Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nevner igjen - hun reiser halve jordkloden etter å ha sagt ha det til sin datter, jeg hadde nok heller ikke sett spesielt blid ut om det var meg. I tillegg er det en lang reise, hun er kronisk syk i tillegg og lange reiser hjelper som regel ikke på akkurat. Jeg er kritisk til mye ang MM, men ikke dette. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mmmwhatever skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke at det å jobbe på kunstmuseum ikke er en ordentlig jobb. Mange har det. Men man skal være rimelig naiv hvis man ikke ser at når meget privilegerte 19-åringer jobber på kunstmuseum rett etter videregående, da er det både meget gode kontakter og penger fra foreldrene med i bildet. 

Men nå er det altså sånn at ikke-priviligerte 19-åringer får jobb på gallerier/museumer rett etter videregående ved å sende helt alminnelige søknader på utlyste stillinger. Og de har faktisk lønn og trenger ikke penger hjemmefra. Er det helt umulig å forestille seg at SM og kjæresten er kapable til å både skrive søknader, stille til intervjuer, gå på jobb og betale husleie, buss og lettmelk med pengene de tjener? Hva er det helt spesifikt som får deg til å tenke at de ikke er kapable til helt normale ting?

Det er mulig du har rett, men det vet vi ikke. Så enn så lenge er det altså bare rykter og spekulasjoner og som så mye i denne tråden, på grensen til mobbing. Til og med at SM har jobbet på galleri er bare et rykte, er det ikke? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 timer siden):

Det blir neppe hengende ved henne med mindre man leser Se og Hør, eller her, og bryr seg om det, vel og merke.

Så vi skal ikke bry oss om hvordan kronprinsessen framstår utad? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg nevner igjen - hun reiser halve jordkloden etter å ha sagt ha det til sin datter, jeg hadde nok heller ikke sett spesielt blid ut om det var meg. I tillegg er det en lang reise, hun er kronisk syk i tillegg og lange reiser hjelper som regel ikke på akkurat. Jeg er kritisk til mye ang MM, men ikke dette. 

Og det kan være flere grunner til at hun ikke ser spesielt blid ut. Men når vi sammenligner med kongen og dronningen og også kronprinsen er kontrasten stor. De opptrer mere profesjonelt når de vet pressen er tilstede.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Og det kan være flere grunner til at hun ikke ser spesielt blid ut. Men når vi sammenligner med kongen og dronningen og også kronprinsen er kontrasten stor. De opptrer mere profesjonelt når de vet pressen er tilstede.

Er enig i at de opptrer mer blide ca alltid. Vi vet ikke årsaken til at hun ikke smiler på kommando her, og kanskje hun rett og slett bare går i egne tanker uten at det ligger noe mer bak.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning.
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Så vi skal ikke bry oss om hvordan kronprinsessen framstår utad? 

Jeg synes saken er noe stort tull, ja. Det har jeg vært tydelig på.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (32 minutter siden):

Jeg synes saken er noe stort tull, ja. Det har jeg vært tydelig på.

Veldig enig. Usympatisk og null verdi. De var ikke på jobb, heller. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Den berømmelige rekken fra 2001, 2003 og 2025?

2001: For 24 år siden fotograferte pressen 4 år gamle Marius Borg Høiby alene uten sine foreldre/stefar. 

2002: For 22 år siden hadde Mette-Marit alvorlig flyskrekk.

2025: 22 år senere opplyser Se og Hør at Mette-Marit ser sur ut (først smilende). Årsak ukjent.

Disse eksemplene pluss en drøss innimellom. Vi ser her et tydelig mønster i oppførselen til vår neste dronning som vi ikke er vant med fra den nåværende. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (31 minutter siden):

Veldig enig. Usympatisk og null verdi. De var ikke på jobb, heller. 

Morsan og papsen - fylt til randen (🙄😄) av latter og smil - sur...okeey, det varte så lenge, ja! - kanskje ditt kanskje datt, vi finner vel ut av det en gang!

Det kaller jeg journalistisk schwung! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen ganger må det være lov, selv for en kongelig, å se ut som man føler seg: sur og sliten etter en lang flyreise. Kan hende hun ikke var sur, bare sliten, eller bare sur. Kanskje hun bare tenkte på noe leit, hva vet vel jeg, men jeg krever absolutt ikke påklistrede smil til enhver tid, særlig når de ikke er på jobb.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Etter at Se og hør har gjort i mine øyne  god journalistikk rundt Marius saken ( en sak hvor jeg mener Mette Marit har gjort en del feiltrinn og hvor jeg absolutt ikke forsvarer henne) er jeg skuffa over en artikkel om at «Mette Marit er sur for hun smilte ikke når vi filma henne etter at hun hadde mest sannsynlig vært på flyreise i   20 timer fra Australia til Norge». 🙄 Denne artikkelen var skikkelig dårlig søppel. Skjerpings Se og hør.

Det der på slutten av videoen når de spekulerer i hvorfor hun er sur uten å ha selvinnsikt nok til å tenke at «hm kan det ha noe med at vi filmer henne etter et døgn på reise?» gjorde meg litt satt ut og flau på Se og hør sine vegene. Men klart hadde journalisten her hatt selvinnsikt så ville vel vedkommende også skjønt at kronprinsessen ikke har hevdet å være sur og det er en antagelse som journalisten gjør ut fra at hun ikke smiler og vinker? Ikke noe MM har sagt. 

Endret av FruR
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes hele reportasjen var nedlatende. Det bør S&H holde seg for god for, selv for en tabloid å være. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (4 timer siden):

Men nå er det altså sånn at ikke-priviligerte 19-åringer får jobb på gallerier/museumer rett etter videregående ved å sende helt alminnelige søknader på utlyste stillinger.

Hæ? Vet du om 19 åringer som har fått jobb på kunstmuseum eller galleri rett etter videregående? Gjennom ordinær søknad? Folk som har universitetsutdannelse i kunstfag sliter med å få sånne jobber jo. Det er ikke fordi de ikke kan skrive søknader og søke på jobben men fordi kravene og antallet søkere på disse type stillinger er skyhøyt. Vi snakker flere hundre søkere. 

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (På 11.8.2025 den 14.02):

Ang prinsen - jeg tenker grunnene til at vi ikke kjenner han så godt, er for det første at han er ung. Han har nylig gjort seg ferdig på vgs og som barn/ungdom forstår jeg at de ikke har villet fronte han så mye. For det andre - han skal ikke ta over tronen en dag, og det er mer naturlig at det er IA vi blir mest kjent med, noe jeg føler vi har blitt de siste årene. De har begge dukket litt opp her og der, bl.a har jeg sett SM intervjue sin søster for eksempel. Vil tro prinsen vil få en mer tydelig rolle nå når han er ferdig på videregående.

Nettopp ferdig med vgs? SM har jo hatt et friår etter vgs, hvor han var i Trondheim i deler av friåret og på reise, men hva han har gjort eller vært er en statshemmelig. Hvorfor det ikke var naturlig for SM å nå avtjene verneplikt kan man jo undre seg over. Det hadde vært det naturlige for aldersgruppen egentlig. 

Men med sølvskjeen godt tredd ned i halsen og garantert kronasje til et liv i luksus, så virrer tilværelsen rundt med å leve av sin tilhørighet til kongefamilien (som de fleste av kongeparets barnebarn).

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Istapp skrev (11 minutter siden):

Nettopp ferdig med vgs? SM har jo hatt et friår etter vgs, hvor han var i Trondheim i deler av friåret og på reise, men hva han har gjort eller vært er en statshemmelig. Hvorfor det ikke var naturlig for SM å nå avtjene verneplikt kan man jo undre seg over. Det hadde vært det naturlige for aldersgruppen egentlig. 

Men med sølvskjeen godt tredd ned i halsen og garantert kronasje til et liv i luksus, så virrer tilværelsen rundt med å leve av sin tilhørighet til kongefamilien (som de fleste av kongeparets barnebarn).

Nylig, ikke nettopp. 2024 er nylig. Det er kun ett år siden. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (43 minutter siden):

Hæ? Vet du om 19 åringer som har fått jobb på kunstmuseum eller galleri rett etter videregående? Gjennom ordinær søknad? Folk som har universitetsutdannelse i kunstfag sliter med å få sånne jobber jo. Det er ikke fordi de ikke kan skrive søknader og søke på jobben men fordi kravene og antallet søkere på disse type stillinger er skyhøyt. Vi snakker flere hundre søkere. 

Som hva da, kurator? Fagansvarlig? Du skjønner at det finnes både små og store gallerier og museum her i landet, sant? Og at det finnes mange ulike stillinger og yrkesgrupper på de med litt størrelse? 

Ja, jeg kjenner folk som har fått jobb på galleri/museum rett etter videregående gjennom helt ordinær søknad. Var det som kurator på Nasjonalgalleriet eller Munchmuseet? Nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Krimskrans skrev (2 timer siden):

Disse eksemplene pluss en drøss innimellom. Vi ser her et tydelig mønster i oppførselen til vår neste dronning som vi ikke er vant med fra den nåværende. 

Nei, det er ikke noe "oppførsel". Hun ble filmet gående med et ansiktsuttrykk Se og Hør lagde sak av. At det videre blir gjort til inntekt for en sak om skattebetalerne og monarkiets framtid her, er smått utrolig.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Regner med at dette var billedlig talt. Jeg synes absolutt det er et poeng å løfte allminneligheten ved at de er mennesker som alle andre med grunnleggende behov og rettigheter som følge av det, selv om de samtidig representerer institusjonen med de roller som følger av det.

Hadde hun vært på offentlig oppdrag: ja da kunne vi brydd oss om at hun så kjempe sur ut. Når paparazzier tar bilder når du er på en privat reise: nei.

Endret av FruR
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Den som filmet den videoen er en beryktet paparazzo-fotograf, en mann det har vært mye styr rundt i 25 år pga. måten han oppfører seg på for å få de bildene han vil ha. Dette er tydelig en fotograf som ikke skyr noen midler for å få tatt bilder/videoer han kan selge.

Om man googler navnet hans ser man at det har vært en rekke saker, at han har trakassert enkelte kjendiser i tiår med sin adferd, han har blitt beskrevet som både påtrengende og truende, han er blitt beskrevet å ha stort sinne, har fått kontaktforbud mot sin kone i 2020.

Denne fotografen ventet altså på at Kronprinsparet skulle komme til flyplassen ved avreise fra Australia, og han snikfilmet MM og HM helt fra de kom ut av bilen, da gjemt inne i terminalbygget, filmet gjennom vinduene. 

Han fortsatte å filme dem da de smilende kom inn i terminalbygget og ble møtt av personer som skulle følge dem til avgangshallen. 

Så har denne paparazzo-fotografen altså løpt etter og passert MM og HM med følge, og fortsatte å filme dem/henne gjennom hele terminalbygget, og har vært tett på Kronprinsparet, og fotografen har valgt å ha fokus på MM og filme henne, vel vitende om at han tydeligvis har oppført seg på en måte som har føltes ubehagelig for MM over hele denne tiden.

Med andre ord, denne paparazzoen virker å med vilje ha oppført seg på en slik måte at han får de klippene han tydeligvis ønsket seg. 

Og Se og Hør, de har valgt å sette forstørrelsesglass på denne saken, de nevner ikke med et ord om paparazzoen Se og Hør velger å kjøpe "innhold" fra er beryktet og har vært det i flere tiår for sine mildt sagt ufine fremgangsmåter.

Tvert om, Se og Hør velger å blåse opp saken, forstørre uklare stillbilder fra videoen, og så bruke en "reporter" som gjør skam på journalisttittelen med måten han forsøker å latterliggjøre MM. Klippingen til Bjørnerem av denne videoen og seg selv som snakker er dessuten ikke mye å skryte av, men han selv bidrar kun til å dra det ned enda mer selv med sin væremåte og talemåte. Det han her utfører er virkelig ikke journalistikk, det er verste sladderpresse, ille selv for Se og Hør å være. 

Vær litt mer kritisk til kilder, er et godt råd til flere i tråden som kaster seg over det som tilsynelatende støtter deres syn. 

Her har Se og Hør valgt et lavmål av en standard, og med det flagger virkelig Se og Hør hvordan de har tenkt å forholde seg til IAs år i Australia.

Denne saken burde faktisk PFU ta, for dette er en utvikling norsk presse virkelig ikke burde bidra til!

(Det er også et tankekors at hvis man søker på paparazzoens navn, så kommer det først opp noe om at han har vunnet rettssak, ikke tiltalt osv. Man må google en god del mer før man finner at han har tapt senere. Anbefaler å søke og være litt kreativ i søkene, så får man opp mer om denne paparazzoen.

Eksempel: https://eu.capecodtimes.com/story/news/2008/02/27/photographer-loses-nicole-kidman-case/52596060007/

men det er også saker med slagsmål, sinne, besøksforbud mot egen kone m.m.)

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Synes hun takler det bra jeg..  Vi kan bare prøve å gjette hvordan hun fantaserer om å pine dem laaangsomt med det der kameraet..

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...