rebella81 Skrevet 2 timer siden #5621 Skrevet 2 timer siden Rev. Revenge skrev (20 minutter siden): For det første, slutt å tillegge meningsmotstandere status som kongelig beskytter. Det er så kjedelig å hele tiden måtte avkrefte slikt tøys. For de som er glade i å holde seg oppdatert via Se og Hør og annen tabloidpresse er det bare å gå tilbake i historien og lese om tante ML og pappa Johnny. Det finnes nok å ta av, og som en annen bruker påpeker, man får vite mye når man har barn i samme alder. Det gjaldt like mye selv før mobiltelefonenes tid. Eller er ML sitt pikante forhold til den gifte briten Philip Morris allerede glemt? Tja, 1994 er jo fryktelig lenge siden. De var også unge og dumme, i likhet med sine jevnaldrende. Kongen også. Men på hans tid var det langt flere forventninger til en ung prins og mer skandale å få en kjæreste fra folket på 50-tallet enn idag. Jeg forventer at IA vil gjøre sine egne tabber mens hun utvikler seg til å bli voksen. Nå ble dette innlegget du siterer skrevet av meg tydeligvis slettet som «brukerdebatt» 🙃 Tar til etterretning at det tydeligvis er forbudt i tråden å gjenfortelle det andre har skrevet tidligere. Det første du skriver; tar den, det var tåpelig skrevet. «Flere» (nevner ingen konkrete brukere) oppleves å ville forsvare de kongelige, mens «flere andre» (nevner ikke navn) er glade i å kritisere for mye og mangt. Jeg prøvde å insinuere til deg uten å nevne deg med nick for å da unngå «brukerdebatt» men ser at dét falt i fisk. 1 2
Inocybe Skrevet 2 timer siden #5622 Skrevet 2 timer siden Tenker det hadde vært mer betenkelig om ikke prinsessen deltar på helt vanlige studentfester. Det går selvfølgelige en grense for hva som er akseptabelt et sted, og det kan vi ta den dagen hun _kanskje_ tråkker over, men en kasse vin på vei til fadderfest er på ingen måte det. Ønsker prinsessen en god moro studiestart. 4
Rev. Revenge Skrevet 1 time siden #5623 Skrevet 1 time siden (endret) rebella81 skrev (58 minutter siden): Nå ble dette innlegget du siterer skrevet av meg tydeligvis slettet som «brukerdebatt» 🙃 Tar til etterretning at det tydeligvis er forbudt i tråden å gjenfortelle det andre har skrevet tidligere. Det første du skriver; tar den, det var tåpelig skrevet. «Flere» (nevner ingen konkrete brukere) oppleves å ville forsvare de kongelige, mens «flere andre» (nevner ikke navn) er glade i å kritisere for mye og mangt. Jeg prøvde å insinuere til deg uten å nevne deg med nick for å da unngå «brukerdebatt» men ser at dét falt i fisk. Slettet siteringen i innlegget siden det er slettet sammen med flere andre innlegg. Ryddingen må ha skjedd mens jeg skrev. Disse pikante historiene om Phillip Morris og alle kjærestene ML hadde mens broren brukte pseudonymet Johnny fra Stovner på guttetur kan bekreftes, jeg antok at disse var alment kjent. Så finnes det flere saker rundt de kongelige som er publisert og deretter avpublisert fordi kongehuset forståelig nok ikke ville stå i det, blant annet om kongene og om dronning Sonja. Selv om dette ikke lenger kan dokumenteres, er de ikke glemt men anses som godt kjente hemmeligheter vi ikke får skrive om her. Det jeg vil frem til er at alle som én i både den norske kongerekken og i andre monarkier har vært unge og gjort grundige tabber. Så det blir etter min mening for gammeldags og fordomsfullt å kritisere IA for en kartong med vin, skitne bukser, valg av skole og ting hun ennå ikke har gjort. Det blir ganske sikkert tabber, men forhåpentligvis ikke av den typen som strider imot dagens moral og verdier i samfunnet. Jeg håper for IAs skyld at paparazziene ikke går fullt bananas pga. en ung, norsk prinsesse som liker vin i studietiden og døper henne partyprinsesse pga. det. Endret 1 time siden av Rev. Revenge formulering 4
TrineTrollet Skrevet 21 minutter siden #5624 Skrevet 21 minutter siden ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): I Kongeriket Norge drikker studenter vin og får skitt på klær. Denne alminneliggjøringen av kongehuset tjener det ikke. Kongehuset og kongefamiliens medlemmer verken kan, skal eller må alminneliggjøres. Den alminneliggjøringens ytterste konsekvens er at det ikke er behov for et kongehus. Om de aldri så mye ønsker å være alminnelige så er det et utopisk ønske. Det er ingenting alminnelig ved, og med, en kongefamilie. 1 1
PusheenPusheen Skrevet 11 minutter siden #5625 Skrevet 11 minutter siden TrineTrollet skrev (9 minutter siden): Denne alminneliggjøringen av kongehuset tjener det ikke. Kongehuset og kongefamiliens medlemmer verken kan, skal eller må alminneliggjøres. Den alminneliggjøringens ytterste konsekvens er at det ikke er behov for et kongehus. Om de aldri så mye ønsker å være alminnelige så er det et utopisk ønske. Det er ingenting alminnelig ved, og med, en kongefamilie. Skal hun ikke få ha et liv ved siden av studiene? 1
pøbelsara Skrevet 8 minutter siden #5626 Skrevet 8 minutter siden (endret) TrineTrollet skrev (14 minutter siden): Denne alminneliggjøringen av kongehuset tjener det ikke. Kongehuset og kongefamiliens medlemmer verken kan, skal eller må alminneliggjøres. Den alminneliggjøringens ytterste konsekvens er at det ikke er behov for et kongehus. Om de aldri så mye ønsker å være alminnelige så er det et utopisk ønske. Det er ingenting alminnelig ved, og med, en kongefamilie. Dette er jeg fullstendig uenig i. Jeg tenker at en skitten kant på en hvis bukse, eller an kasse vin, ikke sier meg noen ting som helst om folks egenskaper og evner til noen ting som helst - unntatt å klare å bære en tung kasse. Hvis man er så kritisk at man mener dette er en karakterbrist, mener jeg man bør tenke seg om en gang til. De ER vanlige mennesker - i en uvanlig posisjon. Jeg er kritisk til svært mange ting med monarkiet, men synes ikke en hvit bukse som subber bakken, eller en kasse med vin har noe å si verken den ene eller den andre retningen. Endret 7 minutter siden av pøbelsara 3
pøbelsara Skrevet 7 minutter siden #5627 Skrevet 7 minutter siden PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Skal hun ikke få ha et liv ved siden av studiene? Ikke sant? 2
PusheenPusheen Skrevet 2 minutter siden #5628 Skrevet 2 minutter siden (endret) pøbelsara skrev (5 minutter siden): Ikke sant? Ja, sant. Jeg tenker det vil være en styrke som fremtidig dronning å ha erfaringer ute i samfunnet, erfaringer med forskjellige typer mennesker og situasjoner. Det er langt verre om hun som dronning en dag, ikke har en villeste anelse om hva som foregår utenfor slottets vegger fordi hun har blitt isolert fra et mer eller mindre vanlig hverdagsliv, så godt det lar seg gjøre selvsagt. Om hun skulle stenge seg ute fra sånt, blir hun hvertfall helt avskåret fra realiteten. Om ikke dét blir en klassisk ovenfra-og-ned-dronning, vet ikke jeg. Endret 1 minutt siden av PusheenPusheen La til et ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå