Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (14 timer siden):

For å være like pertentlig som deg selv, hun forberedes på en mulig lungetransplantasjon, noe meg bekjent alle med lungefibrose blir fortalt fra minuttet de blir diagnostisert som et ganske vanlig forløp av sykdommen.

Det står verken at hun skal igjennom lungetransplantasjon eller at dette kommer til å skje. Det står at det kan skje.

Om man skal kritisere Se&Hør for lemfeldige artikler, er dette en fulltreffer. 

For øvrig syntes jeg dette er utrolig trist for MM, og jeg ser ikke noe annet enn at siste års krumspring fra svigersøster og egen sønn har bidratt til helseproblemene hennes. 

Hun bekrefter for øvrig også dette selv, lengre ned i intervjuet, altså ingen endring i status fra før:

En ikke-artikkel, som ikke kommer med noe ny informasjon - typisk 'flooding the zone'.

Gulline skrev (14 timer siden):

Enig.

Merk deg 'vil kunne bli', akkurat som sist år og de siste 20 årene. Det er ikke noe ny informasjon i denne artikkelen utover at den snakker om akkurat det samme som slottet har kommunisert før.

Det er en ikke-artikkel. Flooding the zone. 

Det var forverring på våren også. Forverringen er ikke så ille at man skal ha lungetransplantasjon. NRK leder med LUNGETRANSPLANTASJON!!!!11.

Jeg sår ikke tvil om noe som helst, jeg påpeker at man leder med lungetransplantasjon, og så i selve artikkelen sier at dette ikke er kommet dit.

Det er TYPISK flooding the zone.

Gulline skrev (12 timer siden):

Hun er ikke bestemt satt på liste for transplantasjon enda.

En i vennekretsen stod på liste for transplantasjon av hjerte - hun var så dårlig at hun gikk hjemme med surstoff-apparat og var knapt i stand til å komme seg på toalettet. Jeg tror nok ikke MM havner på en sånn liste enda. 

Fantorangen-Oslo skrev (11 timer siden):

Skifte fokus.  

Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Mye naivitet her gitt. Selvfølgelig har de kongelige umiddelbar tilgang på den aller ypperste helsehjelpen i landet, på en helt annen måte enn vanlige dødelige. Kongen har for eksempel sin livlege som blant annet alltid er med på kongeskipet. Og han ble flydd hjem med privatfly da han ble syk i utlandet. Jeg går ut fra at MM har direkte og tett kontakt med overlegen og får den beste behandlingen.
Ikke noe rart med det, og ingen vits i å benekte at det er slik.  Det er både forventet og helt innenfor, når vi nå en gang har et monarki.

Saken er nok en annen når det gjelder akkurat transplantasjon - av mange grunner som har blitt forklart i media. Derimot er det ikke «grusomt» og «kvalmende» å stille et helt normalt spørsmål om det er slik det er, noe også avisjournalistene gjorde. Det er bare nysgjerrighet, ikke ondskap og hat.

Så vær så snill å roe dere ned litt.

Du mener innleggene over ditt her er grunnet i nysgjerrighet? 🧐 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellen på de kongeliges og vi andres helseoppfølging er at de ikke har fastlege på det lokale helsesenteret. De har fastlege som er overlege på sykehus, da kalles det livlege, og de er nok hakket mer kompetente. De har nok faste årlige helsekontroller. Og når de henvises videre for noe, så blir de nok satt opp på lista til den flinkeste legen på avdelingen. Utover det så følger de samme system som andre. Jeg vil tro kirurgen som byttet kongens hjerteklaff passet på å være godt uthvilt den dagen.

Det hadde sett dårlig ut om de kongelige gikk privat. De er nesten programforpliktet til å støtte opp om og vise tillit til det offentlige helsevesenet.

Det ble jo et helsikes rabalder da kongen skulle hentes hjem syk fra ferie, mange mente at det var feil, avisene skrev opp og ned om kostnader. Selvsagt skal kongen hentes hjem når han er syk! Han er statsoverhode.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Gilja skrev (33 minutter siden):

Forskjellen på de kongeliges og vi andres helseoppfølging er at de ikke har fastlege på det lokale helsesenteret. De har fastlege som er overlege på sykehus, da kalles det livlege, og de er nok hakket mer kompetente. De har nok faste årlige helsekontroller. Og når de henvises videre for noe, så blir de nok satt opp på lista til den flinkeste legen på avdelingen. Utover det så følger de samme system som andre. Jeg vil tro kirurgen som byttet kongens hjerteklaff passet på å være godt uthvilt den dagen.

Det hadde sett dårlig ut om de kongelige gikk privat. De er nesten programforpliktet til å støtte opp om og vise tillit til det offentlige helsevesenet.

Det ble jo et helsikes rabalder da kongen skulle hentes hjem syk fra ferie, mange mente at det var feil, avisene skrev opp og ned om kostnader. Selvsagt skal kongen hentes hjem når han er syk! Han er statsoverhode.

Folk vil nok også bli sjokkerte om de visste hvilke summer forsikringsselskapene bruker hvert år på å hente sjuke nordmenn hjem fra utlandet…

Kan også si en ting mtp kronprinsessens arbeidsinnsats og kritikken her i tråden. Om hun ikke hadde vært kronprinsesse så hadde hun 100% sikkert vært 100% uføretrygdet nå. 
Og så lurer jeg på om enkelte i tråden har forstått at MM kan dø før man aner det slik sykdomsbildet er nå. Ny forverring så er det transplantasjonskø, og da er det døden uten transplantasjon. Og sånn som hun er nå så er det absolutt et poeng å unngå infeksjoner, det tar kanskje litt tid å ta inn når hun er blitt raskt dårligere, kronisk sykdom er sorgprosess og ikke alltid greie å ta innover seg ting. En alvorlig infeksjon nå så er hun fort på transplantasjonslista. Og selv med transplantasjon er ikke prognosene overvettes gode. Operasjonen i seg selv er en risikabel operasjon. Risikoen for avstøting er der. Lungene er det vanskeligste transplantasjonsorganet. Så er det immundempende og alt det medfører resten av livet. Og det er ikke gitt at de nye lungene fungerer til evig tid. Tvert imot. Sjansen er stor for at hun ikke blir gammel med det som nå er kommet ut om sykdomsutviklingen. Så kan vi være enige om at håndteringen av MBH og alt knyttet til ham er kritikkverdig. Men tenk også hvilken belastning SM, IA og HM står i nå. Mor og ektefelle har et dødsspøkelse hengende over seg i det barna entrer voksenlivet. MBH skal i retten i februar. Det familien har opplevd nå og stått i på knapt 1,5 år (legg til koko-tante og sjaman-onkel) overgår det mange familier må stå i. 

• Liker 12
  • Hjerte 8
  • Nyttig 12
Skrevet
Kollontaj skrev (6 timer siden):

Disse innleggene du har klippet ut deler fra her er da langt i fra «grusomme» eller «kvalmende» eller «ufyselige» eller onde, slik det påstås.

Heller ikke handler de om å bli prioritert i transplantasjonskø, som var det jeg refererte til.  De fleste er mediekritiske og handler om manglende samsvar mellom overskrift og tekst. Og om timing på budskapet. 

Noen av oss i denne tråden er interessert i å diskutere kongehuset. Det kan omfatte alt mulig, fra kommunikasjonsstrategi til hvordan de gjør jobben sin til hvilke privilegier de har. 

Og så har vi en annen gruppe som tilsynelatende overvåker tråden dag og natt, kun for å slå knallhardt ned på all diskusjon som ikke er ren hyllest. At dere gidder det er nå en ting, men hvorfor kan dere ikke bare rapportere innleggene dere mener er hets   - og la det bli med det? Hvorfor må dere gå i strupen på alle som prøver å diskutere trådens tema?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Omg har du satt deg inn i hele sykdomshistorien hennes før du kommenterer her eller? Dette er så kunnskaps løst , som det går an. Er til å blii uvel av, så stygt.

Kjæringa kan dø av dårluge lunger , etter transplanrasjonen og  under operasjon. Og det som bekymrer deg mest er om hun har fått enklere vei?

Foreslår at du sjekker tråden om Mette Marit og lungefibrose tråden. Der ser du at andre lungefibrose pasienter sier de får samne behandling som mette marit

Vet du hva? Å kalle kronprinsessen for «kjæringa» er det styggeste jeg har sett her i tråden. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (15 timer siden):

Så til og med i anledning så dramatiske og tragiske nyheter er det aller viktigste for enkelte her å angripe andre brukere.

Går det ikke an å la aggresjonen ligge i fem minutter?

Tråden handler om Kongehuset.

Nei - det tror jeg ikke går an. dessverre. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (20 minutter siden):

Disse innleggene du har klippet ut deler fra her er da langt i fra «grusomme» eller «kvalmende» eller «ufyselige» eller onde, slik det påstås.

Heller ikke handler de om å bli prioritert i transplantasjonskø, som var det jeg refererte til.  De fleste er mediekritiske og handler om manglende samsvar mellom overskrift og tekst. Og om timing på budskapet. 

Noen av oss i denne tråden er interessert i å diskutere kongehuset. Det kan omfatte alt mulig, fra kommunikasjonsstrategi til hvordan de gjør jobben sin til hvilke privilegier de har. 

Og så har vi en annen gruppe som tilsynelatende overvåker tråden dag og natt, kun for å slå knallhardt ned på all diskusjon som ikke er ren hyllest. At dere gidder det er nå en ting, men hvorfor kan dere ikke bare rapportere innleggene dere mener er hets   - og la det bli med det? Hvorfor må dere gå i strupen på alle som prøver å diskutere trådens tema?

Klippet ut? Det var hele innleggene. Spørsmålet du ikke svarer på, var om de viste nysgjerrighet som du påstod. 

Saken er nok en annen når det gjelder akkurat transplantasjon - av mange grunner som har blitt forklart i media. Derimot er det ikke «grusomt» og «kvalmende» å stille et helt normalt spørsmål om det er slik det er, noe også avisjournalistene gjorde. Det er bare nysgjerrighet, ikke ondskap og hat.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (21 timer siden):

Godt å se at de som vanligvis kritiserer MM i det minste har forståelse for sykdommen hennes og det hun og familien står i mht til forverring av den. For selvsagt er det bare handlingene hennes som kritiseres, ikke personen MM. 

🙃

rebella81 skrev (14 timer siden):

Vær så snill. 
Jeg er; 

- mot monarki

- mener MM har misbrukt sin posisjon som kronprinsesse og tar seg til rette

- likevel, hold fast nå; jeg synes det er oppriktig leit at sykdommen er forverret, og håper på bedring for henne. 

Det ene utelukker ikke det andre.

@Kollontaj

Orker du å kommentere innlegget jeg siterer deg på her, da? Der hvor du puster lettet ut over at kritikerne viser forståelse. 

Samtidig kjører du en snedig tvist; her kan man mellom lese mellom linjene du skriver og trekke konklusjonen om at du mener kritikerne ynder aller mest å kritisere personen MM og ikke MM sine handlinger.  

Her krysser jeg fingrene for at du har ork til å kommentere. Mener du at de som «vanligvis kritiserer MM» hovedsakelig har fokus på kritikk av personen MM? Håper jeg misforsto deg her, altså! 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (18 minutter siden):

Klippet ut? Det var hele innleggene. Spørsmålet du ikke svarer på, var om de viste nysgjerrighet som du påstod. 

Saken er nok en annen når det gjelder akkurat transplantasjon - av mange grunner som har blitt forklart i media. Derimot er det ikke «grusomt» og «kvalmende» å stille et helt normalt spørsmål om det er slik det er, noe også avisjournalistene gjorde. Det er bare nysgjerrighet, ikke ondskap og hat.

Dette er et diskusjonsforum om kongehuset. Heldigvis lever vi i et demokrati med stor grad av ytringsfrihet. Så til tross for gårsdagens nyhetssendinger så er vi i vår fulle rett til å fortsatt stille oss kritiske til monarkiet her til lands. 

Og husk at det er vår rett - uten å bli angrepet og kalt ufølsomme og det som verre er. Så vennligst la være å angrip enhver kritisk røst her inne. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (7 timer siden):

De er i hvert fall ikke grusomme, kvalme, onde, eller det som verre er. 
Det er mange innlegg hvor du har sitert hele innlegget må vite, hvor de som har skrevet disse innleggene faktisk har lest godt diverse medieartikler og funnet misforhold mellom artikkelen og overskriften. I tillegg nevnes det at dette er «utrolig trist for MM». 

Hva er det du ønsker å insinuere at innleggene du siterer er grunnet i?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Det har jeg da begrunnet. 

Har ikke nektet noen å skrive, så vet ikke helt hvorfor du kommer trekkende med yttringafrihet komentar. 

Jeg har da både lov og rett til å mene at kritikk og antagelser om kynisme ikke helt hører hjemme når noen informerer om alvorlig sykdom.  Det syntes jeg er kvalmt. Og kvalme holdninger og direkre stygge komentarer i en særdeles alvorlig situasjon. Så noen her skrev, man kan vel vente i 5 minutter før man bare durer på med slike spydigheter. I tilegg er det kunnskapsløse påstander, noe man hadde skjønt om man hadde giddet å leze og sette seg litt inn i hva donor og lungegibrose er.

Donor kø, er ikke samme som do kø. Iså måte er det vel feil å kalle det donor kø. Det burde hete donor liste.

Å anta at hun skal snike i køen, før man har lest  hvordan den køen i praksis fungerer. Er total skivebom, og godt nok informert i artikkel om at donorkø, ikke åpner opp for slike muligheter. Da komenterer man kun for å være stygg. Og det i seg selv er stygt, når det er snakk om å informere om alvorlig og farlig sykdom.

Nå er det ikke første gang hennes sykdom er latterlig gjort. I marius tråden er lungefibrose bagatellisert og foreslått som noe  hun faker for å få fri. At hun ikke burde ha apansje men uføretrygd. Osv. Mye å ta av i disse to trådene. 

Men når folk velger å være stygge for å være stygge, da syntes jeg det går for langt

Takk for svar, krokenguri! 

Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Vet du hva? Å kalle kronprinsessen for «kjæringa» er det styggeste jeg har sett her i tråden. 

Kjæring betyr kjæreste vi har. Men skjønner jobut fra dine uttalelser ang henne at kjæring er det styggeste. Kjærring er motsatsen av kjæring. Kjærring er ikke pent å si.

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Når det informeres av legene om at infeksjoner/forkjølelse/influensa ville kunne være svært uheldig for MM undrer jeg meg over at hun i det hele tatt representerer, hilser på folk osv. - spesielt nå i denne tiden hvor det er masse smitte rundt forbi. Tror jeg hadde vært mer paranoid enn det.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (10 timer siden):

Ikke direkte. Men jeg har sett innlegg som mener hun faker, ikke er så syk som media sier, at det var " beleilig  " å bli dårlig å melde avbud nå etc. Det vitner om at man ikke ønsker henne godt, og at de ikke har noen sympati med henne. Det er også antydet at hun er så kynisk at hun bruker sykdmmen sin. Det siste nå er større frykt at hun får en lunge, som burde ha vært hos en annen. Som om donor kø, er en rekkefølge kø.

Som kronprinsen selv uttalte i går, så er det vanskelig å se på kronprinsessen at hun er veldig syk. Fordi, sitat kronprinsen:

"Det er litt vanskelig å skjønne hvor syk hun er. Hun ser jo veldig bra ut."

Offentligheten har heller ikke blitt løpende informert om MMs helsetilstand de siste 7 årene siden diganosen ble kjent, og det har åpenbart skjedd en kraftig forverring nå denne høsten.

Det at du med flere påstår at folk ønsker henne vondt og forverring nå etter at det ble kjent at hun er på stadiet før hun settes i tx-kø med forventet levetid på 1-2 år, er skikkelig drøyt.

Redsel for at kongefamiliens medlemmer prioriteres i helsekøene er heller ikke unaturlig å tenke, all den tid man kan se at nettopp dette spørsmålet ble stilt av tradisjonelle medier til kronprinsessens lungelege i går. Noe som viser at dette faktisk er et spørsmål som allmennheten har lurt på, og ikke bare en håndfull kritikere på kg. Man så jo f eks hvordan hennes sønn ble flydd til et eksklusivt rehabiliteringsopphold i England, noe som aldri hadde skjedd med Ola Nordmann.

Endret av Rastebenk
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Når det informeres av legene om at infeksjoner/forkjølelse/influensa ville kunne være svært uheldig for MM undrer jeg meg over at hun i det hele tatt representerer, hilser på folk osv. - spesielt nå i denne tiden hvor det er masse smitte rundt forbi. Tror jeg hadde vært mer paranoid enn det.

Da NRK intervjuet lungelegen hennes sa han at det var forbilledlig og imponerende at hun faktisk representerer så mye som hun har gjort dette året, tross tilstanden. Men han bekreftet også at en infeksjon er mer alvorlig for en med lungefibrose enn for normalbefolkningen.

Det må jo bli hennes valg og vurdering. Om man blir for engstelig og lar det styre hverdagen kan jo også det gi svekket livskvalitet og bli et helseproblem i seg selv. I tillegg er det jo et stort offentlig press og fokus på Mette-Marit om hun avlyser noe, så jeg skjønner godt at hun forsøker å begrense avlysninger til et minimum.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Aricia skrev (6 minutter siden):

Da NRK intervjuet lungelegen hennes sa han at det var forbilledlig og imponerende at hun faktisk representerer så mye som hun har gjort dette året, tross tilstanden. Men han bekreftet også at en infeksjon er mer alvorlig for en med lungefibrose enn for normalbefolkningen.

Det må jo bli hennes valg og vurdering. Om man blir for engstelig og lar det styre hverdagen kan jo også det gi svekket livskvalitet og bli et helseproblem i seg selv. I tillegg er det jo et stort offentlig press og fokus på Mette-Marit om hun avlyser noe, så jeg skjønner godt at hun forsøker å begrense avlysninger til et minimum.

Jeg vil så absolutt tro at befolkningen fremover vil kreve langt mindre av MM etter i går, hvor offentligheten ble informert om hvor mye sykdommen har forverret seg denne høsten, og hva som blir steget ved ytterligere forverring.

Jeg tror også flere sammenblander kritikk av MMs sponsing og beskyttelse av kriminelle MBH, samt bekymring for at det knapt nok er folk igjen  til å representere kongehuset, med at man av en eller annen grunn ønsker MM vondt helsemessig.

Endret av Rastebenk
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at dette er uansett noe hun må få vurdere selv. Med kronisk sykdom så vil all aktivitet være noe man må vurdere opp mot andre ting. Uansett risiko eller ei så må man også få lov å leve. Selv med risiko. 

Gode rutiner reduserer risiko. Så man lærer jo å leve med det. Olli varmskog er feks alergisk mot alt og det kan raskt gå galt. Men han velger å leve helt normalt. Men lærer å leve med det.

Hvis det for henne er å leve , å ut å representere, så gjør hun det. Ikke så lenge siden jeg har lest kritikk på at hun har meldt avbud på oppdrag. Hun varslet om sykdomnen i utgangspunktet som en del av tilpasningen, så vet alle at det kan ende med at hun må ta et avbrudd i programmet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at dette er uansett noe hun må få vurdere selv. Med kronisk sykdom så vil all aktivitet være noe man må vurdere opp mot andre ting. Uansett risiko eller ei så må man også få lov å leve. Selv med risiko. 

Gode rutiner reduserer risiko. Så man lærer jo å leve med det. Olli varmskog er feks alergisk mot alt og det kan raskt gå galt. Men han velger å leve helt normalt. Men lærer å leve med det.

Hvis det for henne er å leve , å ut å representere, så gjør hun det. Ikke så lenge siden jeg har lest kritikk på at hun har meldt avbud på oppdrag. Hun varslet om sykdomnen i utgangspunktet som en del av tilpasningen, så vet alle at det kan ende med at hun må ta et avbrudd i programmet.

Selvsagt er det noe hun må få vurdere selv, trodde du virkelig jeg mente noe annet 😅

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (8 minutter siden):

Som kronprinsen selv uttalte i går, så er det vanskelig å se på kronprinsessen at hun er veldig syk. Fordi, sitat kronprinsen:

"Det er litt vanskelig å skjønne hvor syk hun er. Hun ser jo veldig bra ut."

Offentligheten har heller ikke blitt løpende informert om MMs helsetilstand de siste 7 årene siden diganosen ble kjent, og det har åpenbart skjedd en kraftig forverring nå denne høsten.

Det at du med flere påstår at folk ønsker henne vondt og forverring nå etter at det ble kjent at hun er på stadiet før hun settes i tx-kø med forventet levetid på 1-2 år, er skikkelig drøyt.

Redsel for at kongefamiliens medlemmer prioriteres i helsekøene er heller ikke unaturlig å tenke, all den tid man kan se at nettopp dette spørsmålet ble stilt av tradisjonelle medier til kronprinsessens lungelege i går. Noe som viser at dette faktisk er et spørsmål som allmennheten har lurt på, og ikke bare en håndfull kritikere på kg. Man så jo f eks hvordan hennes sønn ble flydd til et eksklusivt rehabiliteringsopphold i England, noe som aldri hadde skjedd med Ola Nordmann.

Jeg har ikke sagt at folk ønsker henbe vondt og forverring. Jeg har sagt at på grunnlag av komentaree man leser om henne her inne. Opleves det ikke at alle ønsker henne godt eller unner henne godt. Man velter seg i hennes kriser. Jeg vil presisere at det betyr ikke, at jeg tror noen ønsker henne motsatt heller. Som noen tolket det utsaget til at man må mene motsatt at de ønsker henne død etc.  Men diskusjoner om hvordan få henne skilt og ut av kongehuset etc er lest her. Og med slike diskusjoner, vitner ikke det om at hun ønskes noe godt. Dette var vel etter kronprinsen var påbutenkandstur og ytret at han en hilsen til kona si, etter sønnen ble arresert.

Redsel for sniking i køen, er et ikke tema om man gidder å sette seg inn i ting før man brøler ut ting.hvorfor er det relevant for lesere på kg å lese sånn pjatt, når de åpenbart ikke har lest innholdet. Da gir det meg inntrykket av at man er ikke interessert i sak. Da er man her for å spre eder å galle og trolle, kose seg med andres kriser. Det er det jeg syntes er stygt, det er en form for mobbing.

Jeg har full respekt for folk som ikke deler mine meninger. Så sant de har giddet å sette seg inn i sak, før man slenger bare dritt. Dritt har jeg 0 resoekt for, og sier mer om de som slenger den, enn de som mottar dem

Jeg er da bare en vanlig leser. Jeg har ikke hatt problemer med å se hvor alvorlig hennes sykdom er. Det finnes nok informasjon om den til å skjønne det. Ikke altid man ser på folk at de har alvorlig sykdom.  Vet om ei, som levde hele livet med leukemi, feks. Fungerte helt fint, med tøffe behandlinger etter behov. Og litt ekstra fri når det trengtes. Så igjen det handler om å sette seg inn i ting før man ktitiserer. Som når man kritiserer henne for å droppe en middag. Da viser man jo hvor sykt lite innsats man har gjort for å forstå. Men sikkert mye gøyere å få andre med på å anta hun er lat og giddesløs.

Dama kan også bli sykere av stress. Og syntes ufortjent kritikk i media etc bør roe seg bittelitt.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (12 minutter siden):

Selvsagt er det noe hun må få vurdere selv, trodde du virkelig jeg mente noe annet 😅

Fikk intrykket av ar du mente hun var uansvarlig. Og kritiserte henne for å jobbe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...