Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 timer siden):

Dette er ene og alene kronprinsparets feil. Som jeg skrev da de dyttet henne frem foran pressen i forbindelse med bryllupet til Märtha og Durek: Paret er så unge at forholdet garantert vil ryke om ikke altfor lenge. Og da vil pressen regne dette som offentlig interessant informasjon.

Derfor burde det fått bli privat. Pressen hadde ikke nevnt noe om forholdet før kongefamilien selv valgte å skyve henne ut i rampelyset. Og dette visste kronprinsparet veldig godt. 

Hun ble rett og slett kynisk brukt for å ta oppmerksomheten bort fra MBH-saken som nettopp hadde sprukket. 

Veldig enig i dette, og jeg reagerte også på at de "offentliggjorde" henne så tidlig. Så fort hun ble det ble hun gjenstand for diskusjon, kommentarer og bruddet vil så klart også følges opp av pressen. Jeg syns det er unødvendig av se og hør å ringe faren hennes, men nå er vel og så han en kjent person så er kanskje derfor de gjør det. 

De har vernet om privatlivet til barna sine i veldig stor grad, og burde da også vernet om hennes privatliv (jeg forstår så klart at det ikke er noe tvang i dette, men kronprinsparet er de voksene, og de som tar avgjørelsen). 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Skulle et ungt par, som alle vettuge mennesker vet ikke nødvendigvis forblir sammen til graven, ta bort fokuset på bryllupet og MBH? 🤭

Tja, ble det noe oppslag om det unge paret under bryllupet? Kanskje du ikke kan så mye om elementær mediestrategi?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sgirl skrev (2 timer siden):

At Sverre tok med seg kjæresten i det som må sies å være en av de helt store mediebegivenheter i Norge, var nøye kalkulert. På denne tiden hadde saken om Marius nettopp sprukket. Kronprinsfamilien var desperat etter noe, hva som helst, som kunne ta noe av trykket og oppmerksomheten fra dette. Det er kynisk og skittent spill. Igjen viser dette hvor langt de er villige til å gå for å bevare sine privilegier. Usmakelig. 

Det tror jeg også. Hun lånte også en av MM gamle kjoler som de så klart visste det ville bli skrevet mye om. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg også. Hun lånte også en av MM gamle kjoler som de så klart visste det ville bli skrevet mye om. 

Ja, hun lånte kjolen av MM - selvsagt visste de at dette vil bli en "snakkis". 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det er også første kjæresten til SM som ble offentliggjort - fra en prins det offentlige vet veldig lite om. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (3 minutter siden):

Synes de virker litt over inkluderende mot svigerbarn jeg. En grunn til det kanskje? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Men dersom ei ung jente ikke nødvendigvis  har den rette kjolen er det vel naturlig å låne av svigermor eller svigersøster. Så det reagerte jeg ikke på. 

Men synes nok de to unge burde få vært kjærester i fred og ro. 

• Liker 3
Skrevet
Gulline skrev (3 timer siden):

Antar at det er kronprinsparet som har invitert henne med - man inviterer vel ikke seg selv? Og ja - om foreldrene skulle ha advart henne så er det vel ikke så vanlig at man lytter på foreldre-råd når man er 17?

Men igjen - siden jeg antar at det er kronprinsparet som har invitert så er det dem jeg kritiserer for å dra henne med på en medie-begivenhet av de dimensonene i et forholdsvis nytt forhold. Forstod at de hadde truffet hverandre på skolen. 

Er vel brudeparet som vanligvis inviterer til sitt selskap. Så da har vel dem invitert med følge. Personlig syns jeg det var tankeløst, og så burde andre voksne ha stanset dette. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (5 minutter siden):

Synes de virker litt over inkluderende mot svigerbarn jeg. En grunn til det kanskje? 

Nora møte vel dem første gang innen hun og Marius hadde begynt å dejte skikkelig, da dem uanmeldt kom inn gjennom balkongdøren til leiligheten hennes. Så, ja... Dem virker nok så grenseløse når det gjelder dette. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Er vel brudeparet som vanligvis inviterer til sitt selskap. Så da har vel dem invitert med følge. Personlig syns jeg det var tankeløst, og så burde andre voksne ha stanset dette. 

Mest nærliggende å tro det, ja. Om det var lurt eller ikke, kan jo selvsagt diskuteres når vi vet hvordan pressen kan holde på.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 4
Skrevet
Natttåke skrev (6 minutter siden):

Men dersom ei ung jente ikke nødvendigvis  har den rette kjolen er det vel naturlig å låne av svigermor eller svigersøster. Så det reagerte jeg ikke på.

Men synes nok de to unge burde få vært kjærester i fred og ro. 

Både hun selv og kjæresten har såpass masse penger at de fint kunne kjøpt en kjole hvis det var mangel  på kjole det stod om. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Både hun selv og kjæresten har såpass masse penger at de fint kunne kjøpt en kjole hvis det var mangel  på kjole det stod om. 

Ok, jeg vet jo at prinsen kommer fra penger, men vet ingenting om hennes økonomiske bakgrunn.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Mest nærliggende å tro det, ja. Om det var lurt eller ikke, kan jo selvsagt diskuteres. 

Dette er vel et typisk grensefall når det gjelder skikk og bruk. Når man inviterer med følge, så er det opp til den inviterte å selv velge å ta med seg det følge den ønsker eller la være. 

Sånn generelt. 

Men i det spesielle så burde man nok ha vurdert den opplagte mediaeksponerering, både med hensyn til han og henne. Er vel nok så sannsynlig at hun selv ikke hadde noen nær relasjon til brudeparet. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Dette er vel et typisk grensefall når det gjelder skikk og bruk. Når man inviterer med følge, så er det opp til den inviterte å selv velge å ta med seg det følge den ønsker eller la være. 

Sånn generelt. 

Men i det spesielle så burde man nok ha vurdert den opplagte mediaeksponerering, både med hensyn til han og henne. Er vel nok så sannsynlig at hun selv ikke hadde noen nær relasjon til brudeparet. 

Enig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Enig. 

Jeg er også enig!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Marihønepøne skrev (På 1.12.2025 den 20.14):

Det har alltid vært det.

Men noen mener nå altså at statsråd (i utgangspunktet for Kongen, men nå for tida gjerne Kronprinsen istedenfor) hver fredag (?) og 2-4 statsbesøk i året (for Kongen og Dronningen) er alt de skal gjøre.

Lurer på hvordan de har klart å fylle hundrevis av sider med klaging over at Mette-Marit, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus og nå i det siste også Astrid ikke representerer nok. 

Henger ikke helt på greip dette her 😅

Når dem har så lite faktisk jobb i form av ansvar og plikter som dem har, så skal dem opplagt prøve å gjøre mye mer enn det med tanke på hvor utrolig godt betalt dem er. Men det å omtale det som mye jobb, eller jobb... Og det å lage falske assosjoner mellom å gå på en populær fotballkamp og det å på kort varsel møte folk i krise... 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Det jeg for min del reagerer på ang tidspunkt, er både alderen hennes og at kongefamilien sto midt i tidenes presseskriverier. Da vil kanskje pressen automatisk sluke til seg alt annet også, og eksponeringen kunne blitt mer ekstrem enn den ellers ville vært. 17 år og ikke vant med presseoppslag om seg selv, ser jeg for meg kan være rimelig heftig. Heftig kan det jo faktisk blitt helt uavhengig av de to andre sakene også. Når jeg leser hvordan Se&Hør har opptrått nå i forbindelse med bruddet, vet man jo at gravjournalister kan være rimelig pågående. Synes det er helt vilt at de kontakter henne flere ganger når de ikke får respons de forrige gangene, og at de så kontakter hennes far i tillegg. Frekt. 

Enig i belastningen det kan utgjøre, ja.

• Liker 3
Skrevet

At Sverre Magnus er i Italia for å utforske muligheter innen film og foto ble gjentatt senest på NRK Nyheter i dag, i forbindelse med at prinsen fyller 20 år i dag. Det er bare å melde inn statskanalen til PFU for "spekulasjoner"!

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Enig i belastningen det kan utgjøre, ja.

Vil for øvrig legge til at eksen til Sverre fikk låne en av de gamle kjolene til mm. Riktig for å gni det inn at her er et et kjært nytt familiemedlem 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Vil for øvrig legge til at eksen til Sverre fikk låne en av de gamle kjolene til mm. Riktig for å gni det inn at her er et et kjært nytt familiemedlem 

Åja, var det derfor? Ikke for å være snill at hun fikk låne kjole, altså.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...