Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (På 16.9.2025 den 13.50):

Det tror de fleste som ikke har vært ute for vaskeekte narsissister og dyssosiale folk før. Det tar lang tid før man skjønner at de ikke følger normale spilleregler og sunn fornuft, og ikke har respekt for andre. Har opplevd dette flere ganger med folk rundt meg. En tilsynelatende naiv tro på at man får løst ting fordi «loven sier», «vi har forklart» osv. Så går det 5 min…også er det på’n igjen. Så innså jeg at folk flest ikke er naive i så måte, de har (heldigvis) ikke den erfaringen jeg har og kjenner derfor ikke igjen en narsissist på 2 sek, og vet ikke hvordan mantraet går. Kongeparet har virkelig fått erfare dette på verst tenkelige måte. Og de kunne ikke gjort noe annerledes mtp å få et annet utfall, når Dureken først hadde fått en fot i døra via ML. Nesten uansett hva du gjør så greier sånne folk å vri og sno seg. Og kongeparet har hatt færre strenger å spille på enn en vanlig familie fordi de hele tiden også må tenke på pressen, monarkiet, offentlig skittentøyvask osv osv. Damn if you do, damn if you don’t. 

Dette!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym_2024
Skrevet

At MM er syk er det vel ingen tvil om, at det får konsekvenser i form av manglende evne til representasjon er vel også en kjensgjerning. Sykdom kan man ikke gjøre noe med. Jeg har prøvd å finne ut av om det er kommunisert fra Varpe, kongehuset eller kronprinsparet om SM har tenkt å gjennomføre førstegangstjenesten? Noen som vet noe om dette? 

Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (6 minutter siden):

At MM er syk er det vel ingen tvil om, at det får konsekvenser i form av manglende evne til representasjon er vel også en kjensgjerning. Sykdom kan man ikke gjøre noe med. Jeg har prøvd å finne ut av om det er kommunisert fra Varpe, kongehuset eller kronprinsparet om SM har tenkt å gjennomføre førstegangstjenesten? Noen som vet noe om dette? 

Det siste jeg leste om saken, var at han kun var på besøk på Setermoen. Det var kanskje i mai, eller noe. Har ikke hørt noe mer ang gjennomføring av førstegangstjeneste.

Prins Sverre Magnus har vært på besøk hos Forsvaret

Endret av PusheenPusheen
La til link
  • Liker 4
Gjest Anonym_2024
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Det siste jeg leste om saken, var at han kun var på besøk på Setermoen. Det var kanskje i mai, eller noe. Har ikke hørt noe mer ang gjennomføring av førstegangstjeneste.

Hvis han ikke skal gjennomføre førstegangstjenesten så burde det bli kommunisert ut til folket. Han er en av tronarvingene, slik verden ser ut i dag så ville det være rart at en av de som potensielt kan bli sjefen over det norske forsvaret ikke har gjennomført noe militær form for opplæring? Han er riktignok fortsatt ung, men en slik plan ville vel være naturlig å dele etter at medlemmer av kongehuset fyller 18 år? Det er vel slik i andre land som har kongehus, så hvorfor er det ikke slik i Norge? 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Prins Sverre Magnus har vært på besøk hos Forsvaret

Verdt å vite at rundt 15% av årskullene gjennomfører førstegangstjenesten. 

• Liker 4
Skrevet

Når noen må ta medisiner, sykemelde seg og dra på rehabilitering, og si at man vil trenge litt ekstra hjelp fremover, kan man konkludere med at det ikke er veldig enkelt å leve med sykdommen. Det er hvert fall lettere å konkludere med det, enn at det ikke skulle påvirke dem noe som helst.

Tv2

Man føler seg sårbar når man ikke får gjort alle de tingene man ønsker å gjøre. Det er vanskelig å snakke om, kjenner jeg. Hva tenker du, Haakon? spør hun ektemannen.

Og:

– Blant annet har jeg utviklet angst for å gå opp bakker. Det går på de mest absurde tingene. Jeg blir veldig flau når jeg puster mye, for eksempel i mikrofoner. Da blir jeg superstressa. Jeg tror det har endret måten jeg lever mitt eget liv på. Jeg lever mye roligere nå.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Vi snakker om en av tronarvingene her. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (3 minutter siden):

Hvis han ikke skal gjennomføre førstegangstjenesten så burde det bli kommunisert ut til folket. Han er en av tronarvingene, slik verden ser ut i dag så ville det være rart at en av de som potensielt kan bli sjefen over det norske forsvaret ikke har gjennomført noe militær form for opplæring? Han er riktignok fortsatt ung, men en slik plan ville vel være naturlig å dele etter at medlemmer av kongehuset fyller 18 år? Det er vel slik i andre land som har kongehus, så hvorfor er det ikke slik i Norge? 

Kanskje han tenker å ta den senere, noen gjør jo det. Mulig de ikke har kommunisert noe fordi han selv ikke vet? Kan være mange grunner til det. Men tenker også at det vil være naturlig å skrive et lite notat om det ene eller det andre i den forbindelse hvis avgjørelsen allerede er tatt. 

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Ja. OG... Mange kommer ikke igjennom på sesjon. Ikke for å spekulere noe, men vi vet jo ikke noe om hvorfor han evt ikke skulle gjennomføre førstegangstjenesten - hvis det er det de lander på.

• Liker 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Er det ikke SM, da? Ikke tronarving. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Nå har vel ikke 15% av årskullene samme forpliktelser som et medlem av kongehuset? 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Ja. OG... Mange kommer ikke igjennom på sesjon. Ikke for å spekulere noe, men vi vet jo ikke noe om hvorfor han evt ikke skulle gjennomføre førstegangstjenesten - hvis det er det de lander på.

Godt poeng. Man må vel være både i forholdsvis god fysisk form, og bestå de mentale testene.

• Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Er det ikke SM, da? Ikke tronarving. 

Han er i arverekken, rett bak søsteren. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Godt poeng. Man må vel være både i forholdsvis god fysisk form, og bestå de mentale testene.

Ja, er mange grunner til at folk ikke gjennomfører førstegangstjenesten. Det kan være så enkelt som at han ikke har lyst. Eller at han utsetter det.

• Liker 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Kanskje han tenker å ta den senere, noen gjør jo det. Mulig de ikke har kommunisert noe fordi han selv ikke vet? Kan være mange grunner til det. Men tenker også at det vil være naturlig å skrive et lite notat om det ene eller det andre i den forbindelse hvis avgjørelsen allerede er tatt. 

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Gulline skrev (6 minutter siden):

Ja, det ville være naturlig. Men så er det mye som ikke blir kommunisert ut til de som faktisk står for apanasjen til kongehuset. Det er ganske tilfeldig hva som blir delt. 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (3 minutter siden):

Nå har vel ikke 15% av årskullene samme forpliktelser som et medlem av kongehuset? 

Han er ikke en del av kongehuset. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Ja, det ville være naturlig. Men så er det mye som ikke blir kommunisert ut til de som faktisk står for apanasjen til kongehuset. Det er ganske tilfeldig hva som blir delt. 

Det virker som om de vil ha det meste som omfatter barna privat. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Kollontaj skrev (21 minutter siden):

Han er ikke en del av kongehuset. 

Han er nr 3 i arverekken i det norske kongehuset.

Skrevet (endret)
Gulline skrev (38 minutter siden):

Nå har jo 30% av personene i arverekken gjennomført førstegangstjeneste, så da ligger de jo godt over snittet.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Gulline skrev (21 minutter siden):

Det virker som om de vil ha det meste som omfatter barna privat. 

Hadde det vært snakk om en ordinær familie, så ville det vært naturlig. Men slik jeg forstår det så er SM en av de som lever av apanasjen, og er en av de som potensielt kan arve tronen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...