Déjà vu Skrevet 3. november 2024 #941 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) Sweetheaven skrev (11 minutter siden): Enig. At de gjorde en vurdering i denne saken ut fra det juridiske aspektet er ikke så veldig spesielt. Det er det politiet gjør i enhver situasjon, og spesielt der det finnes særregler i tillegg. Absolutt ikke noe rart med det. Ganske enfoldig å på en måte sammenligne dette med "enhver situasjon". Og å kalle en utredning for en "vurdering". Tror ikke det er helt vanlig at politiet må foreta en utredning før man vet hvilke etterforskningsskritt man bør ta, evt. kan ta. Endret 3. november 2024 av Déjà vu byttet ut ordet "som" 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 3. november 2024 #942 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Déjà vu Skrevet 3. november 2024 #943 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) Ellinoor skrev (31 minutter siden): Jeg har ingen planer om å lære noe av deg, for du viser jo tydelig at du ikke forstår det du selv skriver. Som for eksempel her, der du trekker frem grunnlovens § 37. Den har jo ingenting med MBH å gjøre. Ingenting. Fint at du har konklusjonen klar Edit: Ps. Jeg mente ellers virkelig ikke at du skulle lære av meg, ser at det kunne misforstås. Jeg mente å lære av det som andre skriver i forumet, på generell basis. For jeg har ingen konklusjoner klar, vedr. hvordan paragrafen bør tolkes. Jeg har heller ikke noe fasit på hvordan den evt. har påvirket etterforskningen. Jeg vet ikke hvordan det påvirker saken at MBH er medlem av kongefamilien. Eller ikke påvirker. Så vi er uenige i konklusjonen din nå med at grunnloven ikke har noe med MBH-saken å gjøre. Jeg uttaler at jeg ikke vet. Og kom vel egentlig med et hjertesukk vedr. dette i første innlegget her. For man har vært bort i spm. tidl. Både i 1989 og 1994. Og det hadde vært bedre om tolkningen lå klar, før man havnet i en straffesak, og måtte ta stilling til spørsmålet midt i en etterforskning. Endret 3. november 2024 av Déjà vu satte inn oredt "måtte" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 3. november 2024 #944 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) Déjà vu skrev (38 minutter siden): Ganske enfoldig å på en måte sammenligne dette med "enhver situasjon". Og å kalle en utredning for en "vurdering". Tror ikke det er helt vanlig at politiet må foreta en utredning før man vet hvilke etterforskningsskritt man bør ta, evt. kan ta. Du får si det til politiet. Det var deres ord. Det er heller ikke uvanlig med hverken utredninger eller vurderinger. Endret 3. november 2024 av Sweetheaven 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 5. november 2024 #945 Del Skrevet 5. november 2024 Bra artikkel i Nettavisen i går: https://www.nettavisen.no/kjendis/ber-om-apenhet-fra-mette-marit-veldig-rart-hvis-alt-stemmer/s/5-95-2108057 Og Taalesen har et veldig godt poeng nederst i artikkelen, om kommunikasjon og mangel på sådan: «– Det må være fryktelig å jobbe med kommunikasjon ved Hoffet, og jeg tenker de bør gå ut og søke bistand eksternt til å håndtere noe de ikke har stått overfor tidligere. De har veldig god kompetanse in-house, men noen ganger må man kjenne på sin egen utilstrekkelighet og kanskje søke råd utenfra. Kanskje de har gjort det, hva vet jeg. Men det virker veldig uryddig nå, mener Taalesen.» 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 5. november 2024 #946 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Dobbeltpost Endret 5. november 2024 av missLynch Dobbeltpost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. november 2024 #947 Del Skrevet 5. november 2024 missLynch skrev (5 minutter siden): Bra artikkel i Nettavisen i går: https://www.nettavisen.no/kjendis/ber-om-apenhet-fra-mette-marit-veldig-rart-hvis-alt-stemmer/s/5-95-2108057 Og Taalesen har et veldig godt poeng nederst i artikkelen, om kommunikasjon og mangel på sådan: «– Det må være fryktelig å jobbe med kommunikasjon ved Hoffet, og jeg tenker de bør gå ut og søke bistand eksternt til å håndtere noe de ikke har stått overfor tidligere. De har veldig god kompetanse in-house, men noen ganger må man kjenne på sin egen utilstrekkelighet og kanskje søke råd utenfra. Kanskje de har gjort det, hva vet jeg. Men det virker veldig uryddig nå, mener Taalesen.» Jeg er enig med Taalesen. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 5. november 2024 #948 Del Skrevet 5. november 2024 Enig jeg også. Man så det allerede i vinter da kongen ble syk på ferietur. Kommunikasjonen fra hoffet var dårlig. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. november 2024 #949 Del Skrevet 6. november 2024 At kongeparets nye svigersønn nå er anmeldt for seksuelle overgrep gjør vel at de snart legger seg i sarkofagen for å få litt ro. Det er helt vanvittig å lese om alt som kommer frem om dagen. Bonusbarnebarnet skylder indirekte på at det må ha vært kronprinsessen som har fjernet sim-kortet i telefonen. Det var kun de to som var i det røde huset, og han nekter for å ha fjernet det selv. Veldig enig med Taalesen i at det er helt tydelig at de kommunikasjonsansvarlige ved Hoffet ikke har kompetanse til å håndtere det kongehuset står i. Jeg begynner å få en følelse av at Haakon og Mette Marit kommer til å "si opp" når deres tid kommer. Tausheten begynner å minne om å ha gitt opp. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 6. november 2024 #950 Del Skrevet 6. november 2024 https://www.seher.no/kongelig/full-forvirring-rundt-mette-marit/82193175 Kveldens gjestebud på Skaugum må jo ha mistet all troverdighet innenfor sitt tema. Hvordan MM kan delta og bidra med noe som helst vettugt innenfor temaet psykisk helse med troverdighet ovenfor ofre, det bør det stilles store spørsmålstegn ved. Hennes støtte går jo, slik det fremstår i pressen og med sin egen taushet, kun til sin egen sønn MBH og hans egne beskrivelser av at han har flere psykiske diagnoser. Hennes bidrag for psykisk helse hos unge ofre er jo ikke eksisterende - og mindre og mindre eksisterende etter som tiden går og tausheten foreligger. MM har liten troverdighet som noen god og positiv støtte innenfor tematikken slik situasjonen foreligger per dags dato. Kveldens gjestebud blir et uttrykk for kronprinsparets dobbeltmoral- vi sier at vi mener en ting, men handler og opptrer annerledes dersom det gagner oss best. 18 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. november 2024 Forfatter #951 Del Skrevet 6. november 2024 Istapp skrev (26 minutter siden): https://www.seher.no/kongelig/full-forvirring-rundt-mette-marit/82193175 Kveldens gjestebud på Skaugum må jo ha mistet all troverdighet innenfor sitt tema. Hvordan MM kan delta og bidra med noe som helst vettugt innenfor temaet psykisk helse med troverdighet ovenfor ofre, det bør det stilles store spørsmålstegn ved. Hennes støtte går jo, slik det fremstår i pressen og med sin egen taushet, kun til sin egen sønn MBH og hans egne beskrivelser av at han har flere psykiske diagnoser. Hennes bidrag for psykisk helse hos unge ofre er jo ikke eksisterende - og mindre og mindre eksisterende etter som tiden går og tausheten foreligger. MM har liten troverdighet som noen god og positiv støtte innenfor tematikken slik situasjonen foreligger per dags dato. Kveldens gjestebud blir et uttrykk for kronprinsparets dobbeltmoral- vi sier at vi mener en ting, men handler og opptrer annerledes dersom det gagner oss best. Hadde de virkelit brydd seg om psykisk helse både for MBH og generelt så hadde de jo sørget for å ansvarliggjøre han. Eneste veien til endring og bedring i hans tilfelle. Han er så fortapt at å dra på shopping for å «knytte» bånd er som å pisse i havet. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 6. november 2024 #952 Del Skrevet 6. november 2024 Istapp skrev (2 timer siden): https://www.seher.no/kongelig/full-forvirring-rundt-mette-marit/82193175 Kveldens gjestebud på Skaugum må jo ha mistet all troverdighet innenfor sitt tema. Hvordan MM kan delta og bidra med noe som helst vettugt innenfor temaet psykisk helse med troverdighet ovenfor ofre, det bør det stilles store spørsmålstegn ved. Hennes støtte går jo, slik det fremstår i pressen og med sin egen taushet, kun til sin egen sønn MBH og hans egne beskrivelser av at han har flere psykiske diagnoser. Hennes bidrag for psykisk helse hos unge ofre er jo ikke eksisterende - og mindre og mindre eksisterende etter som tiden går og tausheten foreligger. MM har liten troverdighet som noen god og positiv støtte innenfor tematikken slik situasjonen foreligger per dags dato. Kveldens gjestebud blir et uttrykk for kronprinsparets dobbeltmoral- vi sier at vi mener en ting, men handler og opptrer annerledes dersom det gagner oss best. Veldig godt poeng. Hvordan skal de i fremtiden engasjere seg i saker som angår vold, psykisk helse, narkotika, misbruk o.l.? Hva skal nyttårstalene handle om? Det sentrale har jo alltid handlet om medmenneskelighet og hjertedannelse, om betydningen av å se hverandre osv. Det viser at saken rundt MBH IKKE kan isoleres fra kongehuset (slik de kongelige nok hadde håpet). MBH er ikke medlem av kongehuset, helt riktig. Kronprinsparets og hoffets håndtering av saken virker imidlertid direkte inn på kongehuset. Det forteller noe om dem. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #953 Del Skrevet 6. november 2024 Kronprinsessen tilbake etter sykefravær: - Livet kan være vanskelig - VG Kronprinsessen tilbake på jobb. "Vi vet alle sammen at livet kan være veldig vanskelig. Og i perioder kan hvem som helst trenge litt ekstra hjelp til å komme seg over kneika". 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. november 2024 Forfatter #954 Del Skrevet 6. november 2024 PusheenPusheen skrev (44 minutter siden): Kronprinsessen tilbake etter sykefravær: - Livet kan være vanskelig - VG Kronprinsessen tilbake på jobb. "Vi vet alle sammen at livet kan være veldig vanskelig. Og i perioder kan hvem som helst trenge litt ekstra hjelp til å komme seg over kneika". Kodespråk😉 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 6. november 2024 #955 Del Skrevet 6. november 2024 Eyr skrev (1 time siden): Kodespråk😉 MM inntok offerrollen, synes jeg, med dette "kodespråket" i talen - hun fremmet indirekte det som budskap. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #956 Del Skrevet 6. november 2024 Eyr skrev (1 time siden): Kodespråk😉 Ja, hun la trykk på "hvem som helst" for en grunn. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 6. november 2024 #957 Del Skrevet 6. november 2024 Istapp skrev (21 minutter siden): MM inntok offerrollen, synes jeg, med dette "kodespråket" i talen - hun fremmet indirekte det som budskap. Litt unødvendig, kanskje, å kritisere for offerrolle her. Synes det var en ganske ok måte å takle dette oppdraget på, nemlig å antyde at også medlemmer av kongefamilien kan slite (psykisk) og ha behov for støtte. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 6. november 2024 #958 Del Skrevet 6. november 2024 Villroses hage skrev (9 minutter siden): Litt unødvendig, kanskje, å kritisere for offerrolle her. Synes det var en ganske ok måte å takle dette oppdraget på, nemlig å antyde at også medlemmer av kongefamilien kan slite (psykisk) og ha behov for støtte. Ok, du har rett i å mene det du gjør. For meg er dette i den situasjonen som pågår, hvor kongehuset og kronprinsfamilien spesielt, har inntatt en taus holdning til de alvorlige anklagene mot MBH, langt unna tillitsfullt og fremstår lite troverdig. Da blir MMs ord svada og kun rettet mot egen navlebeskuelse. Det er ikke hennes rolle når hun representerer og skal gjøre en jobb for kongehuset. Men så er det dette med MM og rolleforståelse igjen da... 10 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #959 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Istapp skrev (12 minutter siden): Ok, du har rett i å mene det du gjør. For meg er dette i den situasjonen som pågår, hvor kongehuset og kronprinsfamilien spesielt, har inntatt en taus holdning til de alvorlige anklagene mot MBH, langt unna tillitsfullt og fremstår lite troverdig. Da blir MMs ord svada og kun rettet mot egen navlebeskuelse. Det er ikke hennes rolle når hun representerer og skal gjøre en jobb for kongehuset. Men så er det dette med MM og rolleforståelse igjen da... Ja. Hun må gjerne innta den rollen privat. Det har jeg full forståelse for hvis hun gjør. Men når hun er på jobb, så bør hun legge det vekk - især siden hun ellers ikke sier et kløyva ord om dette. Endret 6. november 2024 av PusheenPusheen Korrigering 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 6. november 2024 #960 Del Skrevet 6. november 2024 https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1182 Vårt norske sirkusmonarki bidrar jevnlig til våre naboers kongelige podcaster. Og de er kjappe til å fange opp hva som skjer (dessverre). Omdømmet til sirkusmonarkiet vårt er på rallyfart i negativ retning. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå