Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Jeg må si det er sjelden det har vært så god stemning her inne som når vi så på gamle bilder av Mette Marit nå . Hyggelig. ☺️

Enig😃

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes IA er en fascinerende blanding a foreldrene - eksotisk at hun er så lik mor, men med farens (og farmorens) farger. 

SM likner ganske mye på søsteren, men med helt ulike farger. Jeg synes han likner oldefar Olav V - (men kanskje han egentlig likner med på Anders Basmo, som har spilt Olav ved flere anledninger? - han er like blond som Sverre M.)

Utrolig fascinerende hvor ulike og samtidig like barn med samme genetiske opphav kan være.

Jeg synes også MM er stilig med det nesten-hvite håret - antakelig en god blanding av heldig genetikk (se morens sølvmanke) og de beste frisørene vi har. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg synes jo at IA ligner bestemor, og det gir også mening siden MM og HM er ansiktslike. 

Ja, hun er veldig lik bestemor - men mye høyere, er hun ikke? 

Jeg bytes det var gøy å lese det IA sa om farmoren og tekstmeldingene hennes i intervjuet hun ga. Fint med unge mennesker som er så glade i besteforeldrene. 💕

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg synes IA er en fascinerende blanding a foreldrene - eksotisk at hun er så lik mor, men med farens (og farmorens) farger. 

SM likner ganske mye på søsteren, men med helt ulike farger. Jeg synes han likner oldefar Olav V - (men kanskje han egentlig likner med på Anders Basmo, som har spilt Olav ved flere anledninger? - han er like blond som Sverre M.)

Utrolig fascinerende hvor ulike og samtidig like barn med samme genetiske opphav kan være.

Jeg synes også MM er stilig med det nesten-hvite håret - antakelig en god blanding av heldig genetikk (se morens sølvmanke) og de beste frisørene vi har. 

Tenkte faktisk på Anders Baasmo selv😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Ja, hun er veldig lik bestemor - men mye høyere, er hun ikke? 

Jeg bytes det var gøy å lese det IA sa om farmoren og tekstmeldingene hennes i intervjuet hun ga. Fint med unge mennesker som er så glødde i besteforeldrene. 💕

Synes Sonja har blitt lavere med alderen, det er kanskje naturlig. Men klarer ikke se for meg at hun var så mye lavere enn IA er nå? Kanskje hun var/er det? MM er høyere enn IA, da, er hun ikke? Vet ikke om MM har på hæler av noe slag her, da.

82385677.webp?imageId=82385677&x=43.24&y

Ja, veldig koselig det med den meldingen, og at bestefar er med på den, han også.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (29 minutter siden):

Synes Sonja har blitt lavere med alderen, det er kanskje naturlig. Men klarer ikke se for meg at hun var så mye lavere enn IA er nå? Kanskje hun var/er det? MM er høyere enn IA, da, er hun ikke? Vet ikke om MM har på hæler av noe slag her, da.

82385677.webp?imageId=82385677&x=43.24&y

Ja, veldig koselig det med den meldingen, og at bestefar er med på den, han også.

Eg kan ikkje uttala meg om IA, men eg såg MM på nært hald då ho var nygravid med SM og vart overraska over kor høg ho faktisk var - mykje høgare enn dronninga.

For meg er IA utruleg lik dronninga om ein ser på gamle bilete av henne, medan SM er som «snytt ut av nasen» til kong Olav. Tykkjer det fyrst og fremst er eldstesonen Marius som liknar mest på MM, men er elles einig i at MM og HM har mange fellestrekk - det var særleg lett å sjå rundt den tida då dei gifta seg.

• Liker 4
Skrevet
Marihønepøne skrev (3 timer siden):

Ja, syns han ligner nesten bare på Mette-Marit, ser ingenting av Haakon i ham. Mens Ingrid Alexandra har Haakons øyne syns jeg, og ikke bare fargen. 

Men SM likner jo på kong Olav 🙈

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (5 timer siden):

Men SM likner jo på kong Olav 🙈

Han gjør det, men Haakon ligner jo egentlig bare på Sonja 😅

Skrevet (endret)

Lurer på om kongehuset reagerer når bonnier slipper en bok om MBH, med forfattere hovedsakelig fra S&H senere denne måneden, slik som med Aschehougs? Uffe og gjengen er jo ikke akkurat kjent for å spare på kruttet og er jo ikke ukjent for å betale for kilder. 

Håper i så tilfelle Kongehuset klarer å være litt mer spesifikke i sin kritikk, så ikke MBHs advokater får enda en konge-sponset fjær i hatten til rettssaken som starter på nyåret. Personlig hadde jeg håpet at alt dette kunne ventet til etter rettssaken, men de er vel redd for å miste salg?

Enormt glad jeg ikke er offer opp i alt dette, hvor verken journalister, forfattere, kongehus eller forsvarsadvokater eller tiltalte virker som de bryr seg et fnugg om hvordan deres oppførsel oppfattes. 

Endret av Ellie42
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Han gjør det, men Haakon ligner jo egentlig bare på Sonja 😅

De der genene våre tar merkelige omveier noen ganger 😅 

• Liker 5
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

De der genene våre tar merkelige omveier noen ganger 😅 

De gjør det. I den norske kongefamilien ser man riktignok i hvert fall tydelig hvor genene kommer fra, mens i en del familier dukker det plutselig opp ansiktstrekk, en hår-, hud eller øyenfarge, kroppsbygning eller høyde tilsynelatende helt ut av det blå og gjerne hos kun ett eneste barn 😅

• Liker 2
Skrevet
Marihønepøne skrev (Akkurat nå):

De gjør det. I den norske kongefamilien ser man riktignok i hvert fall tydelig hvor genene kommer fra, mens i en del familier dukker det plutselig opp ansiktstrekk, en hår-, hud eller øyenfarge, kroppsbygning eller høyde tilsynelatende helt ut av det blå og gjerne hos kun ett eneste barn 😅

For å gå enda lengre tilbake: Jeg synes kong Harald er veldig lik begge sine foreldre. Har kun bilder av Märtha å gå etter men dette synes jeg er likt Harald.

thumb.php?f=100._H.K.H._Kronprinsesse_M%

Så giftet han seg med Sonja, og hennes gener slo igjennom på begge deres barn. Synes ML også er lik sin mor, men ørlite mer lik sin far enn Haakon er, syns jeg.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (8 timer siden):

Eg kan ikkje uttala meg om IA, men eg såg MM på nært hald då ho var nygravid med SM og vart overraska over kor høg ho faktisk var - mykje høgare enn dronninga.

For meg er IA utruleg lik dronninga om ein ser på gamle bilete av henne, medan SM er som «snytt ut av nasen» til kong Olav. Tykkjer det fyrst og fremst er eldstesonen Marius som liknar mest på MM, men er elles einig i at MM og HM har mange fellestrekk - det var særleg lett å sjå rundt den tida då dei gifta seg.

Når man ser HM og MM ved siden av hverandre, er det ikke veldig stor høydeforskjell mellom dem. Tipper hun er over 175-176 hvert fall. Kanskje IA har arvet høyden fra sin bestemor.

• Liker 3
Skrevet

Tråden vil forbli stengt til den er ferdig moderert.

Forumansvarlig

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, bilder med opphavsrett og avsporinger.

Minner om at bilder med opphavsrett skal linkes til og ikke lastes opp på våre servere som vedlegg. Og at dette ikke er tråden for å diskutere Marius Borg Høiby.

Forumansvarlig

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (På 6.11.2025 den 8.45):

Når man ser HM og MM ved siden av hverandre, er det ikke veldig stor høydeforskjell mellom dem. Tipper hun er over 175-176 hvert fall. Kanskje IA har arvet høyden fra sin bestemor.

Ifølge vitenskapsmagasinet Billedbladet, er MM 179 cm. høy. Så høyden kan nok være årsaken til både lett krumbøydhet og lave sko. HM er 186 cm.

https://www.billedbladet.dk/kongelige/saa-hoeje-er-europas-kongelige-se-listen-her

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (På 6.11.2025 den 8.23):

Lurer på om kongehuset reagerer når bonnier slipper en bok om MBH, med forfattere hovedsakelig fra S&H senere denne måneden, slik som med Aschehougs? Uffe og gjengen er jo ikke akkurat kjent for å spare på kruttet og er jo ikke ukjent for å betale for kilder. 

Håper i så tilfelle Kongehuset klarer å være litt mer spesifikke i sin kritikk, så ikke MBHs advokater får enda en konge-sponset fjær i hatten til rettssaken som starter på nyåret. Personlig hadde jeg håpet at alt dette kunne ventet til etter rettssaken, men de er vel redd for å miste salg?

Enormt glad jeg ikke er offer opp i alt dette, hvor verken journalister, forfattere, kongehus eller forsvarsadvokater eller tiltalte virker som de bryr seg et fnugg om hvordan deres oppførsel oppfattes. 

Boka som er utkommet omhandler jo ikke straffesaken som skal opp for retten i februar, så sammenblanding opp mot ofre ang. boken holder jo ikke. En privatrettslige sak som det boka gjelder, må jo ikke sammenlignes med straffesaken som involverer flere ofre. 

Skjønner særdeles godt bokslipp/ene i forkant av straffesaken. Straffesaken får nok media og muligens bok/bøker i etterkant også, men da med akkurat straffesakens temaer som innhold.

Utgitt bok omhandler narko, et tema som MBH, merkelig nok ikke har fått innlemmet som sak i straffesaken i februar. Eller muligens kan det bli nevnt i sakene som omhandler trafikkforeteelsene. Bruken og nærkontakt med dealere i vennekrets er jo bokens tema - om hvordan MBH har fått holde på uten å bli hanket inn. Hadde han vært en annen type ung voksen fra Groruddalen hadde nok politiet hatt han i rullene både en, to og titalls ganger.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (2 timer siden):

Ifølge vitenskapsmagasinet Billedbladet, er MM 179 cm. høy. Så høyden kan nok være årsaken til både lett krumbøydhet og lave sko. HM er 186 cm.

https://www.billedbladet.dk/kongelige/saa-hoeje-er-europas-kongelige-se-listen-her

Dette tror jeg ikke stemmer. Hun er ikke nærmere 180, eller det må være på bilder hvor hun har på høyhælte sko. MM har hatt helt gjennomsnittlig høy, slank figur i ung voksenlivet og sett på siden av kjente kvinner er hun nok mellom 170-175. Lettest kanskje å sammenligne på Skaugum fotball-kampene, da deltakerne har noenlunde likt skotøy.

Fjørtoft er 190, Braut Haaland 195 og MM er et helt hode lavere enn sistnevnte og halvt hode lavere enn Fjørtoft jf. bilder fra 2022.

Endret av Istapp
Tilført tekst.
  • Hjerte 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Ellie42 skrev (På 6.11.2025 den 8.23):

Rådgiver for kongehuset Guri Varpe har gitt en kommentar i forkant av bokslipp. Og sjefsredaktør i S&H har uttalt seg i forkant av kritikken. 

Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 timer siden):

72865520.webp?imageId=72865520&x=0.00&y=

Her er de begge i joggesko. Er ikke mye som skiller dem. Hvis HM er 186, kan hun ikke være voldsomt mye lavere hvert fall.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...