Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

At Sverre Magnus er i Italia for å utforske muligheter innen film og foto ble gjentatt senest på NRK Nyheter i dag, i forbindelse med at prinsen fyller 20 år i dag. Det er bare å melde inn statskanalen til PFU for "spekulasjoner"!

Var i Italia. Han har flyttet hjem etter bruddet:

https://www.seher.no/kongelig/etter-bruddet-flyttet-ut/83927016

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Når dem har så lite faktisk jobb i form av ansvar og plikter som dem har, så skal dem opplagt prøve å gjøre mye mer enn det med tanke på hvor utrolig godt betalt dem er. Men det å omtale det som mye jobb, eller jobb... Og det å lage falske assosjoner mellom å gå på en populær fotballkamp og det å på kort varsel møte folk i krise... 

De burde iallefall gjøre mer for de svakeste i samfunnet. Både i Norge og ute. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Åja, var det derfor? Ikke for å være snill at hun fikk låne kjole, altså.

Vi vet så klart ikke hvorfor hun fikk låne kjolen, men det Kongehuset visste var at hvis hun låner en av kjolene vil det bli skrevet mye om. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Vi vet så klart ikke hvorfor hun fikk låne kjolen, men det Kongehuset visste var at hvis hun låner en av kjolene vil det bli skrevet mye om. 

Jeg tror kjolen hadde blitt skrevet om, uansett om hun fikk låne eller ei, jeg da. Er jo ganske vanlig å skrive om kjolene de i kongefamilien og co går med. 

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg tror kjolen hadde blitt skrevet om, uansett om hun fikk låne eller ei, jeg da. Er jo ganske vanlig å skrive om kjolene de i kongefamilien og co går med. 

De hadde helt  sikkert skrevet om den, men det er noe helt annet når de bruker kjoler MM har brukt før. Det ser vi også når IA bruker kjoler fra mor eller bestemor. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (3 minutter siden):

De hadde helt  sikkert skrevet om den, men det er noe helt annet når de bruker kjoler MM har brukt før. Det ser vi også når IA bruker kjoler fra mor eller bestemor. 

Jeg tror likevel at det ikke nødvendigvis var så kalkulert at de satt på prøverommet og tenkte at hun måtte få låne en kjole sånn at det garantert ble skriverier om det, eller for å gni noe inn.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Jeg tror likevel at det ikke nødvendigvis var så kalkulert at de satt på prøverommet og tenkte at hun måtte få låne en kjole sånn at det garantert ble skriverier om det, eller for å gni noe inn.

Jeg tror ikke de forsøker å "gni noe inn", men de visste godt hva de gjorde, og de visste at det ville bli mye medieomtaler når den første kjæresten til SM vises frem i offentligheten med MM sin gamle kjole. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (3 timer siden):

Tja, ble det noe oppslag om det unge paret under bryllupet? Kanskje du ikke kan så mye om elementær mediestrategi?

Sgirl skrev (2 timer siden):

Vil for øvrig legge til at eksen til Sverre fikk låne en av de gamle kjolene til mm. Riktig for å gni det inn at her er et et kjært nytt familiemedlem 

Var det de gode rådgiverne som stod bak denne velfungerende planen? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de fleste 17-åringer kanskje ikke har kjoler i skapet som passer i kongelige bryllup? Min har i hvert fall ikke det.

Jeg tror ikke alt kronprinsparet gjør, handler om å påvirke og manipulere folk. Jeg tror at måten de ønsker kjærestene til barna velkommen på (jfr feks Noras fortelling om hvordan hun ble mottatt), handler om at de er en familie som ønsker å ha relasjoner til barna og barnas venner og kjærester. Rett og slett.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at de fleste 17-åringer kanskje ikke har kjoler i skapet som passer i kongelige bryllup? Min har i hvert fall ikke det.

Nei, men så er ikke de i denne familien som din og min familie heller.

Her har begge familiene god økonomi, så det er ikke det som det står på.

Videre vet Kongehuset godt at det vil bli ekstra blest i pressen når noen bruker gjenbruk, her da en helt ny indrodosert kjæreste for første gang, i en gammel kjole fra MM. Tror hun brukte den da hun hilste på Dronning Elizabeht faktisk? 

Endret av blvck
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (16 minutter siden):

Nei, men så er ikke de i denne familien som din og min familie heller.

Her har begge familiene god økonomi, så det er ikke det som det står på.

Videre vet Kongehuset godt at det vil bli ekstra blest i pressen når noen bruker gjenbruk, her da en helt ny indrodosert kjæreste for første gang, i en gammel kjole fra MM. Tror hun brukte den da hun hilste på Dronning Elizabeht faktisk? 

Jeg husker ikke kjæresten, jeg husker ikke kjolen. Jeg husker laken-sirkuset og en rekke eksentriske gjester og antrekk, samt pressedekningen av dette.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg husker godt kjæresten, og tenkte at det var jo virket strategisk og at de måtte ha noe annet og nytt å fokusere på nå i disse tider med så mye negativ publisering. 

Endret av parmanoia
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Jeg husker ikke kjæresten, jeg husker ikke kjolen. Jeg husker laken-sirkuset og en rekke eksentriske gjester og antrekk, samt pressedekningen av dette.

Det var masse oppslag om kjæresten…. Og kjolen. Det husker jeg - og jeg er ikke spesielt interessert i konge-saker, mote etc.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke alt kronprinsparet gjør, handler om å påvirke og manipulere folk. Jeg tror at måten de ønsker kjærestene til barna velkommen på (jfr feks Noras fortelling om hvordan hun ble mottatt), handler om at de er en familie som ønsker å ha relasjoner til barna og barnas venner og kjærester. Rett og slett.  

Historien om Nora viser vel kanskje fremfor alt deres sosiale makt i praksis.

"Hva hadde du tenkt hvis foreldrene til en gutt som du er på vei til å kanskje dejta, uanmeldt kom inn i leiligheten din gjennom balkongdøren. Foreldre du aldri hadde møtt tidligere?" 

Har unge voksne jenter selv, og dem hadde tenkt sitt om både gutten og foreldrene, på en ikke positiv måte. 

Men her var det kronprinsparet, så det grenseløse blir akseptert, og ikke kun det. 

Jeg håper virkeligen dem er beviste på sin store sosiale makt, når det gjelder relasjoner som deres barn har, men som i historien fra Nora, så kan det virke som dem mer fungerte som vingmenn til Marius.... 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (7 timer siden):

Det uthevede: Det er også min oppfatning. Mette-Marit bekrefter det faktisk også i 50 årsdagsintervjuet (for to år siden): Hun sier at det hun vil savne mest når barna flytter ut er å ha huset fullt også av vennene deres til enhver tid.

https://tv.nrk.no/serie/kongefamilien/sesong/2023/episode/NNFA52000123

Ellers: Det å låne vekk en gallakjole til en 17-åring som er bedt i kongelig bryllup er en gest for å gjøre det lettere å si ja til invitasjonen, tenker jeg. Det er dyrt å kjøpe kjole spesifikt fordi man er bedt i bryllup og må skaffe antrekk (jeg har en selv i skapet som bare ble brukt den ene gangen, selv om det ikke var kongelig bryllup), så det tenker jeg bare er blitt gjort i raushet, og ikke ut fra noen ond masterplan av kronprinsparet med de ikke-eksisterende rådgiverne. Men det er nå meg da, som man sier på KG.

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Ellers: Det å låne vekk en gallakjole til en 17-åring som er bedt i kongelig bryllup er en gest for å gjøre det lettere å si ja til invitasjonen, tenker jeg. Det er dyrt å kjøpe kjole spesifikt fordi man er bedt i bryllup og må skaffe antrekk (jeg har en selv i skapet som bare ble brukt den ene gangen, selv om det ikke var kongelig bryllup), så det tenker jeg bare er blitt gjort i raushet, og ikke ut fra noen ond masterplan av kronprinsparet med de ikke-eksisterende rådgiverne. Men det er nå meg da, som man sier på KG.

Nå er denne (eks?)-kjæresten fra en godt stilt familie, så tviler på at kjole til sirkusbryllupet haddd vært så økonomisk krevende. Faren har bl.a. vært toppsjef i Frontline.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Sol79 skrev (1 time siden):

Nå er denne (eks?)-kjæresten fra en godt stilt familie, så tviler på at kjole til sirkusbryllupet haddd vært så økonomisk krevende. Faren har bl.a. vært toppsjef i Frontline.

Ja. Men jeg synes uansett det var en hyggelig ting å gjøre. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (19 minutter siden):

Ja. Men jeg synes uansett det var en hyggelig ting å gjøre. 

Og relasjonsbyggende. :) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, selvfølgelig var det ikke «hyggelig»  gjort å dytte en ukjent 17-åring frem i rampelyset. Det er en grunn til at de kongelige tradisjonelt har vært veldig forsiktige med å presentere kjærester for offentligheten før det er skikkelig alvor, som regel forlovelse. Hun vil nå være kjent som «eksen til» og ja, i pressens søkelys.

(Heller ikke blant oss vanlige dødelige er det normalt å ha med tenåringskjærester på store familiebegivenheter). 

Men: : Ingen av oss ville visst om henne hvis hun bare var med på bryllupet, selv om det var i MMs gamle kjole. Men her ble hun faktisk dyttet inn i offentligheten ved at hun ble avbildet sammen med kongefamilien, hånd i hånd med Sverre Magnus på tur og cruise. Det hadde virkelig ikke vært nødvendig å offentliggjøre forholdet på den måten.

De trengte desperat positiv presseomtale, så enkelt er det.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...