Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

For de som foretrekker fakta:

Nå sier hun rent faktisk det motsatte av det du insinuerer:

"– Gjennom mitt langvarige arbeid med internasjonale helsespørsmål har jeg sett på nært hold de store skadene seksuelle overgrep påfører barn og kvinner. Vi har alle medansvar for å bekjempe seksuelle overgrep og støtte ofrene, og jeg ønsker å uttrykke min dype sympati og solidaritet med ofrene for de overgrep Jeffrey Epstein har begått, sier Mette-Marit i uttalelsen slottet har sendt til DN på epost."

Kronprinsesse Mette-Marit møtte sexforbryteren Jeffrey Epstein flere ganger: – Jeg burde undersøkt Jeffrey Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det | DN

Håper hun kan komme med en lingnende uttalelse hvis MBH blir dømt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er også noe som heter karakterdrap (sikter ikke til selvdrap).

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Karakterdrap er ikke å vise til/beskrive et medieoppslag.

• Liker 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Så må man huske på at man selv er ansvarlig for hvordan man fremstår og oppfattes. 
Å si en ting, for så å gjøre noe annet, f.eks. Det inngir ikke til verken respekt eller tillit. 
I mange tilfeller bidrar mennesker selv til at ens karakter blir et tema.  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Da tror jeg nesten du får underbygge litt mer hva du mener er karakterdrap, hvis ikke dette bare er persondebatt da.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (3 minutter siden):

Dette👆Å bruke ord som karakterdrap om hendelser som faktisk viser hva slags karakter man fremviser som maktperson, er som Trumps forsøk på å kneble kritikken fra Jimmy Kimmel. 

Vel. Hvis man snur på det kan angrepene på alt fra Mette-Marits hårfrisyre og utseende til hennes (arbeids)moral og fortid i denne debatten like gjerne lede tankene i retning en rettssak som startet i Paris for noen dager siden: https://www.vg.no/nyheter/i/73X1LK/tiltalt-for-aereskrenkelse-mot-frankrikes-foerstedame-brigitte-macron

Ti personer i alderen 41 til 60 risikerer opptil to års fengsel for å ha spredt ondsinnede kommentarer og konspirasjonsteorier om den franske førstedamen i sosiale medier i en årrekke.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 time siden):

Vel. Hvis man snur på det kan angrepene på alt fra Mette-Marits hårfrisyre og utseende til hennes (arbeids)moral og fortid i denne debatten like gjerne lede tankene i retning en rettssak som startet i Paris for noen dager siden: https://www.vg.no/nyheter/i/73X1LK/tiltalt-for-aereskrenkelse-mot-frankrikes-foerstedame-brigitte-macron

Ti personer i alderen 41 til 60 risikerer opptil to års fengsel for å ha spredt ondsinnede kommentarer og konspirasjonsteorier om den franske førstedamen i sosiale medier i en årrekke.

Dette er forbi hårfrisyre og utseende. Det er MM sine koblinger til en serie pedofil kriminell som er dømt for disse handlingene, og som i tillegg gir negative ringvirkninger for alle som har vært i kontakt med denne personen, mange år etter det skjedde. Latterlig å sammenligne påstander om at president fruen er mann (udokumenterte påstander), med MM sine koblinger til Epstein (dokumenterbare påstander). I nøden spiser fanden fluer åpenbart. 

Endret av Anonym_2024
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Da tror jeg nesten du får underbygge litt mer hva du mener er karakterdrap, hvis ikke dette bare er persondebatt da.

Det er ikke så mye mer å tilføye. Du argumenterte med det deskriptive (kanskje bortsett fra "..noen ikke tar varsler om vold fra ens sønns eks seriøst..") og jeg skrev at dét ikke er karakterdrap.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Nei, hun er ikke det. Og PST har neppe som del av sitt mandat at de skal beskytte kongefamilien mot folk med tvilsom moral, så jeg antok at det var snakk om rådgiverne de har ansatt. 

Jeg vil tenke at PST ville undersøke alle mennesker som MM er i kontakt med og sjekk av kriminelt rulleblad ville vært en naturlig del av dette. Er du uenig i det? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (11 minutter siden):

Jeg vil tenke at PST ville undersøke alle mennesker som MM er i kontakt med og sjekk av kriminelt rulleblad ville vært en naturlig del av dette. Er du uenig i det? 

Aner ikke hvilke rutiner de har i PST. Tenker du at problemet med at MM møtte Epstein var at han kunne kidnappe henne? Jeg skjønner ikke hvor du vil.

• Liker 6
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

Forskjellen er vel at det meste som hevdes om MM er dokumenterbart sant og det som hedes om den franske presidentfruen dokumentert galt.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Forskjellen er vel at det meste som hevdes om MM er dokumenterbart sant og det som hedes om den franske presidentfruen dokumentert galt.

Det vet vi ikke. Føler det er mer treffende å si at forskjellen er at MM ikke er blitt anklaget for å være mann.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skulle pst anse feil med kontakt med epstein? Hans omgangskrets  var iht toppen av toppen og godtatt i et selskap med mye makt, bla andre royale, presidenter etc.  Saken fra 2008 ble nermest blåst opp som en ikke sak og feil dom. Osv. Så hvorfor  skulle pst anse han som farligere mot henne enn alle de andre.

Nå har ikke jeg satt opp noe tidslinje, men boblen sprakk vel ikke før denne dokumentaren dukket opp. Som tok for seg bla hvor mange som hadde anmeldt han bla. 

• Liker 6
Skrevet
Brunello skrev (25 minutter siden):

Bevares - forskjellene er mange. Jeg sa da heller ikke noe annet.

Poenget mitt var vel heller at forskjellene mellom Jimmy Kimmels politiske satire (forsøkt kneblet av Trump) og kritikken av Mette-Marit gjennom alle de 400 sidene i denne tråden (forsøkt møtt med motargumenter av ulikt slag) er ENDA større. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

De har også et omdømme å passe på. Er det bra for omdømmet å omgås Espstein? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Svigermor skrev (18 minutter siden):

De har også et omdømme å passe på. Er det bra for omdømmet å omgås Espstein? 

Å, gjør de det fortsatt, altså?:klo:

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (På 30.10.2025 den 17.36):

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Som nevnt tidligere er spekulasjoner rundt helsesituasjon ikke er ok. Minner også om at dette er tråden om kongefamilien og diskusjonen skal holdes til dette. Avsporinger som går utenfor dette vil bli fjernet, altså rene samtaler om andre personer som ikke er en del av kongehuset.

Forumansvarlig

• Liker 1
Skrevet

Stort interervju med IA i VG i dag,https://www.vg.no/rampelys/i/rP0xq3/ingrid-alexandra-til-vg-om-studentlivet-det-er-mye-mer-frihet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-69049ec5e495017740133d3e&utm_source=androidapp&utm_medium=share

hvor hun blant annet sier: 

"Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra" 

Litt mye kontrollbehov fra mamma? 😅😅

Det er begrenset hvor dypt og ærlig hun kan svare, så sånne intervjuer blir jo litt overflatiske, men syns hun svarte godt for seg når det gjelder monarkiets rolle: 

– Med all turbulensen rundt kongefamilien det siste året er det blitt debatt om kongehusets rolle, der flere har tatt til orde for at monarkiet bør avskaffes. Hva tenker du om det?

– Om Norge skal forbli et monarki eller ikke, er ikke opp til meg. Det er utrolig viktig for Norge at det er en demokratisk prosess som skal bestemme det.

– Men skjønner du at det blir debatt når det er turbulens rundt kongehuset?

– Det er jo noe som jeg egentlig ikke trenger å gå inn i. Det er opp til flertallet i Norge å bestemme.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (3 minutter siden):

Stort interervju med IA i VG i dag,https://www.vg.no/rampelys/i/rP0xq3/ingrid-alexandra-til-vg-om-studentlivet-det-er-mye-mer-frihet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-69049ec5e495017740133d3e&utm_source=androidapp&utm_medium=share

hvor hun blant annet sier: 

"Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra" 

Litt mye kontrollbehov fra mamma? 😅😅

Det er begrenset hvor dypt og ærlig hun kan svare, så sånne intervjuer blir jo litt overflatiske, men syns hun svarte godt for seg når det gjelder monarkiets rolle: 

– Med all turbulensen rundt kongefamilien det siste året er det blitt debatt om kongehusets rolle, der flere har tatt til orde for at monarkiet bør avskaffes. Hva tenker du om det?

– Om Norge skal forbli et monarki eller ikke, er ikke opp til meg. Det er utrolig viktig for Norge at det er en demokratisk prosess som skal bestemme det.

– Men skjønner du at det blir debatt når det er turbulens rundt kongehuset?

– Det er jo noe som jeg egentlig ikke trenger å gå inn i. Det er opp til flertallet i Norge å bestemme.

Imponerende med 10 timer tidsforskjell å få til å ringe 7 ganger om dagen😅 Enig i at hun svarte bra på spørsmål om monarkiets fremtid. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...