Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (58 minutter siden):

Dette er diskutert for en god stund tilbake i tråden.

Det normale ellers vil selvfølgelig være at man krever at voksent barn flytter bort, tar seg arbeid, tar ansvar for egen helse, ev. selv går på Nav om det voksne barnet ikke greier å jobbe.

Det vi vet er at MBH har innrømmet både psykiske diagnoser i flertall (uten at vi vet hvilke), at han har rusproblemer. Vi vet også at han har vanket i kriminelt miljø.

Alt dette var nok kjent for Kongehuset, de med ansvar for sikkerhet, HM og MM.

Men hadde Kongehuset/HM/MM egentlig muligheten til å sette slike grenser for MBH? 

Han er ikke umyndiggjort. Han er ikke kongelig. Men han er en del av kongefamilien, og siden han har vokst opp i kongefamilien og dermed uunngåelig også vet veldig mye mer om Kongehuset, sikkerheten rundt, verdier, ev. familiehemmeligheter eller ting som de uansett ikke ønsker skal komme ut (tenker på ting som folket ikke trenger vite). 

Si at HM/MM hadde kastet ham ut, og kuttet veldig på kontakten med ham, slik mange mener. 

Ja, han er en vanlig borger, han kunne gått til Nav for å få stønader der om han ikke greide å jobbe pga. sine diagnoser og rusproblemer. Nav er kjent for å være en sveitserost på en del områder, informasjon om MBH ville etter all sannsynlighet ha lekket til pressen. En slik sak ville fått følger, og trolig også gjort ting verre både for Kongehuset, HM/MM og MBH selv.

Siden han er en voksen, myndig mann, så har de ikke hatt noen mulighet til tvangsinnleggelser eller -avrusning.

Å skyve ham lenger fra seg, som så mange vil, det ville etter all sannsynlighet gjort at MBH ville ha utgjort en enda større risiko for Kongehuset, da han da ville vært et enda lettere bytte for de kriminelle miljøene, kanskje også for utenlandske kriminelle miljøer. Å ha ham boende i huset utenfor Skaugum ga i det minste en tilknytning, de hadde en viss "kontroll", en viss mulighet for at han hadde mer lojalitet til dem enn de kriminelle.  Teoretisk sett, i hvert fall. 

Å skyve ham ut ville trolig gjort ham til et veldig lett bytte, og det igjen ville gjort Kongehusets medlemmer som lettere bytter. 

Risiko har det vært uansett, men å skyve ham ut "stille krav", "kaste ham ut" osv. det ville nesten uunngåelig ha økt risikoen enormt.

Så undervurderte trolig HM/MM og de med ansvar for sikkerhet, den risikoen MBH og hans festevenner - hvorav flere i det kriminelle miljøet i hovedstaden - har utgjort. Men fra de ble oppmerksomme på dette virker det som om de i det minste tok noen grep for å hindre MBHs frie adgang til hovedeiendommen/-huset på Skaugum.

Ang. arbeid så har det vært et par tilfeller hvor MBH har forsøkt seg i arbeid. At det ikke har lyktes all den tid han har hatt både rusavhengighet og div. diagnoser, det er ingen overraskelse. At han kan komme seg i arbeid, det tror jeg, men da må han både bli varig rusfri og han må følges opp ang. sine diagnoser. Dette er noe hverken Kongehuset, HM/MM eller andre kan tvinge ham til. Han er voksen, han er myndig.

Tror også det er viktig å huske at den situasjonen Kongehuset/HM/MM har vært i - med et stebarn i kronprinsfamilien, det er det ingen erfaring med i Norge. Det i seg selv kan være en utfordring nok for dem, all den tid barnet vokser opp i en situasjon hvor han inkluderes, men likevel ikke er kongelig. Det kan skape større utfordringer selv der barnet ikke har psykiske diagnoser, ikke har rusavhengighet. Når man nå har hatt en stesønn i Kongehuset, som har hatt og har alvorlige rusproblemer og flere utfordrende psykiatriske diagnoser, da står man - som Kongehus - i en temmelig håpløs spagat. De har svært lite handlingsrom, og det til tross for - eller pga. av - alle sine andre privilegier og velstand.

Jeg skriver ikke så ofte i hverken denne eller tråden om MBH lenger. Men jeg har gitt uttrykk for mye jeg var sterkt kritisk til, i måten Kongehuset og HM/MM håndterte situasjonen da saken ble kjent, og så i første tiden den utviklet seg. 

Ja, det er en god del de burde gjort annerledes, det er mye de kunne gjort for å komme bedre ut av det omdømmemessig, ingen tvil.

Men, det er jammen mye, som stadig trekkes frem i begge disse trådene, som ikke er realistisk for Kongehusets medlemmer. På generelt grunnlag, for "folk flest",  tror jeg de aller fleste er enig med deg, Eufemia-, i at man må sette helt andre grenser. Men det er en god del handlinger som ville vært naturlig, om enn vanskelig også for, vanlige folk å gjøre i en tilsvarende situasjon, som (dessverre) ikke er mulig for Kronprinsfamilien og Kongehuset å gjøre, all den tid de er de de er. Da blir det også litt meningsløst å stadig kreve at de skal gjøre/burde ha gjort, handlinger som trolig og faktisk ville ha satt både dem selv og MBH i alvorligere sikkerhetsrisiko.

På den andre siden, når vi ser hvordan Kongehuset (nesten ikke) har håndtert situasjonen rundt ML og DV, så er det vel heller ingen overraskelse at de har hatt vanskelig for å håndtere det som for dem, alle problemene rundt MBH, personlig må være langt tøffere for dem som privatpersoner. Men, det er en del av ting flere i tråden krever, som faktisk ikke er gjennomførbare for Kongehusets medlemmer, selv om det ville vært naturlig blant resten av befolkningen.

Godt skrevet og god analyse. 
Av nyere dato er absolutt scenarioer slik du beskriver et av flere skrekk kammer for de involverte, i tillegg til at de øvrige er kongefamilie. En kongefamilie har også ansvar, og jeg er sikker på at de har tilgang på ressurser vanlige folk må drømme om å få om det brenner på dass. 

Husk at kongefamilien MÅ ha visst om disse problemkompleksene lenge, ja, vi snakker om muligens et tosifret tall, og likevel har det fått lov å seile sin egen sjø uten særlig med kontroll og tett oppfølging. Gutteturer er sukkertøy i hverdager uten rammer og krav. Hvor var oppdragelsen? 

Igjen, jeg retter fokuset mot KONGEFAMILIEN/KRONPRINSPARET og hvor de har vært i realitetene omkring en ung gutt på vei ut på skråplanet? Slikt «går seg ikke til» eller at man bare satser på det beste med skiferier, eksotiske reiser, designerklær og cash&creditcard betalt av foreldre. 
Hvor har KONGEN vært? Har han tatt en alvorsprat med sin sønn, kronprinsen, om ståa? For det gjalt KONGEHUSET og fremtidens MONARKI, altså ikke en hvilket som helst knekk i hvermannsens familieutfordringer. Det var alvor, og det ER fortsatt ramme alvor uten at vi som folk ser noen agere lederskap. Det er både trist, og ikke minst oppsiktsvekkende! 

Ei heller ser vi noen intervensjoner i forhold til datter ML og hennes mann som melker KONGEHUSET for reklame og dermed misbruker vårt monarki for penger og business. Kongen velger å se en annen vei? Sjamanen ønsker å bli royal, har han uttalt, og dette får også utspille seg uten konsekvenser. Grenseløsheten får råde, og alle hever øyebrynene og rister på hodet av det som har skjedd, det som skjer og alt hva som får lov å pågå. 

Gjennom lang tid har jeg vært i kontakt med mennesker hvor absolutt ingen har hatt gode og positive ord å si om vårt kongehus. Det er en ikke ubetydelig negativitet som er rettet mot kongehuset. 

Tiden er inne for en reell debatt om kongehusets eksistensielle grunnlag, og at det kan settes «Eks» foran de kongelige titler. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

Godt skrevet og god analyse. 
Av nyere dato er absolutt scenarioer slik du beskriver et av flere skrekk kammer for de involverte, i tillegg til at de øvrige er kongefamilie. En kongefamilie har også ansvar, og jeg er sikker på at de har tilgang på ressurser vanlige folk må drømme om å få om det brenner på dass. 

Husk at kongefamilien MÅ ha visst om disse problemkompleksene lenge, ja, vi snakker om muligens et tosifret tall, og likevel har det fått lov å seile sin egen sjø uten særlig med kontroll og tett oppfølging. Gutteturer er sukkertøy i hverdager uten rammer og krav. Hvor var oppdragelsen? 

Igjen, jeg retter fokuset mot KONGEFAMILIEN/KRONPRINSPARET og hvor de har vært i realitetene omkring en ung gutt på vei ut på skråplanet? Slikt «går seg ikke til» eller at man bare satser på det beste med skiferier, eksotiske reiser, designerklær og cash&creditcard betalt av foreldre. 
Hvor har KONGEN vært? Har han tatt en alvorsprat med sin sønn, kronprinsen, om ståa? For det gjalt KONGEHUSET og fremtidens MONARKI, altså ikke en hvilket som helst knekk i hvermannsens familieutfordringer. Det var alvor, og det ER fortsatt ramme alvor uten at vi som folk ser noen agere lederskap. Det er både trist, og ikke minst oppsiktsvekkende! 

Ei heller ser vi noen intervensjoner i forhold til datter ML og hennes mann som melker KONGEHUSET for reklame og dermed misbruker vårt monarki for penger og business. Kongen velger å se en annen vei? Sjamanen ønsker å bli royal, har han uttalt, og dette får også utspille seg uten konsekvenser. Grenseløsheten får råde, og alle hever øyebrynene og rister på hodet av det som har skjedd, det som skjer og alt hva som får lov å pågå. 

Gjennom lang tid har jeg vært i kontakt med mennesker hvor absolutt ingen har hatt gode og positive ord å si om vårt kongehus. Det er bemerkelsesverdig hvor mye negativitet som er rettet mot kongehuset. 
Tiden er inne for en reell debatt om kongehusets eksistensielle grunnlag. 

Ut fra hva som er skrevet så har det vært forsøk på behandling tidligere. Men utfordringen for kronprinsparet, på lik linje med alle andre foreldre med psykisk syke og rusavhengige barn, det er at de fra de blir 16 år får ganske mye rettigheter når det kommer til selvbestemmelse hva helsehjelp/-behandling angår. 

Ville du sagt til naboparet med en nesten 30 år gammel rusmisbruker som sønn, som også har hatt psykiske problemer siden han var liten eller ung - at de hadde feilet i barneoppdragelsen, at de aldri hadde gjort nok for å hindre sønnen fra å falle utenfor? Hvor var de da sønnen var på vei utfor skåplanet? Ønsket ham lykke til med moroa? Det er ganske velkjent hvor enormt tøft det er for foreldre å ha et barn som sliter med den typen problemer, og hvor hjelpesløse de i virkeligheten er, spesielt om de har bikket 15-16 år, og enda verre fra 18 år.

Kronprinsparet og Kongehuset har ikke mer muligheter for å tvangsinnlegge MBH enn du og jeg har for å få tvangsinnlagt egne ungdommer eller voksne barn. Det fører dessverre til at manges sykdom til å utvikle seg altfor langt (alvorlig spiseforstyrrelse/anoreksi er et annet slikt utfordrende tilfelle). Men individets rett til å bestemme over seg selv står sterkt, både i grunnloven og i menneskerettighetene - også retten til å si nei til behandling. 

Vi har ingen grunn til å si at de ikke har oppdratt MBH, for i offentlige situasjoner han har vært med på har han oppført seg slik det er forventet. De har også to andre barn som virker å være godt oppdratt. Detaljer i hva HM og MM har gjort, og hvilke samtaler Kongen ev. har hatt med MBH, det kan vanskelig deles av dem, om ikke MBH selv går med på at det deles med folket.

Enda så uakseptabel og alvorlig som saken til MBH er, så er saken med ML og DV langt mer alvorlig for Kongehuset, etter min mening. ML og hennes to eldste, som også utnytter den kongelige tilknytningen i sine ulike virksomheter, er nr. 4, 5 og 6 i arverekken til den norske trone. Det mener jeg er helt uakseptabelt all den tid ML og DV, spesielt, handler som de gjør.

Jeg tror at hvis Kongen og Kongehuset hadde tatt den trusselen de to utgjør på alvor og satte tydelige grenser, om de hadde gått rettslig etter avtalebruddene (muntlige avtaler skal være like gyldige som skriftlige, om de ikke har skriftlige), og de hadde fjernet MLs tittel - eller fått en skriftlig avtale som både ML og DV holdt seg til... da tror jeg faktisk Kongehuset og Kronprinsparet ville fått langt mer ro rundt saken med MBH også, fordi folk flest forstår at psykisk sykdom og rusavhengighet kan skje selv i de beste familier, og at det ikke nødvendigvis er noe foreldre/familie har kunnet gjøre annerledes for å hindre at det bikket over. De ville fortsatt fått kritikk for det som de kunne og burde ha håndtert annerledes, men den kritikken ville vært langt mindre enn hva den nå er, tror jeg.  For forhistorien Kongehuset og Kronprinsparet nå hadde var over fem år med unnvikenhet overfor ML og DV, hvor de har lagt ut om påståtte avtaler som tilsynelatende aldri har eksistert, all den tid ML og DV aldri har holdt seg til grensene de påståtte avtalene satte. Når Kongehuset/Kronprinsparet over så mange år virket å ikke gjøre noe, tilsynelatende ikke satte grenser, tilsynelatende ikke beskyttet Kongehuset og monarkiet - da vil også folk ta med seg dette inntrykket videre inn i andre saker, som det også har gjort i sakene til MBH.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (På 4.7.2025 den 22.58):

Har kongefamiien i norge etternavn? NEI, er det enkle og eneste svaret på det. Ikke åpent for tolknkng.

Sikkert noen som har svart allerede, men jeg hørte en gang at om en kongelig uten etternavn må på sykehus blir «etternavnet» Rex i journal. 

Skrevet
Minitroll skrev (28 minutter siden):

Sikkert noen som har svart allerede, men jeg hørte en gang at om en kongelig uten etternavn må på sykehus blir «etternavnet» Rex i journal. 

Det er i så fall kun Harald som får Rex bak sitt navn. 

• Liker 4
Skrevet

Tror flere partier hadde fått noen ekstra stemmer om de hadde vært mer tydelig på at de er MOT monarkiet. Første året jeg kun har valgt mellom partier som er MOT monarkiet.  🙄 Tiden med Monarki er forbi. Konger, dronninger etc bør kun bli noe man leser om i eventyr.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Tror flere partier hadde fått noen ekstra stemmer om de hadde vært mer tydelig på at de er MOT monarkiet. Første året jeg kun har valgt mellom partier som er MOT monarkiet.  🙄 Tiden med Monarki er forbi. Konger, dronninger etc bør kun bli noe man leser om i eventyr.

Monarkiet var nok ikke sexy nok som tema i år. I år var det jo formueskatten som var hot stuff. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (10 minutter siden):

Velkommen etter. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (11 timer siden):

I følge en forfatter Lindwall, så har visst svenske kongehuset kjent til utfordringene med MBH over flere år. 

https://www.seher.no/kongelig/avslorer-hemmelige-sms-samtaler/83572712

Det sammenfaller i så fall med kronprinsparets uttalelse under Året med kongefamilien der de sa det er et arbeid (rundt MBH) som startet lenge før august-24. Det er imidlertid ikke det han står tiltalt for.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. Minner om at diskusjon rundt MBH skal tas i MBH tråden. Å diskutere rundt sikkerheten for kronprinsparet og Skaugum er ok, men evt innblanding av MBH i innleggen kan føre til at de blir slettet.

Forumansvarlig

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende og nedsettende innlegg, samt brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger som følge av dette.

Forumansvarlig

• Liker 4
Skrevet

Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor lite fokus det er på hvorfor det ikke reageres fra høyere hold i kongehuset på voldtekt, økonomisk snusk, finansiell utnytting av kongehuset, vold, svindel, pseudovitenskap, narkotikamisbruk etc. En ting er AT det ikke reageres, men jeg kan bare ikke forstå HVORFOR? Hva er det som gjør at det ikke reageres, at det ikke stoppes, at det ikke er noen reaksjoner eller konsekvenser? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor lite fokus det er på hvorfor det ikke reageres fra høyere hold i kongehuset på voldtekt, økonomisk snusk, finansiell utnytting av kongehuset, vold, svindel, pseudovitenskap, narkotikamisbruk etc. En ting er AT det ikke reageres, men jeg kan bare ikke forstå HVORFOR? Hva er det som gjør at det ikke reageres, at det ikke stoppes, at det ikke er noen reaksjoner eller konsekvenser? 

Hvorvidt dette som omhandler MBH reageres på eller ikke (innenfor Skaugums vegger), vet vi jo ikke. Men at det ikke er noen konsekvenser (som funker hvert fall), er vi enig om. Jeg synes f.eks det er sprøtt hvis det stemmer at penger han får fra sine foreldre, går til rus og ikke til regninger. Da hadde jo jeg hvert fall stoppet pengene som en logisk konsekvens. Jeg hadde heller ikke tatt med noen i bar som jeg visste hadde et problem med rus (da HM og MBH var i Lofoten), så bl.a der synes jeg kronprinsen viste dårlig dømmekraft. Det er ingen som får meg til å tro at de ikke visste om at han sliter med rus. Når det kommer til ML og DV sitt opplegg, vil jeg tro det burde være "lettere" å gi en reaksjon også utad. Det har vi ikke sett noe særlig til, og de vil ikke svare når journalist spør om hva de tenker om at hun bryter avtalen med Kongehuset. Traileren som er kommet, er jo allerede kontroversiell, så dokumentaren i sin helhet blir nok ikke særlig bedre. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det sitter så langt inne å si noe om den, eller å si noe om de har snakket med ML eller ikke. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

I 2022, da Mãrta Louise ga fra seg oppdragene som kongelig beskytter, uttalte kongen og dronningen seg om Durek Verrett, at han trodde han kunne gjøre hva han ville: 

"– Han trodde nok at han kunne gjøre hva som helst uten at det ville gå ut over oss, sier han. – Men nå har han forstått at vi er sammen om dette og at han også må ta hensyn til hva vi står for, supplerer dronning Sonja."

https://www.fvn.no/norgeogverden/i/BW0Qve/kongen-om-durek-verrett-han-trodde-han-kunne-gjoere-hva-han-ville

Optimister! Og det virker som om datteren også trodde og tror hun kan gjøre hva hun vil uten at det går ut over kongehuset ...

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
edlit skrev (32 minutter siden):

I 2022, da Mãrta Louise ga fra seg oppdragene som kongelig beskytter, uttalte kongen og dronningen seg om Durek Verrett, at han trodde han kunne gjøre hva han ville: 

"– Han trodde nok at han kunne gjøre hva som helst uten at det ville gå ut over oss, sier han. – Men nå har han forstått at vi er sammen om dette og at han også må ta hensyn til hva vi står for, supplerer dronning Sonja."

https://www.fvn.no/norgeogverden/i/BW0Qve/kongen-om-durek-verrett-han-trodde-han-kunne-gjoere-hva-han-ville

Optimister! Og det virker som om datteren også trodde og tror hun kan gjøre hva hun vil uten at det går ut over kongehuset ...

Det tror de fleste som ikke har vært ute for vaskeekte narsissister og dyssosiale folk før. Det tar lang tid før man skjønner at de ikke følger normale spilleregler og sunn fornuft, og ikke har respekt for andre. Har opplevd dette flere ganger med folk rundt meg. En tilsynelatende naiv tro på at man får løst ting fordi «loven sier», «vi har forklart» osv. Så går det 5 min…også er det på’n igjen. Så innså jeg at folk flest ikke er naive i så måte, de har (heldigvis) ikke den erfaringen jeg har og kjenner derfor ikke igjen en narsissist på 2 sek, og vet ikke hvordan mantraet går. Kongeparet har virkelig fått erfare dette på verst tenkelige måte. Og de kunne ikke gjort noe annerledes mtp å få et annet utfall, når Dureken først hadde fått en fot i døra via ML. Nesten uansett hva du gjør så greier sånne folk å vri og sno seg. Og kongeparet har hatt færre strenger å spille på enn en vanlig familie fordi de hele tiden også må tenke på pressen, monarkiet, offentlig skittentøyvask osv osv. Damn if you do, damn if you don’t. 

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Uansett om man er for eller imot at monarkiet skal forsette,  så tror jeg kongefamilien vil oppleve stor støtte blant folket.

Kong Harald og Dronning Sonja har alltid gjort en god jobb og har betydd mye for Norges befolkning.
Og at de nå skal oppleve å bli dolket i ryggen av sin egen datter og hennes narsissistiske ektemann må føles som et stort svik. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Wiews skrev (25 minutter siden):

Uansett om man er for eller imot at monarkiet skal forsette,  så tror jeg kongefamilien vil oppleve stor støtte blant folket.

Kong Harald og Dronning Sonja har alltid gjort en god jobb og har betydd mye for Norges befolkning.
Og at de nå skal oppleve å bli dolket i ryggen av sin egen datter og hennes narsissistiske ektemann må føles som et stort svik. 

Enig. Et flott kongepar som alltid har gjort jobben sin på en flott måte skal måtte oppleve dette på sine eldre dager er tragisk. Men hvorfor ble det ikke tatt skikkelig bakgrunnssjekk av fyren? Og de burde selvsagt satt foten ned for bryllup med galningen. 

Hadde bestemt meg for å ikke se filmen, men jeg gjorde det, dessverre. Gørr kjedelig så jeg sovnet midt i filmen 😅

• Liker 9
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Enig. Et flott kongepar som alltid har gjort jobben sin på en flott måte skal måtte oppleve dette på sine eldre dager er tragisk. Men hvorfor ble det ikke tatt skikkelig bakgrunnssjekk av fyren? Og de burde selvsagt satt foten ned for bryllup med galningen. 

Hadde bestemt meg for å ikke se filmen, men jeg gjorde det, dessverre. Gørr kjedelig så jeg sovnet midt i filmen 😅

De kunne jo ikke stoppet bryllupet, hun er ikke tronarving. Hun kan gjøre hva f… hun vil, akkurat som andre voksne damer. De har vel egentlig heller ikke formelle sanksjonsmuligheter for brudd på avtalen utenom å ta prinsessetittelen, og problemet der er faktisk at da kan hun kalle seg prinsesse så mye hun vil fordi det er ingen beskyttet tittel… Så egentlig har de vært og er fortsatt vingeklippet. Utover det de nå har gjort med å nekte å bidra til dokumentaren, nekte å bli tatt bilde og film av i bryllupet og at det brukes, sagt fra til nrk ang arkivklipp osv. De kan kutte kontakt med ML, men da vil de nok også fort bli avskåret fra barnebarn. 
Mulig de kan prøve å få dokumentaren avpublisert mtp ærekrenkelser osv, men der må de gjøre en grundig juridisk vurdering først fordi det er en høy risiko å prøve hvis sjansen er for lav til å lykkes, mtp støyen det vil skape.

• Liker 4
Skrevet
Ninaen skrev (4 timer siden):

Det tror de fleste som ikke har vært ute for vaskeekte narsissister og dyssosiale folk før. Det tar lang tid før man skjønner at de ikke følger normale spilleregler og sunn fornuft, og ikke har respekt for andre. Har opplevd dette flere ganger med folk rundt meg. En tilsynelatende naiv tro på at man får løst ting fordi «loven sier», «vi har forklart» osv. Så går det 5 min…også er det på’n igjen. Så innså jeg at folk flest ikke er naive i så måte, de har (heldigvis) ikke den erfaringen jeg har og kjenner derfor ikke igjen en narsissist på 2 sek, og vet ikke hvordan mantraet går. Kongeparet har virkelig fått erfare dette på verst tenkelige måte. Og de kunne ikke gjort noe annerledes mtp å få et annet utfall, når Dureken først hadde fått en fot i døra via ML. Nesten uansett hva du gjør så greier sånne folk å vri og sno seg. Og kongeparet har hatt færre strenger å spille på enn en vanlig familie fordi de hele tiden også må tenke på pressen, monarkiet, offentlig skittentøyvask osv osv. Damn if you do, damn if you don’t. 

Enig med deg i at med slike folk må man dessverre lære «the hard way». Men man skulle tro at en såpass viktig institusjon som kongehuset hadde fagutdannede rådgivere rundt seg som kunne snappet opp dette, selv om kongefamilien selv ikke gjorde det. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...