Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er vel strengt talt den første rettsaken i kongelig norsk historie, punktum. Er det ikke? 

Det er ikke sikkert HM, MM eller slottet vet hvordan rettsaken blir finansiert. Marius er myndig og behøver ikke å fortelle dem noe som helst med mindre han vil det selv. Han er jo heller ikke en som nødvendigvis forteller sannheten. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marihønepøne skrev (2 minutter siden):

Det er vel strengt talt den første rettsaken i kongelig norsk historie, punktum. Er det ikke? 

Det er ikke sikkert HM, MM eller slottet vet hvordan rettsaken blir finansiert. Marius er myndig og behøver ikke å fortelle dem noe som helst med mindre han vil det selv. Han er jo heller ikke en som nødvendigvis forteller sannheten. 

De vet ikke hvordan rettsaken blir finansiert. Kronprisen sier til nrk: 

Hvem betaler eller skal betale for advokatutgiftene i forbindelse med rettssaken for å få stoppet boken?

– Jeg er ikke part i saken og vet heller ikke hvordan det juridiske arbeidet finansieres. Jeg tror jeg er feil person å spørre om det, svarer kronprinsen.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon-til-redaktorforeningen_-_-vi-onsker-sannferdighet_-selv-om-den-kan-vaere-ubehagelig-1.17640262

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (4 minutter siden):

Tror du at se og  hør lyver vel da når de sier at Marius og mamma kjøpte madrass? Kan selvfølgelig ha vært at de kjøpte den til prinsessen på erten for alt vi vet og at Marius bare var med. Dette var jo kort tid etter lydklippene med  frognerkvinnen kom frem så han hadde sikkert lyst å shoppe med mor da. Dra på kjøpesenter en lørdag med masse folk . I etterkant kom det frem at dette var dagen etter at en av voldtektene ( lenke: voldtekt på Skaugum 26.9.2024 https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053 og  her madrasskjøp 27/9/24 https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546)). 

Tillegg info: for de observante så kan de også legge merke til at det i dagbladet artikkelen jeg linker til så blir nevnt når politiet anmeldte denne voldtekten og det er dagen før Haakon måtte avlyse program for å dra med Marius til London fordi som husker det.

"Hadde sikkert lyst å shoppe med mor da". Er det så vanskelig å forstå at Marius, som alle andre nordmenn, trenger en madrass å sove på etter at hans egen er blitt tatt med? 

Og hva så at politiet anmeldte en voldtekt dagen før Marius sin rusbehandling startet? Det er tydelig at du mener den timingen betyr et eller annet, så kanskje du vil dele? 

• Liker 5
Skrevet
Marihønepøne skrev (7 minutter siden):

Det norske kongehuset har vært involvert i rettsak tidligere, da med ML som personlig involvert. Hvor kongen trødde til slik at ML ikke måtte delta. Den rettsaken var dog i utlandet og involverte ML påståtte påvirkning i et ekteskapsbrudd.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Det norske kongehuset har vært involvert i rettsak tidligere, da med ML som personlig involvert. Hvor kongen trødde til slik at ML ikke måtte delta. Den rettsaken var dog i utlandet og involverte ML påståtte påvirkning i et ekteskapsbrudd.

Ja, jeg vet, men det endte vel strengt talt med at hun ikke ble innblandet? 

• Liker 3
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vet, men det endte vel strengt talt med at hun ikke ble innblandet? 

Ja, for det norske kongehuset, her kongen direkte, påvirket og involverte seg i rettsprosessen. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (15 minutter siden):

De vet ikke hvordan rettsaken blir finansiert. Kronprisen sier til nrk: 

Hvem betaler eller skal betale for advokatutgiftene i forbindelse med rettssaken for å få stoppet boken?

– Jeg er ikke part i saken og vet heller ikke hvordan det juridiske arbeidet finansieres. Jeg tror jeg er feil person å spørre om det, svarer kronprinsen.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon-til-redaktorforeningen_-_-vi-onsker-sannferdighet_-selv-om-den-kan-vaere-ubehagelig-1.17640262

Men HM ønsker sannferdighet da… selv om den er ubehagelig… hm… 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Det høres ikke så sannsynlig ut at en mor som ringer det ene barnet mange ganger om dagen ikke vet hvor det andre barnet har fått 1,6 millioner fra (eller hva nå beløpet er). 

Jeg tenker det er mange foreldre med narkomane og kriminelle barn som ikke har snøring på hvor mye penger barna deres bruker og på hva, og hvordan de får tak i penger og fra hvem og hvordan. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Men HM ønsker sannferdighet da… selv om den er ubehagelig… hm… 

Når de uttaler seg nå, så virker HM og fruen mer og mer patetiske. Det er veldig lenge siden jeg følte de snakket sannferdig. De undergraver alt av opphøyde verdier et kongehus og monarki tidligere har symbolisert i Norge for de fleste nordmenn. Omdømmetapet har MBH og kongehusets taushet eller nå vaghet, selv rasert drastisk det siste året.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (4 timer siden):

Ftv0NRYF9X2OJkzsJmwAageXk5CJm5aSd57F8Cjh

Dette er altså ikke Marius selv om det ligner. ( et bilde fra vedlagt link. ) 

https://www.nrk.no/norge/slottet-om-hoiby-bok_-_-en-rekke-usannheter-1.17621082

Riktig som du sier. Det er ikke Marius men en kvinne som ligner på Marius, nok til at bildet skaper oppstandelse. Går utifra at det er kontroversielt fordi personen på bildet er til forveksling lik Marius Borg Høiby. Denne look-alike`n er derimot en kvinne, fotografert på en fest i en tid hvor GameBoy var en greie, med nesa over noen striper med hvitt pulver. Den originale GameBoy ble erstattet med GameBoy color i 1998. Glasset og metallbeslaget på bordet peker mer i retning av et utested enn en privatbolig. Og at en kompis av Marius har postet bildet på SoMe gjør jo at man tenker at dette er noen han kjenner eller vet hvem er. 

Endret av TigerK
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er mange foreldre med narkomane og kriminelle barn som ikke har snøring på hvor mye penger barna deres bruker og på hva, og hvordan de får tak i penger og fra hvem og hvordan. 

Ja, helt sikkert. Men MBH har ikke "foreldre" som er sammenlignbare med andre. Han har Norges fremste "foreldre", hvor den ene og andre i familien blir fotfulgt av politi/PST o.l. grunnet sikkerhet. Så her er ting langt mer dokumentert enn i den gjense normal-familien her til lands. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (2 timer siden):

Fra tv 2.no og Reddit…Legger ved link til usensurert versjon bilde. Da er det lettere å kunne vurdere  hvem man synes det ligner.  Jeg synes det ligner et medlem av kongehuset men med usensurerte bilde så kan vi alle gjøre oss opp sin mening. Jeg kan forstå at hvis det er et bilde av et konghusmedlem så vil kongehuset ønske å stoppe boka.

Kunstutstillinger er lov å ta bilde av. Originalbildet er henta fra intragram. Henta bildet her:  https://www.reddit.com/r/norge/s/YKn8FSqMgB   Men det har også vært postet på insta og tv.no som nevnt. Moderator: Minner om at det juridiske styret rundt bilde ikke handler om opphavsrett men at det ble hevdet å være Marius på bildet. Jeg tror ikke det er Marius og hevder heller ikke det. Ber derfor om at du lar bilde stå. 

IMG_0250.jpeg

Har du lest kunstnerens uttalelse om forklaringen på at det står "do not google me"? Hva tanken bak det er? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
blvck skrev (27 minutter siden):

Har du lest kunstnerens uttalelse om forklaringen på at det står "do not google me"? Hva tanken bak det er? 

Bare at kunstneren forteller at bildet ble tatt på et nachspiel hjemme hos ham – og at han ikke husker hvem som ble avbildet. Men det er en dame. Og det er fra en utstilling som heter internet sux men uansett hvor mye internett suger synes jeg det er rart å skrive dont google me på kunstverket hvis det ikke viser en kjent person? Hvem er det da vi ikke skal google og hvorfor? Det gir ikke så mye mening for meg hvertfall.. .Og jeg ser jo hvem jeg synes det ligner på. Hint det er noen i kongehuset jeg synes det ligner på. Ei dame som igjen ligner på Marius.

Endret av FruR
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Bare at kunstneren forteller at bildet ble tatt på et nachspiel hjemme hos ham – og at han ikke husker hvem som ble avbildet. Men det er en dame.og det er fra en utstilling som heter internet sux men uansett hvor mye internett suger synes jeg det er rart å skrive dont google me på kunstverket hvis det ikke viser en kjent person?` Hvem er det da vi ikke skal google og hvorfor? Det gir ikke så mye mening for meg hvertfall.. Og jeg ser jo hvem jeg synes det ligner på. 

Ja, jeg har ikke tenkt på det før nå. Merkelig! Jaja  han kunsteren har fått litt ekstra oppmerksomhet i det siste da! 😅 Han får vel også betalt for at de brukte bildet regner jeg med, så for han er det vel vinn-vinn 🙏

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Ja, helt sikkert. Men MBH har ikke "foreldre" som er sammenlignbare med andre. Han har Norges fremste "foreldre", hvor den ene og andre i familien blir fotfulgt av politi/PST o.l. grunnet sikkerhet. Så her er ting langt mer dokumentert enn i den gjense normal-familien her til lands. 

Men PST har jo av den ene eller andre grunnen altså valgt å ikke gripe inn. Sannsynligvis ble saken lagt lokk på. Og det er slett ikke sikkert livvaktene sladrer til andre familiemedlemmer om hverken kokain eller utroskap, spesielt hvis de har ordre ovenfra om å overse Marius sine problemer. 

Men først og fremst er det sånn jeg ser det lite sannsynlig at en eller flere av de familiemedlemmene som har livvakter har vært tilstede når og hvis Marius har hatt møter eller jobber sammen med store fisker i det kriminelle miljøet. Ergo vil livvaktene ikke nødvendigvis ha oversikt over hva, hvem eller hvordan. 

• Liker 1
Skrevet
FruR skrev (6 minutter siden):

Bare at kunstneren forteller at bildet ble tatt på et nachspiel hjemme hos ham – og at han ikke husker hvem som ble avbildet. Men det er en dame. Og det er fra en utstilling som heter internet sux men uansett hvor mye internett suger synes jeg det er rart å skrive dont google me på kunstverket hvis det ikke viser en kjent person?` Hvem er det da vi ikke skal google og hvorfor? Det gir ikke så mye mening for meg hvertfall.. Og jeg ser jo hvem jeg synes det ligner på. 

Nå vet jeg ikke om det stemmer for jeg har bare sett det bli sagt i denne tråden, men hvis det stemmer at bildet er fra et nachspiel på 90-tallet er det 100% sikkert ikke Marius.

Men jeg er uansett enig i at teksten gir mest mening hvis personen er en kjendis av noe slag. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
FruR skrev (19 minutter siden):

Bare at kunstneren forteller at bildet ble tatt på et nachspiel hjemme hos ham – og at han ikke husker hvem som ble avbildet. Men det er en dame. Og det er fra en utstilling som heter internet sux men uansett hvor mye internett suger synes jeg det er rart å skrive dont google me på kunstverket hvis det ikke viser en kjent person?` Hvem er det da vi ikke skal google og hvorfor? Det gir ikke så mye mening for meg hvertfall.. Og jeg ser jo hvem jeg synes det ligner på. 

Det var visst på 90 - tallet, ja. Om jeg tolker deg riktig, så er disse tingene omtalt for lenge siden. Det spesielle blir muligens at vi ser et bilde av hva som ble fortalt. Så egentlig er det gammelt nytt, men et bilde gjør jo absolutt inntrykk. 
I denne konteksten blir det i tillegg dette med « eplet og stammen «. Det er også kjent. Så, ingen sensasjon. 

Likevel, vi snakker om Kongehuset, og kongefamilien, før og nå. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (16 minutter siden):

Nå vet jeg ikke om det stemmer for jeg har bare sett det bli sagt i denne tråden, men hvis det stemmer at bildet er fra et nachspiel på 90-tallet er det 100% sikkert ikke Marius.

Men jeg er uansett enig i at teksten gir mest mening hvis personen er en kjendis av noe slag. 

Jeg tror som nevnt ikke at det er Marius men jeg synes det Iigner på et medlem av kongehuset som igjen ligner litt på Marius. Særlig hvis bilde er fra 90talllet ( som gameboyen kan tyde på ) da hun var yngre og hadde en stil og sveis som kan minne om den bilde. Kan jo selvsagt ikke vite sikkert men jeg synes det ligner veldig. 

Endret av FruR
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
TigerK skrev (29 minutter siden):

Riktig som du sier. Det er ikke Marius men en kvinne som ligner på Marius, nok til at bildet kreves fjernet. Går utifra at det kreves fjernet fordi personen på bildet er til forveksling lik Marius Borg Høiby. Denne look-alike`n er derimot en kvinne, fotografert på en privat fest på nittitallet, med nesa over noen striper med hvitt pulver. 

Enig i din betraktning. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...