Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Herregud, jeg får sår i øynene av å lese denne tråden. Min personlige mening: nei, det er ikke synd på dronningen og kongen. Kronprinsparet synes jeg heller ikke synd på. Jeg synes ikke synd på noen av medlemmene av kongehuset, familien eller øvrige. At de ikke har visst mye av dette nekter jeg å tro, at de har visst omtrent alt tror jeg på, hvis ikke har sikkerheten rundt kongehuset og familien sviktet grovt og må pakke sammen. Hvordan de har valgt å takle dette, kritiserer jeg, de er IKKE en vanlig familie eller noe i nærheten av en

Endret av 42.
Redigerte bort feilskriving
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42. skrev (9 minutter siden):

Herregud, jeg får sår i øynene av å lese denne tråden. Min personlige mening: nei, det er ikke synd på dronningen og kongen. Kronprinsparet synes jeg heller ikke synd på. Jeg synes ikke synd på noen av medlemmene av kongehuset, familien eller øvrige. At de ikke har visst mye av dette nekter jeg å tro, at de har visst omtrent alt tror jeg på, hvis ikke har sikkerheten rundt kongehuset og familien sviktet grovt og må pakke sammen. Hvordan de har valgt å takle dette, kritiserer jeg, de er IKKE en vanlig familie eller noe i nærheten av en

Hvordan har de fått kjennskap til seksuallovbruddene, tenker du?

• Liker 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 timer siden):

Her er jeg enig. ML sitt misbruk av tittelen over tid, skandalebryllup i nasjonalskatten Geiranger med videre kommersielle hensikter, kommende Netflix-dokumentar - misbruk og kommersiell agenda igjen. DV som stadig driter ut seg selv og kommenterer svigerfar m.fl. i kommentarfelt. Hva gjør kongehuset med dette?

Nix-nada-ingenting! 

Det er veldig rart, og jeg tror ikke det kan være sånn at Kongen tenker at dette får HM deale med heller, for hvem vet hvor lenge Kongen lever. Han kan leve til han blir 100 han. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Er prinsesse vil-ikke favoritten? Kan virke sånn. 

Jeg tror hun både er favoritt, men også at det kan være noe dårlig samvittighet både fordi hun som er eldst ikke fikk tronen fordi hun er kvinne. Jeg tror også dette er noe Durek minner henne veldig ofte på det for å si det sånn! 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (29 minutter siden):

Jeg tror hun både er favoritt, men også at det kan være noe dårlig samvittighet både fordi hun som er eldst ikke fikk tronen fordi hun er kvinne. Jeg tror også dette er noe Durek minner henne veldig ofte på det for å si det sånn! 

Jeg tror han er flink på å minne henne på alt hun ikke fikk men som han på en eller annen måte kan gi henne. Typisk manipulator-oppførsel. Snakker ned nordmenn og til og med hennes egen familie. Og hun har til slutt begynt å tro på det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror han er flink på å minne henne på alt hun ikke fikk men som han på en eller annen måte kan gi henne. Typisk manipulator-oppførsel. Snakker ned nordmenn og til og med hennes egen familie. Og hun har til slutt begynt å tro på det. 

Ja, det forundrer meg ikke om det også blir et tema i den dokumentaren om dem. Så et klipp på netflix sin instagram nå og nesten halvparten er jo medlemmene i Kogehuset. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Hvordan har de fått kjennskap til seksuallovbruddene, tenker du?

Aner ikke, forutenom godt vakthold, så nei, aner virkelig ikke. Nesten så jeg tenker at deler av vaktholdet må få sparken. Nei, vet virkelig ikke, synes det er veldig rart. Synes det er spesielt, men vet jo ikke

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
42. skrev (10 minutter siden):

Aner ikke, forutenom godt vakthold, så nei, aner virkelig ikke. Nesten så jeg tenker at deler av vaktholdet må få sparken. Nei, vet virkelig ikke, synes det er veldig rart. Synes det er spesielt, men vet jo ikke

Har MBH hatt livvakter? Og tror du at livvaktene til kongefamilien er med dem inn på soverommet? 

:vetikke:

• Liker 6
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (31 minutter siden):

Har MBH hatt livvakter? Og tror du at livvaktene til kongefamilien er med dem inn på soverommet? 

Det er vel mer Solkonge-style. 

Endret av Aricia
  • Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (På 31.8.2025 den 9.22):

Har ikke hatt noen formening om ditt forhold til monarki, men skjønner at det er sakene rundt Verrett og Høiby som har endret det for deg. 

Et nytt og annet perspektiv er nok mer riktig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Minner om at dette finnes egne tråder for å diskutere Märtha og Durek, samt Marius Borg Høiby.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (På 6.9.2025 den 20.40):

Du kan fjerne voldtektene og fortsatt sitte igjen med 28 tiltaler. Å late som man ikke har merket eller sett i hvert fall noen av disse er jo naivt. En av dem er for å ha kjørt nær dobbelt så fort som lov innenfor murene, andre ting er høylytte trusler i et område hvor garden patruljerer. Hvorfor har ingen reagert internt på alle de klare bruddene på norsk lovgivning? 

Ja, vaktene og holdet på Skaugum virker under pari. Enten så høres de ikke på ellers så kunne Olsen Banden antageligvis brutt seg inn og stjålet alt uten å bli lagt merke til fordi de er både blinde og døve.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
42. skrev (På 6.9.2025 den 18.48):

Det er ikke mulig å synes synd på medlemmer av kongehuset. Privilegiene og makten skal normaltvis forvaltes til det beste for dem og landet, men her ser vi vanskjøtsel på viktige områder. Når kongen velger å lukke øyne og ører for virkelighetens øredøvende skandaler innad i familien blir jeg oppriktig bekymret og sjokkert over handlingslammelsen. «Alt for Norge» skurrer når kongen lar datteren holde sirkus og tjene grovt med penger på prinsessetittel og tilhørighet. Det er skammelig! 
https://www.seher.no/kjendis/en-uverdig-fortelling/83554579

Kongen og kronprinsen klarer ikke å håndtere datter og søster, åpenbart. Jeg begriper ikke at det i det hele tatt er mulig å være så svake. Men, det er mulig at de ser for seg at prinsessen og sjamanen skal bidra offentlig i fremtiden selv om noe sånt vil gå på tvers av alt som heter grenser, fornuft og logikk. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mulig å synes synd på medlemmer av kongehuset. Privilegiene og makten skal normaltvis forvaltes til det beste for dem og landet, men her ser vi vanskjøtsel på viktige områder. Når kongen velger å lukke øyne og ører for virkelighetens øredøvende skandaler innad i familien blir jeg oppriktig bekymret og sjokkert over handlingslammelsen. «Alt for Norge» skurrer når kongen lar datteren holde sirkus og tjene grovt med penger på prinsessetittel og tilhørighet. Det er skammelig! 

Kongen og kronprinsen klarer ikke å håndtere datter og søster, åpenbart. Jeg begriper ikke at det i det hele tatt er mulig å være så svake. Men, det er mulig at de ser for seg at prinsessen og sjamanen skal bidra offentlig i fremtiden selv om noe sånt vil gå på tvers av alt som heter grenser, fornuft og logikk. 

Det virker som det utspiller seg det samme nå med ML og kongeparet som det gjorde med MBH og kronprinsparet. Familien kommer før landet. "Alt for Norge" eksisterer visst kun i teorien. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Minner om at diskusjon om MBH skal tas i egen tråd om MBH.

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt er det mulig å ha medfølelse med folk som gjennomgår vanskelige tider. Det krever bare helt alminnelige empatiske evner. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (4 timer siden):

Det virker som det utspiller seg det samme nå med ML og kongeparet som det gjorde med MBH og kronprinsparet. Familien kommer før landet. "Alt for Norge" eksisterer visst kun i teorien. 

ik

Alt for Norge er nok bare i teorien nå. Før var det nok mer slik Trond Norèn Isaksen forklarer det: 

"

"En kongefamilie er ingen vanlig familie. Å tilhøre kongefamilien innebærer at man har usedvanlige privilegier til gjengjeld for usedvanlige forpliktelser.

Én av dem er at man må opptre på en måte som ikke setter kongehuset eller landet i forlegenhet. En annen er at hensynet til landet alltid går først. Deretter følger hensynet til monarkiet. Personlige preferanser kommer først på tredjeplass." 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/LM2Am1/prinsesse-martha-louise-og-durek-verret-ydmyker-kongen-og-svekker-stillingen-hans

I vårt kongehus nå har alt dette fallt bort, vekk, ut. 

Det er fullt mulig å ha empati med dem som medmennesker og samtidig mene at de ikke får gjort en god jobb lenger - fordi familien går først, og fordi det virker som de familiemedlemmene som har gått "bananas" har gjort det enablet med tilgang til privilegier, og/eller titler som er misbrukt. 

Da har det hele utspilt sin rolle, dersom de ikke klarer å rydde opp i det kaoset den borgerlige delen av familien påfører kongehuset. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (4 timer siden):

pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Selvsagt er det mulig å ha medfølelse med folk som gjennomgår vanskelige tider. Det krever bare helt alminnelige empatiske evner. 

Ja, det skal ikke mer til.

Isild skrev (12 minutter siden):

Alt for Norge er nok bare i teorien nå. Før var det nok mer slik Trond Norèn Isaksen forklarer det: 

"

"En kongefamilie er ingen vanlig familie. Å tilhøre kongefamilien innebærer at man har usedvanlige privilegier til gjengjeld for usedvanlige forpliktelser.

Én av dem er at man må opptre på en måte som ikke setter kongehuset eller landet i forlegenhet. En annen er at hensynet til landet alltid går først. Deretter følger hensynet til monarkiet. Personlige preferanser kommer først på tredjeplass." 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/LM2Am1/prinsesse-martha-louise-og-durek-verret-ydmyker-kongen-og-svekker-stillingen-hans

Det er fullt mulig å ha empati med dem som medmennesker og samtidig mene at de ikke får gjort en god jobb lenger - fordi familien går først, og fordi det virker som de familiemedlemmene som har gått "bananas" har gjort det enablet med tilgang til privilegier, og/eller titler som er misbrukt. 

Da har det hele utspilt sin rolle, dersom de ikke klarer å rydde opp i det kaoset den borgerlige delen av familien påfører kongehuset. 

Det er også fullt mulig.

• Liker 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Isild skrev (34 minutter siden):

"

Kronprinsen viser at han ikke klarer å håndtere hverken ML eller stesønnen på en god måte dessverre. Skal ikke spekulere i hvorfor ingen viser handlekraft i den familien, men at det gir mistillit og skaper avstand er ikke til å legge skjul på. De burde bytte ut rådgiverne hvis de først skal begynne å rydde opp, det trengs. 

Skrevet
Isild skrev (45 minutter siden):

"

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette må være utrolig flaut for kongeparet. Husk at mens kongen har "Alt for Norge" som valgspråk, har gardistene, som tjenestegjør på Skaugum "Alt for kongen" som sitt motto. De skal altså ofre livet sitt for Kongen om det trengs, men de er ikke engang beskyttet mot villmannskjøring av kommende dronnings sønn på Skaugum mens de tjenestegjør i kongens klær. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...