Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
FruR skrev (7 minutter siden):

Jeg tror som nevnt ikke at det er Marius men jeg synes det Iigner på et medlem av kongehuset som igjen ligner litt på Marius. Særlig hvis bilde er 90talllet da hun var yngre og hadde en stil og sveis som kan minne om den bilde. Kan jo selvsagt ikke vite sikkert men jeg synes det ligner veldig. 

Jeg tviler, siden personen tydelig ser ut til å være mørkhåret. Men for all del, jeg vet ikke hvem det er så jeg kan ikke avvise det helt. Men denne kameraten til Marius som har tatt bildet, er han så veldig mye eldre enn Marius?

Edit: ser at noen har kommentert det med 90-tallet mens jeg skrev. Det var altså godt ut på 2000-tallet en gang. 

Endret av Marihønepøne
Skrevet
Marihønepøne skrev (17 minutter siden):

Nå vet jeg ikke om det stemmer for jeg har bare sett det bli sagt i denne tråden, men hvis det stemmer at bildet er fra et nachspiel på 90-tallet er det 100% sikkert ikke Marius.

Men jeg er uansett enig i at teksten gir mest mening hvis personen er en kjendis av noe slag. 

hvis det er en dame er det heller ikke Marius :D

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Eller «foreldre», som er de ordene vi vanligvis bruker om denne relasjonen.

Jeg vil ikke bruke betegnelsen foreldre når vi snakker om en voksen mann på snart 30 år. Joda, mor og stefar, men den voksne mannen burde vært ute av redet og stått på egne ben for lenge siden. I stedet lever han på all inclusive ultra og er på mange måter beskyttet av Kongehuset v/kronprinsparet på deres residens, Skaugum. Vi snakker om Kongehuset. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

hvis det er en dame er det heller ikke Marius :D

Du sier noe 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er ikke det bildet som kreves fjernet. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det bildet som kreves fjernet. 

Nei, det er det heller ikke. Merkelig at folk ikke setter seg inn i et minimum av fakta før de kaster seg over tastaturet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (38 minutter siden):

Bare at kunstneren forteller at bildet ble tatt på et nachspiel hjemme hos ham – og at han ikke husker hvem som ble avbildet. Men det er en dame. Og det er fra en utstilling som heter internet sux men uansett hvor mye internett suger synes jeg det er rart å skrive dont google me på kunstverket hvis det ikke viser en kjent person? Hvem er det da vi ikke skal google og hvorfor? Det gir ikke så mye mening for meg hvertfall.. .Og jeg ser jo hvem jeg synes det ligner på. Hint det er noen i kongehuset jeg synes det ligner på. Ei dame som igjen ligner på Marius.

Det er kunst, og Aschehoug har beklaget at dem ikke krediterte kunstneren. Akkurat denne kan vi la ligge. Er noe helt annet som gjør at noen med mye penger ønsker å miskreditere boken med å kjøre en svært kostbar rettsprosess. 

• Liker 2
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke om det stemmer for jeg har bare sett det bli sagt i denne tråden, men hvis det stemmer at bildet er fra et nachspiel på 90-tallet er det 100% sikkert ikke Marius.

Men jeg er uansett enig i at teksten gir mest mening hvis personen er en kjendis av noe slag. 

Det er jo åpenbart ikke av Marius , han har jo aldri hatt slik sveis. 

det er bilde av en kvinne som ligner på Marius i profil som var på nachspiel på 90- tallet. Aner ikke hvilken kjendis dette skulle være om hun ikke er i slekt med Marius ? Hvem ligner det på? Kan også være en modell som er plukket ut fordi hun ligner henne. Tror uansett ikke det er tilfeldig at kvinnen ligner Marius . 

uavhengig hvem som er på bildet, når slottet/ politiet  inndro alle private bilder av mm før bryllupet, er det noen som tror på at de fikk tak i alle? Det må jo finnes bilder av henne!! Uten og ane om dette bildet er henne eller en som ligner. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, de er veldig like. Men samtidig synes jeg hun ligner farsin også. Klarer aldri å bestemme meg helt. Kan være hans mørke farger som gjør at jeg synes de ligner så mye. Så har vi SM som er lys. Synes han ligner mer på mor enn på far. Kanskje pga håret😅

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for sitat med bilde med opphavsrett. Forumansvarlig
  • Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Ja, de er veldig like. Men samtidig synes jeg hun ligner farsin også. Klarer aldri å bestemme meg helt. Kan være hans mørke farger som gjør at jeg synes de ligner så mye. Så har vi SM som er lys. Synes han ligner mer på mor enn på far. Kanskje pga håret😅

Ja, syns han ligner nesten bare på Mette-Marit, ser ingenting av Haakon i ham. Mens Ingrid Alexandra har Haakons øyne syns jeg, og ikke bare fargen. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (11 minutter siden):

Ja men jeg synes også SM ligner på Harald og Olav på far siden. Særlig Olav.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Ja, syns han ligner nesten bare på Mette-Marit, ser ingenting av Haakon i ham. Mens Ingrid Alexandra har Haakons øyne syns jeg, og ikke bare fargen. 

FruR skrev (1 minutt siden):

Måtte google dem begge. Nå synes jeg ikke de ligner noen, samtidig som de ligner alle🙃😅 Så meg litt blind på det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Ja, det er sant, han ligner veldig på den sida. Han har liksom hoppa litt over Haakon, men Haakon og Märtha er jo mye mer lik Sonja enn de er Harald og Olav.

• Liker 10
Skrevet

IA ser ut til å ha arvet fargene fra fars familie og bakover, mens den sterke kjeven er åpenbart mors. MMs sønner har arvet hennes farger. Jeg syns det er så artig hvor ulike søsken kan bli

• Liker 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

IA ser ut til å ha arvet fargene fra fars familie og bakover, mens den sterke kjeven er åpenbart mors. MMs sønner har arvet hennes farger. Jeg syns det er så artig hvor ulike søsken kan bli

Ja, enig. Jeg har ikke sett så mange bilder av faren til Marius, men synes han er veldig lik moren. Så er de andre to litt mer blanding av begge sine foreldre. Men interessant at IA er den eneste med mørkt hår. Men Morten Borg er vel også blond, så da er det kanskje ikke så rart ang Marius. Men at SM er så ulik i fargene fra IA, er litt artig. 

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (32 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt at Haakon og Mette Marit er uvanlig ansiktslike. Haakon er jo veldig lik sin mor, og jeg husker jeg tenkte at MM er veldig lik Sonja på det aller første bildet jeg så av henne. Så kommer IA og hun er bare helt komisk lik på alle tre.  Enig i at SM ligner mest på MM. Bortsett fra når han ligner kong Olav.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt at Haakon og Mette Marit er uvanlig ansiktslike. Haakon er jo veldig lik sin mor, og jeg husker jeg tenkte at MM er veldig lik Sonja på det aller første bildet jeg så av henne. Så kommer IA og hun er bare helt komisk lik på alle tre.  Enig i at SM ligner mest på MM. Bortsett fra når han ligner kong Olav.

Enig!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg må si det er sjelden det har vært så god stemning her inne som når vi så på gamle bilder av Mette Marit nå . Hyggelig. ☺️

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg synes jo at IA ligner bestemor, og det gir også mening siden MM og HM er ansiktslike. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...