av de mest massive sakene iht medie press. Han gikk vel til slutt ut at han ikke klarte mer og at han hadde vurdert noen utveier. Da snakker vi psykisk press på en frisk person. Her har medie presset mot henne, familien, sønnen vart nermere 1,5 år, og media som lovet å roe ned etter tore strømøy, har tatt sats og pøst på enda mer. 

Jeg skrev ikke bare ett innlegg på kg om at jeg var bekymret for at stresset  kunne påvirke hennes helse negativt. Akkurat hvorfor det er forværret , er ikke opplyst om. Iht helsen hennes, er hun uansett gått fra stabil til raskere værre enn forventet. Jeg er ikke overasket. Nå har de bedt om ro for hennes helse sin skyld. Også sitter folk å hakker videre på med små ting, først og fremst feil ting, fordi man ikke har giddet å lese. Og andre ting som livlege etc.  Det finnes da vitterlig ingen yttergergrense for hva som ikke kan kritiseres. Skal vi se, noen her har også kommet med at det er beleilig å komme med dette nå, rett før rettsaken.

Mulig for noen blir det vridd dit. Jeg ser ingenting beleilig med forverring av lungesykdom rett før rettsaken kommer opp, og enda mer dritt skal skrives om henne. Kan vi i det minste la marius ta ansvar for seg. Man må ikke trekke hennes navn inn i alt og ett som skrives om han. Det er han som er og har gjort. Etc

Det er så lite respekt å spore å lagec fuzz om livkege, når hun/de har bedt om ro. Selvfølgelig har de kongelige livlege. 

Jeg håper og tror folk fortsetter å kritisere kongehuset når det trengs, fortsetter å kritisere kronprinsparets tilrettelegging for sønn/stesønn. Heldigvis fortsetter motstandere av monarkiet sin kamp for republikk. Du kan oppriktig talt ikke mene at man sal legge all kritikk på hyllen fordi et medlem av kongefamilien er syk? Det er i såfall et dårlig forsøk på å kneble folk og media ... du kommer aldri til å lykkes. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg er sterkt kritisk til kronprinsparets håndtering av MBH. Jeg håper på en grundig mediedekning framover, hvor deres fulle kunnskap og grad av tilrettelegging kommer for en dag. Ikke er jeg noen tilhenger av monarki rent prinsipielt heller.

At Mette-Marits sykdom har forverret seg er jo bare trist. Jeg ser ikke noe kritikkverdig i at nyheten slippes nå. Antar det er for at informasjon om at hun settes i transplantasjonskø ikke skal komme ut av det blå. Så uforutsigbart forløpet av denne diagnosen virker å være, er det nok fornuftig å være i forkant.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden om Kongehuset og Marius Borg Høiby vil forbli stengt over deler av høytiden grunnet kapasitet. Tråden vil automatisk bli åpnet etter stengeperioden. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...