Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

12:50 = Krompen uttaler seg via Dagbladets direktesending. Jeg skal høre på. 

Fy F! Han sier ingenting som ikke allerede er sagt og ingenting personlig. :fy: 

Jeg er så enig med deg - blir for dustete, og karakteristikken du fjernet - passet utmerket den også😯🫣

Vi trenger ikke et fremtidig kongepar i Norge as, om dette er listen/standarden de legger seg på... Fy flate! Det er så langt unna verdighet og opphøyethet som det går an å komme. Vi er nede i aqvakulturen ja - lange, sleipe... "Alt for familien og oss selv! Men kronasjen vil vi gjerne ha fra landets skattebetalere og helst mer enn vi har, vi har noen uforutsigbare private utgifter å dekke..."

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I Marius Borg Høiby-saken er det kommet fram mye som gjør at Mette - Marit ikke akkurat fremstår som en beskytter for unge kvinner. Hvorfor dropper ikke noe av foreningene henne som beskytter 

Fra slottets nettside:

Mette-Marit har desse faste beskyttarskapa:

Agder Vitenskapsakademi

Amandusfestivalen

Den internasjonale Fossefestivalen

Det Norske Jentekor

Kristiansand Internasjonale Barnefilmfestival

FOKUS

Fosseforedraget og Fosseprisen for oversettere

Førdefestivalen

Hamsundagene

Kirkens SOS

Norges Røde Kors

Norges Speiderforbund

Norsk Bibliotekforening

Norsk Revmatikerforbund

Nynorsk kultursentrum

Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival

Risør kammermusikkfest

Rådet for psykisk helse

Skamløsprisen

Stiftelsen Fullriggeren ”Sørlandet"

Vivil-lekene

26.05.2025

Endret av Faktisk
Tastefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Må ha penger til sikkerhet vøttu. Selv om sikkerheten i det store og hele består i risiko de lager selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mulig det er flere som meg som tenker det må kunne gå an å skille profesjonelt og privat liv.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Holder du alltid mødre ansvarlige for handlingene til deres voksne barn?

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Faktisk skrev (14 minutter siden):

I Marius Borg Høiby-saken er det kommet fram mye som gjør at Mette - Marit ikke akkurat fremstår som en beskytter for unge kvinner. Hvorfor dropper ikke noe av foreningene henne som beskytter 

Godt spørsmål! 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Holder du alltid mødre ansvarlige for handlingene til deres voksne barn?

Ja, mødre med profilerte stillinger forholder vi også avkommets handlinger, ansvarlig for - eller mødrene måtte tatt konsekvens av manglende oppdrageratferd hos avkommet i sin jobb. Leder for Norges Bank kunne ikke hatt f.eks en kriminell bankraner som sønn.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Kongehuset lova at Märtha Louise ikkje skulle bruke tittelen i kommersiell samanheng, og at Durek Verrett skulle handterast med klare grenser. Men ingenting skjer, og no ser vi prinsesse I.A. bære plagg frå M.L firma Hest som om ingenting var sagt. Det viser at dei verken har ryggrad eller konsistens – dei vernar familien, ikkje folket. Det er langt meir skadeleg for tilliten til monarkiet enn Høiby-saka nokon gong kjem til å bli. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (6 minutter siden):

Ja, mødre med profilerte stillinger forholder vi også avkommets handlinger, ansvarlig for - eller mødrene måtte tatt konsekvens av manglende oppdrageratferd hos avkommet i sin jobb. Leder for Norges Bank kunne ikke hatt f.eks en kriminell bankraner som sønn.

Har du eksempler på at folk har fått sparken på grund av familiemedlemers handlinger? Jeg synes det høres ut som et gufs fra fortiden, og håpe sammfune vårt er "utviklet" nok til å strafe personen som har uført handlingene!

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Har du eksempler på at folk har fått sparken på grund av familiemedlemers handlinger? Jeg synes det høres ut som et gufs fra fortiden, og håpe sammfune vårt er "utviklet" nok til å strafe personen som har uført handlingene!

I en del jobber hvor en må ha sikkerhetsklarering kan man miste klareringen dersom ens slektninger gjør kriminelle handlinger. Har du virkelig ikke hørt om dette før? Anbefaler deg å google litt.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Istapp skrev (3 minutter siden):

Det kan gå på både både dømmekraft og tilrettelegging.

Det er ikke kriminelt å kjøpe bil/bensin, men Banksjefen  kan ikke sponse fluktbilen som sønnen bruker til bankran. 

Hvis MBH bor på Skaugum og er finansiert av foreldrene kan de ha betalt for telefonen som benyttes til filming, bilen/bensinen det råkjøres med, og leiligheten/åsstedet 

Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

I en del jobber hvor en må ha sikkerhetsklarering kan man miste klareringen dersom ens slektninger gjør kriminelle handlinger. Har du virkelig ikke hørt om dette før? Anbefaler deg å google litt.

Men om en jobb krever sikerhetsklarering så vil man jo ikke være kvalifisert lenger uten den, det er ikke spesielt kontroversielt å sparke noen som ikke er ivalifisert til å gjøre jobben sin... MEN jeg slitter veldig med å tro at en role som beskyter skule trenge sikerhets klarering. Så det jeg lurte på var relevante eksempler?

• Nyttig 2
Skrevet
Faktisk skrev (2 minutter siden):

Det kan gå på både både dømmekraft og tilrettelegging.

Det er ikke kriminelt å kjøpe bil/bensin, men Banksjefen  kan ikke sponse fluktbilen som sønnen bruker til bankran. 

Hvis MBH bor på Skaugum og er finansiert av foreldrene kan de ha betalt for telefonen som benyttes til filming, bilen/bensinen det råkjøres med, og leiligheten/åsstedet 

Om jeg kjøper en bil til sønnen min, så er jeg selfølgelig ikke ansvarlig for alt av kriminalitet han kan finne på å gjøre med den for all fremtid. Ringer han meg og sier "Mamma jeg trenger en bil til å rane en bank" så kan jeg være ansvarlig, men ikke om jeg har gitt en bill i gave med vanlig bilkjøing i tankene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Faktisk skrev (33 minutter siden):

Fra slottets nettside:

Mette-Marit har desse faste beskyttarskapa:

Agder Vitenskapsakademi

Amandusfestivalen

Den internasjonale Fossefestivalen

Det Norske Jentekor

Kristiansand Internasjonale Barnefilmfestival

FOKUS

Fosseforedraget og Fosseprisen for oversettere

Førdefestivalen

Hamsundagene

Kirkens SOS

Norges Røde Kors

Norges Speiderforbund

Norsk Bibliotekforening

Norsk Revmatikerforbund

Nynorsk kultursentrum

Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival

Risør kammermusikkfest

Rådet for psykisk helse

Skamløsprisen

Stiftelsen Fullriggeren ”Sørlandet"

Vivil-lekene

26.05.2025

Det er bare å se hvordan det har gått i Ingebrigtsen saken, Narve fikk spesial behandling av forbundet, og alle som ikke vet bedre mener at Gjert ble frifunnet og at han ikke har gjort noe galt. Og han var direkte tiltalt, mens kronprinsesse MM er mor til den tillate. 

Skrevet
Macro skrev (31 minutter siden):

Mulig det er flere som meg som tenker det må kunne gå an å skille profesjonelt og privat liv.

Så du mener at hun skal være beskytter for blant annet psykisk helse offentlig, men ikke privat? Det er jo sånn det ser ut nå med tanke på hva Marius har gjort og MM ikke uttaler seg og tar avstand fra hans handlinger.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Syntes synd på Mette Marit..

For henne som mor må dette være fryktelig vanskelig å gå igjennom. 

Purple Basil skrev (3 minutter siden):

Har du virkelig ikke hørt om dette før? Anbefaler deg å google litt.

Like greit å komme med relevante eksempler i stedet for å markere deg selv på denne måten..

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er virkelig ikke synd på MM. Ja, det er pinlig. Men det er hun som ikke har oppdratt ungen sin og latt han kjøre på. Det er ofrene hans det er Synd på

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Bigote skrev (2 minutter siden):

Syntes synd på Mette Marit..

For henne som mor må dette være fryktelig vanskelig å gå igjennom. 

Like greit å komme med relevante eksempler i stedet for å markere deg selv på denne måten..

Jeg syns synd på mødrene til ofrene hans, og ikke minst jentene som har blitt utsatt for hans handlinger. Og da særlig til Nora H og Julianne S som faktisk ga beskjed til foreldrenes hans. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...