Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 time siden):

Må bare få legge til at Ingrid Alexandra så helt nydelig ut under Nobelprisutdelingen, ut fra nettavisbilder å dømme.

Flott! HM har representert alene på banketten også før, det går da helt fint, ikke kongefamilien som er i sentrum eller er vertsskap. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (16 minutter siden):

Må bare få legge til at Ingrid Alexandra så helt nydelig ut under Nobelprisutdelingen, ut fra nettavisbilder å dømme.

Enig!

• Liker 5
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (3 timer siden):

Er det virkelig SÅ vanskelig å forstå at han ble dømt i 2008, mens Mette-Marits kontakt med ham var fra 2011 til 2013? 
Så internett var funnet opp og vel så det. Dommen og anklagene var godt kjent da Mette-Marit opptok kontakten med ham, ja, så godt kjent at prins Andrew allerede hadde rukket å (formelt, om ikke reelt) bryte kontakten med ham før Mette-Marit startet vennskapet. 
Du lanserte en teori om at dommen var nesten hemmelig og/eller at slottets rådgivere prøvde å søke men ikke fant noe. Det er klin umulig, slik jeg dokumenterte med en Wikipedia-artikkel fra nettopp 2011.

Nettopp. 
Nå vil jeg anta at man aldri får vite bakgrunnen for dette vennskapet mellom Epstein og Mette Marit, hun alltid dro alene uten sin ektemann kronprins Haakon. Spesielt vil jeg si, i lys av posisjon. Det er mulig at hun tok for gitt at ingen ville få vite om denne noe spesielle relasjonen over tid. 
Filene vil trolig åpne denne Pandoras eske. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Nettopp. 
Nå vil jeg anta at man aldri får vite bakgrunnen for dette vennskapet mellom Epstein og Mette Marit, hun alene uten sin ektemann kronprins Haakon. Spesielt vil jeg si, i lys av posisjon. Det er mulig at hun tok for gitt at ingen ville få vite om denne noe spesielle relasjonen, hyppig og over tid. 
Filene vil trolig åpne denne Pandoras eske. 

Hvor var du lest hyppig? Kan du linke? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Det står flere ganger i perioden 2011-2013. Hvor mye flere ganger er vil de kanskje ikke si noe om? Det er jo "litt" pinlig.

Etter at han først var siktet og etterforsket for seksuelle overgrep mot mindreårige i  2005 i Florida ble han dømt og måtte sone i 2008.

Han ble løslatt i 2009 - men var da registrert som seksualforbryter. 

Endret av Gulline
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Aricia skrev (7 minutter siden):

Prinsesse Sofia av Sverige har også møtt ham, flere ganger rundt år 2005. Dog før dom og alt, men likevel. Hun var rundt 21 år gammel da, hvilket gjør møtet enda mer ubehagelig, når vi vet hva han var kapabel til mot sårbare jenter og unge kvinner.

VG

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å representere er å løfte gjesten/gjestene og de aktuelle anledningene på en måte som speiler de kongelige sine roller som representanter for monarkiet. Da er det essensielt viktig at de kongelige følger skikk og bruk ved slike anledninger.

Den høytidelige anledningen ble avsluttet med at de kongelige gratulerte vinneren med følge. 
Det er ikke anledningene for private og personlige kjærtegn når de kongelige trer frem for å gratulere Nobelvinneren. Kongen gratulerte, så dronningen, før kronprinsen fulgte på med MM tett på. I direktesendingen ser man at kronprinsessen legger hånden sin på ryggen til kronprinsen for så å stryke ham over ryggen i det han skal gratulere Nobelprisvinnerens datter med følge. Jeg har aldri sett lignende i slike svært formelle og høytidelige anledninger, noe sted. 

Kjærlige utvekslinger er fint i forhold og ekteskap, men det kan oppleves både feil og forstyrrer fokuset til hovedgjestene, Nobelprisvinneren og følget. 

Mette Marit har tidvis en tendens til å dra oppmerksomhet bort fra selve oppdraget. I slike settinger vil hun da ta fokus på seg selv i stedet for å opptre korrekt og respektfullt til anledninger. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Prinsesse Sofia av Sverige har også møtt ham, flere ganger rundt år 2005. Dog før dom og alt, men likevel. Hun var rundt 21 år gammel da, hvilket gjør møtet enda mer ubehagelig, når vi vet hva han var kapabel til mot sårbare jenter og unge kvinner.

VG

Hun giftet seg ikke med prinsen før i 2015 - så det er litt forskjell på hun og Mette Marit sin omgang med Epstein. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Hun giftet seg ikke med prinsen før i 2015 - så det er litt forskjell på hun og Mette Marit sin omgang med Epstein. 

Så lenge man bare var ugift var det uproblematisk å ha kontakt med ham altså? Var det der det lå?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Hunter7 skrev (4 timer siden):

Nå var det @Eufemia som påstod at alt du ramser opp var godt kjent allerede i 2008, og @rebella81 som kom med kommunikasjonsrådgivere. Det eneste jeg har gjort er å komme med et tredje forklaringsmulighet.

Så du bør kanskje se hvem som har skrevet hva, og heller ta for deg de som kommer med kontrafaktisk informasjon. Gitt at du faktisk ønsker en redelig debatt, vel å merke.

PS! Venter fortsatt på regnestykket

Det var godt kjent i 2008. Den tredje forklaringsmodellen din er kontrafaktisk. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Det var godt kjent i 2008. Den tredje forklaringsmodellen din er kontrafaktisk. 

Jaha. Har du dokumentasjon på at det var godt kjent? 

• Liker 3
Skrevet
Aricia skrev (40 minutter siden):

Det var vel Terje Rød Larsen som introduserte Mette Marit for Epstein. Han er en komplisert skikkelelse, på enn side det grusomme med unge kvinner, på andre siden en person som samlade spennende mennesker i huset sitt. 

Personlig tror jeg at vi kan tro på følgelgende hypotese:

Epstein ble presentert av en høyt respektert person i den tidens Norge, i en setting med mange andre tilstede til Mette Marit. Så ønsket han å sikre videre kontakt med henne til sitt strategiske nettverksarbeid. Med det ble det ikke noen personsjekk av politi eller rådgivere, da relasjonen var dynamisk. Kanskje var det ikke godt nok, men er en balanse hvor mye resurser man skal bruke på alle kontakter. Så når Mette Marit faktisk ble oppmerksom på hans mørke sider, så ble kontakten avsluttet. 

Det er hva jeg tror. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hunter7 skrev (7 minutter siden):

Du kunne ha søkt selv innen du kom med påstander uten bevis. Ja, var dekket av store mediahus, og da også i deres nettaviser som hadde kommet høyt opp i Google søk. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Beklager, jeg finner ikke linken nå, så jeg modererer derfor. 
https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Så kan man definere hva hyppig er, noe jeg vil tro kan være delte oppfatninger av. Vel, MM møtte ham flere ganger på tross av saken mot Epstein der han forgrep seg på mindreårige, samt bedrev hallikvirksomhet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge man bare var ugift var det uproblematisk å ha kontakt med ham altså? Var det der det lå?

Mye mer sannsynlig at 21 år gamle Sofia har vært utnyttet av ham seksuelt, eller kunne ha blitt det. De situasjonene kan ikke sammenlignes. Hun hadde ingen maktposisjon på den tiden. You do the math hvorfor Epstein ville ha kontakt med henne! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

For alt vi vet kan Sofia være en av de som har blitt misbrukt av ham ... vi har ikke peiling på hva deres forhold har dreid seg om. Hun var en ung kvinne på den tiden. 

Mette Marit derimot var en voksen kvinne - norges kronprinsesse. Ser du virkelig ikke forskjellen?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

Han ble dømt og fengslet i 2008 - løslatt i 2009 - men da registrert som seksualforbryter. Tror ikke det er så veldig vanskelig - spesielt ikke for profesjonelle, kongelige rådgivere og vakter å finne den opplysningen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Felis skrev (5 timer siden):

Forøvrig er det kanskje lov å håpe at rådgiverne til MM har tilgang til andre kilder enn kun google? 

Sant. Og sånn har det kanskje vært siden teknologiens tidligste dager; noe bakgrunns- og støttepersonell har gjort undersøkelser av nye «bestiser» til de høyt på strå i samfunnet. Ringt. Forhørt seg. Skrevet brev og telefaks. Dratt ut i felten.
Det er jo ikke uvanlig at prominente samfunnspersoner omringes av folk som gjerne vil knytte kontakter og igle seg på dem, oftest for egen gevinst og vinning. Da vil det jo være avgjørende at man vet hvem disse er, og hva de vil. 
Jeg tviler på at innføringen av iPhone 3 og prosentandelen nordmenn som brukte Instagram i 2008 har noe som helst med at _ingen_ angivelig greide å hoste opp et snev av kritisk informasjon om Epstein i 2011, siden det samme året foreligger en fullt søkbar Wikipediaartikkel som @Morgan Le Fay viser til. 

Jeg tror poenget ditt falt i fisk, @Hunter7

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...