Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Svart skjerm skrev (1 time siden):

Hvem hadde trodd det norske monarkiet skulle utvikle seg til å bli det mest pinlige og verste freakshow. Et first price kongehus helt uten klasse og standard. 

De som har våget å tro noe om det har blitt hånet og utledd. Det er det som er problemet. Du husker prinsesse Ragnhild? Hun satte fingeren rett i såret og ble møtt med fordømmelse. Det var nok av kritiske stemmer før MM ble kronprinsesse, men de ble overdøvet av en ekstraordinær hvitvaskingskampanje. Jeg er monarkist, men det kronprinsparet vi er belemret med nå, de vil jeg rett og slett ikke se på tronen. Og slik de opptrer, så tror jeg faktisk ikke de har så lyst til det selv heller. Men de har ikke så mye valg hvis de skal fortsette å leve luksuslivet. HM kjenner ikke til noe annet liv. MM kjenner til et annet liv og ønsker seg nok ikke tilbake dit.  

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple Basil skrev (1 time siden):

Det er dette jeg synes er så merkelig. Er det ingen av dem som i det minste tenker: oi, her har vi en institusjon som har beskyttet en voldelig overgriper i x-antall år, hva skal vi som samfunn gjøre med saken? 

Håper virkelig debatten kommer, er overrasket over at dette ikke er et tema allerede. Slik ting er nå er det trist og skammelig at vi har mennesker i maktposisjoner det ikke er mulig å velge bort. 

Jeg tror uansett hva de tenker privat sett eller inne på partikontorene, så vil de ikke uttale seg nå mens rettssaken er like om hjørnet. Men de forskjellige partiene har jo, helt uavhengig av dette, ulikt ståsted hva monarki gjelder. Og vi som samfunn kan ikke gjøre noe fra eller til når det kommer til MBH, annet enn å la rettsapparatet håndtere dette. Det partiene vil fokusere på, er bl.a økonomien generelt og hva det koster oss å ha det, og om vi får noe igjen for det. Og så vil (forhåpentligvis) folket få være med på en avstemning hvis det skulle komme til det. Tilliten til kongehuset må stå sterkere enn tvilen i samfunnet for at det skal være et poeng å ha dem der, og det tror jeg vil være hovedfokuset i en politisk fremstilling.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Selvfølgelig ikke, men han er altså sønn av vår kommende dronning. Det kan vi vanskelig gjøre spesielt mye med, eller ville du adoptert ham? 

Jeg forstår ikke hva du prater om jeg nå tror jeg. Jeg svarte på at du syns det er merkelig at noen henger seg opp i at en 30 åring har pass. 

Ingen syns DET er merkelig. Det er diplomatpass vi prater om, ikke vanlig pass. Du skrev videre at vi ikke skal tillegge kongehuset så mye makt å tro at han har det passet pga tilknytningen til de. 

Det er ingen andre grunner til at han skal ha det. 

Vi har da ikke diskutert at det ikke er noe å gjøre med at han er sønnen til kronprinsessen. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (1 time siden):

Håper virkelig debatten kommer, er overrasket over at dette ikke er et tema allerede. Slik ting er nå er det trist og skammelig at vi har mennesker i maktposisjoner det ikke er mulig å velge bort. 

Jeg har gjerne en naiv tro på våre tradisjonelle redaktørstryte medier, men jeg tror debatten kommer umiddelbart etter domfellelse, og ett par års fengselsstraff for sønnen til vår kommende droning! 

• Liker 4
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Er du seriøs? Diplomatpass er ikke noe han har vært å søkt om som privatperson på vanlig måte, det er noe de har ordnet til han. Et pass som gir frikort ift div i særlig utlandet. Det er sterkt kritikkverdig at han har hatt et slikt pass. 

Jeg kan forstå at Marius har hatt diplomatpass med tanke på familien han er i og deres utenlands ferier. 

Kronprinsfamilien har alle muligheter både med tanke på tid og økonomi til å bestemme seg for en ferie på kort varsel. Det ville kanskje ikke latt seg gjøre om Marius måtte søkt om visum, noe som kan ta litt tid.

Jeg synes uansett at det passet skulle vært inndratt da han ble myndig og egentlig ikke avhengig av å måtte være med foreldre på ferier lenger.

Passet skulle i alle fall vært inndratt asap så for første anmeldelse om vold kom både utenriksdepartementet, slottet og kronprinsfamilien for ære.

Det er vanskeligere for Marius å få visum til flere land om han blir dømt i retten, fengslet og ikke kan vise til plettfri vandel. Jeg mener USA er en av landene han da kan glemme å kunne reise til og det er bare til pass for han.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (36 minutter siden):

Jeg kan forstå at Marius har hatt diplomatpass med tanke på familien han er i og deres utenlands ferier. 

Kronprinsfamilien har alle muligheter både med tanke på tid og økonomi til å bestemme seg for en ferie på kort varsel. Det ville kanskje ikke latt seg gjøre om Marius måtte søkt om visum, noe som kan ta litt tid.

Jeg synes uansett at det passet skulle vært inndratt da han ble myndig og egentlig ikke avhengig av å måtte være med foreldre på ferier lenger.

Passet skulle i alle fall vært inndratt asap så for første anmeldelse om vold kom både utenriksdepartementet, slottet og kronprinsfamilien for ære.

Det er vanskeligere for Marius å få visum til flere land om han blir dømt i retten, fengslet og ikke kan vise til plettfri vandel. Jeg mener USA er en av landene han da kan glemme å kunne reise til og det er bare til pass for han.

Det samme gjelder vel for øvrig Australia og flere land i Midt-Østen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (16 minutter siden):

Det samme gjelder vel for øvrig Australia og flere land i Midt-Østen.

Ja, helt sikkert.

• Liker 1
Skrevet

Lurer på hvor lang tid det tar før vi får innsyn i detaljene i den hemmelige politirapporten som ble skrevet om Mette-Marit når hun først entret kronprinsens liv. VG skriver den gang:

«Rapporten skal ifølge Se og Hør ha blitt oversendt Slottet, og slår fast at Mette-Marits tidligere bekjentskaper kan bli en belastning for Norges tronfølger - og monarkiets fremtid.»

Så denne suppa med kriminelle miljøer, rus, vold og spetakkel er ikke noe nytt som Marius uheldigvis har brakt inn i familien. Det var Mette-Marit som først startet kongehuset ned den veien der. Mange så hvor dette bar hen, men likevel fikk det skje. Hvorfor??

https://www.vg.no/nyheter/i/l1AaJL/hemmelig-politirapport-om-mette-marit

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er trist at en som har levd blant monarken har person problemer, og jeg stiller spørsmål på hvilken måte han har opptrådt eller hatt samtaler med stesøsknene. Det er vel liten tvil om at det er usunne samtaler emner der da. 

Jeg håper monarken forstår man har mistet tillit og merkevaren vil ikke fungere så bra mer. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (22 minutter siden):

Lurer på hvor lang tid det tar før vi får innsyn i detaljene i den hemmelige politirapporten som ble skrevet om Mette-Marit når hun først entret kronprinsens liv. VG skriver den gang:

«Rapporten skal ifølge Se og Hør ha blitt oversendt Slottet, og slår fast at Mette-Marits tidligere bekjentskaper kan bli en belastning for Norges tronfølger - og monarkiets fremtid.»

Så denne suppa med kriminelle miljøer, rus, vold og spetakkel er ikke noe nytt som Marius uheldigvis har brakt inn i familien. Det var Mette-Marit som først startet kongehuset ned den veien der. Mange så hvor dette bar hen, men likevel fikk det skje. Hvorfor??

https://www.vg.no/nyheter/i/l1AaJL/hemmelig-politirapport-om-mette-marit

Det fikk skje pga. kongen og dronningen måtte kjempe for sin kjærligheten. De ønsket ikke at sine barn måtte gjøre det samme. 

• Liker 3
Skrevet
Junijulia skrev (7 minutter siden):

Det fikk skje pga. kongen og dronningen måtte kjempe for sin kjærligheten. De ønsket ikke at sine barn måtte gjøre det samme. 

Skulle tro det fantes en mellomting da, mellom det å måtte kjempe i årevis og omtrent ikke være kritisk i det hele tatt. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

Skulle tro det fantes en mellomting da, mellom det å måtte kjempe i årevis og omtrent ikke være kritisk i det hele tatt. 

Tydeligvis ikke. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 timer siden):

Og å besøke sin halvsøster i Australia, det kan han også glemme om han blir dømt (eller skal vi ha så troa på rettssystemet å si - når han blir dømt, for at 32 tiltaler skal ende i "frifunnet" med egenfilmede bevis, det skjer ikke).

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fra MBH var 10 år, har MM og HM snakket med ham om sex. Og om å behandle mennesker med respekt ... Dette er fra et intervju i 2012:

"- Jeg tror det viktigste jeg har snakket med Marius om er å behandle mennesker med respekt, sier kronprinsesse Mette-Marit."

"Kronprinsessen er opptatt av å spre kunnskap som kan forebygge hiv og aids, og i intervjuet spør programlederen blant annet Mette-Marit om hun snakker med barna sine om sex. - Ja, det gjør jeg. De to yngste er selvfølgelig for unge men jeg snakker med sønnen min om det. Han er femten. Vi har snakket om temaet helt siden han var ti år. Dette er noe foreldre bør lære barna sine før de kommer i puberteten, det mener jeg er helt avgjørende, sier Mette-Marit."

"I TV-intervjuet stilles det deretter spørsmålstegn rundt hvordan foreldre kan ta opp dette temaet med barna, og programlederen nevner også at noen kan synes det er pinlig å snakke om. Da svarer Mette-Marit at noen av de mer spesifikke diskusjonene rundt dette, har hun fått mannen sin til å ta. - Jeg tror det viktigste jeg har snakket med Marius om er å behandle mennesker med respekt. Å behandle venner med respekt, men spesielt den dagen han får kjæreste, at det er viktig å respektere henne og hennes grenser."

https://www.klikk.no/underholdning/snakk-med-barna-om-sex-4278682

Endret av edlit
Skriver inn årstallet 2012
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
edlit skrev (43 minutter siden):

Fra MBH var 10 år, har MM og HM snakket med ham om sex. Og om å behandle mennesker med respekt ... Dette er fra et intervju i 2012:

"- Jeg tror det viktigste jeg har snakket med Marius om er å behandle mennesker med respekt, sier kronprinsesse Mette-Marit."

"Kronprinsessen er opptatt av å spre kunnskap som kan forebygge hiv og aids, og i intervjuet spør programlederen blant annet Mette-Marit om hun snakker med barna sine om sex. - Ja, det gjør jeg. De to yngste er selvfølgelig for unge men jeg snakker med sønnen min om det. Han er femten. Vi har snakket om temaet helt siden han var ti år. Dette er noe foreldre bør lære barna sine før de kommer i puberteten, det mener jeg er helt avgjørende, sier Mette-Marit."

"I TV-intervjuet stilles det deretter spørsmålstegn rundt hvordan foreldre kan ta opp dette temaet med barna, og programlederen nevner også at noen kan synes det er pinlig å snakke om. Da svarer Mette-Marit at noen av de mer spesifikke diskusjonene rundt dette, har hun fått mannen sin til å ta. - Jeg tror det viktigste jeg har snakket med Marius om er å behandle mennesker med respekt. Å behandle venner med respekt, men spesielt den dagen han får kjæreste, at det er viktig å respektere henne og hennes grenser."

Da har kompetanseoverføringen MM/HM til MBH sviktet eller kunnskapstilegnelsen til MBH totalt uteblitt! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (3 timer siden):

Veldig enig. Kong Olav sa nei veldig lenge, antagelig vel vitende om at da han sa ja, så ville det for fremtiden bli " ja til alle ". Før noen her i tråden kommer med at "de må jo få gifte seg med hvem de vil", så er jeg helt enig i det, men det er desverre uforenelig med jobben de har. Vi kan ikke ansette folk uten relevant bakgrunn, kompetanse, intensjoner, kunnskap og interesse i mitt yrke heller. 

Og DET i seg selv er grunn god nok til å innse at monarki er helt utdatert i 2025. Et kongehus kan rett og slett ikke være "dine, mine, våre, sjamanen, serieovergriper som bor i nabohuset,  influencere,  hate media, holde alt privat og svare "ingen kommentar" til alt. 

Sett dem fri. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Skrevet
edlit skrev (10 timer siden):

Dette er bra. Dessverre valgte han en annen retning.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (12 minutter siden):

Dette er bra. Dessverre valgte han en annen retning.

Valgte en annen retning? Det er også en måte å si det på. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (22 timer siden):

Jo, vi vet en del av hva de har gjort, ikke alt, men følgende:

Marius har fått penger hver måned som han selv sier han har brukt på narkotika.

Marius har fått bil påspandert til godt over millionen.

Marius har ingen jobb og det virker ikke som det settes krav til noen form for akseptabel livsførsel for alle godene han får.

Marius har beholdt diplomatpass i nærmere 8 måneder ETTER han ble tatt for alt dette, også etter han ble tatt for narkotikalovbrudd, at man var kjent med hans kriminelle krets osv.

Marius har holdt 'Skaugumfestival' hvor det er lekket video filmet av noen på segway som kjører rundt inne hos MM\HM og diverse kriminelle organisasjoner har deltatt.

Marius har kjørt i 76 i 40 sonen på Skaugum og skrytt av å nesten ha kjørt på en gardist.

Marius har bodd gratis av og på på Skaugum selv om man er konfrontert med vold, rusmisbruk og alt ovenfor.

Marius blir tatt med på ferie og hotell i hist og pist, senest midt i mellom siktelse og tiltale, som virker som alt annet enn 'konsekvenser'.

Man sier at man 'føler med alle', istedenfor å snakke om ofrene, som bygger opp under at Marius kan gjøre som han vil, og uansett får hva han vil.

Midt oppi alt dette må dere ikke glemme at Mette Marit er mor til denne gutten. Og er man mor så kommer det før alt. Jeg tror hun blåser i hele kronprinsesserollen i møte med dette, og det viser jo hvor feil det er å ha kongelige. De presses inn i en rolle som skal trumfe morsinstinkt, privatliv og vet ikke hva. Det er jo sykt. Jeg sier ikke at det du lister opp er bra, at det er noe jeg støtter. Men jeg tror som mor leter du desperat etter håpet. Du gir sjanse på sjanse. Du håper at masse omsorg, kjærlighet og den gode samtalen skal få ditt kjære barn på bedre veier. Mette Marit er et menneske, prinsesse er bare en tullete barnslig tittel som noen fant på for flere hundre år siden. Mødre beskytter sine barn med nebb og klør. Det største problemet i denne saken er at et monarki tåler bare det perfekte, en illusjon. Og mye kan skjules, men dette kan ikke skjules. Og det tåler vi ikke. Mange som har unger som havner i narkohelvete, er voldsmenn og vet ikke hva. Uten at foreldre har skylden for det. Og i sin stilling forstår jeg at Mette Marit må ha slitt noe helt enormt med hva hun burde gjøre. Hun har vel forsøkt å temme han for å beskytte han, sin rolle, kongehuset. En umenneskelig situasjon. Synes enormt synd på henne. Hun må jo virkelig være helt fullstendig knust. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (15 minutter siden):

Valgte en annen retning? Det er også en måte å si det på. 

Ja, han valgte jo en annen vei enn de holdninger hun forsøkte å gi. Han valgte å ikke respektere kvinner, han valgte vold. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...