Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber på et sted hvor folk har høy utdanning, holder seg veldig godt oppdatert på ulike samfunnsspørsmål, og leser nyheter. Veldig mange her er fotballentusiaster, og enda flere enn vanlig er opptatt av fotball nå som landslaget har gjort det så bra og kvalifisert seg til vm for første gang pø en mannsalder. At fotballfans ikke skal ha fått med seg hva som skjer i kongehuset for tiden er en ganske merkelig påstand, synes jeg. Erfaringsmessig øker folks interesse for toppidrett når nordmenn gjør det bra, så jeg spår høye seertall og stor entusiasme under mesterskapet neste sommer.

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (26 minutter siden):

En diskusjon som ikke har nådd kg, men florer på fb blant annet , er hvordan HM avbrøt SM i intervjuet etter kampen. For min del kunne han få fortsatt, men jeg hadde heller ikke kritisert om 19 åringen var politisk ukorrekt eller kåla litt i nervøsitet. Mange mener HM reddet han fra og komme med en brøle, og andre synes det var bra faren så at sønnen slet. Jeg får mer og mer sansen for SM , og håper vi får se mye av framover, men litt usikker på om han var klar til og representere alene . Det hadde vært en mulighet ja, spesielt om det var en krise at han fikk hjelp av far, noe det ikke var. 

det kommer jo tydelig fram i enkelte kommentarer her at de misliker fotball og fotballsupportere . 

Ja, jeg har argumentert for å bruke SM mer. Så «intervjuet», og skjønte ikke helt hvilken blemme han evt stod i fare for å gjøre. Er nok litt nostalgisk, for han likner jo litt på Kong Olav som var «min» konge i barndommen. (Gammel dame her også)

• Liker 2
Skrevet

Helt ut av det blå (så videoen); kanskje HM kjenner sønnen sin såpass godt at han så at han stod fast og ville gjøre situasjonen lettere for han. Kanskje han er litt sjenert og egentlig opplevde situasjonen som vanskelig. Ikke verre enn det. Ikke uvanlig for unge menn på hans alder. 🙂

• Liker 8
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Helt ut av det blå (så videoen); kanskje HM kjenner sønnen sin såpass godt at han så at han stod fast og ville gjøre situasjonen lettere for han. Kanskje han er litt sjenert og egentlig opplevde situasjonen som vanskelig. Ikke verre enn det. Ikke uvanlig for unge menn på hans alder. 🙂

Jeg fikk samme inntrykk - han så åpenbart at sønnen lette litt desperat etter noe lurt å svare, og kom ham til unnsetning av ren barmhjertighet. :ler: 

• Liker 8
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Jeg jobber på et sted hvor folk har høy utdanning, holder seg veldig godt oppdatert på ulike samfunnsspørsmål, og leser nyheter. Veldig mange her er fotballentusiaster, og enda flere enn vanlig er opptatt av fotball nå som landslaget har gjort det så bra og kvalifisert seg til vm for første gang pø en mannsalder. At fotballfans ikke skal ha fått med seg hva som skjer i kongehuset for tiden er en ganske merkelig påstand, synes jeg. Erfaringsmessig øker folks interesse for toppidrett når nordmenn gjør det bra, så jeg spår høye seertall og stor entusiasme under mesterskapet neste sommer.

Det høres kanskje merkelig ut, men når det skal lages en omdømmestrategi, går man dypt ned i de ulike lagene.

• Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Synes det var en smooth avbrytning. HM er jo langt mer trent og skolert i dette enn Sverre. Gjelder å holde tunga rett i munnen når man snakker om andre nasjoner😅

Aricia skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk samme inntrykk - han så åpenbart at sønnen lette litt desperat etter noe lurt å svare, og kom ham til unnsetning av ren barmhjertighet. :ler: 

Enig, det var nok lurt av HM. ☺️

• Liker 7
Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Det høres kanskje merkelig ut, men når det skal lages en omdømmestrategi, går man dypt ned i de ulike lagene.

Ok, er dette i sammenhengen «ikke leser nyheter og ikke leser Se og Hør» som du nevnte tidligere? Den gruppa tenker du Kongehuset ønsker å nå frem til med en omdømme-strategi som går ut på at de kongelige er med på landskamper? 🧐 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Ok, er dette i sammenhengen «ikke leser nyheter og ikke leser Se og Hør» som du nevnte tidligere? Den gruppa tenker du Kongehuset ønsker å nå frem til med en omdømme-strategi som går ut på at de kongelige er med på landskamper? 🧐 

Ja, det er nesten riktig. De følger ikke så mye med på nyheter. Ellers er der riktig oppfattet.

Ikke bare landskamper, men fotballkamper.

Endret av Svigermor
  • Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Synes det var en smooth avbrytning. HM er jo langt mer trent og skolert i dette enn Sverre. Gjelder å holde tunga rett i munnen når man snakker om andre nasjoner😅

Det var en smooth avbrytingen ,og i debatten her om hvorvidt SM kunne resprsentet der alene mener jeg nei. Han trenger litt trening. Selv om jeg synes det er greit at han ikke har sympati med Italia 😅 

Han var nervøs 

• Liker 8
Skrevet
CeXNS skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg har argumentert for å bruke SM mer. Så «intervjuet», og skjønte ikke helt hvilken blemme han evt stod i fare for å gjøre. Er nok litt nostalgisk, for han likner jo litt på Kong Olav som var «min» konge i barndommen. (Gammel dame her også)

At han ikke hadde bodd i Italia lenge nok til og ha sympati med italienere var litt lite diplomatisk , og han du så jo han slet? Liker han veldig godt , vil se mer av han, de sier han skal representere mer og det håper jeg stemmer. 
det ble argumentert for at han kunne gjort denne representasjonsoppgaven alene , jeg er uenig i at han er klar.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Det var en smooth avbrytingen ,og i debatten her om hvorvidt SM kunne resprsentet der alene mener jeg nei. Han trenger litt trening. Selv om jeg synes det er greit at han ikke har sympati med Italia 😅 

Han var nervøs 

Ja, hvis man vil at SM etter hver skal begynne å representere mer, trenger han trening. Greit å ha farsin med i starten, tenker jeg. Skjønner godt at nervøsiteten kan kicke inn når det står pressefolk med kamera og mikrofoner der.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Svigermor skrev (12 minutter siden):

Ja, det er nesten riktig. De følger ikke så mye med på nyheter. Ellers er der riktig oppfattet.

Du kan jo ikke generalisere fra de typiske fotballsupportere generelt til interessen for og den nasjonale betydningen av landskampene torsdag og søndag i forrige uke. 

Nær 1 million seere så TV2s overføring av kampen torsdag: https://www.vg.no/sport/i/gwXmoA/nesten-1-million-saa-vm-festen-paa-ullevaal

Omlag 45 000 møtte opp fysisk opp på Rådhusplassen i Oslo for å hylle landslaget. https://www.nrk.no/sport/de-norske-heltene-hylles-i-oslo_-folg-vm-festen-fra-oslo-her-1.17656212 osv.

De som viser interesse for denne historiske VM-kvalifiseringen er det brede lag av folket, og med nødvendighet en svært differensiert gruppe. Selvsagt har de fått med seg hva som ellers skjer rundt kongehuset om dagen.

Når kongefamilien stilte opp på disse kampene var det fordi det var en begivenhet for store deler av befolkningen og for Norge som idrettsnasjon. ikke for en sær gruppering som ikke får med noe som helst om hva som ellers skjer i samfunnet.

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Du kan jo ikke generalisere fra de typiske fotballsupportere generelt til interessen for og den nasjonale betydningen av landskampene torsdag og søndag i forrige uke. 

Jo, det er jo det jeg gjør!

• Liker 1
Skrevet
Svigermor skrev (7 minutter siden):

På hvilket grunnlag, egentlig? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Svigermor skrev (19 minutter siden):

Ser de ikke på sporten engang ? 

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Ser de ikke på sporten engang ? 

Jo. Men nå avsporer dere veldig her.

Skrevet
-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Ja, hvis man vil at SM etter hver skal begynne å representere mer, trenger han trening. Greit å ha farsin med i starten, tenker jeg. Skjønner godt at nervøsiteten kan kicke inn når det står pressefolk med kamera og mikrofoner der.

Han får jo trening! Ja, jeg tenker jo det er greit og ha med far nå, og er uenig i at han burde ha representert alene på søndag, for og unngå «skandalen» at det ikke var en regent i Norge . Så ut som han følte på nok press som det var. 

selvom jeg synes det var gøy med det ekte, ikke innøvde  og lite politisk korrekte svaret 🤭

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Svigermor skrev (23 minutter siden):

Ok.

Men jeg mener altså at det er en ugyldig slutning, og at hypotesen om at landskampsdeltakelse for kongefamilien skulle være strategisk omdømmebygging ikke framstår som sannsynlig eller overbevisende i det hele tatt.

• Liker 4
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...