Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, og jeg sa meg enig med hun som skrev om episoden på flyet. Husket episoden godt og synes det er uhørt og flaut av en kronprinsesse å oppføre seg sånn. 

Så da håper jeg det var svar godt nok og at du kommer videre i diskusjonen. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Poenget er at hun hørte klikkene fra kamera da hun gikk ut av flyet, trodde selvsagt at det skulle tas bilder uten hennes tillatelse, og ble sint. Hun hadde bedt om at det ikke skulle tas bilder av henne inni kabinen. Det var nok et ubetenksomt øyeblikk av Scanpix, men for noen som er livredd, ble det en stor greie.

Og  hun ikke ble tatt bilde av i flyet nei, men hun ble filmet utenfor. Kan det tenkes at hun ble overveldet? Flyskrekk, hun hører at noen gjør kamera klar enda hun ikke vil bli tatt bilde av inne i flyet, hun ser ut på flyplassen at det står mennesker der, noen med kamera og filmer?

Og når du snakker om respekt:

Haugesunds Avis

"Mandag formiddag var opptrinnet på flytrappen solgt til bilde- og TV-medier i Tyskland, Spania og i de nordiske landene."

Er det så respektfullt å selge dette klippet til x antall mediehus både hjemme og utenlands? 

Jeg synes det er innmari kynisk å ikke kunne vise forståelse for at man ikke har kontroll over seg selv når man sliter med så høy angst som MM viser her. Det er rett og slett ufint.

Og poenget mitt er at sånn oppfører ikke engang jeg meg, som vanlig dødelig. Å vise respekt overfor andre er et minste man må kunne forlange av voksne folk, flyskrekk eller ei. Hun hadde egen psykolog med seg på flyturen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

Mens jeg synes det mer ufint å utagere som en treåring i trassalder og skjelle ut folk i offentlighet fordi man selv har satt seg selv i en situasjon man ikke håndterer (å fly), når man selv har valgt å bli en offentlig person i bytte mot penger, luksus, privilegier og den mannen man ville ha.

Hadde ikke media dokumentert denne uakseptable adferden til kronprinsessen hadde de ikke gjort jobben sin.

Gulline skrev (1 minutt siden):

Og poenget mitt er at sånn oppfører ikke engang jeg meg, som vanlig dødelig. Å vise respekt overfor andre er et minste man må kunne forlange av voksne folk, flyskrekk eller ei. Hun hadde egen psykolog med seg på flyturen. 

Har dere noen gang hatt så sterk angst som MM har her? Har dere noen gang vært så overveldet og stressa, og samtidig skulle rett ut fra det du er mest redd for i hele verden, for å dra på oppdrag og "møte folket"? Med mindre dere har det, så spiller det jo liten rolle hva dere gjør eller ikke gjør, og om dere mener hun opptrer som en trassig treåring. Vet dere hvordan eksponering og terapi funker? "Satt seg selv i en situasjon man ikke håndterer" er jo selve definisjonen på eksponering, og det MÅ man gjennom for å bli kvitt angsten. Nå har jo MM giftet seg inn i et liv der hun må fly, hvordan tenker dere at hun ellers skulle bli kvitt angsten? Angsten er heller ikke en lineær greie, den kan komme når man minst venter det. Det beste som finnes mot angst, er å trosse den. Sånn som MM gjør her. Og en annen ting med terapi, da har man allerede følelsene helt utpå kroppen. Innamri synd at dere ikke klarer å vise forståelse, selv om dere kanskje ikke har opplevd eksponeringsterapi selv. Men respekt snakkes det om... Jau.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (10 minutter siden):

Ja, og jeg sa meg enig med hun som skrev om episoden på flyet. Husket episoden godt og synes det er uhørt og flaut av en kronprinsesse å oppføre seg sånn. 

Så da håper jeg det var svar godt nok og at du kommer videre i diskusjonen. 

Ok, takk for underbyggingen, som altså er flyplassepisoden for 23 år siden.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ok, takk for underbyggingen, som altså er flyplassepisoden for 23 år siden.

Ja, som skrevet før. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Har dere noen gang hatt så sterk angst som MM har her? Har dere noen gang vært så overveldet og stressa, og samtidig skulle rett ut fra det du er mest redd for i hele verden, for å dra på oppdrag og "møte folket"? Med mindre dere har det, så spiller det jo liten rolle hva dere gjør eller ikke gjør, og om dere mener hun opptrer som en trassig treåring. Vet dere hvordan eksponering og terapi funker? "Satt seg selv i en situasjon man ikke håndterer" er jo selve definisjonen på eksponering, og det MÅ man gjennom for å bli kvitt angsten. Nå har jo MM giftet seg inn i et liv der hun må fly, hvordan tenker dere at hun ellers skulle bli kvitt angsten? Angsten er heller ikke en lineær greie, den kan komme når man minst venter det. Det beste som finnes mot angst, er å trosse den. Sånn som MM gjør her. Og en annen ting med terapi, da har man allerede følelsene helt utpå kroppen. Innamri synd at dere ikke klarer å vise forståelse, selv om dere kanskje ikke har opplevd eksponeringsterapi selv. Men respekt snakkes det om... Jau.

Det burde hun tenkt på før hun giftet seg inn i kongefamilien og faktisk en dag blir dronning. Fordi det er et stort ansvar. 
Norge trenger et kongepar som er hel ved. Som har sterk psyke. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Svart skjerm skrev (2 minutter siden):

Det burde hun tenkt på før hun giftet seg inn i kongefamilien og faktisk en dag blir dronning. Fordi det er et stort ansvar. 

Eller så kunne hun jobbet med angsten, slik hun har gjort, og bli kvitt den eller få den under kontroll. Er helt andre grunner til at jeg personlig ikke ser på MM som dronningemne, eller HM som kongeemne, enn flyangsten hennes. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Svart skjerm skrev (33 minutter siden):

Tror hun har ganske sterk psyke. Hun har måttet tåle ganske mye….

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ella-2 skrev (4 minutter siden):

Tror hun har ganske sterk psyke. Hun har måttet tåle ganske mye….

Og uansett om hun skulle hatt en svak psyke på et tidligere tidspunkt, er jo nettopp terapi det som kan hjelpe en å gjøre den sterkere. De som har gått i terapi, vet nok hvor shaky og sårbar man er mens man gjennomgår det. Sånn sett skjønner jeg godt at MM var sint på den flytrappa. Hun sto jo midt oppi det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Herregud, så empatiske og tilgivende folk er.

Jeg blir helt rørt. Not.

Som jeg sa i et annet innlegg her, så snakket jeg om nå-situasjonen. Jeg tenker at en episode som skjedde for 23 år siden, hvor hovedpersonen helt tydelig var veldig stresset og redd, ikke på noen måte skal brukes til å dømme om hvordan hun takler det stresset de står i nå. 

Det er veldig vanskelig å ta noe av kritikken på alvor, når flyskrekk-episoden males om og brukes som eksempel på hvor udugelig enkelte synes MM er nå. 

Jeg synes det er ganske skremmende at enkelte folk her inne ikke har det minste spor av empati for en som står i en helt umenneskelig tøff situasjon hun ikke selv har noen som helst kontroll over. Jeg håper dere ikke blir møtt på samme måte selv hvis livet gir dere en skikkelig nesestyver av en utfordring.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Helt enig. Alle har vi temperament til tider, men de fleste av oss evner å holde det unna offentligheten og jeg hadde aldri i livet vist temperament ute i offentligheten eller overfor mine svigerforeldre. For meg handler det om respekt for andre. 

Gulline skrev (2 timer siden):

:hjerte: 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

:hjerte: 

Er visst bare MM som skal vise respekt, uansett hvilken situasjon hun står i. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (På 27.8.2025 den 22.11):

Det uthevede syns jeg er særlig viktig. Det fremstår som kronspinsparet er avskåret fra å snakke med politiet, men det stemmer så klart ikke. De kan snakke så mye de vil de. Null problem! De kan til og med vitne så mye de vil! 

Jeg får LYST til å svare at de nok velger å ikke vitne fordi de ikke har så mye å si som kan være til fordel for M. 

Men jeg tror det er til alles beste at de ikke vitner da deres tilstedeværelse i retten kan være egnet til å tolkes som "påvirkning" av retten. Jeg er usikker på om et forhør med politiet kan tolkes på samme måte, men det har jo automatisk en viss vekt og verdi når Hans Majestet Kronprins Haakon Magnus av Kongeriket Norge kommer med en beskrivelse av en person, hendelse eller opplevelse. Hvor mye vekt skal det tillegges? 

HM er i statsråd når hans far er syk eller bortreist. Man kan hevde han gar liten reell makt, men makt til å påvirke i egenskap av å bare være den han er født til å være, det har han. 

(Men en uttalelse til media savner jeg.)

• Liker 4
Skrevet
Svart skjerm skrev (3 timer siden):

For et drama..😄

Nå var det først jeg som startet hele diskusjonen om MM sitt temperament hvor jeg på en spøkefull tone sa at nå er det vel ikke lenge før hun kommer til å sprekke på noen av journalistene/fotografene. 
Det er uansett ikke noen stor hemmelighet at MM kan bli j… sinna.
Når selv hennes svigerforeldre, kongeparet, har sagt det. Og det virket som de prøvde å pakke inn ordene mest mulig. 
Det er jo selvfølgelig spekulasjoner. Men har flere ganger tenkt at det er krevende å ha MM rundt seg. Og det er derfor Haakon Magnus og kongeparet trår så stille i dørene når det gjelder MM. Hvis det bikker over med MM så kan det bli ubehagelig. Så da får man bare svelge noen kameler.

Carrot skrev (3 timer siden):

men et kongehus skal ikke gå på "tå hev" for en som ikke har kontroll på eget temperamang altså, det er ikke OK i noen familie egentlig men i allefall ikke i den kongelige som er offisielle representanter for landet.. Da må hun heller få hjelp til å bli bedre på å regulere seg tenker jeg.  

Jeg antar dere kan dokumentere disse påstandene? Eller snakker vi spekulasjoner nok en gang?

Ps! Med dokumentasjon godtas ikke en video fra et fly tjue pluss år bak i tid.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (57 minutter siden):

Neivel, og det vet du? Jeg forholder meg til det jeg ser og kommenterer utifra det. Man skal ikke spekulere i grunnen til hvorfor folk handler som de gjør. 

Det er vel ikke spekulasjoner at det skjedde i forbindelse med hennes flyskrekk?

Rasende Mette-Marit https://share.google/DsXjxSQVBLSQvoHz3

Det var bare et innspill til å få et nytt perspektiv.

• Liker 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er ganske skremmende at enkelte folk her inne ikke har det minste spor av empati for en som står i en helt umenneskelig tøff situasjon hun ikke selv har noen som helst kontroll over. Jeg håper dere ikke blir møtt på samme måte selv hvis livet gir dere en skikkelig nesestyver av en utfordring.

Nå er vel dette noe som mange er uenige på. MM har definitivt kontroll over hva hun gir, enabler og underholder MBH med. Derimot blir jeg ganske matt av folk som hele tiden avsporer dette argumentet med at hun har null kontroll.

MBH har ansvar for sitt liv og handlinger.

HM og MM har ansvar for sitt liv, handlinger og posisjon. Disse er meg bekjent ikke forenelig med å fore en utover en hver tvil bevist kriminell kokainmisbruker med penger rett på konto, gratis bolig, biler og ferier mens ofrene, som MM og HM også har et ansvar ovenfor, sitter hjemme å venter på løsning, svar og at HM 'skal komme tilbake til dem'.

I Sverige tar de samme miljøene som får penger fra MM og HM via MBH, livet av mellom 40 og 60 mennesker i året – og det har de gjort de siste tre årene, hovedsakelig på grunn av kokainhandel. I Europa er tallet langt høyere.

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
Krimskrans skrev (27 minutter siden):

https://www.smp.no/nyheter/i/A37nB3/kronprinsesse-mette-marit-refset-media

Her var det ikke flyskrekken som spilte inn iallefall…

Og her refses det igjen. Selv etter at pressen har vært gode på å respektere hennes anmodning fra 2012. 

https://www.nrk.no/sorlandet/kronprinsesse-mette-marit-refser-norsk-presse-1.13319980

Endret av Anonym_2024
Skrevet

1600 skrev (2 timer siden):

Nå er vel dette noe som mange er uenige på. MM har definitivt kontroll over hva hun gir, enabler og underholder MBH med. Derimot blir jeg ganske matt av folk som hele tiden avsporer dette argumentet med at hun har null kontroll.

MBH har ansvar for sitt liv og handlinger.

HM og MM har ansvar for sitt liv, handlinger og posisjon. Disse er meg bekjent ikke forenelig med å fore en utover en hver tvil bevist kriminell kokainmisbruker med penger rett på konto, gratis bolig, biler og ferier mens ofrene, som MM og HM også har et ansvar ovenfor, sitter hjemme å venter på løsning, svar og at HM 'skal komme tilbake til dem'.

I Sverige tar de samme miljøene som får penger fra MM og HM via MBH, livet av mellom 40 og 60 mennesker i året – og det har de gjort de siste tre årene, hovedsakelig på grunn av kokainhandel. I Europa er tallet langt høyere.

Jeg er helt uenig med deg i at MM har kontroll eller noe som helst skyld i det  MBH har gjort. Man voldtar ikke eller utøver vold fordi man evt er bortskjemt på oppmerksomhet eller materielle goder. Det er HAN som har valgt å gjøre hver eneste av de kriminelle handlingene har er tiltalt for.

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...