Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Helt enig, men jeg hadde byttet ut tafatt med arrogant i siste setning. 

Vil si begge ordene er en god beskrivelse. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Viktig det du skriver der. Narkotika gjør IKKE folk til voldsutøvere. Men, rus kan fungere som "flybensin" på en som allerede har underliggende alvorlige moralske brister. Det å voldta, krenke, fornedre, slå og knuse - slik tiltalen står nå, er på ingen måte utløst av rus eller ADHD. Det er rett og slett helt drøyt hvis noen mener det, og veldig feil ovenfor mennesker som sliter med rusavhenginghet eller som har en ADHD diagnose.

Når vi nå vet at kronprinsparet er varslet gjennom mange år, så er lommepenger til narkotika, bo gratis, skaugumfestivaler, ferier og "problemkomplekser" + "ingen kommentar" veldig lite tillitsvekkende. SM var vel også med på siste "guttetur". Signalene de/det hele sender er feil hele veien syns jeg. 

Men, dersom vår blodfattige kronprins faktisk mener at grov vold og voldtekt ER "problemkomplekser" bare, så blir han aldri min konge. Noe mer tafatt skal man lete etter. 

Jeg har tenkt at "problemkomplekser" er en samlebetegnelse for psykisk helse/fungering og rus. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (23 minutter siden):

Jeg har tenkt at "problemkomplekser" er en samlebetegnelse for psykisk helse/fungering og rus. 

Jeg for min del kaller det tåkeprat. Men det er kanskje naturlig når man vet at konkret sannhet i denne alvorlige saken er ødeleggende for det kongehuset familien er vokst opp i. 

Endret av Gulline
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Når så mange reagerer på dette, så burde kanskje en av Norges største PR-avdelinger få til en kommunkasjonsform som ikke virker så utrolig unnvikende. HM har både jugd (vi vet bare det Marius har fortalt oss), og drevet med 'politikersjargong' siden dette sprakk. Unnvikende språk som støtter både voldsutdøveren og ofre virker bare tafatt.

Litt som MBHs klassifisering av sin vold i 'brevet' han skrev, for øvrig. Det er tydelig at noen i hoffet bør begynne å ta tempen på arbeidet sitt, det virker ikke særlig solid.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (31 minutter siden):

"Ikke min dronning" føler jeg. 

Hun virker veldig "utenpå". Hun klipper snorer, er med på åpning av krisesenter og "støtter" de politisk korrekte sakene, mens hun i realiteten er pottesur på media,  er ukritisk, uprofesjonell og naiv -   gjør bjørnetjenester for en narkoman og voldelig sønn, og "pynter brura" så ingen skal få vite om det. 

Jeg ønsker ikke hverken henne eller kronprinsen som mine statsoverhoder. De har håndtert det hele helt elendig. 

Hvem hadde trodd det norske monarkiet skulle utvikle seg til å bli det mest pinlige og verste freakshow. Et first price kongehus helt uten klasse og standard. 
Når jeg ser på fremtiden til det britiske kongehuset, med Prinsesse Kate og Prins William, så er det som å se inn i en helt annen verden. 
Har alltid hatt stor respekt for dagens kongepar, men synes det er trist at Kong Harald ikke skjærer gjennom når hans sønn og tronarving tillater den notoriske kriminelle stesønnen å bo gratis på Skaugum, betaler regningene hans og gir lommepenger til narkotikakjøp. Alt fra skattebetalernes penger. 
En liten sammenligning. Den "utfrossede" prinsen i England, Harry, vil at britiske skattebetalerne skal dekke og gi han samme type livvakttbeskyttelse som sin bror når han er i England.
Kong Charles og  ei heller hans mor har vært interessert i å skjære gjennom og gi Harry denne beskyttelsen. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Purple Basil skrev (58 minutter siden):

Veldig godt spørsmål. Jeg lurer litt på hva folk tenker omkring dette. Nå er det valgkamp og jeg har fortsatt ikke hørt eller sett at en eneste politiker tar opp denne saken. Hvorfor er det ingen av våre folkevalgte stiller spørsmål rundt det faktum at vi har en kongefamilie som i mange år har dekket over for en overgriper (og som nekter å ta avstand fra vold og overgrep)? Jeg bare fatter ikke at monarkiets fremtid ikke diskuteres på bakgrunn av alt det som er kommet frem? 

Mitt svar og stalltips: Ingen norske politikere er enige i denne situasjonsbeskrivelsen, og slett ikke enige i at det du formulerer er et faktum?

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (2 timer siden):

Jo, vi vet en del av hva de har gjort, ikke alt, men følgende:

Marius har fått penger hver måned som han selv sier han har brukt på narkotika.

Marius har fått bil påspandert til godt over millionen.

Marius har ingen jobb og det virker ikke som det settes krav til noen form for akseptabel livsførsel for alle godene han får.

Marius har beholdt diplomatpass i nærmere 8 måneder ETTER han ble tatt for alt dette, også etter han ble tatt for narkotikalovbrudd, at man var kjent med hans kriminelle krets osv.

Marius har holdt 'Skaugumfestival' hvor det er lekket video filmet av noen på segway som kjører rundt inne hos MM\HM og diverse kriminelle organisasjoner har deltatt.

Marius har kjørt i 76 i 40 sonen på Skaugum og skrytt av å nesten ha kjørt på en gardist.

Marius har bodd gratis av og på på Skaugum selv om man er konfrontert med vold, rusmisbruk og alt ovenfor.

Marius blir tatt med på ferie og hotell i hist og pist, senest midt i mellom siktelse og tiltale, som virker som alt annet enn 'konsekvenser'.

Man sier at man 'føler med alle', istedenfor å snakke om ofrene, som bygger opp under at Marius kan gjøre som han vil, og uansett får hva han vil.

Tenk å skylde på foreldrene for at en nærmere 30 år gammel mann har pass... Det sier litt om saklighetsnivået på denne debatten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Svart skjerm skrev (1 minutt siden):

Hvem hadde trodd det norske monarkiet skulle utvikle seg til å bli det mest pinlige og verste freakshow. Et first price kongehus helt uten klasse og standard. 
Når jeg ser på fremtiden til det britiske kongehuset, med Prinsesse Kate og Prins William, så er det som å se inn i en helt annen verden. 
Har alltid hatt stor respekt for dagens kongepar, men synes det er trist at Kong Harald ikke skjærer gjennom når hans sønn og tronarving tillater den notoriske kriminelle stesønnen å bo gratis på Skaugum, betaler regningene hans og gir lommepenger til narkotikakjøp. Alt fra skattebetalernes penger. 
En liten sammenligning. Den "utfrossede" prinsen i England, Harry, vil at britiske skattebetalerne skal dekke og gi han samme type livvakttbeskyttelse som sin bror når han er i England.
Kong Charles og  ei heller hans mor har vært interessert i å skjære gjennom og gi Harry denne beskyttelsen. 

Så veldig enig. First price var en "god" tittel på hva det har blitt. 

Jeg mener at man skal kunne ha ganske klare forventninger til kongehuset dersom vi skal ha monarki. Andre her mener tydeligvis at de skal få være helt vanlige mennesker. Jeg syns ikke vi skal ha helt vanlige folk på slott - og sponse de med dyre kjoler og ferier. Det er jo helt idiotisk, 

Monarki fungerte i middelalderen, i dag er det en tradisjons-greie med gallionsfigurer. Frem til og med Harald har våre kongelige vært nettopp kongelige med det det innebærer av pomp og prakt. At Harald har funnet seg i alt Märtha og Durek har stelt istand er derimot uforståelig, og det er ubegripelig at han tilsynelatende ikke har noe som helst å si ift at en serieovergriper kjøper narkotika med lommepenger han får fra apanasjen, bor gratis på eiendommen til den neste kongen, og viser fingeren til alt sammen. 

Det er flaut alt sammen. Vi kan vel tildels leve med at  "din og min og våre barn", en hysterisk sjaman, influencere, hobbykunstnere og tidligere "utsvevende " kronprinsesse. Men ikke å huse voldtekstmenn! Jeg stoler ingenting på dem etter at vi VET at de ble varslet. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Marihønepøne skrev (2 minutter siden):

Tenk å skylde på foreldrene for at en nærmere 30 år gammel mann har pass... Det sier litt om saklighetsnivået på denne debatten.

Er du seriøs? Diplomatpass er ikke noe han har vært å søkt om som privatperson på vanlig måte, det er noe de har ordnet til han. Et pass som gir frikort ift div i særlig utlandet. Det er sterkt kritikkverdig at han har hatt et slikt pass. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
1600 skrev (28 minutter siden):

Når så mange reagerer på dette, så burde kanskje en av Norges største PR-avdelinger få til en kommunkasjonsform som ikke virker så utrolig unnvikende. HM har både jugd (vi vet bare det Marius har fortalt oss), og drevet med 'politikersjargong' siden dette sprakk. Unnvikende språk som støtter både voldsutdøveren og ofre virker bare tafatt.

Litt som MBHs klassifisering av sin vold i 'brevet' han skrev, for øvrig. Det er tydelig at noen i hoffet bør begynne å ta tempen på arbeidet sitt, det virker ikke særlig solid.

For hundrede gang, kronprinsen sa ikke vi vet bare det, nei.

Jeg kjenner bare til reaksjoner på "problemkompleks" her fra tråden. Vet ikke om det er representativt. 

• Nyttig 6
Skrevet
Marihønepøne skrev (5 minutter siden):

Og det var essensen du klarte å få ut av innlegget du kommenterte? Det sier litt om saklighetsnivået. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Er du seriøs? Diplomatpass er ikke noe han har vært å søkt om som privatperson på vanlig måte, det er noe de har ordnet til han. Et pass som gir frikort ift div i særlig utlandet. Det er sterkt kritikkverdig at han har hatt et slikt pass. 

Det er på ingen måte kronprinsparet som avgjør hvem som kvalifiserer for diplomatpass. 

Det finnes ikke grenser for hvor mye makt mange av dere tror de kongelige har. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Det er på ingen måte kronprinsparet som avgjør hvem som kvalifiserer for diplomatpass. 

Han har selvsagt fått diplomatpass fordi han har reist med sin kongelige familie på ferier i oppveksten.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (9 minutter siden):

Det er selvfølgelig grunnet HM og MM at han har pass. Det er slottet, herunder Kongen og Kronprinsen som styrer slottet. Det tok dem altså minst et halvt år å ta fra MBH passet etter 'interne rutiner ble endret', selv etter han ble tatt i alskens kriminell adferd. 

Man har visst at MBH har brukt passet i private reiser, bla. a. i situasjoner med politiet i utlandet, og latt ham fortsette å ha det helt til Feb\Mars i år. Så ja, å ikke ta fra han det, er bare enda en bekreftelse på at MBH får gjøre som han vil.

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (14 minutter siden):

Mitt svar og stalltips: Ingen norske politikere er enige i denne situasjonsbeskrivelsen, og slett ikke enige i at det du formulerer er et faktum?

Du har rett der. Ingen norske stortingspolitikere vil noen gang uttale seg negativt om kongehuset.

Man snakker vel ikke dritt (selv berettiget kritikk) om de du blir invitert på fest med? (Les: gallamiddager på slottet, kongelige  jubileums- og bursdagsfeiringer). Ja det er i det hele tatt ingen kultur blant norske politikere å kritisere monarker. Det er en slags allmenn akseptert politisk korrekthet blant stortingspolitikerne der..

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Svart skjerm skrev (2 minutter siden):

Du har rett der. Ingen norske stortingspolitikere vil noen gang uttale seg negativt om kongehuset.

Man snakker vel ikke dritt (selv berettiget kritikk) om de du blir invitert på fest med? (Les: gallamiddager på slottet, kongelige  jubileums- og bursdagsfeiringer). Ja det er i det hele tatt ingen kultur blant norske politikere å kritisere monarker. Det er en slags allmenn akseptert politisk korrekthet blant stortingspolitikerne der..

Jeg er overhodet ikke med på insinuasjonene dine om at hele det politiske Norge er i lomma på kongehuset.

Det handlet som du sikkert skjønte mer om at tonen, ordvalget, spekulasjonene, anklagene og fordømmelsen som rettes mot kongehuset i denne tråden er på et nivå som ikke i det hele tatt speiler den allmenne oppfatningen i befolkningen, heller ikke blant våre politikere. Det som oppleves som oppleste og vedtatte fakta her framstår som ekstremt og uten fundament ute i virkeligheten.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Marihønepøne skrev (17 minutter siden):

Finnes det en annen årsak til at han har hatt diplomatpass enn at han er sønn av vår kommende dronning? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Jeg er overhodet ikke med på insinuasjonene dine om at hele det politiske Norge er i lomma på kongehuset.

Det handlet som du sikkert skjønte mer om at tonen, ordvalget, spekulasjonene, anklagene og fordømmelsen som rettes mot kongehuset i denne tråden er på et nivå som ikke i det hele tatt speiler den allmenne oppfatningen i befolkningen, heller ikke blant våre politikere. Det som oppleves som oppleste og vedtatte fakta her framstår som ekstremt og uten fundament ute i virkeligheten.

Jeg opplever noe helt annet. Mine kollegaer, mine venner, min familie - alle jeg møter på egentlig, mener det samme som går igjen i denne tråden. Mange ytrer medfølelse med MM og MH som mor og stefar i dette, men kongehuset kan pakke sammen mener de aller fleste. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Politikere, uansett hva de mener på privaten, vil selvsagt holde seg profesjonelle på jobb, og unngå å si noe verken den ene eller den andre veien offentlig. Det synes jeg er riktig. Så lenge det ikke er en debatt om hvorvidt man skal beholde eller avskaffe monarki, så tror jeg ikke enkeltpolitikere er interessert i å uttale seg om MBH-saken spesielt. Det tror jeg ikke de kommer til å gjøre noe særlig detaljert uansett. Debatten senere vil være om monarkiets fremtid.

Endret av PusheenPusheen
ordfeil
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (24 minutter siden):

Jeg opplever noe helt annet. Mine kollegaer, mine venner, min familie - alle jeg møter på egentlig, mener det samme som går igjen i denne tråden. Mange ytrer medfølelse med MM og MH som mor og stefar i dette, men kongehuset kan pakke sammen mener de aller fleste. 

Nå siktet jeg egentlig bare til den ordlyden da det var det som ble nevnt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...