Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er påfallende at ingen av kongens barnebarn tar en utdannelse, kanskje bortsett fra Ingrid A. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gulline skrev (5 minutter siden):

Har jeg sagt det?

Sier bare at han er svært heldig. 

Man kan jo få et viss inntrykk av at du har et problem med det, når du snakker om at norske 20-åringer må være misunnelig på ham fordi han får ting de ikke nødvendigvis får (dannelsesreise til Italia), og kommer med kommentarer som "jaja, ikke privilegert, nei"... Jeg tror ikke noen i denne tråden er uenig i at han er privilegert. Men det er ikke alle som har behov for å snakke det sånn ned.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

Nemlig. Og det forsøker han jo nå. Samtidig som han også har startet å representere. Jeg har ikke noe som helst problemer med det. Og har heller ingen problemer med at kronprinsparet spanderer et og annet på sin sønn fra egen apanasje eller hjelper ham økonomisk hvis han skulle trenge det. Eller bare fordi de vil.

Det er det mange foreldre som gjør hvis de har mulighet. Problemet her er vel den store misnøyen med at noen får en rundhåndet apanasje, for en jobb som målt etter egen standard er langt under pari, med et følelsesmessig standpunkt om fortjenthet. Da blir det veldig tydelig hvilken del det egentlig argumenteres mot.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Det er det mange foreldre som gjør hvis de har mulighet. Problemet her er vel den store misnøyen med at noen får en rundhåndet apanasje, for en jobb som målt etter egen standard er langt under pari, med et følelsesmessig standpunkt om fortjenthet. Da blir det veldig tydelig hvilken del det egentlig argumenteres mot.

🎯

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Man kan jo få et viss inntrykk av at du har et problem med det, når du snakker om at norske 20-åringer må være misunnelig på ham fordi han får ting de ikke nødvendigvis får (dannelsesreise til Italia), og kommer med kommentarer som "jaja, ikke privilegert, nei"...

Du kan jo gå tilbake og se om det står fremdeles. Det var noen som påstod at han ikke var priviligert. Mitt innlegg var et svar til det. Selvsagt er han priviligert. 

Og ja, jeg har mer respekt for rike foreldre som mener at barna skal jobbe for pengene og ikke få de rett i nevene. Men som vi har sett så virker det ikke som om de stiller særlige krav til barna for å få penger. Ref han som bor gratis i en stor enebolig på Skaugum, og får jevnlige overføringer fra forelrene, samt flotte biler, motorsykler, ferier, merkeklær, klokker osv. 

• Liker 10
Skrevet
Momma skrev (6 minutter siden):

Synes det er påfallende at ingen av kongens barnebarn tar en utdannelse, kanskje bortsett fra Ingrid A. 

Heldigvis ser det ikke ut til at de bare sitter på ræva likevel. Maud har bl.a gitt ut bok nå, og SM har startet ENK. Så er de jo i influencer-generasjonen, LI er modell. Utdannelse kan man jo også ta etter hvert. Det kan hende de innser at det kan være lurt senere.

• Liker 4
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Du kan jo gå tilbake og se om det står fremdeles. Det var noen som påstod at han ikke var priviligert. Mitt innlegg var et svar til det. Selvsagt er han priviligert. 

Og ja, jeg har mer respekt for rike foreldre som mener at barna skal jobbe for pengene og ikke få de rett i nevene. Men som vi har sett så virker det ikke som om de stiller særlige krav til barna for å få penger. Ref han som bor gratis i en stor enebolig på Skaugum, og får jevnlige overføringer fra forelrene, samt flotte biler, motorsykler, ferier, merkeklær, klokker osv. 

Nå diskuterer jeg ikke MBH oppi dette. Hele den situasjonen er unormal og ikke noe man skal sammenligne med hans søskens situasjoner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Nå diskuterer jeg ikke MBH oppi dette. Hele den situasjonen er unormal og ikke noe man skal sammenligne med hans søskens situasjoner. 

Regner med at foreldrene ikke bare gir til et av barna. 

• Liker 2
Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Tenker det bekrefter at det er mulig å kapitalisere på sin tilknytning til kongefamilien, ref debatten om privilegier. Og det er jo dette som er litt av problemet når det man driver med assosieres med institusjonen. Kongen har jo ellers sagt at det er viktig å opprettholde et skille. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger, og svar til dette. 

_popcorn_, adm

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gulline skrev (2 minutter siden):

Regner med at foreldrene ikke bare gir til et av barna. 

Det sa jeg heller ikke. Men jeg diskuterer SM.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (12 minutter siden):

Heldigvis ser det ikke ut til at de bare sitter på ræva likevel. Maud har bl.a gitt ut bok nå, og SM har startet ENK. Så er de jo i influencer-generasjonen, LI er modell. Utdannelse kan man jo også ta etter hvert. Det kan hende de innser at det kan være lurt senere.

Neida, de sitter ikke på ræva, men hygger seg med ting de liker.

Og jeg synes fremdeles det er påfallende at ingen av de unge i familien ser ut til å velge å ta en solid utdannelse. 

Endret av Momma
  • Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Vel, han er privilegert fordi han kommer fra en innflytelsesrik, pengerik familie. Selvsagt. Men jeg synes ikke man skal holde det mot ham. Han har ikke bedt om å bli født inn i den familien, og jeg har som sagt ikke noe problemer med at han har blitt forsørget av foreldrene sine. Selv mine foreldre, som har helt vanlig lønn, påspanderer både det ene og det andre når de kan. Det er jo ikke noe som er unik for kun kronprinsfamilien. Det er ganske vanlig. 

Nå er det selve begrepet «privilegert» som diskuteres, utover den rent økonomiske. Noen mener at han ikke er privilegert fordi han ikke har fått apanasje. Vi er enige om at det er en snever fortolkning. 

• Liker 9
Skrevet
Momma skrev (8 minutter siden):

Neida, de sitter ikke på ræva, men hygger seg med ting de liker.

Og jeg synes fremdeles det er påfallende at ingen av de unge i familien ser ut til å velge å ta en solid utdannelse. 

De mener kanskje selv at de ikke trenger det. Kanskje de får erfare at det kan være risky business etter hvert. 

• Liker 4
Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

Nå er det selve begrepet «privilegert» som diskuteres, utover den rent økonomiske. Noen mener at han ikke er privilegert fordi han ikke har fått apanasje. Vi er enige om at det er en snever fortolkning. 

Hvem er det som mener det? Spør ikke for å kverrulere, jeg spør fordi jeg ikke har sett det.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (16 minutter siden):

Det sa jeg heller ikke. Men jeg diskuterer SM.

Det gjør jeg og. 

Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Ja, idag fikk vi informasjon om at prinsen er i Italia og skal utforske flere muligheter som det så fint sies. Tenker det er mange norske 20-åringer som misunner prinsen som nå etter å ha vært på en lengre dannelsesreise rundt i verden kan ta seg en høst i Italia for å utforske flere muligheter ... jaja, ikke priviligert, nei. 

Gulline skrev (1 time siden):

Han er en priviligert sønn av noen som får en meget høy apanasje. Når det regner på presten så drypper det på klokkeren. Jeg tviler på at han tar opp lån for å reise på dannelsesreise rundt i verden og på denne utforsker-turen til Italia. 

Jeg aner et snev av bitterhet her; eller?

Du har jo i lengre tid etterspurt informasjon om SM. Hvor han oppholder seg og hvilken retning han tar sikte på innen utdanning. Vel nå har du svaret, så hva er problemet? Prinsen er interessert i fotografering og filming ,og ønsker å gå den veien i yrkeslivet. Er ikke det flott da? Han er tydeligvis en kreativ og kunstnerisk ung mann. Kanskje arvelig belastet fra sin farmor?

Eller er kanskje det egentlige problemet at han har muligheten til å reise utenlands å ta utdannelse? Bruke tid på å finne ut hvilken vei innen foto og film han vil gå? Nå er det engang slik at ikke alle sitter like godt i det økonomisk. Noe er mer privilegert enn andre. Sånn er livet.

Med det sagt, det er veldig vanlig for den gjengse tjueåring å ha mulighet for og dra på "dannelsesreise" . Selv uten at foreldrene er formuende eller har apanasje. Spare og jobbe er stikkord her. Jeg har vært der, sammen med min tvilling. Det skal da sies at vi fikk litt bidrag til turen fra vår pappa. Noe som ikke er unormalt,

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Hvem er det som mener det? Spør ikke for å kverrulere, jeg spør fordi jeg ikke har sett det.

Side 366

Skrevet
Miomino skrev (1 minutt siden):

Jeg aner et snev av bitterhet her; eller?

Du har jo i lengre tid etterspurt informasjon om SM. Hvor han oppholder seg og hvilken retning han tar sikte på innen utdanning. Vel nå har du svaret, så hva er problemet? Prinsen er interessert i fotografering og filming ,og ønsker å gå den veien i yrkeslivet. Er ikke det flott da? Han er tydeligvis en kreativ og kunstnerisk ung mann. Kanskje arvelig belastet fra sin farmor?

Eller er kanskje det egentlige problemet at han har muligheten til å reise utenlands å ta utdannelse? Bruke tid på å finne ut hvilken vei innen foto og film han vil gå? Nå er det engang slik at ikke alle sitter like godt i det økonomisk. Noe er mer privilegert enn andre. Sånn er livet.

Med det sagt, det er veldig vanlig for den gjengse tjueåring å ha mulighet for og dra på "dannelsesreise" . Selv uten at foreldrene er formuende eller har apanasje. Spare og jobbe er stikkord her. Jeg har vært der, sammen med min tvilling. Det skal da sies at vi fikk litt bidrag til turen fra vår pappa. Noe som ikke er unormalt,

Jeg hadde kanskje håpet at han kunne gått foran som et godt eksempel for andre 20-åringer. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde kanskje håpet at han kunne gått foran som et godt eksempel for andre 20-åringer. 

Da tillegger du ham et for stort ansvar.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...