Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Det virker ikke som om noen av dem har psyke eller ryggrad til å inneha en slik rolle.

Det enkleste i verden burde jo være å snakke med sin søster. Jeg forstår at hun gjør som hun vil, men det må da gå an å ta den samtalen "hvis det blir tid", og så uttale seg om at samtalen er tatt men at hun ikke bryr seg om det og at det nå vil bli konsekvenser. Hun kan jo ikke ha den tittelen hvis hun skal holde på sånn, og det bør jo være det som er konsekvensen her. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (45 minutter siden):

Jepp. Og han sier med en sånn innlevelse, varme og inderlighet at du tenker at dette er sannelig en folkekonge. :ironi:

Først og fremst er jeg skuffet over hvordan HM har forholdt seg til Snekkestad og moren hennes. Og det ovenfor en stakkars ung dame som måtte ha levd gjennom flere år med vold fra stesønnen. 

Mente du ikke at han var for mye stefar og for lite kronprins da? Nå sier du jo det helt motsatte, og bruker også det imot ham? Hvis man er opptatt av å opptre korrekt mht en offentlig rolle er vel ikke innlevelse, varme og inderlighet helt tingen.

Samtidig, når det er sagt: Kronprinsen har fra første uttalelse fra saken ble kjent understreket at han håper alle involverte blir ivaretatt og har gode folk rundt seg. Det viser empati, omtanke og menneskelighet - for alle som gidder å høre etter.

Når det gjelder saken med Snekkestad tenker jeg at vi ikke har hele bildet eller all informasjon, så den uttaler jeg meg ikke om.

Endret av Aricia
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (50 minutter siden):

De er jo i tillegg pårørende til den som først var siktet og nå tiltalt, noe som krever en nærmest umulig balansegang av dem.

Voldtekt, grov vold mot exer, drapstrusler…

Pårørende? Til en mann som nærmer seg 30 og snart bør begynne å ta ansvar for sitt eget liv. 
HM og MM første prioritet er som kronprinspar. Ellers kan de finne seg en annen "jobb". 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (14 minutter siden):

Mente du ikke at han var for mye stefar og for lite kronprins da? Nå sier du jo det helt motsatte, og bruker også det imot ham? Hvis man er opptatt av å opptre korrekt mht en offentlig rolle er vel ikke innlevelse, varme og inderlighet helt tingen.

Samtidig, når det er sagt: Kronprinsen har fra første uttalelse fra saken ble kjent understreket at han håper alle involverte blir ivaretatt og har gode folk rundt seg. Det viser empati, omtanke og menneskelighet - for alle som gidder å høre etter.

Når det gjelder saken med Snekkestad tenker jeg at vi ikke har hele bildet eller all informasjon, så den uttaler jeg meg ikke om.

Hvilken informasjon venter du? HM sa han skulle følge opp med dem og gjorde det ikke.

Det er ikke noe formildende omstendighet rundt det, man gjør det man lover, spesielt til voldsofre av folk som du enabler livsstilen til.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Aricia skrev (2 timer siden):

Det trenger du heller ikke forklare deg om. Advokaten til Julianne har bekreftet det folk trenger å vite:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-varslet-om-skader/82514276

Tror vi skal stole mer på Grødem enn deltakere på KG her. 

Endret av Gulline
skrivefeil
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (36 minutter siden):

Det trenger du heller ikke forklare deg om. Advokaten til Julianne har bekreftet det folk trenger å vite:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-varslet-om-skader/82514276

Tror vi skal stole mer på Grødem enn deltakere på KG her. 

Absolutt. Stoler mer på hans formidling på vegne av klienten enn brukeres formidling av kronprinsparets stemme.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Absolutt. Stoler mer på hans formidling på vegne av klienten enn brukeres formidling av kronprinsparets stemme.

Nå er det vel ikke 'stemmen' man kritiserer, men heller mangel derpå når man lover å komme tilbake til noen som varsler deg om din stesønns vold og misbruk. Når skal folk forholde seg til det som blir skrevet, og ikke fable om alt 'man ikke vet'?

Endret av 1600
  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Svart skjerm skrev (6 timer siden):

Voldtekt, grov vold mot exer, drapstrusler…

Pårørende? Til en mann som nærmer seg 30 og snart bør begynne å ta ansvar for sitt eget liv. 
HM og MM første prioritet er som kronprinspar. Ellers kan de finne seg en annen "jobb". 

Uskyldspresumpsjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Nå har MBH allerede innrømmet vold (som innebærer slag med knyttet neve og kvelertak) mot ex-kjæresten på Frogner. Så han kommer til å bli dømt for dette. Så uskyldig er han ikke. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (På 3.9.2025 den 10.00):

Og poenget mitt er at sånn oppfører ikke engang jeg meg, som vanlig dødelig. Å vise respekt overfor andre er et minste man må kunne forlange av voksne folk, flyskrekk eller ei. Hun hadde egen psykolog med seg på flyturen. 

Åpenbart at du ikke har erfaring med noen som har sterk angst for noe 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (På 3.9.2025 den 10.07):

Har dere noen gang hatt så sterk angst som MM har her? Har dere noen gang vært så overveldet og stressa, og samtidig skulle rett ut fra det du er mest redd for i hele verden, for å dra på oppdrag og "møte folket"? Med mindre dere har det, så spiller det jo liten rolle hva dere gjør eller ikke gjør, og om dere mener hun opptrer som en trassig treåring. Vet dere hvordan eksponering og terapi funker? "Satt seg selv i en situasjon man ikke håndterer" er jo selve definisjonen på eksponering, og det MÅ man gjennom for å bli kvitt angsten. Nå har jo MM giftet seg inn i et liv der hun må fly, hvordan tenker dere at hun ellers skulle bli kvitt angsten? Angsten er heller ikke en lineær greie, den kan komme når man minst venter det. Det beste som finnes mot angst, er å trosse den. Sånn som MM gjør her. Og en annen ting med terapi, da har man allerede følelsene helt utpå kroppen. Innamri synd at dere ikke klarer å vise forståelse, selv om dere kanskje ikke har opplevd eksponeringsterapi selv. Men respekt snakkes det om... Jau.

👏👏👏

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (På 3.9.2025 den 11.01):

Herregud, så empatiske og tilgivende folk er.

Jeg blir helt rørt. Not.

Som jeg sa i et annet innlegg her, så snakket jeg om nå-situasjonen. Jeg tenker at en episode som skjedde for 23 år siden, hvor hovedpersonen helt tydelig var veldig stresset og redd, ikke på noen måte skal brukes til å dømme om hvordan hun takler det stresset de står i nå. 

Det er veldig vanskelig å ta noe av kritikken på alvor, når flyskrekk-episoden males om og brukes som eksempel på hvor udugelig enkelte synes MM er nå. 

Jeg synes det er ganske skremmende at enkelte folk her inne ikke har det minste spor av empati for en som står i en helt umenneskelig tøff situasjon hun ikke selv har noen som helst kontroll over. Jeg håper dere ikke blir møtt på samme måte selv hvis livet gir dere en skikkelig nesestyver av en utfordring.

Veldig godt skrevet 👏

• Liker 8
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (31 minutter siden):

Nå har MBH allerede innrømmet vold (som innebærer slag med knyttet neve og kvelertak) mot ex-kjæresten på Frogner. Så han kommer til å bli dømt for dette. Så uskyldig er han ikke. 

Det hjelper ikke. Saken skal prøves for retten, og prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er rettslig slått fast er grunnleggende i en rettsstat, og en grunnleggende menneskerettighet. (På toppen av dette kommer selvsagt maktfordelingsprinsippet og det konstitusjonelle monarkiet).

Du, jeg og alle andre vanlige borgere kan tenke og mene vårt, men landets nåværende og kommende statsoverhoder kan ikke konkludere på forhånd gjennom offentlige uttalelser.

Endret av Aricia
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Det hjelper ikke. Saken skal prøves for retten, og prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er rettslig slått fast er grunnleggende i en rettsstat, og en grunnleggende menneskerettighet. (På toppen av dette kommer selvsagt maktfordelingsprinsippet og det konstitusjonelle monarkiet).

Du, jeg og alle andre vanlige borgere kan tenke og mene vårt, men landets nåværende og kommende statsoverhoder kan ikke konkludere på forhånd gjennom offentlige uttalelser.

Det hjelper ikke? Tiltalen mot Frogner ex-kjæresten ender opp som en tilståelsesdom siden MBH har erkjent vold og skadeverk der. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Men landets kronprinsesse kan kontakte Frognerkvinnen som var offer for sønnens vold? Det er greit, men å si noen ord offentlig er ikke greit?

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Men landets kronprinsesse kan kontakte Frognerkvinnen som var offer for sønnens vold? Det er greit, men å si noen ord offentlig er ikke greit?

Skrev jeg noe om det i innlegget mitt altså? :lete: 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Aricia skrev (4 timer siden):

Du hørte kanskje ikke på dax18 ingår hvor Mads Andenæs frenhevet at man så klart kan kommentere og snakke om lovbrudd som har skjeddd selv om det ikke foreligger dom i sake. Da med Støre som eksempel. Var en bra diskusjon. 

Endret av blvck
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (4 minutter siden):

Tror du Marius vil bli frikjent? 

Jeg postet lenken som ledd i en diskusjon om kronsprinsparets mediehåndtering av saken, mht det å ikke kommentere en pågående straffesak. Les innleggene mine fra tidligere i dag.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (4 minutter siden):

Tror du Marius vil bli frikjent? 

Selvfølgelig skjer ikke det. MBH har jo allerede erkjent straffeskyld for noen av tiltalepunktene. 
For de som trenger det svart på hvitt. https://www.nrk.no/norge/na-er-det-bestemt-om-marius-borg-hoiby-skal-bli-tiltalt-1.17519879

"Medforsvarer Ellen Holager Andenæs sier at Høiby erkjenner straffskyld for de samme forholdene som han har innrømmet tidligere.

Det dreier seg om vold mot en tidligere samboer bosatt på Frogner og at han har ødelagt gjenstander inne i kvinnens leilighet."

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...